[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:21

Hoi allemaal!
Ik heb sinds een week een Ford F-150 (2008, benzine) en ben er helemaal verliefd op! <3

Maar: voordat ik de auto kocht, ben ik eerst gaan uitzoeken wat de wegenbelasting zou worden.
De auto is volgens de RDW een bedrijfswagen. ( tja, dikke pick up) maar toen kwam de brief van de belastingdienst voor de wegenbelasting... ruim 200 euro per kwartaal meer dan wat ik had uitgerekend. -O-
volgens mij ziet de belastingdienst de auto als personenauto en niet als bedrijfsauto.
Ik ga hier maandag toch maar even over bellen.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee of iets vergelijkbaars meegemaakt?

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:36

Wat had je berekend en hoeveel heb je om de oren gekregen?

cissy

Berichten: 19855
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:40

Heb je wel een bedrijf en dus recht op grijs kenteken?

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 22:53

cissy schreef:
Heb je wel een bedrijf en dus recht op grijs kenteken?

Klinkt als van niet en dus de rekening voor grijs-particulier en dat is inderdaad flink hoger, al is het nog altijd lager dan geel kenteken.

Gokje; die F150 weegt 2500kg, give or take een paar kilo, het principe blijft gelijk:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen

MRB geel: € 441 per drie maanden; € 147 per maand provincie Utrecht, verschilt wat per provincie.
MRB grijs particulier: € 276 per drie maanden; € 92 per maand landelijk.
MRB grijs bedrijf: € 169 per maand; € 56,33 per maand, landelijk, geen fijnstoftoeslag.

Figaros
Berichten: 331
Geregistreerd: 28-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:01

Rex_Rolfo schreef:
Figaros schreef:
Wat denk jij dat ze gaan doen met de korting op bijtelling?

ha ha, nou, als ik die glazen bol toch eens had...

.. dan zat ik niet op Bokt maar op de beurs héél veel geld te verdienen ;)


Zoals het er nu naar uit ziet (bron) halftarief t/m 2024, driekwart in 2015 en vol tarief in 2026. Dus nog kleine vier jaar halftarief, daarna die tijd zien we wel verder. Ik heb ooit wel eens gelezen dat als het halftarief wordt afgeschaft dat er dan een paar 100 kg van het leeggewicht wordt afgetrokken om te compenseren voor het accupakket. Maar hoe of wat en of dat zo blijft? Niets zo veranderlijk als de politiek en het weer.

Als je de nodige km's rijdt is die wat hogere wegenbelasting niet zo heel erg. Ook zonder plug-in is het een fijne en redelijk zuinige diesel.


Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:04

ikke schreef:
cissy schreef:
Heb je wel een bedrijf en dus recht op grijs kenteken?

Klinkt als van niet en dus de rekening voor grijs-particulier en dat is inderdaad flink hoger, al is het nog altijd lager dan geel kenteken.

Gokje; die F150 weegt 2500kg, give or take een paar kilo, het principe blijft gelijk:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen

MRB geel: € 441 per drie maanden; € 147 per maand provincie Utrecht, verschilt wat per provincie.
MRB grijs particulier: € 276 per drie maanden; € 92 per maand landelijk.
MRB grijs bedrijf: € 169 per maand; € 56,33 per maand, landelijk, geen fijnstoftoeslag.


Klopt. Ik heb de aanslag gekregen voor geel kenteken ipv grijs particulier. Ik heb wel een bedrijf, maar omdat ik daar nagenoeg geen km voor maak, de auto privé gekocht en niet zakelijk. (Anders had ik ook beter een lpg of diesel gehaald.)
Ik denk(hoop) dat ze een fout hebben gemaakt bij de belastingdienst (gebeurd wel eens vaker), dus ik hoop dat maandag te horen..

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:09

Figaros schreef:
Rex_Rolfo schreef:
ha ha, nou, als ik die glazen bol toch eens had...

.. dan zat ik niet op Bokt maar op de beurs héél veel geld te verdienen ;)


Zoals het er nu naar uit ziet (bron) halftarief t/m 2024, driekwart in 2015 en vol tarief in 2026. Dus nog kleine vier jaar halftarief, daarna die tijd zien we wel verder. Ik heb ooit wel eens gelezen dat als het halftarief wordt afgeschaft dat er dan een paar 100 kg van het leeggewicht wordt afgetrokken om te compenseren voor het accupakket. Maar hoe of wat en of dat zo blijft? Niets zo veranderlijk als de politiek en het weer.

Als je de nodige km's rijdt is die wat hogere wegenbelasting niet zo heel erg. Ook zonder plug-in is het een fijne en redelijk zuinige diesel.


Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?

Haalt ie ongeveer de elektrische km die opgegeven zijn? Dat zegt iets over de staat van de accu.

Punt is wel dat deze auto's waarschijnlijk wat meer af gaan schrijven tegen 2026 omdat de groep particulieren die deze Diesels wil rijden maar een schijntje is van de leasemarkt waar ie vandaan komt.
Dat doet niks af aan de kwaliteit van de auto maar wel van je bankrekening :+

njiloj schreef:
ikke schreef:
Klinkt als van niet en dus de rekening voor grijs-particulier en dat is inderdaad flink hoger, al is het nog altijd lager dan geel kenteken.

Gokje; die F150 weegt 2500kg, give or take een paar kilo, het principe blijft gelijk:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen

MRB geel: € 441 per drie maanden; € 147 per maand provincie Utrecht, verschilt wat per provincie.
MRB grijs particulier: € 276 per drie maanden; € 92 per maand landelijk.
MRB grijs bedrijf: € 169 per maand; € 56,33 per maand, landelijk, geen fijnstoftoeslag.


Klopt. Ik heb de aanslag gekregen voor geel kenteken ipv grijs particulier. Ik heb wel een bedrijf, maar omdat ik daar nagenoeg geen km voor maak, de auto privé gekocht en niet zakelijk. (Anders had ik ook beter een lpg of diesel gehaald.)
Ik denk(hoop) dat ze een fout hebben gemaakt bij de belastingdienst (gebeurd wel eens vaker), dus ik hoop dat maandag te horen..

Je hoeft niet zoveel km te maken om toch bedrijfsgrijs te kunnen rijden maar punt lijkt dan vooral: voldoet de auto aan de regels voor grijs kenteken??

Figaros
Berichten: 331
Geregistreerd: 28-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:22

Zoals het er nu naar uit ziet (bron) halftarief t/m 2024, driekwart in 2015 en vol tarief in 2026. Dus nog kleine vier jaar halftarief, daarna die tijd zien we wel verder. Ik heb ooit wel eens gelezen dat als het halftarief wordt afgeschaft dat er dan een paar 100 kg van het leeggewicht wordt afgetrokken om te compenseren voor het accupakket. Maar hoe of wat en of dat zo blijft? Niets zo veranderlijk als de politiek en het weer.

Als je de nodige km's rijdt is die wat hogere wegenbelasting niet zo heel erg. Ook zonder plug-in is het een fijne en redelijk zuinige diesel.
[/quote]

Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?[/quote]
Haalt ie ongeveer de elektrische km die opgegeven zijn? Dat zegt iets over de staat van de accu.

Punt is wel dat deze auto's waarschijnlijk wat meer af gaan schrijven tegen 2026 omdat de groep particulieren die deze Diesels wil rijden maar een schijntje is van de leasemarkt waar ie vandaan komt.
Dat doet niks af aan de kwaliteit van de auto maar wel van je bankrekening :+

Ja precies, daar zat ik idd ook over na te denken... maar of ze minder aantrekkelijk zijn dan de gewone diesels hangt denk ik wat ze verzinnen tzt met de wegenbelasting wat Rex_Rolfo aangaf met eventuele compensatie van gewicht accupakket.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:29

Figaros schreef:
Ja precies, daar zat ik idd ook over na te denken... maar of ze minder aantrekkelijk zijn dan de gewone diesels hangt denk ik wat ze verzinnen tzt met de wegenbelasting wat Rex_Rolfo aangaf met eventuele compensatie van gewicht accupakket.

Ik ben eind jaren negentig uit de lease-auto gestapt en sindsdien is de overheid alleen maar onbetrouwbaarder geworden in hun regelingen rondom (lease) auto's.

Ik vraag me soms oprecht af hoe dom je kunt zijn om een regeling in het leven te roepen en dan verbaast zijn dat de hele leasemarkt zich daarop stort; waardoor die regeling maar weer aangepast (lees: uitgekleed of opgedoekt) wordt.
Je moet in de afgelopen 20 jaar wel heel goed gemikt hebben als je twee keer gebruik kon maken van bepaalde regelingen. Er zijn bar weinig regelingen die het meer dan twee jaar uithielden.

Ik ben er dus nog niet zo zeker van dat die "compensatie" er komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 06:52

Figaros schreef:
Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?


Belangrijkste is denk ik; bij twijfel niet doen. Ik heb de V60 plug-in hybrid ook gehad en zoals ik al eerder in het topic schreef, mankeerde aan die van mij een hoop. Uiteindelijk verkocht met 6 jaar.
Vraag na of de aircopomp al eens is vervangen. Bij mij is de aircopomp 3 zomers achter elkaar vervangen. Ondanks dat de Volvo dealer heel coulant is geweest, was het wel super irritant dat op de eerste de beste warme zomerdag de airco ermee kapte. Het aantal km's op de accu was ook weinig, ik heb bij lange na niet gehaald wat RR ermee haalt. Keyless entry deed het soms wel, soms niet. Achteruitrijcamera gaf regelmatig blauw beeld. Veel storingen. Ik heb zo vaak bij de dealer gestaan, zonde van de tijd. Volgens mijn dealer staan deze erom bekend niet het beste product van Volvo te zijn. Het vermogen nam snel af, zo snel als dat 'ie was in het begin, zo traag was 'ie met de verkoop. En inderdaad, kijk wat de accu doet. Ik ken genoeg mensen die een V60 hebben gehad die nooit een laadpaal van dichtbij hebben gezien. De V60 uit 2013 had 0% bijtelling dus vandaar dat de auto erg gewild was.
Het voordeel op de wegenbelasting is al eens verlengd dus ik durf niet te zeggen of ze dat nog eens gaan doen.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:39

Tarico schreef:
Figaros schreef:
Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?


Belangrijkste is denk ik; bij twijfel niet doen. Ik heb de V60 plug-in hybrid ook gehad en zoals ik al eerder in het topic schreef, mankeerde aan die van mij een hoop. Uiteindelijk verkocht met 6 jaar.
Vraag na of de aircopomp al eens is vervangen. Bij mij is de aircopomp 3 zomers achter elkaar vervangen. Ondanks dat de Volvo dealer heel coulant is geweest, was het wel super irritant dat op de eerste de beste warme zomerdag de airco ermee kapte. Het aantal km's op de accu was ook weinig, ik heb bij lange na niet gehaald wat RR ermee haalt. Keyless entry deed het soms wel, soms niet. Achteruitrijcamera gaf regelmatig blauw beeld. Veel storingen. Ik heb zo vaak bij de dealer gestaan, zonde van de tijd. Volgens mijn dealer staan deze erom bekend niet het beste product van Volvo te zijn. Het vermogen nam snel af, zo snel als dat 'ie was in het begin, zo traag was 'ie met de verkoop. En inderdaad, kijk wat de accu doet. Ik ken genoeg mensen die een V60 hebben gehad die nooit een laadpaal van dichtbij hebben gezien. De V60 uit 2013 had 0% bijtelling dus vandaar dat de auto erg gewild was.
Het voordeel op de wegenbelasting is al eens verlengd dus ik durf niet te zeggen of ze dat nog eens gaan doen.

Bestaat er ook nog zoiets als slecht exemplaar, misbruik en afgeragt (want is maar een leasebak, boeie...) en hoewel in jouw geval wellicht niet van toepassing: niet zo'n geweldige garage.

Tot slot is mazzel ook een factor. Ik kocht eens een oude Saab voor de onderdelen; bleek de donor-auto beter dan het beoogde restauratieproject :wow:

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:15

Figaros schreef:
Punt is wel dat deze auto's waarschijnlijk wat meer af gaan schrijven tegen 2026 omdat de groep particulieren die deze Diesels wil rijden maar een schijntje is van de leasemarkt waar ie vandaan komt.

Ik denk dat dit voorschot nu al genomen wordt, het is niet helemaal per ongeluk dat Figaros bij de V60 twin engine uit komt. En wat is dan gunstiger, 50% afschrijving op een auto van 15K of 40% op eentje van 20K? En dan is de afschrijving ook nog afhankelijk van de manier van verkoop: inruil of verkoop tegen handelsprijs of doe je de moeite om de auto zelf te verkopen voor hogere opbrengst?

Het zou mij niet verbazen als de plug-ins over een paar jaar bij bosjes naar een land gaan waar op dat moment de regelingen gunstig zijn voor dat type auto. Dat is nu niet te voorspellen, ook wat dat betreft moet je een beetje geluk hebben.

Ons grote geluk is alvast dat het stuur links zit. Want die Britten mogen dan beweren dat zij het stuur aan the right side hebben zitten, toen diesels daar in het verdomhoekje kwamen bleek dat mooi the wrong side te zijn. De export mogelijkheden voor een rechtsgestuurde auto zijn veel en veel beperkter dan voor eentje met het stuur aan de goede kant.

Figaros
Berichten: 331
Geregistreerd: 28-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:54

Vandaag wezen kijken en ik denk een goede deal kunnen sluiten! Maandag officieel even laten weten, maar hoogstwaarschijnlijk gaat dit m worden!

Figaros
Berichten: 331
Geregistreerd: 28-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 16:55

Figaros schreef:
Vandaag wezen kijken en ik denk een goede deal kunnen sluiten! Maandag officieel even laten weten, maar hoogstwaarschijnlijk gaat dit m worden!


Oke helaas, foto uploaden via de telefoon lijkt niet te werken..

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:38

Wat zie ik over het hoofd, want kan niet geloven dat alleen de VW Touareg aan mijn eisenlijstje gaat voldoen:

- 2 paardstrailer massa rijklaar 850 kilo;
- 2 paarden van, doe eens een gooi, 650 kilo (Geldersen);
- trekgewicht naar boven van 2300 kilo;
- harde eis: automaat;
- harde eis: 4x4;
- benzine;
- zeer sterke voorkeur voor SUV model;
- geen pick-up, want geen ruimte voor honden;
- budget tot Eur 25.000;
- ben wel van de luxe (lederen bekleding, stoelverwarming, etc.);
- aantal km tot 150.000;
- liever geen auto ouder dan 2010.

Volvo is niet te betalen, Touareg nog net wel :') , maar weinig aanbod. BMW staat er veel tussen, maar trekt mij dan weer niet. En crisis, wat een geld aan wegenbelasting. Alsof die paarden niet al duur genoeg zijn -O- .

Zijn er nog andere goede suggesties? Of moet ik wat eisen gaan los laten?

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:54

Was er niet ook een Audi Qnogiets die 2500 mag trekken?
Of rexton? Weet niet in hoeverre die aan de andere eisen voldoen

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:59

Op gaspedaal.nl je eisen invullen en prijs tot 30K. Dan hard onderhandelen om binnen je budget te blijven.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:27

Rex_Rolfo schreef:
Op gaspedaal.nl je eisen invullen en prijs tot 30K. Dan hard onderhandelen om binnen je budget te blijven.

En bezuinigen op de wegenbelasting gaat je niet lukken. Op brandstof verbruik ook niet echt, trouwens.



Of ja, toch wel. Het kan veel simpeler: koop een vrachtwagen :D :j

MayoNeighs

Berichten: 168
Geregistreerd: 28-07-15

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 00:09

En als je een pick up neemt met een hardtop over de bak? Dan is er wel ruimte voor de honden (ik ken iemand die honden zo meeneemt en gaat helemaal prima). En dan heb je ook het trekgewicht!

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:36

ikke schreef:
Of ja, toch wel. Het kan veel simpeler: koop een vrachtwagen :D :j


Toevallig heb ik daarvoor speciaal mijn C-rijbewijs gehaald, maar ook in vrachtwagenland valt er niets te vinden wat aan mijn eisen gaat voldoen helaas. Ik snap werkelijk niet dat er de wereld aan b-vrachtwagentjes te krijgen is, maar niet gewoon een simpel klein 2-paards vrachtwagen waar je wél met 2 paarden en een C(1) rijbewijs de weg mee op mag.

Ik zal de andere suggesties nog eens bekijken. Dank!

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:24

Estera schreef:
ikke schreef:
Of ja, toch wel. Het kan veel simpeler: koop een vrachtwagen :D :j


Toevallig heb ik daarvoor speciaal mijn C-rijbewijs gehaald, maar ook in vrachtwagenland valt er niets te vinden wat aan mijn eisen gaat voldoen helaas. Ik snap werkelijk niet dat er de wereld aan b-vrachtwagentjes te krijgen is, maar niet gewoon een simpel klein 2-paards vrachtwagen waar je wél met 2 paarden en een C(1) rijbewijs de weg mee op mag.

Ik zal de andere suggesties nog eens bekijken. Dank!

Nope, die bestaan niet en als je er eentje (ex politie) vindt, mist ie vermogen.
Met wat zoeken maak je nog de meeste kans op een MB 814 ecovan.

Kon ik overigens ook niet vinden dus uiteindelijk, na 2 jaar zoeken, met een 12-tons LF45 thuis gekomen.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:28

Ik ga mijn zeer geliefde Kia Picanto inruilen/verkopen en ga op zoek naar een kleine trekauto. De auto zal de trailer niet veel gaan trekken, af en toe op wedstrijd in de buurt en heel soms met de trailer naar de manege, maar dat zal minimaal zijn.

Mijn eisen:
- 1300kg mogen trekken.
- geen bakbeest.
- redelijke kofferbak.
- niet ouder dan 10 jaar.
- niet meer dan (ongeveer) 100.000 gelopen.
- Tot de 10.000 euro.

Mijn garage heeft onderstaande auto te koop staan, 11 jaar oud en 124.000 gelopen. Heerlijke auto, maar vind eigenlijk dat ik teveel moet bijleggen als ik mijn auto inruil ;)
Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline Automaat DSG- 7

Wat zijn nu fijne auto's? Wanneer is op gaspedaal zoek komt enorm vaak de Kia Venga, Renault Grand Scenic, Hyundai IX20 en de Nissan Juke voorbij.

Mijn voorkeur neigt heel erg naar een Kia Ceed of een Venga. Mijn ervaringen met Kia zijn echt top.

PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:24

PSvanLot schreef:
Ik ga mijn zeer geliefde Kia Picanto inruilen/verkopen en ga op zoek naar een kleine trekauto. De auto zal de trailer niet veel gaan trekken, af en toe op wedstrijd in de buurt en heel soms met de trailer naar de manege, maar dat zal minimaal zijn.

Mijn eisen:
- 1300kg mogen trekken.
- geen bakbeest.
- redelijke kofferbak.
- niet ouder dan 10 jaar.
- niet meer dan (ongeveer) 100.000 gelopen.
- Tot de 10.000 euro.

Mijn garage heeft onderstaande auto te koop staan, 11 jaar oud en 124.000 gelopen. Heerlijke auto, maar vind eigenlijk dat ik teveel moet bijleggen als ik mijn auto inruil ;)
Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline Automaat DSG- 7

Wat zijn nu fijne auto's? Wanneer is op gaspedaal zoek komt enorm vaak de Kia Venga, Renault Grand Scenic, Hyundai IX20 en de Nissan Juke voorbij.

Mijn voorkeur neigt heel erg naar een Kia Ceed of een Venga. Mijn ervaringen met Kia zijn echt top.


En te rijden als combinatie zonder BE rijbewijs. Weet daar de eisen niet goed van..

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:36

Lees je even in over VW en DSG-bakken van rond die tijd.
Daarnaast ligt het vermogen van die koffiemolen veel te hoog in het toerengebied.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:02

PSvanLot schreef:
En te rijden als combinatie zonder BE rijbewijs. Weet daar de eisen niet goed van..

Maximaal toegestane massa auto + maximaal toegestane massa aanhanger mag niet meer dan 3500 kg zijn. Het gaat dus puur om de maximale getallen op papier, hoeveel er werkelijk geladen is doet er rijbewijs technisch niet toe.

De genoemde Golf heeft -als ik de goede versie heb- een MTM (ook wel TMM) van 1860 kg. Daar mag je dus een trailer met MTM van 1600 kg achter hangen want 1860+1600 = 3460 kg en dat is minder dan 3500.

Achter deze auto mag je die trailer niet tot de max beladen want die Golf mag maximaal 1400 kg trekken.