Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Lara_Silver schreef:Mag jij helemaal vinden! Maar als ik in de remmen moet en 1600 kg er achter hangt, dan heb ik liever dat mijn auto zelf al leeg 1600 kg weegt en niet 1200 kg. Je kunt wel een theorie op hangen over normen en afstellingen maar ik weet wat ik in de praktijk veiliger vind.
Karreman schreef:De hogere massa van het trekkende voertuig is alleen van belang als de combi gaat slingeren oid, dan is het nodig om MASSA voor de trailer te hebben zodat de trailer de auto niet gaat sturen,Puur remtechnisch maakt het niet uit
Ereste schreef:Vreemd, ik heb zelf een Ford Mondeo diesel (wel een 1.8l), die op papier 1800 kg mag trekken, maar mij is het altijd afgeraden om een trailer met 2 paarden erin te trekken. Het zou te nipt zijn, geen overschot bij moeilijke situaties. Ik heb het dus nooit geriskeerd.
ikke schreef:Welk overschot?
Natuurlijk leg je het af als we gaan vergelijken met mijn Range Rover, maar is jouw combi dan per se te licht? En waarom dan?
Weet je wat vervelend rijdt? De tweepaards achter een Fiat Panda. En ja, dat is volstrekt legaal!
Myca schreef:ikke schreef:Welk overschot?
Natuurlijk leg je het af als we gaan vergelijken met mijn Range Rover, maar is jouw combi dan per se te licht? En waarom dan?
Weet je wat vervelend rijdt? De tweepaards achter een Fiat Panda. En ja, dat is volstrekt legaal!
Uit de OP van TS
1800 - 1550 = 250kg overschot
Het lijkt me inderdaad geen goed plan om een 2P trailer achter een Fiat Panda te hangen.
En dat is dan ook niet legaal.