Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:35

dat gerammel van de kettingen is simpel te voorkomen met een aantal krimpkousjes. Zo levert onze dealer ze ook standaard.

Hooinet maken we voor vast aan het hoge oogje. Bij mijn paard van 1.80 is dat prima, maar bij de haflingers binden we de onderkant dan vast aan het oogje waar je ook het touw kan bevestigen (wij doen hem altijd boven het deurtje omdat we gebruik maken van de voorklep) en zo kunnen ze er allemaal prima bij

besita
Berichten: 6805
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:32

ik zweer ook bij onze IFor ..het is al onze derde op rij ( wij vernieuwen standaard na 3 jaar , krijgen nog een zeer goede prijs en met weinig opleg weer een nieuwe trailer ) wij hebben veel jonge paarden en merries met veulen te laden ..en dat gaat in combi met de voorlader altijd super ..wij hebben nooit geen laadproblemen meer sinds we de ifor gekocht hebben ..integendeel als we aankoppelen gaan ze hinikken om mee te mogen ..
het is wel waar dat ie lawaai maakt ( bladvering maar wel super om te reizen voor de paarden ) , ach dat heeft ook voordelen ..ik hoor wanneer die van ons de straat inrijdt ..kan ik de poort al open zetten en weten de stalgenoten dat de trailer / paard er is :+

patver
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:52

Besita, spreek je nu over een 506 of vroeger model? Bedoel je dat de bladvering zo veel lawaai maakt of iets anders?

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:17

Onze overbuurman heeft een ifor williams trailer. Mijn merrie laad op alle trailers goed, maar is op onze tweepaards herna altijd erg onrustig en doet ook regelmatig een een poging over de buis heen te komen. Dus staat ze voor gekluisterd en heel kort vastgezet.

Op de ifor williams van onze overbuurman staat ze een stuk rustiger, staat ze niet gekluisterd etc. Wel heeft onze overbuurman een extra grote ifor williams, speciaal voor grote paarden. Ding weegt geloof ik bijna 1400kg leeg, dus voor de meeste auto's niet geschikt. Onze ford scorpio van ruim 1400kg kan hem goed hebben, maar die heeft het helaas van het weekend ook begeven! Nu hangt ie achter de Iveco-Bus was ook aardig goed gaat.

Trailer rammelt niet, ligt goed stabiel op de weg en voordeel van het type wat wij gebruiken, is dat ie een voorlader heeft, waardoor mijn merrie een stuk makkelijker de trailer afgaat. Sinds we die trailer geleend hebben, wil ze niet meer achteruit uit de trailer en gaat dat met heem veel problemen...:n

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 18:08

Nou we hebben gister de Ifor Williams HB506 bsteld in het grijs.
Heb alleen niet gekeken of er bevestegings ringen zitten om je paard aan vast te zetten of dat je die aan de stang moet binden.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:37

ManOuke schreef:
Nou we hebben gister de Ifor Williams HB506 bsteld in het grijs.
Heb alleen niet gekeken of er bevestegings ringen zitten om je paard aan vast te zetten of dat je die aan de stang moet binden.


die zitten er standaart in aan de zijkanten.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:46

ik heb de hb 506 nu 2 weken en ben er al met 2 paarden mee naar zweden gereden!
hij bevalt super!!maakt geen rare geluiden en ligt super op de weg,vooral de vering is super!
met dit warme weer kun je lekker alle raampjes en het voorste bovendeurtje los zetten!het enige wat ik een beetje eng vind is dat als je het voorste boven luikje los doet en het paard doet zijn hoofd er door,dan zitten er aan de buitenkant van die ijzeren pinnentjes(van de sluiting van het luikje)en ik ben bang dat het paard er met zijn halster aan kan blijven haken als hij zijn hoofd naar buiten doet,dus daar moet ik even een oplossing voor bedenken!verder is de trailer helemaal toppie!!

Frieke84
Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:45

De ringen om je paard aan vast te binden zitten bij mij (nieuw model HB506 bovenaan aan de zijkant. Dat vind ik persoonlijk een beetje link dus ik heb aan weerszijden een extra ring gehangen ter hoogte van de voorste stang.

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:21

Ik zal er eens op letten,anders gaan er bij mij ook nog maar extra ringen in geplaatst worden.

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:30

Ik heb ook een Ifor, zij het een wat oudere en vind hem super! Ik zet mijn paard altijd aan de ring aan de zijkant boven de voorste stang vast en nooit geen problemen. Er zit een veiligheids rind aan en die zorgt ervoor als het paard onderuit gaat dat ie zichzelf niet op kan hangen. Is al meerdere malen erg handig gebleken (mijn paard haalt vanalles uit in de trailer). Het hooinet hang ik gewoon aan de zijkant en dat werkt prima. Een nadeel vind ik wel dat ie erg warm wordt van binnen als het warm weer wordt. Je kunt wel vanalles openzetten, maar het blijft erg warm. In de houten- en polyester trailers blijft het toch wat koeler.
Qua stevigheid veiligheid en wegligging voor mij geen andere!

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:48

Ik heb jarenlang mijn paarden vervoerd in een Ifor Williams trailer. De wegligging is echt goed en het is een stevige, degelijke trailer. Ik werd alleen helemaal gek van al dat gerammel, net alsof je paard in een koektrommel vervoerd werd. Alles zit vast met kettiningen en palletjes, waarvoor ze imo wel een betere sluiting kunnen verzinnen. Bij teveel trilling (bijvoorbeeld meppen van paard tegen de achterklep), trillen die palletjes omhoog en eruit!! Dat vind ik dus wel levensgevaarlijk. Heeft mij doen besluiten om (naast dat ik de Ifor Williams trailers niet mooi vind) om een andere trailer aan te schaffen.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:19

Amanda_T schreef:
Onze overbuurman heeft een ifor williams trailer. Mijn merrie laad op alle trailers goed, maar is op onze tweepaards herna altijd erg onrustig en doet ook regelmatig een een poging over de buis heen te komen. Dus staat ze voor gekluisterd en heel kort vastgezet.

Op de ifor williams van onze overbuurman staat ze een stuk rustiger, staat ze niet gekluisterd etc. Wel heeft onze overbuurman een extra grote ifor williams, speciaal voor grote paarden. Ding weegt geloof ik bijna 1400kg leeg, dus voor de meeste auto's niet geschikt. Onze ford scorpio van ruim 1400kg kan hem goed hebben, maar die heeft het helaas van het weekend ook begeven! Nu hangt ie achter de Iveco-Bus was ook aardig goed gaat.

Trailer rammelt niet, ligt goed stabiel op de weg en voordeel van het type wat wij gebruiken, is dat ie een voorlader heeft, waardoor mijn merrie een stuk makkelijker de trailer afgaat. Sinds we die trailer geleend hebben, wil ze niet meer achteruit uit de trailer en gaat dat met heem veel problemen...:n
als de trailer leeg net zoveel weegt als de auto die hem trekt, mag ik hopen dat je er niks in vervoerd?!

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:21

sflj schreef:
Amanda_T schreef:
Onze overbuurman heeft een ifor williams trailer. Mijn merrie laad op alle trailers goed, maar is op onze tweepaards herna altijd erg onrustig en doet ook regelmatig een een poging over de buis heen te komen. Dus staat ze voor gekluisterd en heel kort vastgezet.

Op de ifor williams van onze overbuurman staat ze een stuk rustiger, staat ze niet gekluisterd etc. Wel heeft onze overbuurman een extra grote ifor williams, speciaal voor grote paarden. Ding weegt geloof ik bijna 1400kg leeg, dus voor de meeste auto's niet geschikt. Onze ford scorpio van ruim 1400kg kan hem goed hebben, maar die heeft het helaas van het weekend ook begeven! Nu hangt ie achter de Iveco-Bus was ook aardig goed gaat.

Trailer rammelt niet, ligt goed stabiel op de weg en voordeel van het type wat wij gebruiken, is dat ie een voorlader heeft, waardoor mijn merrie een stuk makkelijker de trailer afgaat. Sinds we die trailer geleend hebben, wil ze niet meer achteruit uit de trailer en gaat dat met heem veel problemen...:n
als de trailer leeg net zoveel weegt als de auto die hem trekt, mag ik hopen dat je er niks in vervoerd?!


Met een E-rijbewijs mag dat wel als het goed is...

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:26

Wij hebben sinds een half jaar ook een ifor williams. Onze merrie is echt super onrustig op alle trailers... helaas ook op deze (we hoopte op verbetering). We hebben we veel minder last van haar drukke gedoe onder het rijden omdat de trailer super wegligging heeft.
Wat de kettinkjes betreft, dat is de eerste en de tweede keer misschien een beetje eng voor ze, maar daarna wennen ze er gewoon aan. =)

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:55

Ziezo_X schreef:
Amanda_T schreef:
*knip*
Ford Scorpio met Ifor Williams trailer van 1400kg...

Met een E-rijbewijs mag dat wel als het goed is...
misschien met alleen een zak voer erin? ;)
Mag een Scorpio 2000kg trekken dan? Lijkt me stug.

ikke

Berichten: 37608
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:02

sflj schreef:
misschien met alleen een zak voer erin? ;)
Mag een Scorpio 2000kg trekken dan? Lijkt me stug.

De goeie versie (die 2,9 V6) mag 1850kg aan de haak hebben. Kom je best ver mee, maar voor een Ifor houdt het nog steeds niet over.

Bloem24
Berichten: 3566
Geregistreerd: 27-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:30

Wij lenen wel eens een Ifor.. Ik vind het prettig dat als ik naar achter kijk (naar de trailer dus) ik mijn paard kan zien.. er zit in het midden zo'n raampje en ik kan precies alles goed in de gaten houden..
Mijn paard is 1,78 maar in de Ifor past ze echt prima! Haar oren knakken helemaal niet dubbel ofzo..
Volgens mijn vader heeft hij een goede wegligging.. wij gaan ook op zoek naar een eigen ifor!

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:24

Zeg weet iemand toevallig hoe je het tussenschot er precies uit moet halen bij de tweepaards? Boven met een borgpin, maar hoe moet dat onder? Moet je dan helemaal onder de trailer gaan liggen of kan je het rubber optillen?

wuswa
Berichten: 2172
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: arnhem-noord

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:15

Nadat je de borgpin eruit hebt kan je 'm gewoon optillen. Je hoeft er niet onder hoor (stel je voor)!

patver
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:18

Pfff, als ik het allemaal zo lees, zijn evenveel negatieve ervaringen als positieven, ...

Ziezo_X
Berichten: 389
Geregistreerd: 07-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:25

wuswa schreef:
Nadat je de borgpin eruit hebt kan je 'm gewoon optillen. Je hoeft er niet onder hoor (stel je voor)!


Ow haha ik dacht al! :D
Nou dat is mooi, bedankt!

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:07

Ifor is heel erg degelijk. Staat op Inet ook ergens een artikel van een auto en trailer die tussen twee vrachtwagens geplet zit na een ongeluk. Trailer had geen krasje. Maar ze rammelen wel heel erg, vind het ook jammer dat je geen vaste zadelkamer hebt maar een plastiek kast die het bij sommige paarden misschien niet eens overleven zal...

Since1983
Berichten: 255
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:15

Iemand een idee hoeveel de IforW HB 506 -standaard model- nieuw kost?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:36

6814 euro bij jozua trailers voor het nieuwe model

aurae_

Berichten: 228
Geregistreerd: 31-10-07
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:47

Wij hebben een oude tweedehandse Ifor Williams en hebben zo onderhand echt alles erin vervoerd en hij is niet kapot te krijgen. We hebben er wel een nieuwe rubber mat in moeten leggen en de vorige eigenaar had ook al een aantal dingen eraan verbeterd (weet zo snel niet meer wat). Hij is wel zwaar, maar heeft een stabiele ligging.

Owja, wij hebben er meestal een Volkswagen Transporter voor en 2 friezen erin :D.

edit: spelfouten