Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Undefined schreef:Ik zoek ook advies! Ik ben op zoek naar een auto (en trailer ).
In het normale leven (dus niet tijdens corona) rijd ik zo'n 80 km per dag voor werk, ik zoek dus een auto die niet te veel slurpt. Mijn paard is een ranke KWPN'er (gok zo'n 550 kilo). Ik ben van plan om bij de rijvereniging te gaan (5km verderop) en wil af en toe een wedstrijdje in de buurt mee pakken. Qua trailer wil ik een 1,5 paards kopen, heb ik verder nog niet naar gekeken. Budget voor de auto is €5.000,-, of ik hier een zuinige auto voor kan krijgen betwijfel ik een beetje. Uiteraard zou ik de maandelijke kosten graag zo laag mogelijk houden maar het moet natuurlijk wel veilig blijven! Ik heb nog geen B(E) maar vind het prima om deze te halen.
Iemad tips?
Wieke schreef:Kunnen jullie aangeven welke auto bij mijn wensen past?
Wieke schreef:Hahahaha ikke. In 1x ben ik van mn zoektocht af, dat wordt ‘m!
Heb nu op nummer 1 de Peugeot 308.
Citroën C4 en Volvo V40 zijn ook opties op mijn lijstje.
Ruimte voor onderhoud etc heb ik, dus de auto zelf mag in aanschaf echt wel wat kosten
Bedankt voor het meedenken!
Eef_Bam schreef:Peugeot 308 heeft een te lage kogeldruk, mag 64kg zijn en een anderhalfpaardstrailer heeft 75 kg kogeldruk normaal.
Wieke schreef:Hahahaha ikke. In 1x ben ik van mn zoektocht af, dat wordt ‘m!
Heb nu op nummer 1 de Peugeot 308.
Citroën C4 en Volvo V40 zijn ook opties op mijn lijstje.
Ruimte voor onderhoud etc heb ik, dus de auto zelf mag in aanschaf echt wel wat kosten
Bedankt voor het meedenken!
Aatrox schreef:- Gemiddeld verbruik minimaal 1 op 18-20
palousa_boy schreef:Mondeo moet je minimaal 2 liter versie nemen, wij hadden een 1.6 en die sloeg om de haverklap af met een aanhanger of heuvel op (of je moest met slippende banden wegrijden )
Eef_Bam schreef:Dat is toch niet te vergelijken die eerste vrachtwagen, 22 jaar oud en hoge km stand vs nieuw . Ik kan ook voor de prijs van een nieuwe citroen C1 ook eenJaguar kopen van 22 jaar oud, maakt het niet per se een betere keus . C rijbewijs halen is ook niet gratis, onderhoud en brandstof kosten een stuk meer, en waar ga je zo'n bakbeest parkeren als particulier ?
ikke schreef:Eef_Bam schreef:Dat is toch niet te vergelijken die eerste vrachtwagen, 22 jaar oud en hoge km stand vs nieuw . Ik kan ook voor de prijs van een nieuwe citroen C1 ook eenJaguar kopen van 22 jaar oud, maakt het niet per se een betere keus . C rijbewijs halen is ook niet gratis, onderhoud en brandstof kosten een stuk meer, en waar ga je zo'n bakbeest parkeren als particulier ?
250k veel??
Joh, die bak is koud ingereden. Ding komt net kijken. En de leeftijd is al evenmin om van onder de indruk te zijn.
Ik vind het merk en laadvermogen (5500kg) meer iets om kritisch op te zijn, los van het feit dat je ook BZM moet betalen (>12 ton TMM)
Bedenk ook dat je op die Iveco BPM betaalt (25%) als particulier en op die vrachtwagen niet.
https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... =placeDESC
Dit lijkt er al meer op, al was de mijne de helft........
Eef_Bam schreef:Dat is toch niet te vergelijken die eerste vrachtwagen, 22 jaar oud en hoge km stand vs nieuw . Ik kan ook voor de prijs van een nieuwe citroen C1 ook eenJaguar kopen van 22 jaar oud, maakt het niet per se een betere keus . C rijbewijs halen is ook niet gratis, onderhoud en brandstof kosten een stuk meer, en waar ga je zo'n bakbeest parkeren als particulier ?