Paard verkocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:29

Jeetje wat een verhaal dit

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110689
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:56

Waarom is het dier nu direct het slachtoffer? Wie weet is ze nu wel 100 keer beter af dan bij de verkoper.

_Lorette_

Berichten: 12084
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:59

Ik hoop dat het paard fijn terecht is gekomen. De 'juridische stappen' waarmee wordt gedreigd vind ik niet zo spannend in dit geval. :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:05

Wat een klucht.

Sorry TS, ik leef met je mee en vind het heel vervelend voor je hoe dit is gelopen. Je verkoopt het paard te goeder trouw en dan gebeurt er dit.

Ik denk dat het paard op stel en sprong verkocht is om verdere onkosten (stalhuur) te besparen en dat er daarna pas 1 wakker werd, de "mentor".

Ik hoop dat het paard goed terecht gekomen is. Het lijkt me een leuk beestje.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:25

Maflinger_S schreef:
Wat een klucht.

Sorry TS, ik leef met je mee en vind het heel vervelend voor je hoe dit is gelopen. Je verkoopt het paard te goeder trouw en dan gebeurt er dit.

Ik denk dat het paard op stel en sprong verkocht is om verdere onkosten (stalhuur) te besparen en dat er daarna pas 1 wakker werd, de "mentor".

Ik hoop dat het paard goed terecht gekomen is. Het lijkt me een leuk beestje.

Inderdaad. Wat een toestand zeg. Maar ts kan er niets aan doen dat de koopster het paard nu weer doorverkocht heeft voor een achterlijk lage prijs.En is daar dus ook niet verantwoordelijk voor.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:33

Cayenne schreef:
Waarom is het dier nu direct het slachtoffer? Wie weet is ze nu wel 100 keer beter af dan bij de verkoper.

Serieus een paard wat al halsoverkop verkocht is door de ts.Een keer paardje aaien noem ik niet goed kijken waar het paard terecht komt.En nu weer verkocht is voor 750 euro aan iemand anders? Het lijkt me dat het dier eerder bij een handelaar als een goed tehuis terecht gekomen is.
Maar goed ondanks dat het hier een paardeforum is is dierenliefde hier vaak ver te zoeken.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:37

Zo dat is een dure les voor het meisje...

En voor jou balen dat het zo gegaan is zeg

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:57

Pas maar op dat je straks niet in de rijdende rechter te zien bent ofzo. Dit lijken me nu echt mensen die zoiets proberen.

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:01

Sjong schreef:
Pas maar op dat je straks niet in de rijdende rechter te zien bent ofzo. Dit lijken me nu echt mensen die zoiets proberen.


"De oude eigenaar is niet verplicht om de nieuwe eigenaar van het paard het verschil terug te betalen. Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen." :+

TS, erg vervelende situatie, al helemaal omdat je je paard het niet zo gunt. Ik verwacht dat het met een sisser afloopt. Ze hebben naar mijn idee weinig om op te staan. Het paard is niet anders dan ze verwacht hadden, zo hebben ze het gekocht, verder hebben ze geen poot om op te staan om geld te eisen.

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 17:07

beatje schreef:
Cayenne schreef:
Waarom is het dier nu direct het slachtoffer? Wie weet is ze nu wel 100 keer beter af dan bij de verkoper.

Serieus een paard wat al halsoverkop verkocht is door de ts.Een keer paardje aaien noem ik niet goed kijken waar het paard terecht komt.En nu weer verkocht is voor 750 euro aan iemand anders? Het lijkt me dat het dier eerder bij een handelaar als een goed tehuis terecht gekomen is.
Maar goed ondanks dat het hier een paardeforum is is dierenliefde hier vaak ver te zoeken.


Het paard is niet hals over kop verkocht, dat maakt u er van. Staat nergens geschreven.

Het paard stond inderdaad te koop, maar had totaal geen haast om weg te gaan. Nu ze weg is, is het in de situatie thuis heel veel veranderd.


En waarom is het paard beter af bij een ander dan bij mij!?!

Waar wordt dit op gebaseerd???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:15

Och triest verhaal!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:24

Jintex niet happen op de berichten hier. Laat het gaan. Laat je daardoor niet uit je tent lokken. Ik heb zelfs al een keer een paard ongezien verkocht.

Maar ik moest wel lachen om je staartje, hoe verzinnen ze het. Die mentor spoort echt voor geen meter, en het verdacht dat het idd jou koopster is ipv een echte mentor begint ook bij mij steeds meer het idee te worden.
Als in ze koopt een paard, kan er toch niet mee overweg, probeert hoog van de toren te blazen zodat jij het paard terug neemt. En als dat niet lukt verkoopt ze het voor veel minder en doet nog even een poging het verschil op jou te verhalen.
Het is toch echt haar probleem dat zij het paard voor een bepaald bedrag gekocht heeft en bij verkoop een minder bedrag gehad heeft. Dr is echt niemand op deze aardbol die daar intrapt, paard verkopen en dan de koper maar even geld terug betalen omdat ze het voor minder doorverkocht hebben. Ikke niet in elk geval. Dat is wel een hele creatieve manier van geld verdienen. Hmm ik heb net een paar weken geleden een paardje gekocht, zou de verkoper erin trappen als ik nu zeg ik moest em doorverkopen en ik wil graag het verschil even van je terug? :+

Nog leuker hoe zou je dat moeten doen als je winst gemaakt hebt op het paard wat je gekocht hebt? Ga je dan ook maar even degene waar je het paard van gekocht hebt de helft van de winst geven? Dachutnie :')

Hoe sneu ook dat het paard nu alweer van baas gaat wisselen. Maar wie weet krijgt het nu een veel betere plek als bij jou koopster.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:24

Stop nou toch eens met dat victim blaming!
Ts heeft haar paard verkocht en dat ter goeder trouw gedaan.

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:25

Hahah wat een mafklapper om bij jou een schadevergoeding te eisen omdat zij haar voor minder verkochten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat die 'mentor' en mentor is. Belachelijk dat mensen dit soort geintjes uit halen.
Laat je niet gek maken hoor!

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:41

Wat een randdebiel die mentor... Sorry maar een vriendelijker woord heb ik er niet voor... Als ik jouw was zou ik eens informeren of je geen stappen tegen die mentor en verkoopster kan doen wegens laster en smaad.. Ik vraag me af of die mentor dit allemaal wel mag doen..
Dit gaat echt helemaal nergens meer over.. Zal lekker zijn dat jij hun verlies mag gaan betalen..
Om te kopen en verkopen moet je met zijn 2en zijn en ik neem aan dat jij ze niet gedwongen heb om te kopen of te verkopen...

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 18:56

flitzz schreef:
.. Ik vraag me af of die mentor dit allemaal wel mag doen..


Nope, een mentor heeft noppes, niets, nada te maken met het financiele gedeelte van zijn of haar client.
dat mag alleen een bewindvoerder of curator.
Dus over een rijdende rechter hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.
dan kun je de mentor aanklagen dat die zich niet aan de afspraken houdt van zijn mentorschap.
een mentor is er puur alleen voor zorgbelangen, niet voor financiele belangen

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:08

misschien is die "mentor" wel gewoon een vriend van haar
ze bedenkt zich dat een paard toch niks voor haar is en heeft dus spijt van de aankoop en probeert haar verlies terug te krijgen van ts door die "mentor" met dreigementen te laten strooien |o

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:18

een paard is waard wat de markt er voor geeft...dus of dat nu 750 of 3000 is, kan allemaal. Maak je niet druk ze heeft geen poot om op te staan

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:20

LoveBodin schreef:
:') :')
Zo ga ik voortaan paarden doorverkopen aan vriendinnen ofzo. Koop een beest voor 5000, heel veel klagen bij de eigenaar. Dan verkoop je 'm door voor 1000 en vraag dan 4000 terug aan de eigenaar. Kan je mooi winst maken!!



Jij kan echt goed rekenen, hè?

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:23

Het staartje klinkt als pure oplichting. Voor hetzelfde geld is het paard helemaal niet doorverkocht en proberen ze ts gewoon een soort van af te persen.

Alarmbellen voor mij:
Het gedrag van de mentor (geen mentor bevoegde gedragingen)
De koper die ineens geen reactie meer geeft
Geen reacties op aanbod van verkoper
Maar het paard is ineens wel verkocht
En dan de dreigende en dwingende manier van communiceren

Het klinkt mij als een scam
Laatst bijgewerkt door Kymalin op 14-04-19 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Paint_Girl
Berichten: 104
Geregistreerd: 16-03-18

Re: Paard verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:25

Ik ga met kymalin mee. Stinkt enorm dit verhaal.

Ik zou er ook zeker niet op in gaan en je er niet al te druk om maken. Jammer dat het zo moet gaan.

Ben heel benieuwd hoe dit afloopt.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:29

Heel benieuwd hoe het afloopt...

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:29

Ik denk zelfs dat dit misschien wel een vooraf bedachte oplichtingstruuk zou kunnen zijn.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:30

De koopster heeft het paard nu toch zelf niet meer in bezit. Dan kan ze ueberhaupt niets meer in juridisch opzicht.

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:32

Beetje domme truuk dan want zo werkt het niet :')