[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 15:48

MarjanB schreef:
Ik kom ook even binnenvallen :)

Mag een auto in de lease uitzoeken. Wil minimaal 1.400 kunnen trekken en een comfortabele reisauto hebben ivm veel werk km. Gezien de lease is betrouwbaar niet mega belangrijk _O- al is het wel irritant als je vaak staat te klooien.. wil Max 280 netto per maand kwijt zijn aan bijtelling

Lijstje wat ik nu in m’n hoofd heb:
Megane station 1.6
Kia ceed station 1.5
Ford kuga

Zie vast iets over het hoofd :) dus ben benieuwd of jullie nog aanvulling hebben. Budget is iets boven de 700 pm


Ik heb (naar volle tevredenheid) een Skoda Kodiaq 1,5 DSG, die mag 1800kg trekken en kan binnen jouw plaatje vallen.
Het hangt er een beetje af welke uitvoering/accesoires je kiest en hoeveel km je wilt rijden en wat je verdiend. Hij zal in ieder geval niet ver van je wensenlijstje afwijken.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:27

Wij hebben een Skoda karoq besteld als bedrijfswagen, ook 1800kg en mooie auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:49

Ik ben echt 'n leek in auto's!
Maar in de toekomst zou ik toch wel graag een zwaardere auto kopen voor de trailer. Ik ben niet in het bezit van een E rijbewijs. Dit wil ik evt in de toekomst best halen, maar nu nog niet van toepassing. Ik zou graag een 1,5 paards trailer willen kopen. Ik heb een Fries van ca 550/600 kilo. (gok ik?) Ik wil er best wel wat geld tegen aan gooien, maar m'n budget is zo rond de 6000 euro. Ik ben en woon alleen dus in de belasting, verzekering en brandstof niet de duurste. Wat adviseren jullie?

Volgende vraag.. Wat zijn jullie in de maand kwijt aan de vaste lasten van de auto? Van 'n kleine auto naar 'n grote zware doet wel pijn!

Rex_Rolfo

Berichten: 5383
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:05

Belasting kun je opzoeken op https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen

Verzekering is heel persoonlijk. Het beste zoek je een paar verschillende auto's uit en vult het kenteken en je gegevens in op independer of andere vergelijkingssite. Het type auto kan veel verschil maken. Zo heb ik eens een Mercedes C klasse en een E klasse vergeleken. De grotere een sterkere E bleek goedkoper te verzekeren.

rensju

Berichten: 1596
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:46

rensju schreef:
Hebben jullie ervaring met een Rav4 2.0 4x4 benzine met een Ifor williams 511 erachter?


Niemand ervaring?

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:51

rensju schreef:
rensju schreef:
Hebben jullie ervaring met een Rav4 2.0 4x4 benzine met een Ifor williams 511 erachter?


Niemand ervaring?


Niet persoonlijk, maar een vriendin en een stalgenootje hebben een Rav4.
Super onhandig zo’n deur achter in plaats van een achterklep.
Je kan amper bij de achterbak omdat je stuitwiel in de weg zit in de draairichting voor die achterdeur.
Een zadel past niet door de opening.
Verder zijn ze wel tevreden hoor ;)

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:03

ikke schreef:
Asciugamano schreef:
Discovery Sport is tof!
Evoque is niks. Nep!

Ding ooit aan de tand gevoeld?


Yep! En ik denk dat er niet veel Evoques in de bagger komen waar ik doorheen geragd ben! ~~}>

ikke schreef:
Discovery is niet meer of minder nep. Staat op soort van hetzelfde onderstel. De sport is wat groter en daarmee wat minder onpraktisch maar verder zit er minder verschil dan het lijkt.

Het voelde anders heel anders! :D
Ik zou dus veel liever een Discovery (Sport) hebben dan een Evoque. Een Evoque is gewoon een totaal overbodig (Land Rover) model.
Leuk autootje voor Hipsters, yuppen of designpeople maar ik kan me voorstellen dat die, voor dat geld, liever in een ander merk / model zouden rijden.
Iemand die een Land Rover koopt omdat hij/zij een Land Rover wil rijden, (en van iemand die een auto zoekt om een trailer te trekken kan ik me dat dus goed voorstellen ;) ) is een Evoque gewoon een belachelijke keus. :D

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:05

MarjanB schreef:
Daarbij wil ik liever ook geen blikken van collega’s dat ik een te dikke auto rij :')

Dat meen je toch niet serieus, mag ik hopen? -O-

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:24

Asciugamano schreef:
MarjanB schreef:
Daarbij wil ik liever ook geen blikken van collega’s dat ik een te dikke auto rij :')

Dat meen je toch niet serieus, mag ik hopen? -O-


Jawel :) heel no nonsens bedrijf waarbij het management zelfs geen dikke auto’s rijden. Dus wil daarmee niet teveel opvallen. Daarbij heb ik liever een compleet uitgeruste auto dan 1 voor hetzelfde geld die compleet uitgekleed is en je voor het merk betaald

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 13:40

Dit is het lijstje voor morgen van proefritten :)

Afbeelding

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:01

MarjanB schreef:
Asciugamano schreef:
Dat meen je toch niet serieus, mag ik hopen? -O-


Jawel :) heel no nonsens bedrijf waarbij het management zelfs geen dikke auto’s rijden. Dus wil daarmee niet teveel opvallen. Daarbij heb ik liever een compleet uitgeruste auto dan 1 voor hetzelfde geld die compleet uitgekleed is en je voor het merk betaald

Sorry maar zo'n directeur heeft bij mij een heel vet probleem!
Nu ben ik al jaren gewend grotere auto's te rijden dan de directeur maar die waren wel altijd van mij en niet van de leasemaatschappij.

Oh ja, en voor de opscheppers: joh, het maakt me niet uit hoe groot je auto is; hij past in de kofferbak van mijn auto }:)
Die doet het ook altijd goed :D

Uit je lijst: Die Skoda gaat het waarschijnlijk wel doen voor je; de rest gaat je (heel) zwaar teleur stellen. Ik weet niet hoe ver VW intussen is met die DSG, dat ie betrouwbaarder is dan enkele jaren geleden, anders toch een handbak overwegen, indien mogelijk.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:17

Thanks! Toch komt de megane er op papier beter uit dan de Skoda (hoger koppel meer pk).. en ja idd vag en dsg :+

De ford is een 3 cilinder en dat trekt me niet zo maar de focus stond altijd wel goed bekend als trek auto.

Nu is voor mij met de trailer weg niet zo heel vaak ik zal meer snelweg km maken naar klanten en daar is de auto vooral voor. Ben erg benieuwd wat ik er van vind. Heb nu een Kia ceed, is ook fijn en zou daarvan de 1,5 liter kunnen pakken.

Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:20

En een Kadjar? Kwam die niet in aanmerking ? Ik heb er net eentje en hij bevalt mij prima.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:21

Fitzroy schreef:
En een Kadjar? Kwam die niet in aanmerking ? Ik heb er net eentje en hij bevalt mij prima.


Ja mag ook maar mag minder trekken dan de megane en duurder in de lease terwijl er hetzelfde blok in zit

Fitzroy

Berichten: 25144
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:32

Oké, ja, ik wil per se een auto waarin ik hoger zit om meer overzicht te hebben. Maar als jij dat niet hebt, snap ik je keuze wel.

ikke

Berichten: 37612
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:34

MarjanB schreef:
Thanks! Toch komt de megane er op papier beter uit dan de Skoda (hoger koppel meer pk).. en ja idd vag en dsg :+

De ford is een 3 cilinder en dat trekt me niet zo maar de focus stond altijd wel goed bekend als trek auto.

Nu is voor mij met de trailer weg niet zo heel vaak ik zal meer snelweg km maken naar klanten en daar is de auto vooral voor. Ben erg benieuwd wat ik er van vind. Heb nu een Kia ceed, is ook fijn en zou daarvan de 1,5 liter kunnen pakken.

Die Ford Ecoboost is rommel in de context van enig gewicht verzetten.
De 1.0 3-pitter kreeg zichzelf niet eens de helling op in de Dales. Ik moest op enig moment op een vrij steile helling stoppen om te kunnen zien of ik op kon rijden. Ding sloeg tot twee keer toe af bij het optrekken, simpelweg omdat ie met 2500 toeren nog steeds de belasting van de opkomende koppeling niet kon hebben! En daar wil jij Kaatje achter hangen? Dat zou ik toch eerst eens testen voordat je daaraan begint.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 14:41

Haha nou ja ik ga het morgen uitproberen, mijn idee is dat de megane of Skoda het wordt. Gewoon omdat ik liever geen 3 cilinder heb.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:54

Kon bovenstaande niet meer aanpassen maar op papier komt de megane technisch en prijstechnisch het beste uit.


Afbeelding
Afbeelding

Hij is wel lichter dan de rav4 en de Mazda cx5 hij is wel zwaarder dan de kadjar die met dezelfde motor 1500 mag trekken.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:59

Leken vraag: hoe verhoud een 1.3 motor zich tot een 2.0?

Vrienden hebben een goed uitgeruste megane voor de trailer. Gaat prima. Maar of die qua motor dezelfde is als die van jou hierboven weet ik niet.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:38

VWestra schreef:
Leken vraag: hoe verhoud een 1.3 motor zich tot een 2.0?

Vrienden hebben een goed uitgeruste megane voor de trailer. Gaat prima. Maar of die qua motor dezelfde is als die van jou hierboven weet ik niet.


Die ik plaats is met hybride, dus die heeft in het begin wat meer vermogen. Het is wel lastig met al die uitvoeringen :')

carika
Berichten: 1585
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:55

MarjanB schreef:
Kon bovenstaande niet meer aanpassen maar op papier komt de megane technisch en prijstechnisch het beste uit.


[ [url=m/gDifaM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GuFPqg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is wel lichter dan de rav4 en de Mazda cx5 hij is wel zwaarder dan de kadjar die met dezelfde motor 1500 mag trekken.



Ik zou echt voor de automaat gaan. Ik wil nooit meer anders :D
Geen ervaring met de megane, maar de andere twee vallen met automaat buiten budget vermoed ik?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:20

ikke schreef:
MarjanB schreef:


Jawel :) heel no nonsens bedrijf waarbij het management zelfs geen dikke auto’s rijden. Dus wil daarmee niet teveel opvallen. Daarbij heb ik liever een compleet uitgeruste auto dan 1 voor hetzelfde geld die compleet uitgekleed is en je voor het merk betaald

Sorry maar zo'n directeur heeft bij mij een heel vet probleem!
Nu ben ik al jaren gewend grotere auto's te rijden dan de directeur maar die waren wel altijd van mij en niet van de leasemaatschappij.

Oh ja, en voor de opscheppers: joh, het maakt me niet uit hoe groot je auto is; hij past in de kofferbak van mijn auto }:)
Die doet het ook altijd goed :D

Uit je lijst: Die Skoda gaat het waarschijnlijk wel doen voor je; de rest gaat je (heel) zwaar teleur stellen. Ik weet niet hoe ver VW intussen is met die DSG, dat ie betrouwbaarder is dan enkele jaren geleden, anders toch een handbak overwegen, indien mogelijk.

Pfff wat een onzin zeg.
Koop/ rij toch gewoon wat je zelf wil en schijt aan wat iemand anders daarvan vindt!
Als ik daar al rekening mee moet houden...

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:59

Iemand ervaring/kijk op/met een Jeep Cherokee? 2.8 CRD Sport plus HR. :D

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:26

VWestra schreef:
Leken vraag: hoe verhoud een 1.3 motor zich tot een 2.0?

Vrienden hebben een goed uitgeruste megane voor de trailer. Gaat prima. Maar of die qua motor dezelfde is als die van jou hierboven weet ik niet.


Ik heb zelf een oudere 2L Scenic (opgebouwde Megane) en een nieuwere 1,5L Kodiaq.
De Kodiaq mag 1800 kg trekken en dat doet hij ook makkelijk.
De Scenic mag 1300 Kg trekken, gaat ook makkelijk.

Ik geloof dat er een enorme ontwikkeling is geweest in de tijd, mijn 1,5L Kodiaq is absoluut sterker dan mijn 2,0L Scenic.

MarjanB

Berichten: 16514
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:41

Ok mijn dagje auto’s proberen :+

De megane, verkoper en ik hadden elkaar niet begrepen dus hij had de goede auto niet _O-

De Skoda quaroc zo’n onvriendelijke verkoper... en ja ben je gewend met een automaat te rijden? Stappen we in is het een handbak :')
Was niet mijn soort auto.. Aangezien ze er ook nog vw en Audi hadden daar nog maar even gekeken en in een Audi A3 35 beland en die reed erg fijn!

De ford, niks voor mij..

Dus nu even wachten op de megane en nog maar even rekenen en kijken wat ik nu wil haha