Smotz schreef:Ik kon niet veel vinden over de Mazda CX5 als trekauto, dus bij deze.
Sinds een maand heb ik een benzine 2.0 uit 2012, de AWD versie handgeschakeld. Er hangt een tweepaards alu trailer Bockmann achter met pony erin, dat is peanuts om te trekken.
Auto is een zesbak, met de trailer erachter rij ik in z'n vijf. Hij trekt dan nog makkelijk op. Zou op een vlak stuk ook in z'n zes kunnen.
Auto is een stuk sterker als mijn Kia Sportage uit 2006 (4wd benzine). Alleen was de Kia soepeler, de Mazda is wat stijver qua vering. De Mazda stuitert wat meer in mijn beleving maar het is al aan het wennen. De Kia was dan ook bijna 200 kg zwaarder (Mazda is 1450 en mag 1800 trekken).
Het is een import auto, paar jaar in Nederland nu, dus inderdaad een luxe versie met niet veel kilometers. Voordeel van de Mazda is dat het onderhoud digitaal bijgehouden wordt, dus ook de km's (mits de garage toegang heeft tot het systeem). Gewoon even speuren, bpm controleren en aankoopkeuring laten doen. Zo wilde ik een tiguan kopen, import, maar daar bleken de cilinders niet goed te werken - probleem komt vaker voor blijkbaar. Dus met een aankoopkeuring bij de VW dealer ellende bespaart. Ook diverse Mazda's laten staan hoor, dus het is even zoeken.
Al met al zeker niet ontevreden over de Mazda tot nu toe, wel blij dat ik de AWD versie heb.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Was de Tiguan een 2 liter versie? Komt het euvel van de cilinders bij de 2 liter versies voor?