Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Hilli schreef:Het gaat niet echt om het trailergewicht, maar om het trekgewicht van de auto. In jouw geval is dat 1800 kilo, bij Lotje_01 1300 kilo.
Mijn trailer (Ifor 1,5-paards) weegt overigens leeg 800 kilo maar het is een zware trailer, ook vanwege de voorlader. Met mijn merrie erin zit ik tegen de 1300 kilo, maar met een auto die 1500 kilo mag trekken vond ik toch dat er weinig speling was. Verschilt misschien ook per auto, maar ik zou nooit voor een trekvermkgen van 1300 kilo gaan.
Hilli schreef:Dat is waar ikke, maar door het verschil te voelen weet je soms ook wat je niet meer wil. Ik maak dus een andere keuze en dat is op dit moment een bus met een trekgewicht van 2000 kilo huren als ik op stap wil
cissy schreef:En zet die trailer (en paard) eerst eens op de weegbrug of het daadwerkelijk klopt met die gewichten. Ik vind die 570kg wat weinig.
Sideswipe schreef:cissy schreef:En zet die trailer (en paard) eerst eens op de weegbrug of het daadwerkelijk klopt met die gewichten. Ik vind die 570kg wat weinig.
De meeste gaan uit van kentekengewicht en ik vermoed dat dit de kale gewichten zijn (zonder rubbervloer, zonder stangen, zonder middenschot, zonder trapbescherming, zonder zadelsteun etc etc).
Ik denk dat je er dan zomaar 200kg naast zit...
0000 schreef:Ik ga binnenkort op zoek naar een andere trekauto. Ik heb een behoorlijk grote 2 paards trailer en wil niet een te kleine of korte auto omdat ik heb gemerkt dat dat de wegligging van de combinatie niet ten goede komt. Verder moet hij 2250, liefst zelfs 2500 mogen trekken.
Ik kan de auto bedrijfsmatig rijden en het mag zowel een busje oid als een suv zijn. Hoeft geen achterbank te hebben, mag evt wel. Maak redelijk wat kms dus diesel is zeker een optie.
inge_romeo schreef:Zouden jullie eens met mij mee willen denken? Ik overweeg om een auto te kopen, welke mijn trailer kan trekken. Ik heb een 2paards atec (zonder tussenschot) met een leeggewicht van 740 kg. In principe komt er enkel een e-pony van ong 400 kg op. Ik heb mijn BE-rijbewijs.
Het wordt mijn eerste (eigen) auto en ik heb ook nog 0 schadevrije jaren. Aangezien ik nog studeer wil ik qua wegenbelasting en verzekering niet al te hoog uitkomen. Ik ga de auto vooral gebruiken voor woon/werk verkeer en zal 1/2 keer per maand de trailer mee willen nemen.
Ik heb bedacht dat een auto met een trekgewicht van 1300 kg en een eigen gewicht van ong 1150/1250 kg aan mijn eisen voldoet. Na wat rondzoeken kom ik diverse Volkswagen Golfjes tegen. Ik denk dat deze interessant zijn om te bekijken, maar verder weet ik niet goed welke auto's ik nog meer kan bekijken. Ik rij momenteel enkel Volkswagen dus vandaar dat ik daar nu ook naar kijk. Mijn budget is ong €5000,- verwacht ik, maar liever minder (want ja... student ).
Wat voor auto's raden jullie hiervoor aan? Ik zoek dus geen grote gezinsauto, maar een kleinere compacte auto welke ook veilig de trailer kan trekken...
Zonnetje97 schreef:inge_romeo schreef:Zouden jullie eens met mij mee willen denken? Ik overweeg om een auto te kopen, welke mijn trailer kan trekken. Ik heb een 2paards atec (zonder tussenschot) met een leeggewicht van 740 kg. In principe komt er enkel een e-pony van ong 400 kg op. Ik heb mijn BE-rijbewijs.
Het wordt mijn eerste (eigen) auto en ik heb ook nog 0 schadevrije jaren. Aangezien ik nog studeer wil ik qua wegenbelasting en verzekering niet al te hoog uitkomen. Ik ga de auto vooral gebruiken voor woon/werk verkeer en zal 1/2 keer per maand de trailer mee willen nemen.
Ik heb bedacht dat een auto met een trekgewicht van 1300 kg en een eigen gewicht van ong 1150/1250 kg aan mijn eisen voldoet. Na wat rondzoeken kom ik diverse Volkswagen Golfjes tegen. Ik denk dat deze interessant zijn om te bekijken, maar verder weet ik niet goed welke auto's ik nog meer kan bekijken. Ik rij momenteel enkel Volkswagen dus vandaar dat ik daar nu ook naar kijk. Mijn budget is ong €5000,- verwacht ik, maar liever minder (want ja... student ).
Wat voor auto's raden jullie hiervoor aan? Ik zoek dus geen grote gezinsauto, maar een kleinere compacte auto welke ook veilig de trailer kan trekken...
Mijn tip koop een zwaardere auto met meer trek gewicht. Die trailers wegen in het echt 150 tot 300 kilo meer dan op papier. (Ik haf ook een lichte auto met weinig trekgewichtdus heb verwchillende trailers op de weegbrug gehad)
Koop een auto met minimaal 1400kg trekgewicht en zorg ervoor dat je auto niet lichter is dan je trailer anders gaat de trailer er met je auto vandoor.
Ik heb een nieuwe auto gekocht om veilig te spelen. Een toyota avensis uit 2011. Rijd 1 op 16 wegenbelasting is 59 euro mag 1600kg trekken en weegt zelf max 2050 (heb mijn trailer dus terug gezet naar 1400 zodat ik met mijn B kan rijden.
Mijn pa betaald de verzekering dacht 65euro maar wel met schadevrije jaren.. auto was 6000
Dit was voor ons de goedkoopste auto qua versekering wegenbelasging en zuinigheid die ook nog eens veilig een trailer kan trekken.
Echt waar koop een auto die mwer mag trekkenen zwaarder is anders ga je spijt krijgen!
Melia schreef:Iemand nog tips voor een goede auto die minimaal 1300 moet kunnen trekken..
We hadden een Peugeot 308 uit 2014,
Liefst geen station.
Melia schreef:Leeftijd voor de nieuwe auto bedoel je? Maakt niet heel veel uit, liefst vanaf 2010 ongeveer.
Kia naar gekeken, ziet er inderdaad goed uit, dat zou zeker een optie kunnen zijn. Zie er momenteel niet heel veel van op internet staan, maar "onze garage" zal vast nog wel meer adressen hebben waar ze die kunnen vinden.
We zoeken een benzine auto.
Toyota Avensis is inderdaad ook interessant. Alleen even de prijsklasse bekijken, volgens mij zijn die redelijk prijzig.
Mazda 6 zal ik ook eens naar kijken.