Wie is verantwoordelijk voor de schade...........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silv
Berichten: 45
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Ter Apel

Re: Wie is verantwoordelijk voor de schade...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 07:41

Bij ons op de manege hebben we deze discussie een tijdje geleden ook gehad en ik heb maar eens contact opgenomen met mijn verzekering. Er werd mij verteld dat als iemand anders op mijn paard stapte, hij of zij verantwoordelijk was. (mits je natuurlijk niet achterhoudt dat je paard ontzettend gek kan gaan doen of als het de eerste keer is dat er iemand op zit of iets dergelijks)
Ik vond het vreemd aangezien ik ook andere verhalen had gehoord, maar de persoon aan de andere kant bleef volhouden dat het je eigen risico is als je op andermans paard stapt. Op zich ook wel logisch aangezien paarden toch beesten blijven en hoe braaf ze ook zijn, je moet er altijd rekening mee houden dat ie een keer een gekke bokkesprong kan maken... maar goed, gelukkig rijdt er verder toch niemand op mijn paard, dus zorgen hoef ik me er (nog) niet over te maken.

LDRD

Berichten: 9878
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Wie is verantwoordelijk voor de schade...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:54

silv schreef:
Bij ons op de manege hebben we deze discussie een tijdje geleden ook gehad en ik heb maar eens contact opgenomen met mijn verzekering. Er werd mij verteld dat als iemand anders op mijn paard stapte, hij of zij verantwoordelijk was. (mits je natuurlijk niet achterhoudt dat je paard ontzettend gek kan gaan doen of als het de eerste keer is dat er iemand op zit of iets dergelijks)
Ik vond het vreemd aangezien ik ook andere verhalen had gehoord, maar de persoon aan de andere kant bleef volhouden dat het je eigen risico is als je op andermans paard stapt. Op zich ook wel logisch aangezien paarden toch beesten blijven en hoe braaf ze ook zijn, je moet er altijd rekening mee houden dat ie een keer een gekke bokkesprong kan maken... maar goed, gelukkig rijdt er verder toch niemand op mijn paard, dus zorgen hoef ik me er (nog) niet over te maken.


Dan heb je de verkeerde aan de lijn gehad bij je verzekeringsmaatschappij, want dit is zeer beslist NIET waar .
Ja ja, ook bij maatschappijen en vooral ook bij tussenpersonen zijn regelmatig mensen die hiervan niet goed op de hoogte zijn en dus verkeerde informatie geven.

Je bent als bezitter altijd aansprakelijk voor schade veroorzaakt door eigen gedragingen van jouw dier.
De SCHADEVERGOEDINGSVERPLICHTING zóu kunnen verminderen doordat de schadelijdende partij 'eigen schuld' kan worden toegerekend. Hoe groot dat percentage eigen schuld zal zijn hangt heel erg van de situatie af en kan varieren van 0% (volledige vergoedingsverplichting van de bezitter van het dier) tot 100% eigen schuld (geen vergoedingsverplichting van de bezitter van het dier).
Dat laatste komt maar zelden voor.

liekiej1993
Berichten: 46
Geregistreerd: 23-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:56

JEp... volgens mij ben je dan zelf verantwoordelijk..