Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
cissy schreef:Heb je wel een bedrijf en dus recht op grijs kenteken?
Rex_Rolfo schreef:Figaros schreef:Wat denk jij dat ze gaan doen met de korting op bijtelling?
ha ha, nou, als ik die glazen bol toch eens had...
.. dan zat ik niet op Bokt maar op de beurs héél veel geld te verdienen
Zoals het er nu naar uit ziet (bron) halftarief t/m 2024, driekwart in 2015 en vol tarief in 2026. Dus nog kleine vier jaar halftarief, daarna die tijd zien we wel verder. Ik heb ooit wel eens gelezen dat als het halftarief wordt afgeschaft dat er dan een paar 100 kg van het leeggewicht wordt afgetrokken om te compenseren voor het accupakket. Maar hoe of wat en of dat zo blijft? Niets zo veranderlijk als de politiek en het weer.
Als je de nodige km's rijdt is die wat hogere wegenbelasting niet zo heel erg. Ook zonder plug-in is het een fijne en redelijk zuinige diesel.
ikke schreef:cissy schreef:Heb je wel een bedrijf en dus recht op grijs kenteken?
Klinkt als van niet en dus de rekening voor grijs-particulier en dat is inderdaad flink hoger, al is het nog altijd lager dan geel kenteken.
Gokje; die F150 weegt 2500kg, give or take een paar kilo, het principe blijft gelijk:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen
MRB geel: € 441 per drie maanden; € 147 per maand provincie Utrecht, verschilt wat per provincie.
MRB grijs particulier: € 276 per drie maanden; € 92 per maand landelijk.
MRB grijs bedrijf: € 169 per maand; € 56,33 per maand, landelijk, geen fijnstoftoeslag.
Figaros schreef:Rex_Rolfo schreef:ha ha, nou, als ik die glazen bol toch eens had...
.. dan zat ik niet op Bokt maar op de beurs héél veel geld te verdienen
Zoals het er nu naar uit ziet (bron) halftarief t/m 2024, driekwart in 2015 en vol tarief in 2026. Dus nog kleine vier jaar halftarief, daarna die tijd zien we wel verder. Ik heb ooit wel eens gelezen dat als het halftarief wordt afgeschaft dat er dan een paar 100 kg van het leeggewicht wordt afgetrokken om te compenseren voor het accupakket. Maar hoe of wat en of dat zo blijft? Niets zo veranderlijk als de politiek en het weer.
Als je de nodige km's rijdt is die wat hogere wegenbelasting niet zo heel erg. Ook zonder plug-in is het een fijne en redelijk zuinige diesel.
Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?
njiloj schreef:ikke schreef:Klinkt als van niet en dus de rekening voor grijs-particulier en dat is inderdaad flink hoger, al is het nog altijd lager dan geel kenteken.
Gokje; die F150 weegt 2500kg, give or take een paar kilo, het principe blijft gelijk:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -berekenen
MRB geel: € 441 per drie maanden; € 147 per maand provincie Utrecht, verschilt wat per provincie.
MRB grijs particulier: € 276 per drie maanden; € 92 per maand landelijk.
MRB grijs bedrijf: € 169 per maand; € 56,33 per maand, landelijk, geen fijnstoftoeslag.
Klopt. Ik heb de aanslag gekregen voor geel kenteken ipv grijs particulier. Ik heb wel een bedrijf, maar omdat ik daar nagenoeg geen km voor maak, de auto privé gekocht en niet zakelijk. (Anders had ik ook beter een lpg of diesel gehaald.)
Ik denk(hoop) dat ze een fout hebben gemaakt bij de belastingdienst (gebeurd wel eens vaker), dus ik hoop dat maandag te horen..
Figaros schreef:Ja precies, daar zat ik idd ook over na te denken... maar of ze minder aantrekkelijk zijn dan de gewone diesels hangt denk ik wat ze verzinnen tzt met de wegenbelasting wat Rex_Rolfo aangaf met eventuele compensatie van gewicht accupakket.
Figaros schreef:Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?
Tarico schreef:Figaros schreef:Ontzettend bedankt voor je input! Morgen ga in bij een V60 D5 plug-in Hybrid kijken uit 2016 met 149k op de teller. Voorheen lease auto, ik denk dat ik in ieder geval moet horen hoe het zit met de distributieriem, want die is dan al bijna aan de beurt... Jullie nog andere tips waar op moet letten?
Belangrijkste is denk ik; bij twijfel niet doen. Ik heb de V60 plug-in hybrid ook gehad en zoals ik al eerder in het topic schreef, mankeerde aan die van mij een hoop. Uiteindelijk verkocht met 6 jaar.
Vraag na of de aircopomp al eens is vervangen. Bij mij is de aircopomp 3 zomers achter elkaar vervangen. Ondanks dat de Volvo dealer heel coulant is geweest, was het wel super irritant dat op de eerste de beste warme zomerdag de airco ermee kapte. Het aantal km's op de accu was ook weinig, ik heb bij lange na niet gehaald wat RR ermee haalt. Keyless entry deed het soms wel, soms niet. Achteruitrijcamera gaf regelmatig blauw beeld. Veel storingen. Ik heb zo vaak bij de dealer gestaan, zonde van de tijd. Volgens mijn dealer staan deze erom bekend niet het beste product van Volvo te zijn. Het vermogen nam snel af, zo snel als dat 'ie was in het begin, zo traag was 'ie met de verkoop. En inderdaad, kijk wat de accu doet. Ik ken genoeg mensen die een V60 hebben gehad die nooit een laadpaal van dichtbij hebben gezien. De V60 uit 2013 had 0% bijtelling dus vandaar dat de auto erg gewild was.
Het voordeel op de wegenbelasting is al eens verlengd dus ik durf niet te zeggen of ze dat nog eens gaan doen.
Figaros schreef:Punt is wel dat deze auto's waarschijnlijk wat meer af gaan schrijven tegen 2026 omdat de groep particulieren die deze Diesels wil rijden maar een schijntje is van de leasemarkt waar ie vandaan komt.
ikke schreef:Of ja, toch wel. Het kan veel simpeler: koop een vrachtwagen
Estera schreef:ikke schreef:Of ja, toch wel. Het kan veel simpeler: koop een vrachtwagen
Toevallig heb ik daarvoor speciaal mijn C-rijbewijs gehaald, maar ook in vrachtwagenland valt er niets te vinden wat aan mijn eisen gaat voldoen helaas. Ik snap werkelijk niet dat er de wereld aan b-vrachtwagentjes te krijgen is, maar niet gewoon een simpel klein 2-paards vrachtwagen waar je wél met 2 paarden en een C(1) rijbewijs de weg mee op mag.
Ik zal de andere suggesties nog eens bekijken. Dank!
PSvanLot schreef:Ik ga mijn zeer geliefde Kia Picanto inruilen/verkopen en ga op zoek naar een kleine trekauto. De auto zal de trailer niet veel gaan trekken, af en toe op wedstrijd in de buurt en heel soms met de trailer naar de manege, maar dat zal minimaal zijn.
Mijn eisen:
- 1300kg mogen trekken.
- geen bakbeest.
- redelijke kofferbak.
- niet ouder dan 10 jaar.
- niet meer dan (ongeveer) 100.000 gelopen.
- Tot de 10.000 euro.
Mijn garage heeft onderstaande auto te koop staan, 11 jaar oud en 124.000 gelopen. Heerlijke auto, maar vind eigenlijk dat ik teveel moet bijleggen als ik mijn auto inruil
Volkswagen Golf 1.4 TSI Highline Automaat DSG- 7
Wat zijn nu fijne auto's? Wanneer is op gaspedaal zoek komt enorm vaak de Kia Venga, Renault Grand Scenic, Hyundai IX20 en de Nissan Juke voorbij.
Mijn voorkeur neigt heel erg naar een Kia Ceed of een Venga. Mijn ervaringen met Kia zijn echt top.
PSvanLot schreef:En te rijden als combinatie zonder BE rijbewijs. Weet daar de eisen niet goed van..