[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:11

k_m schreef:
Ik lees hier dat je met een BE rijbewijs, een 2 paards trailer achter een auto die 1500kg mag trekken, kan hangen. Je mag dan gewoon niet over die 1500 kg gaan. Klopt dit?

Dat klopt. Het werkelijke gewicht van belang dus mochten de zwaantjes willen controleren of alles klopt moet de aanhanger gewogen worden. Blijf je onder de 1500 kg dan is er niets aan de hand.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:51

In mijn zoektocht kom ik steeds op import auto's terecht. Op één of andere manier durf ik hier niet aan te beginnen. Ben bang dat er iets aan mankeert. Is mijn zorg terecht?

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:00

Ik heb toevallig gisteren een nieuwe auto gekocht maar durfde het ook niet aan.

Je kunt wel als het kenteken bekend is in OVI-RDW checken of de betaalde BPM in verhouding is tot een Nederlandse auto. Als de BPM heel laag is, kan het betekenen dat het een buitenlandse schade auto is.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:02

Niello schreef:
In mijn zoektocht kom ik steeds op import auto's terecht. Op één of andere manier durf ik hier niet aan te beginnen. Ben bang dat er iets aan mankeert. Is mijn zorg terecht?

Net zo terecht of onterecht als elke andere auto.

Een van de redenen, naast de prijs, om auto's uit Duitsland te halen is dat ze veel luxer zijn (meer opties).
Ik wil bijvoorbeeld per se een schuifdakje in m'n auto. Dan kom je ook vaker Duitse auto's tegen omdat die Duitsers veel vaker een schuifdak nemen (net als de Britten) dan in NL.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:32

Bedankt. Het zijn dus niet perse schadeauto's die uit het buitenland komen? Als ik naar een Tiguan zoek, dan staan er veel importauto's op.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 12:47

Wat in NL nieuw verkocht wordt is voor een belangrijk deel voor de lease markt. Relatief veel diesels voor km vreters. De particuliere koper die zelf een gebruikte auto aan wil schaffen zoekt relatief vaak een benzine auto. Ook de modellen die nieuwe verkocht worden zullen niet volledig overeen komen met de vraag van de 2dehands markt.

Daarom is er internationale handel. Waar weinig vraag naar is gaat naar het buitenland, waar veel vraag naar is komt uit het buitenland.


De meeste auto's uit het buitenland zijn prima wagens. Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen, het is net het echte leven. Als een kleine schade de waarde flink drukt kan daardoor op bpm bij import bespaard worden. Niet echt een probleem als dat netjes hersteld wordt. Er is ook een kans dat de km stand niet klopt, buitenlandse km's staan niet in het tellerrapport. Geen probleem als dat via boekjes en facturen toch goed gedocumenteerd is. Bij een auto die relatief weinig gelopen heeft maar waarvan het boekje "kwijt" is of "wordt nagestuurd" is het wel belangrijk extra goed op te letten.

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:05

Mijn santa fe is verkocht dus ik kan gaan shoppen *\o/*

Na veel online zoeken blijf ik terugkomen op de Honda crv, suzuki grand vitara en de toyota rav4. Allen van omstreeks 2003 met de 2 liter benzinemotor. Volgens mij zijn ze in basis heel vergelijkbaar, waarbij de suzuki een streepje voor heeft omdat ie meer mag trekken. (Ik weet dat er veel opties zijn, maar ik heb graag een hoge zit én vind deze ook gewoon leuk :+ bovendien voldoende aanbod binnen budget)

Iemand ervaring met deze auto's? Welke is 'beter'? Betrouwbaar? Onderdelenprijzen?

Ik rij zo'n 10-15k per jaar waarvan ongeveer 30% met trailer, 2paards westfalia met 1 arab er in, in de praktijk zo'n 1300kg totaal.
Ik kom dus van zwaardere diesels, dus zal wel even omschakelen zijn, wil in ieder geval het gevoel hebben dat de auto het makkelijk trekt en dan heb ik de indruk dat de GV er het beste uit komt? Die heeft natuurlijk ook nog eens als voordeel dat ik een tweede paard mee zou kunnen nemen. Maar ik heb zo'n mooie, zwart glanzende crv gespot dus ik ga twijfelen :')

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:01

amyz schreef:
Mijn santa fe is verkocht dus ik kan gaan shoppen *\o/*

Na veel online zoeken blijf ik terugkomen op de Honda crv, suzuki grand vitara en de toyota rav4. Allen van omstreeks 2003 met de 2 liter benzinemotor. Volgens mij zijn ze in basis heel vergelijkbaar, waarbij de suzuki een streepje voor heeft omdat ie meer mag trekken. (Ik weet dat er veel opties zijn, maar ik heb graag een hoge zit én vind deze ook gewoon leuk :+ bovendien voldoende aanbod binnen budget)

Iemand ervaring met deze auto's? Welke is 'beter'? Betrouwbaar? Onderdelenprijzen?

Ik rij zo'n 10-15k per jaar waarvan ongeveer 30% met trailer, 2paards westfalia met 1 arab er in, in de praktijk zo'n 1300kg totaal.
Ik kom dus van zwaardere diesels, dus zal wel even omschakelen zijn, wil in ieder geval het gevoel hebben dat de auto het makkelijk trekt en dan heb ik de indruk dat de GV er het beste uit komt? Die heeft natuurlijk ook nog eens als voordeel dat ik een tweede paard mee zou kunnen nemen. Maar ik heb zo'n mooie, zwart glanzende crv gespot dus ik ga twijfelen :')

Als je van poetsen en zweten houdt, neem je een zwarte auto.
In een warme zomer worden ze nog net iets warmer en je ziet er ALLES op, dus je staat 'm minimaal elke week te wassen als je 'm zo glanzend wil houden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:21

Maar je hebt wel elke week veel eer van je werk *\o/*

Behalve als je per ongeluk een stukje over slaat, dat valt dan zo op -O- :')

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:44

ikke schreef:
amyz schreef:
Mijn santa fe is verkocht dus ik kan gaan shoppen *\o/*

Na veel online zoeken blijf ik terugkomen op de Honda crv, suzuki grand vitara en de toyota rav4. Allen van omstreeks 2003 met de 2 liter benzinemotor. Volgens mij zijn ze in basis heel vergelijkbaar, waarbij de suzuki een streepje voor heeft omdat ie meer mag trekken. (Ik weet dat er veel opties zijn, maar ik heb graag een hoge zit én vind deze ook gewoon leuk :+ bovendien voldoende aanbod binnen budget)

Iemand ervaring met deze auto's? Welke is 'beter'? Betrouwbaar? Onderdelenprijzen?

Ik rij zo'n 10-15k per jaar waarvan ongeveer 30% met trailer, 2paards westfalia met 1 arab er in, in de praktijk zo'n 1300kg totaal.
Ik kom dus van zwaardere diesels, dus zal wel even omschakelen zijn, wil in ieder geval het gevoel hebben dat de auto het makkelijk trekt en dan heb ik de indruk dat de GV er het beste uit komt? Die heeft natuurlijk ook nog eens als voordeel dat ik een tweede paard mee zou kunnen nemen. Maar ik heb zo'n mooie, zwart glanzende crv gespot dus ik ga twijfelen :')

Als je van poetsen en zweten houdt, neem je een zwarte auto.
In een warme zomer worden ze nog net iets warmer en je ziet er ALLES op, dus je staat 'm minimaal elke week te wassen als je 'm zo glanzend wil houden.


Op mn bus groeide mos :') Ik beken geen fanatiek poetser te zijn :+
Mn vader zegt ook altijd; in een zwarte auto rijd je 1x, als je dood bent :')

Maar goed, looks moeten ook niet doorslaggevend zijn en als de GV per definitie de betere optie is ga ik daar voor. Maar omdat ik goede dingen hoor over de crv (en ie zo mooi is...) leek het me zinvol die optie te verkennen :D als het een waardeloos ding is om mee te sleuren word ik er niet blij van, mooi gepoetst of niet.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:24

ikke schreef:
amyz schreef:
Mijn santa fe is verkocht dus ik kan gaan shoppen *\o/*

Na veel online zoeken blijf ik terugkomen op de Honda crv, suzuki grand vitara en de toyota rav4. Allen van omstreeks 2003 met de 2 liter benzinemotor. Volgens mij zijn ze in basis heel vergelijkbaar, waarbij de suzuki een streepje voor heeft omdat ie meer mag trekken. (Ik weet dat er veel opties zijn, maar ik heb graag een hoge zit én vind deze ook gewoon leuk :+ bovendien voldoende aanbod binnen budget)

Iemand ervaring met deze auto's? Welke is 'beter'? Betrouwbaar? Onderdelenprijzen?

Ik rij zo'n 10-15k per jaar waarvan ongeveer 30% met trailer, 2paards westfalia met 1 arab er in, in de praktijk zo'n 1300kg totaal.
Ik kom dus van zwaardere diesels, dus zal wel even omschakelen zijn, wil in ieder geval het gevoel hebben dat de auto het makkelijk trekt en dan heb ik de indruk dat de GV er het beste uit komt? Die heeft natuurlijk ook nog eens als voordeel dat ik een tweede paard mee zou kunnen nemen. Maar ik heb zo'n mooie, zwart glanzende crv gespot dus ik ga twijfelen :')

Als je van poetsen en zweten houdt, neem je een zwarte auto.
In een warme zomer worden ze nog net iets warmer en je ziet er ALLES op, dus je staat 'm minimaal elke week te wassen als je 'm zo glanzend wil houden.


Een (zwarte) auto moet je poetsen?

inge_romeo

Berichten: 735
Geregistreerd: 10-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:59

Zouden jullie eens met mij mee willen denken? Ik overweeg om een auto te kopen, welke mijn trailer kan trekken. Ik heb een 2paards atec (zonder tussenschot) met een leeggewicht van 740 kg. In principe komt er enkel een e-pony van ong 400 kg op. Ik heb mijn BE-rijbewijs.

Het wordt mijn eerste (eigen) auto en ik heb ook nog 0 schadevrije jaren. Aangezien ik nog studeer wil ik qua wegenbelasting en verzekering niet al te hoog uitkomen. Ik ga de auto vooral gebruiken voor woon/werk verkeer en zal 1/2 keer per maand de trailer mee willen nemen.

Ik heb bedacht dat een auto met een trekgewicht van 1300 kg en een eigen gewicht van ong 1150/1250 kg aan mijn eisen voldoet. Na wat rondzoeken kom ik diverse Volkswagen Golfjes tegen. Ik denk dat deze interessant zijn om te bekijken, maar verder weet ik niet goed welke auto's ik nog meer kan bekijken. Ik rij momenteel enkel Volkswagen dus vandaar dat ik daar nu ook naar kijk. Mijn budget is ong €5000,- verwacht ik, maar liever minder (want ja... student :Y) ).

Wat voor auto's raden jullie hiervoor aan? Ik zoek dus geen grote gezinsauto, maar een kleinere compacte auto welke ook veilig de trailer kan trekken...

Smotz

Berichten: 675
Geregistreerd: 02-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:21

Ik kon niet veel vinden over de Mazda CX5 als trekauto, dus bij deze.

Sinds een maand heb ik een benzine 2.0 uit 2012, de AWD versie handgeschakeld. Er hangt een tweepaards alu trailer Bockmann achter met pony erin, dat is peanuts om te trekken.
Auto is een zesbak, met de trailer erachter rij ik in z'n vijf. Hij trekt dan nog makkelijk op. Zou op een vlak stuk ook in z'n zes kunnen.

Auto is een stuk sterker als mijn Kia Sportage uit 2006 (4wd benzine). Alleen was de Kia soepeler, de Mazda is wat stijver qua vering. De Mazda stuitert wat meer in mijn beleving maar het is al aan het wennen. De Kia was dan ook bijna 200 kg zwaarder (Mazda is 1450 en mag 1800 trekken).

Het is een import auto, paar jaar in Nederland nu, dus inderdaad een luxe versie met niet veel kilometers. Voordeel van de Mazda is dat het onderhoud digitaal bijgehouden wordt, dus ook de km's (mits de garage toegang heeft tot het systeem). Gewoon even speuren, bpm controleren en aankoopkeuring laten doen. Zo wilde ik een tiguan kopen, import, maar daar bleken de cilinders niet goed te werken - probleem komt vaker voor blijkbaar. Dus met een aankoopkeuring bij de VW dealer ellende bespaart. Ook diverse Mazda's laten staan hoor, dus het is even zoeken.

Al met al zeker niet ontevreden over de Mazda tot nu toe, wel blij dat ik de AWD versie heb.

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:48

Smotz schreef:
Ik kon niet veel vinden over de Mazda CX5 als trekauto, dus bij deze.

Sinds een maand heb ik een benzine 2.0 uit 2012, de AWD versie handgeschakeld. Er hangt een tweepaards alu trailer Bockmann achter met pony erin, dat is peanuts om te trekken.
Auto is een zesbak, met de trailer erachter rij ik in z'n vijf. Hij trekt dan nog makkelijk op. Zou op een vlak stuk ook in z'n zes kunnen.

Auto is een stuk sterker als mijn Kia Sportage uit 2006 (4wd benzine). Alleen was de Kia soepeler, de Mazda is wat stijver qua vering. De Mazda stuitert wat meer in mijn beleving maar het is al aan het wennen. De Kia was dan ook bijna 200 kg zwaarder (Mazda is 1450 en mag 1800 trekken).

Het is een import auto, paar jaar in Nederland nu, dus inderdaad een luxe versie met niet veel kilometers. Voordeel van de Mazda is dat het onderhoud digitaal bijgehouden wordt, dus ook de km's (mits de garage toegang heeft tot het systeem). Gewoon even speuren, bpm controleren en aankoopkeuring laten doen. Zo wilde ik een tiguan kopen, import, maar daar bleken de cilinders niet goed te werken - probleem komt vaker voor blijkbaar. Dus met een aankoopkeuring bij de VW dealer ellende bespaart. Ook diverse Mazda's laten staan hoor, dus het is even zoeken.

Al met al zeker niet ontevreden over de Mazda tot nu toe, wel blij dat ik de AWD versie heb.

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Was de Tiguan een 2 liter versie? Komt het euvel van de cilinders bij de 2 liter versies voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 02:20

Ik ben echt een leek op gebied van auto's. Maar wat mag deze auto trekken?


Afbeelding

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 09:29

AmoorM schreef:
Ik ben echt een leek op gebied van auto's. Maar wat mag deze auto trekken?


[ [url=m/aFWSi1.jpg]Afbeelding[/url] ]


1200 kg :)

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:02

Tenminste, als de aanhanger een oplooprem heeft. De meeste (alle?) trailers hebben dat. Te herkennen aan het harmonica rubber (stofhoes) achter de kop van de dissel.

Bij een kleine aanhanger zonder rem mag kar plus inhoud maximaal 675 kg wegen.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:06

Rex_Rolfo schreef:
Tenminste, als de aanhanger een oplooprem heeft. De meeste (alle?) trailers hebben dat. Te herkennen aan het harmonica rubber (stofhoes) achter de kop van de dissel.

Bij een kleine aanhanger zonder rem mag kar plus inhoud maximaal 675 kg wegen.

Sommige Hati Shettentrailers zijn ongeremd. Dat zou bij deze auto een aandachtspunt zijn! Maar zo'n boedelbak is dan ook beknopt in z'n mogelijkheden.

amyz

Berichten: 6916
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:49

amyz schreef:
Mijn santa fe is verkocht dus ik kan gaan shoppen *\o/*

Na veel online zoeken blijf ik terugkomen op de Honda crv, suzuki grand vitara en de toyota rav4. Allen van omstreeks 2003 met de 2 liter benzinemotor. Volgens mij zijn ze in basis heel vergelijkbaar, waarbij de suzuki een streepje voor heeft omdat ie meer mag trekken. (Ik weet dat er veel opties zijn, maar ik heb graag een hoge zit én vind deze ook gewoon leuk :+ bovendien voldoende aanbod binnen budget)

Iemand ervaring met deze auto's? Welke is 'beter'? Betrouwbaar? Onderdelenprijzen?

Ik rij zo'n 10-15k per jaar waarvan ongeveer 30% met trailer, 2paards westfalia met 1 arab er in, in de praktijk zo'n 1300kg totaal.
Ik kom dus van zwaardere diesels, dus zal wel even omschakelen zijn, wil in ieder geval het gevoel hebben dat de auto het makkelijk trekt en dan heb ik de indruk dat de GV er het beste uit komt? Die heeft natuurlijk ook nog eens als voordeel dat ik een tweede paard mee zou kunnen nemen. Maar ik heb zo'n mooie, zwart glanzende crv gespot dus ik ga twijfelen :')


Het is een (zilvergrijze :+ ) Grand Vitara geworden uit 2004.
Effe wennen na jaren zwaardere diesels rijden (al valt het koppel me niet tegen, bijna diesel-achtig!), maar so far hartstikke blij er mee, dank allen voor het meedenken :D

Figaros
Berichten: 331
Geregistreerd: 28-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:25

Hoi allemaal!

Al een tijdje ben ik op zoek naar een geschikte auto voor onze 2-paards trailer (Böckmann Champion R, kentekenpas geeft 600 kilo aan) Doodeng en een hele investering, vandaar dat ik hier ook nog even een balletje opgooi.

Deze auto zal ook als woon-werkverkeer vervoersmiddel worden gebruikt en meegaan op vakanties etc. Kortom, onze hoofdauto.

Ondanks dat het een 2-paards trailer is zal er 99.9% van de tijd 1 paard van rond de 550 kilo instaan. Voor de enkele keer dat de situatie zich anders voordoet, kan ik een beroep doen op de Transporter van mijn vader.

Eerst zat ik me te oriënteren op een Skoda Superb maar ben nu toch ook wel heel erg gecharmeerd van een Volvo V60, veelal kom ik dan uit op de Plug-in Hybrid, de zogenaamde Twin Engine. Op zich heb ik daar geen problemen mee, en ik heb de Volvo Specialist bij ons uit het dorp ook aangehaakt. Maar het blijft toch een onbekend (dus eng ;)) iets. En zoveel luxe snufjes ben ik niet gewend, denk kan ook alleen maar kapot gaan....

Meer mensen die een V60 met soortgelijke motor voor hun trailer gebruiken? En wat zijn jullie ervaringen? Ben benieuwd!

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:21

Mag 1800 kg trekken, trekt trailer met 1 paard met gemak. Juist ook vanwege de ondersteuning door de elektromotor. Is een diesel, valt de komende paar jaar onder halftarief wegenbelasting. Aircopomp is bekende zwakke plek, de Volvo dealer is daar vrij coulant in.

Voor de rest zoals bij elke auto (of paard): problemen hoef je niet te kopen, die krijg je vanzelf wel. Dus kom je er eentje tegen met wat problemen gewoon laten staan.

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:28

Twee kleine toevoegingen over de V60 twin engine: veel komen uit de lease, worden geadverteerd ex btw. En omdat de keuze de fiscale redenen vaak zwaarder wogen dan mogelijkheid elektrisch te rijden zijn er de nodige die nog nooit een laadpaal gezien hebben. Of alleen tijdens een beurt bij de dealer. Weet de bestuurder na 4 jaar nog niet hoe ie de laadkabel moet losmaken |o

Als de accu lang niet geladen is kan de auto een storing laten zien. Die melding is eenvoudig op te lossen door de auto aan een lader te hangen. Wij gebruiken voor thuis een 220V lader.


p.s. de laadkabel kun je gewoon lostrekken, alleen moet de auto dan van slot. Samen met de deur is namelijk ook de stekker vergrendeld ;)

Figaros
Berichten: 331
Geregistreerd: 28-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:34

Rex_Rolfo schreef:
Twee kleine toevoegingen over de V60 twin engine: veel komen uit de lease, worden geadverteerd ex btw. En omdat de keuze de fiscale redenen vaak zwaarder wogen dan mogelijkheid elektrisch te rijden zijn er de nodige die nog nooit een laadpaal gezien hebben. Of alleen tijdens een beurt bij de dealer. Weet de bestuurder na 4 jaar nog niet hoe ie de laadkabel moet losmaken |o

Als de accu lang niet geladen is kan de auto een storing laten zien. Die melding is eenvoudig op te lossen door de auto aan een lader te hangen. Wij gebruiken voor thuis een 220V lader.


p.s. de laadkabel kun je gewoon lostrekken, alleen moet de auto dan van slot. Samen met de deur is namelijk ook de stekker vergrendeld ;)


Super bedankt Rex_Rolfo! :D
Wat denk jij dat ze gaan doen met de korting op bijtelling? Zou wel een domper zijn als ze op deze manier het Hybride rijden nou niet echt bepaald motiveren. Ze hebben natuurlijk massaal deze auto’s gebruikt om een slaatje te slaan uit de bijtelling etc, maar voor de particulier...

Rex_Rolfo

Berichten: 5386
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:47

Figaros schreef:
Wat denk jij dat ze gaan doen met de korting op bijtelling?

ha ha, nou, als ik die glazen bol toch eens had...

.. dan zat ik niet op Bokt maar op de beurs héél veel geld te verdienen ;)


Zoals het er nu naar uit ziet (bron) halftarief t/m 2024, driekwart in 2015 en vol tarief in 2026. Dus nog kleine vier jaar halftarief, daarna die tijd zien we wel verder. Ik heb ooit wel eens gelezen dat als het halftarief wordt afgeschaft dat er dan een paar 100 kg van het leeggewicht wordt afgetrokken om te compenseren voor het accupakket. Maar hoe of wat en of dat zo blijft? Niets zo veranderlijk als de politiek en het weer.

Als je de nodige km's rijdt is die wat hogere wegenbelasting niet zo heel erg. Ook zonder plug-in is het een fijne en redelijk zuinige diesel.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 19:17

Roosje9797 schreef:
Welk merk en type is goed, qua betrouwbaarheid trekgewichylt, onderhoud en prijs.
De auto moet mininaal 1400kg kunnen trekken
Een automaat zijn
2e hands max 6000 euro.

Benzine of diesel? Of LPG? Heel veel mogelijkheden. Zoek even op welke modellen een goede reputatie hebben, waarschijnlijk kom je dan richting de Japanners. Europeaan kan natuurlijk ook. Sommigen zijn beter dan hun reputatie doet vermoeden, andere slechter.

Qua budget kom je op een auto met aardig ervaring, dan is de staat van de auto in kwestie minstens net zo belangrijk als de reputatie van het merk. Ik denk dat het geen slecht idee is om te kijken bij een vp tot 6K, na onderhandelen niet meer betalen dan 5K. Heb je nog budget over om eventueel achterstallig onderhoud weg te werken. Want niet alleen lease maatschappijen kunnen dat uitstellen als de auto toch in de verkoop gaat .... Of voor reparatie, er kan natuurlijk altijd onverwacht iets stuk gaan, zelfs bij een hele goede auto.[/quote]

Ik zoek een benzine auto. We rijden niet veel max 14.000km per jaar.

Vind het vooral lastig waar ik kan vinden welke merken goed zijn. Ik zie veel peugot en Citroën in de occasions, maar lees dat dit slwchte auto's zijn. Hoe zit een volvo qua prijzen onderhoud?[/quote]


volvo is echt mega duur wij hadden wel 5 ton mee gereden toen die weg ging. Maar onderhoud is echt mega duur.