Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
s0173957 schreef:https://www.sporthorses.nl/advertentie/ ... roelofsen/
Een tweepaards die het ook nog eens mag laden ook!
Jillz1 schreef:Snap nov steeds niet dst ze zo verkocht mogen worden. Als ze gewoon betere regelgeving gaan handhaven gaan ze vanzelf vd weg af
ikke schreef:Jillz1 schreef:Snap nov steeds niet dst ze zo verkocht mogen worden. Als ze gewoon betere regelgeving gaan handhaven gaan ze vanzelf vd weg af
Die handhaving is er al. De weegpunten in de snelwegen staan 24/7 aan en de boete voor overbelading valt vanzelf op de mat
s0173957 schreef:Is die koppeling dan vast gezet ikke, of hoe werkt dat?
Maik79 schreef:We zijn ons aan het orienteren of een (C1) vrachtwagen een goed alternatief is voor de Jeep + tweepaards trailer die we nu gebruiken. Op sporthorses kwam ik een ouder vrachtwagentje tegen met plek voor 2 paarden met een laadvermogen van.... 350 kg
[ [url=m/KT0JzU.png]Afbeelding[/url] ]
Zijn er, naast marktplaats, sporthorses, anemone, BTTS, nog plekken waar ik naar zo'n wagen kan zoeken?
ikke schreef:Maik79 schreef:We zijn ons aan het orienteren of een (C1) vrachtwagen een goed alternatief is voor de Jeep + tweepaards trailer die we nu gebruiken. Op sporthorses kwam ik een ouder vrachtwagentje tegen met plek voor 2 paarden met een laadvermogen van.... 350 kg
[ [url=m/KT0JzU.png]Afbeelding[/url] ]
Zijn er, naast marktplaats, sporthorses, anemone, BTTS, nog plekken waar ik naar zo'n wagen kan zoeken?
Ach, het kan veel erger. 4-paards, 12 ton TMM, 450kg netto laadvermogen........
http://www.trucks.nl en dan selecteren op veevervoer.
Autoscout24 is met name zinvol als je er niet voor terug deinst om zelf te importeren. Het NL-deel staat vaak ook op Trucks.nl.
Ik wil je er wel voor waarschuwen dat met name C1 wagens (tot 7500kg TMM) ook best vaak te weinig laadvermogen hebben. Let daar goed op en check met name of de wagen bij de RDW als paarden- of dierenvervoer staat geregistreerd. Ik ben ooit bij een Iveco gaan kijken waar uiteindelijk voor bijna een ton aan materiaal in gestopt was! Wagen had nog krap 1800kg laadvermogen.
Maik79 schreef:ikke schreef:Ach, het kan veel erger. 4-paards, 12 ton TMM, 450kg netto laadvermogen........
http://www.trucks.nl en dan selecteren op veevervoer.
Autoscout24 is met name zinvol als je er niet voor terug deinst om zelf te importeren. Het NL-deel staat vaak ook op Trucks.nl.
Ik wil je er wel voor waarschuwen dat met name C1 wagens (tot 7500kg TMM) ook best vaak te weinig laadvermogen hebben. Let daar goed op en check met name of de wagen bij de RDW als paarden- of dierenvervoer staat geregistreerd. Ik ben ooit bij een Iveco gaan kijken waar uiteindelijk voor bijna een ton aan materiaal in gestopt was! Wagen had nog krap 1800kg laadvermogen.
Hi Ikke,
Dank je wel! Ben gelijk eens gaan kijken op Autoscout. Weet je of er een Ovi/RDW website bestaat voor Duitse kentekens? En weet je welke kosten er nog bij komen wanneer je zo'n wagen zou importeren?
ikke schreef:Dat zijn beide vragen die de RDW voor je kan beantwoorden. Daarnaast kunnen ze je ook precies vertellen welke papieren je moet kunnen overleggen en hoe het werkt met de kosten voor de belastingdienst.
Ik betaalde 15 jaar geleden 200 euro maar dan deed de handelaar het helemaal voor mij en zat er dus ook een stukje kosten van hem in dat bedrag.
De truc is wanneer je bij je lokale RDW op voorhand je vragen stelt, zij meestal heel bereidwillig zijn om ervoor te zorgen dat je met een auto aan komt die voldoet en gewoon door de keuring komt.
Ook op de site van de RDW staat heel veel info over import van auto's.
cissy schreef:Economisch delict boete 4300,-
Toevallig op mn werk ook gehad, reden rond met BE combi voor eigen vervoer en ding had tachograaf maar die werd niet gebruikt omdat we dachten dat dat niet hoefde. Leuke boete gehad.