Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 21:45

Zijn er mensen die een Ifor Williams trailer hebben?
Zo ja wat vinden jullie van de trailer?
Hoe is de wegligging van de trailer achter de auto?

Wat zijn jullie ervaringen/bevindingen van de trailer en in vergelijking met andere trailers?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:17

+:)+

Ik ben er heel blij mee, ligt goed achter de auto. Er zit een soort veringsysteem in dat de wielen onafhankelijk kunnen veren (of zoiets), het werkt in ieder geval super.

Enige nadeel vind ik eigenlijk dat de deuren met kettinkjes worden vastgezet, dat rammelt nog wel eens. Ik weet eigenlijk niet of het nieuwste model dat ook heeft.

ikke

Berichten: 37642
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:21

Er zijn drie trailers in Nederland:
1) Westfalia: luxe, comfortabel en degelijk.
2) Ifor williams: hufterproof.
3) Weijer: eenvoudig, goedkoop, sterk.

De rest is goedbedoelde immitatie.

Bedenk dat er maar één type auto is war een Ifor echt goed achter ligt: Range Rover! Een Toyota doet het ook, maar de rest is voor mindere goden.
besef dat een leuk opgebouwde Ifor 1000kg leeg weegt en 150kg kogeldruk geeft. er zijn maar heel weinig auto's die dat aan de haak mogen hebben.

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 22:23

Volgens mij heeft het nieuwste model het niet.

Ben voor een trailer wezen kijken en vond de Ifor Williams een degelijke goede gebruikstrailer voor zowel paard als ruiter.
Vergt niet veel onderhoud.
Vind de borst en bilstangen ideaal te verstellen.

CoopersB
Berichten: 275
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Ergens op een heel mooi plekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:24

de stal waar ik sta, hebben we ook een Ifor Williams trailer!
het zijn fijne trailers met een goede wegligging...
Wij trekken die gewoon met een VW of een Saab hoor, alleen niet 2 paarden(2 paardstrailer)

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:17

Wij hebben een 1.5 paards Ifor en ik zou niet meer anders willen :-). Fijne trailer, goede wegligging.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:22

Wij hebben er ook een en ik en heel belangrijk de paarden,storen ons niet aan de kettinkjes.
De trailer bevalt prima en we hebben hem achter een bus die m trekken mag want ja het is een heel gewicht.
Ook zo lekker met warm weer op concours? alle luiken open en paard staat heerlijk..
Hij voelt gewoon heel erg solide aan en dat vind ik heel prettig

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:27

het zijn goddelijke trailers, liggen ontzettend goed op de weg. wel zijn ze zoals ikke zegt behoorlijk zwaar en moet je een flinke auto hebben om hem te mogen trekken

wij reden een keer als test met een emmer water achterin over een hobbelig zandpad, geen druppel eroverheen!

connie1964

Berichten: 789
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: united states of bressies

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:42

ging voor ifor kwam uiteindelijk thuis met een fautras,kon ik voor zeeer scherpe prijs krijgen.

stefanvi
Berichten: 472
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Krabbendijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:24

connie1964 schreef:
ging voor ifor kwam uiteindelijk thuis met een fautras,kon ik voor zeeer scherpe prijs krijgen.


Dat lijkt me logisch, fautras is volgens mij zowieso al goedkoper dan een ifor. Maar weet je zeker dat je van die fautras ook net zo lang plezier zult hebben als de ifor?
Aanschafprijs is één ding, maar hoe lang gaat hij mee en ben je dan nog steeds goedkoper uit?

connie1964

Berichten: 789
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: united states of bressies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:44

fautras is echt duurder dan ifor hoor....
ennuh weet jij van te voren hoe lang je doet met je ifor
ik ga uit van 15 jaar
verdeeld over wat ik er voor betaald heb en mn verzekering zit aan 10 euro per maand incl ieder jaar een beurt

verder zie ik nooit een fautras 2e hands staan
ifor wel
......

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:59

wij hebben vandaag het nieuwste model gekocht de Ifor Williams HB 506 aluminium floer en ook de buiten kant is volledig aluminium als extra hebben we schuif raampjes een 3 de remlicht en lichtmetalen velgen.
wij hebben deze trailer aangeschaft omdat we een degenlijke trailer nodig hebben waar weinig aan kapot gaat,en als het goed is is dat deze alles aan deze trailer is sterk,plus hij ligt super fijn op de weg,is super geveert,stangen kunnen van buitenaf los ze kunnen er voor en achter uit,en als het warm weer is kun je aan de voorkant een boven deur loszetten en de raampjes losschuifen,geen gezeur meer met zijltjes aan de achterkant gewoon degenlijke aluminium deuren,zowel voor als achter.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:03

ik wil nooit meer een andere trailer dan de ifor. Super fijne trailer en ook al mijn paarden zijn er erg gelukkig in (heb allemaal van die paarden die niet willen laden met voorstang dus die gaat er even uit voorkant open en ze staan er zo in)

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 17:49

Wij zijn gister voor een trailer wezen kijken.
En ons voorkeur gaat uit naar een Ifor Williams.
Vandaar dit topic.

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:19

Ze kunnen heel fijn zijn in het gebruik, maar ik vind ze persoonlijk zoooo lelijk.........

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 20:11

Ik vind het geen mooie trailer om te zien.
Maar ik persoonlijk vind hoeft niet mooi te zijn als ze maar degelijk zijn voor paard en ruiter.
T gaat toch om het vervoer van je paard(en)en of ie dan mooi is vind ik niet belangrijk.

Ik persoonlijk vind sommige trailers heel mooi,maar in gebruik nadelen hebben.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:33

jury schreef:
Ze kunnen heel fijn zijn in het gebruik, maar ik vind ze persoonlijk zoooo lelijk.........


haha dat vind ik dus ook de buitenkant is echt oerdegenlijk en saai!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:05

ik vind hem juist mooier dan de meeste van die 'tupperware'trailers (al die prachtige plastic dingen die bij een botsing in elkaar schuiven als een tupperwarebakje).

_Patrick_
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 22:09

Joki schreef:
ik vind hem juist mooier dan de meeste van die 'tupperware'trailers (al die prachtige plastic dingen die bij een botsing in elkaar schuiven als een tupperwarebakje).


Vind hem niet mooier,maar wel steviger etc.
Wat zijn de prijzen bij jullie van de trailer,ben benieuwd of daar ook nog verschil in zit.

Zonnevlecht
Berichten: 7
Geregistreerd: 10-06-09

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:00

Ik heb al jaaren een 2paards Ifor.

FANTASTISCH !!

Mijn paard laadt zo makkelijk sinds deze trailer.

Inderdaad wel een zware trailer. Moet een flinke auto voor!
Maar echt een heerlijke trailer. Voor paard en automobilist.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:23

Staat ook op mijn verlanglijstje vor ooit in de toekomst.
Ze liggen heerlijk stabiel op de weg, onderhoudsarm.
En hele grote plus vind ik de vooruitlader en de modellen waar je de oploopklep wel of niet kunt gebruiken.

wuswa
Berichten: 2172
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: arnhem-noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:31

Ik heb eeb 2-paards Ifor (als je kan kiezen, kies dan voor de extra hoge) en kan eigenlijk maar 1 echt nadeel verzinnen. Als je de klep open hebt staan moet je de handgrepen van tevoren vastzetten door de pinnetjes vast te maken (diegenen die er 1 hebben snappen me wel). Als je dat niet doet dan komen de handgrepen rechtstreeks op de grond en gaan ze kapot. De vooruitlader gebruik ik niet want een paard moet dan toch best wel een raar bochtje maken om er heelhuids af te komen. Dan gaat denk ik wel met een rustig paard maar met 1-tje die er graag af wil lukt dat niet. Oh ja, en soms is het lastig om de deurtjes boven de laadklep dicht te doen nl als je vanuit een stalgang wil laden. Dan moet je de trailer + paard eerst naar voren zetten en vervolgens uitstappen om de deurtjes te sluiten. Verder ben ik super tevreden en vind ik de combinatie met mijn Defender erg mooi!

patver
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:10

Het gerammel van de Ifor Williams is gekend maar bij de nieuwe 506 zou dit niet meer het geval zijn.

Heeft er iemand al ervaring met een recente IW 506 2-paardstrailer?

Of eventuele andere problemen opgemerkt?

wuswa
Berichten: 2172
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: arnhem-noord

Re: Ervaringen met de Ifor Williams trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:18

Nou ik er over nadenk, heb ik nog een vraag voor de bezitters van een Ifor . Waar/hoe maken jullie een hooinet vast??? Als je 'm vooraan vastmaakt, kunnen ze er niet bij en aan de zijkant (vlakbij de stang) is niet fijn voor het paard omdat het net alle kanten op gaat. Hmmmm, toch nog een nadeel ....

Frieke84
Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:34

Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een Ifor Williams HB 506 (nieuw model). Het ritje van de verkoper naar stal is voorlopig ons enige ritje, maar het viel me al op dat hij een veel stabielere wegligging heeft dan de polyester hotra trailer waar ik voordien altijd mee rondreed.

@ Wuswa: in mijn trailer hangt er een oog aan het dak waar je het hooinet aan vast kan maken. Misschien wat lastiger voor de paarden om te eten aangezien er geen wand is waar ze het net kunnen tegen duwen.

Dit weekend zet ik mijn paard er voor de eerste keer op, ik ben eens benieuwd hoe ze zal reageren op de nieuwgeur die behoorlijk aanwezig is.