shetlander kopen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoGo

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:00

Ik sta juist aan de andere kant en merk weinig van de gekte en prijzen.
Daarintegen zijn er maar weinig mensen sirieus als het gaat om de aankoop van een shetlander en heb ik veel reactie's van kinderen die een SiELuGhUU PoNY VoOr iN De TUiN ZOeKe -O-

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: shetlander kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:06

Jouw advertentie heb ik al een paar keer aangeklikt. Hij klinkt perfect voor onze kudde, behalve zijn slurfje :)). Ruin kan wel hoor, maar merrie heeft de voorkeur. 3 ruinen en 1 merrie kan toch wat problemen opleveren.
En het is nu nog te vroeg, omdat de oude merrie er nog is (voelt sowieso al raar om het over vervanging te hebben :o, maar het is wel realistisch). Maar ik vind jouw pony wel echt leuk en prima voor het doel waarvoor ik een pony zoek.

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:08

Mijn shet is verkocht voor €1250
3 jarige ruin, grote maat, zeer goed opgevoed. Niet beleerd.

Ter informatie voor ‘de normale prijzen’ :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: shetlander kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 12:39

Wij hebben een maand geleden een mini merrie met haar hengstveulen gekocht. Ik wilde eigenlijk maanden geleden een drachtige merrie, maar kwam toen niet echt iets tegen en daarna vond ik het te laat om te gaan matchen bij mn drachtige merrie.

Uit het niks liep ik tegen dit setje, maar was wel aan de andere kant van Nederland.

Merrie is op leeftijd en heeft een flink aantal veulens gehad, maar er is weinig goed onderhoud gedaan. Haar gebit was heel pijnlijk voor haar. Ze is niks gewend en we denken dat er vrij ruw mee is omgegaan.
Ze ontdooien nu.

Maar het is wel big business. Veel shetjes op een wei, geen onderhoud en meedoen met de prijsstijgingen.

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:42

superpony schreef:
Maar het is wel big business. Veel shetjes op een wei, geen onderhoud en meedoen met de prijsstijgingen.

Ja dat dus. Ik vind het niet erg om een goede passende prijs te betalen. Maar dan wel aan iemand die ook zorgvuldig met de pony's is omgegaan en goed heeft verzorgd.
Bij mij zijn ze ook veredelde grasmaaiers/weidemaatjes. Maar krijgen ze wel gewoon een bekapbeurt en zorg die ze nodig hebben.
En ik voel er weinig voor om mee te doen met die big business.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:55

Ik heb nog een 14 jarige merrietje staan in de grote maat, die eigenlijk te leuk is om niets te doen zoals de afgelopen jaren. (Maar uiteraard wel gewoon met de anderen mee naar tandarts etc.)

Maar durf het toch niet goed aan die kleintjes verkopen.
Straks belanden ze in de handel.
Dan heb ik ze toch liever op het weitje staan wetende dat ze het goed hebben.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: shetlander kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 13:14

Dat shetjes te goedkoop waren was ik het echt mee eens. Er was minder vraag en voor mijn gevoel waren er meer negatieve vooroordelen.

Nu een nette passende prijs is niet erg als je daarvoor ook een goed verzorgde pony krijgt.

Ik heb foto's van het gebit bijv en het is gewoon schandalig. Wang was ook opgezet en merkte je met halstertje omdoen. Of dat nog echt wil genezen na jaren lange kiezen moeten we maar afwachten.

Hoefjes vielen mee en waren wel gedaan, maar vrij rats boem en ruw.

Sunnda, dat snap ik heel goed. Mensen lijken allemaal zo aardig en beloven van alles......

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:18

Heb een haar geleden overwogen mijn prachtige grotemaats Shetlandermerrie weg te doen. Of naar een goede vriendin, die er eentje zocht, of voor een goede prijs verkopen aan een 'goed tehuis'. Want ze is een beauty met een topkarakter en ze heeft goede papieren/stamboek. Ze krijgt hier alle zorg hetzelfde als onze grote ruin. Dat vind ik niet meer als logisch

Nu zó BLIJ dat ze nog bij ons is <3 . Ik deed niet veel met haar, wegens tijdgebrek. Maar nu inmiddels wel, ik train haar, volg lessen met haar. En ze doet het geweldig **\O/** !! Heb er zo'n geweldige, werkwillige, leuke pony aan. En ik geniet, mijn instructrice ook. Ze gaat nooit meer weg.

Moet ook eerlijk zeggen dat mijn man nog regelmatig tegen mij zegt dat ze nooit was weggegaan. Hij had daar toen al teveel moeite mee. En ik eigenlijk stiekem ook. Want ze is het meest geweldige maatje voor mijn ruin en ze is zo'n schat <3 . Die twee zijn zo zoet, zo hecht. Maar er was even sprake van een derde groter paard en dat werd me teveel... Nu weet ik nog beter dat ik GOUD in handen heb met de twee liefste paarden ter wereld.

Shetlanders worden zwaar ondergewaardeerd. Zo jammer!! Maar.... ik moet eerlijk zeggen dat ik het terecht vind dat ze nu duurder zijn. En goede verzorging, dat hoort er gewoon bij natuurlijk. Nette voetjes, gecontroleerde gebitten, opvoeding, etc. Ongelofelijk dat veel Shets zo slecht onderhouden worden.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:24

Sunnda schreef:
Ik heb nog een 14 jarige merrietje staan in de grote maat, die eigenlijk te leuk is om niets te doen zoals de afgelopen jaren. (Maar uiteraard wel gewoon met de anderen mee naar tandarts etc.)

Maar durf het toch niet goed aan die kleintjes verkopen.
Straks belanden ze in de handel.
Dan heb ik ze toch liever op het weitje staan wetende dat ze het goed hebben.


Snap ik helemaal.... Je ziet zoveel ellende met Shetlanders.... helaas... :-(

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 13:33

We hebben onze vorige shet 21jr gehad en is altijd naar de tandarts gegaan.

Nu dit: beestje had echt last en je zag het gelijk met kauwen
Afbeelding

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: shetlander kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 14:28

Inmiddels ben ik toch ook noodgedwongen gezwicht voor de prijs omdat m'n andere shet anders alleen stond en dat vond ik geen optie
1200 betaald voor een 2-jarige merrie zonder papier |o wel een knap en lief dier, netjes verzorgd en bekapt. Ik denk er maar niet teveel over na ben er erg blij mee.

Voor mijn mini- appaloosa veulen met vol papier merrie betaal ik 1650 die mag in oktober van mama af. Was op slag verliefd maar komt bij super fokker vandaan en goed papier bij dus dat vind ik het wel waard

Afbeelding


Afbeelding

NoGo

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:47

€1200,- 8)7

En dan zijn wij al blij als we de castratiekosten terug krijgen en hij een goed huisje vind :')

Nynkex01
Berichten: 1121
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:48

Ik heb hier een pony staan… Rond de meter hoog, goed papier en serieus goed bereden, stap draf en galop dus niet een shet waar je op kunt zitten en hobbelen maar echt eentje die serieus dressuurmatig kan lopen makkelijk nageeft en ook pasje kan wijken en schouderbinnenwaarts. Ze springt zo ook een parcoursje rond en gaat braaf mee op buitenrit. Iedereen kan er op. Ik vind dan ook dat daar iets tegenover moet staan qua verzorging. Ze gaat jaarlijks naar de tandarts, wordt elke acht weken bekapt, elke drie maanden mestonderzoek en preventief altijd een eindejaarskuur en een wormkuur als er nieuwe paarden bijkomen. Ook gaat ze naar de osteopaat als mijn grote paard ook gaat, ze is immers ook een pony die serieus getraind wordt en daarvoor lekker in haar vel moet zitten. Maar dat doet ook iets met de kostprijs, ik hoef niet rijk van haar te worden maar de kinderen groeien er langzaam uit en we kijken wel eens voor een nieuw plekje voor haar. En dan willen mensen er maar € 500 voor betalen want het is maar een shet? Ja sorry daar gaat ze niet voor weg, behalve dat ze iets minder eet is een sportpony gewoon duur in onderhoud. En wat dat betreft snap ik wel dat mensen niet goed voor hun shetlanders zorgen, nee ik keur het niet goed, maar als mensen er niks voor willen betalen omdat het maar een shet is, kun je ook niet investeren in zo’n pony. Tot ik de juiste eigenaar vind blijft ze lekker staan

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 16:57

NoGo schreef:
€1200,- 8)7

En dan zijn wij al blij als we de castratiekosten terug krijgen en hij een goed huisje vind :')


Misschien wat duurder inzetten. Bij "goedkoop" ga je tegenwoordig denken dat er wat aan mankeert.


Nynkex01 schreef:
Ik heb hier een pony staan… Rond de meter hoog, goed papier en serieus goed bereden, stap draf en galop dus niet een shet waar je op kunt zitten en hobbelen maar echt eentje die serieus dressuurmatig kan lopen makkelijk nageeft en ook pasje kan wijken en schouderbinnenwaarts. Ze springt zo ook een parcoursje rond en gaat braaf mee op buitenrit. Iedereen kan er op. Ik vind dan ook dat daar iets tegenover moet staan qua verzorging. Ze gaat jaarlijks naar de tandarts, wordt elke acht weken bekapt, elke drie maanden mestonderzoek en preventief altijd een eindejaarskuur en een wormkuur als er nieuwe paarden bijkomen. Ook gaat ze naar de osteopaat als mijn grote paard ook gaat, ze is immers ook een pony die serieus getraind wordt en daarvoor lekker in haar vel moet zitten. Maar dat doet ook iets met de kostprijs, ik hoef niet rijk van haar te worden maar de kinderen groeien er langzaam uit en we kijken wel eens voor een nieuw plekje voor haar. En dan willen mensen er maar € 500 voor betalen want het is maar een shet? Ja sorry daar gaat ze niet voor weg, behalve dat ze iets minder eet is een sportpony gewoon duur in onderhoud. En wat dat betreft snap ik wel dat mensen niet goed voor hun shetlanders zorgen, nee ik keur het niet goed, maar als mensen er niks voor willen betalen omdat het maar een shet is, kun je ook niet investeren in zo’n pony. Tot ik de juiste eigenaar vind blijft ze lekker staan


Onze shet was ook gereden en wij kregen 2x uit het niets een belachelijk bod omdat onze zoon te groot werd. Want wij hadden er toch niks meer aan.......
Ik was stapel op die pony en die wilden we echt niet kwijt.
In pension soms wel moeite gehad om hem ook goed te plaatsen. Zodra ze shet hoorden, konden we al niet meer terecht. Waar die van ons echt super braaf was en geem echte uitbreker.

Jij verkoopt een kleine rijpony. Heel veel shetlanders kunnen echt vrij weinig en investeert men niet in. Dat ze duurder zijn geworden is echt goed. Maar het gaat om de mensen die ervan mee profiteren zoals bij ons en je ziet op de foto dat ze al heel lang geen tandarts had gezien. Nu te oud voor hun om verder mee te fokken, dus mocht ze weg met zoon. Feitelijk dus wat geld in het laatje brengen en dan klaar en weg.

Je ziet het natuurlijk overal. Mensen willen een pony of paard en ook als ze niks kunnen of zelfs wat mankeren zijn ze al iets aan de hoge prijs. Gewoon mee profiteren van de prijsstijgingen zonder enige investering in verzorging en of trainingen.

En ja, ook alleen al een paard fokken en opfokken kost geld, maar daar bovenop ben je afhankelijk van de meerwaarde en de markt.

Jorex

Berichten: 9960
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:08

Trouwens ts, als je nog steeds op zoek bent naar leuke halsters, dan raad ik happyhalsters aan. Ik heb zelf twee pony's in de mini maat staan en die passen goed in maat mini van die halsters. En die halsters hebben zulke leuke printjes. :D

NoGo die is en de verkeerde kleur voor bij de mijne, ik verzamel vossen, en ik mag geen derde. Anders had ik hem zo willen kopen van je. Mooi diertje, ik zou hem zo beleren voor de sulky. :P

NoGo

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:24

superpony schreef:
NoGo schreef:
€1200,- 8)7

En dan zijn wij al blij als we de castratiekosten terug krijgen en hij een goed huisje vind :')


Misschien wat duurder inzetten. Bij "goedkoop" ga je tegenwoordig denken dat er wat aan mankeert.

Nou dat zou ik idd bijna moeten doen :')

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 17:57

Nynkex01 schreef:
Ik heb hier een pony staan… Rond de meter hoog, goed papier en serieus goed bereden, stap draf en galop dus niet een shet waar je op kunt zitten en hobbelen maar echt eentje die serieus dressuurmatig kan lopen makkelijk nageeft en ook pasje kan wijken en schouderbinnenwaarts. Ze springt zo ook een parcoursje rond en gaat braaf mee op buitenrit. Iedereen kan er op. Ik vind dan ook dat daar iets tegenover moet staan qua verzorging. Ze gaat jaarlijks naar de tandarts, wordt elke acht weken bekapt, elke drie maanden mestonderzoek en preventief altijd een eindejaarskuur en een wormkuur als er nieuwe paarden bijkomen. Ook gaat ze naar de osteopaat als mijn grote paard ook gaat, ze is immers ook een pony die serieus getraind wordt en daarvoor lekker in haar vel moet zitten. Maar dat doet ook iets met de kostprijs, ik hoef niet rijk van haar te worden maar de kinderen groeien er langzaam uit en we kijken wel eens voor een nieuw plekje voor haar. En dan willen mensen er maar € 500 voor betalen want het is maar een shet? Ja sorry daar gaat ze niet voor weg, behalve dat ze iets minder eet is een sportpony gewoon duur in onderhoud. En wat dat betreft snap ik wel dat mensen niet goed voor hun shetlanders zorgen, nee ik keur het niet goed, maar als mensen er niks voor willen betalen omdat het maar een shet is, kun je ook niet investeren in zo’n pony. Tot ik de juiste eigenaar vind blijft ze lekker staan

Maar zo’n pony zou ik dus niet kopen. Die is veel te goed voor mijn doel zeg maar. En dan ook te duur. Dat is gewoon zonde als ze hier grasmaaier staat te zijn en af en toe een wandelingetje maakt. Dus nee, ik wil niet de hoofdprijs betalen voor een sportpony die bij mij gezelschapspony gaat zijn. Maar dat wil niet zeggen dat hij of zij niet net zo goed verzorgd gaat worden als mijn grote pony’s. Dat is wel weer kort door de bocht.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 00:35

Jorex schreef:
Trouwens ts, als je nog steeds op zoek bent naar leuke halsters, dan raad ik happyhalsters aan. Ik heb zelf twee pony's in de mini maat staan en die passen goed in maat mini van die halsters. En die halsters hebben zulke leuke printjes. :D

NoGo die is en de verkeerde kleur voor bij de mijne, ik verzamel vossen, en ik mag geen derde. Anders had ik hem zo willen kopen van je. Mooi diertje, ik zou hem zo beleren voor de sulky. :P


Ow, leuk. Zal er naar kijken. Heb net nieuwe. Merrietje knalroze en zacht onderlegd. En veulen zacht blauw, maar die groeit natuurlijk nog :)


NoGo schreef:
Nou dat zou ik idd bijna moeten doen :')


Waarom niet? Als andere shets duurder zijn, zou ik gewoon kijken wat er op je adv af komt als je wat hoger gaat zitten. Je kan altijd nog zeggen dat het bespreekbaar is.

Nynkex01
Berichten: 1121
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 00:47

Daihyo schreef:
Nynkex01 schreef:
Ik heb hier een pony staan… Rond de meter hoog, goed papier en serieus goed bereden, stap draf en galop dus niet een shet waar je op kunt zitten en hobbelen maar echt eentje die serieus dressuurmatig kan lopen makkelijk nageeft en ook pasje kan wijken en schouderbinnenwaarts. Ze springt zo ook een parcoursje rond en gaat braaf mee op buitenrit. Iedereen kan er op. Ik vind dan ook dat daar iets tegenover moet staan qua verzorging. Ze gaat jaarlijks naar de tandarts, wordt elke acht weken bekapt, elke drie maanden mestonderzoek en preventief altijd een eindejaarskuur en een wormkuur als er nieuwe paarden bijkomen. Ook gaat ze naar de osteopaat als mijn grote paard ook gaat, ze is immers ook een pony die serieus getraind wordt en daarvoor lekker in haar vel moet zitten. Maar dat doet ook iets met de kostprijs, ik hoef niet rijk van haar te worden maar de kinderen groeien er langzaam uit en we kijken wel eens voor een nieuw plekje voor haar. En dan willen mensen er maar € 500 voor betalen want het is maar een shet? Ja sorry daar gaat ze niet voor weg, behalve dat ze iets minder eet is een sportpony gewoon duur in onderhoud. En wat dat betreft snap ik wel dat mensen niet goed voor hun shetlanders zorgen, nee ik keur het niet goed, maar als mensen er niks voor willen betalen omdat het maar een shet is, kun je ook niet investeren in zo’n pony. Tot ik de juiste eigenaar vind blijft ze lekker staan

Maar zo’n pony zou ik dus niet kopen. Die is veel te goed voor mijn doel zeg maar. En dan ook te duur. Dat is gewoon zonde als ze hier grasmaaier staat te zijn en af en toe een wandelingetje maakt. Dus nee, ik wil niet de hoofdprijs betalen voor een sportpony die bij mij gezelschapspony gaat zijn. Maar dat wil niet zeggen dat hij of zij niet net zo goed verzorgd gaat worden als mijn grote pony’s. Dat is wel weer kort door de bocht.


Dat snap ik hoor en het is ook zeker niet dat ik denk dat jij er niet goed voor gaat zorgen, wat ik bedoel te zeggen is dat mensen niet willen betalen voor een pony die wel alles moet kunnen, en dat handelaren/fokkers dan gaan bezuinigen
En ik heb toen ik jonger was regelmatig shets zadelmak gemaakt en dan weer verkocht, en zo vaak ouders aan de lijn gehad dat de pony niet meer braaf was. En dan vroeg je door wat ze er precies mee deden, nou dochter reed er mee in een groot stuk weiland. En heeft ze les? Nee haar zusje van 13 helpt haar af en toe, die weet wel heel veel. Maar waarom geen les van gediplomeerde instructrice? Dat vinden we nu nog te duur voor een shet, dat doen we later wel als ze een grotere pony heeft. Ja hou dan maar op, breng pony maar terug want ik wil ook niet dat ze in de handel belanden. Is ook de reden dat ik er mee gestopt ben naast dat ik er te groot voor werd. Mijn ouders vonden mijn bijbaantje leuk, maar het werd iets minder toen we een wei vol brave, maar wel fanatieke shetlanders hadden :') maar dit zelfde verhaal heb ik trouwens ook met een grotere pony gehad hoor, mijn eerste eigen pony die helaas weg moest toen ik overstapte naar de paarden heb ik ook na zes weken weer bij haar nieuwe baasje moeten ophalen omdat moeders niet in les wilde investeren. Na een paar keer er af vallen kreeg ik haar er met geen mogelijkheid meer op en mams stond erbij te huilen, die pony is ook weer meegegaan naar huis

NoGo

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: ergens bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 00:50

Superpony omdat ik het onzin vind om mijn volledig gezonde en op alle fronten bijgehouden shet die niet berijdbaar is erop te zetten voor 500,- omdat dat nu eenmaal de markt is.

De enige reden dat hij weg mag is omdat zijn shetten maatje weggaat en ik het sneu vind dat hij als mini tussen mijn joekels moet staan.
Daarbij zou ik voor een weidemaatje zelf ook geen 500 euro neertellen en blijft een goed huisje bovenaan staan.
Hij staat hier verder niet in de weg, dus het juiste huisje komt vanzelf :j

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 05:22

Balou_k schreef:
Mijn shet is verkocht voor €1250
3 jarige ruin, grote maat, zeer goed opgevoed. Niet beleerd.

Ter informatie voor ‘de normale prijzen’ :)
.

Ik kreeg een paar maanden terug zo ook €1500 geboden voor mijn 9-jarige ruin van 1.08m. Deze staat niet te koop. Maar echt, ik stond toch wel even met een mond vol tanden. Dat betaalde ik 10 jaar terug voor een brave,papierloze ,8-jarige Haflingermerrie.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: shetlander kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 12:03

Nynkex01, dat is inderdaad een algemeen probleem. En met shetjes denken mensen zeker nog te makkelijk en daarom krijg je "stoute" pony's en hebben ze vaak een negatieve naam. Ik kan er bijv echt niet tegen als mensen ze oliebol noemen.......Vooral uit de mond van zogenaamd ervaren en liefhebbende paardenmensen.

NoGo, maar als mensen nu zoeken, moeten ze die prijzen en veel hoger nog betalen. Bij te goedkoop krijg je soms ook mensen die te makkelijk en snel aanschaffen. Dat de drempel nu iets hoger ligt voor aanschaf is natuurlijk wel fijn ergens.
Waar ik absoluut niet wil zeggen dat mensen die meer betalen ook beter zijn voor de pony. In tegendeel. Maar wat je in eerste instantie als reacties krijgt kan schelen.

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: shetlander kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:23

Ik noem ze ook wel eens liefkozend oliebol. En mijn haflinger graflinger of maflinger :+
Ik zoek nog iets voor mijn paint, maar verder dan koe kom ik nog niet. :))

Maar ik vind ze echt geweldig! Vanochtend weer zo’n lol gehad met mini Ximo die op zijn koddige korte beentjes heel hard hinnikend naar het hek kwam rennen. Zelfs mijn man vindt hem leuk. <3
Volgende week ben ik een weekje vrij en dan ga ik eens met hem aan de gang. We hebben een rond weitje waar het gras momenteel toch niet groeit, dus kan ik mooi als roundpen gebruiken voor wat grondwerk.

NoGo, mocht het zover komen en hij is er nog, weet ik je zeker te vinden. :j
Op het moment dat er een pony komt, is men overigens ook van harte welkom om te komen kijken waar hij/zij komt te staan. En voor bokkers: dat is in mijn onderschrift ook wel te zien :D

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: shetlander kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:28

Mijn shettie noem ik ook met veel liefde oliebol en mijn tinker stinker :=

Nirvana hebben we nu ook voor best veel geld voor een shetlander gekocht maar tis echt een mooie merrie met fantastisch papier.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: shetlander kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 16:11

Ja, ik noem ze ook van alles. Maar jullie snappen wel dat sommigen het meer als scheldwoord gebruiken en het menen. Of het belachelijk maken van Shetlanders.....daar kan ik niet tegen.

In mijn ogen zijn het doorgaans vrolijke en dappere pony's die graag werken.

Ons veulentje ontdooit de laatste week en gaat van bang naar knuffelkont. Zijn moeder rent ook niet meer weg en kan soms geaaid. Ze wil ook wel, maar lijkt het niet zo goed te snappen.

Onderling lijkt er nu ook rust te zijn.

Het quarter veulen is alleen heel anders in contact en spel, maar komt vast ook nog wel.