[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mowgli4

Berichten: 1380
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:18

Fijn nieuws!!

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:27

Wat fijn zeg!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:34

Mandyy schreef:
Kat mocht vandaag thuis blijven omdat hij in de nacht uit zichzelf is gaan eten! :):) Hopelijk zet dit door.

Super kwam er nog wat uit bloedonderzoek?

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:37

En caya is indd Hollands welvaren. Heb ze nog meer op dieet gezet. Afbeelding
Ze mocht van veearts weer rustig aan bewegen. Ze leek vandaag net een stofzuigertje. En als dat 3 dagen goed gaat mag ze volgende week weer eens voor hca proberen

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:57

Super nieuws van beide !! Fijn :)

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:08

Wat fijn Patricia :) snap het wel, denk dat het erg lastig is je pony’s mooi slank te houden. Zij hebben daar aanleg voor. Dat merk je vooral doordat zij voor de wagen en alle andere activiteiten die je met ze deed nog steeds stevig bleef. Had ik met Donja iets minder, maar ook wel. Op een gegeven moment liet ik dit iets meer varen.

Wat fijn Mandy! Hopelijk zet het door!

Ben aan het werk, maar na 8 diensten voel ik mijn rug wel zeg.. heb een scoliose dus forceert bij mij snel.

‘Hoi, ik werd vanmorgen betrapt van eten jatten’ :evaw:
Afbeelding
Ze word steeds knapper! <3 zijn haar de laatste 2 weken aan het laten wennen aan tuig en ze heeft leren longeren. Alleen nog een passend hoofdstelletje vinden!
Afbeelding

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:21

Kiekeboefje schreef:
Wat fijn Patricia :) snap het wel, denk dat het erg lastig is je pony’s mooi slank te houden. Zij hebben daar aanleg voor. Dat merk je vooral doordat zij voor de wagen en alle andere activiteiten die je met ze deed nog steeds stevig bleef. Had ik met Donja iets minder, maar ook wel. Op een gegeven moment liet ik dit iets meer varen.

Wat fijn Mandy! Hopelijk zet het door!

Ben aan het werk, maar na 8 diensten voel ik mijn rug wel zeg.. heb een scoliose dus forceert bij mij snel.

‘Hoi, ik werd vanmorgen betrapt van eten jatten’ :evaw:
[ [url=m/KIW8P9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze word steeds knapper! <3 zijn haar de laatste 2 weken aan het laten wennen aan tuig en ze heeft leren longeren. Alleen nog een passend hoofdstelletje vinden!
[ [url=m/HO9sMF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah lief koppie! Pfff lang 8 diensten achter elkaar

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:37

Woow 8 diensten achter elkaar is behoorlijk ! Wat een lief koppie heeft ie.

Wij hebben net hooi gehaald voor de paarden hier. Een baaltje kost zon 20 euro. Ze geven hier onbeperkt aan 3 paarden en de mini. Kosten per maand aan hooi zijn ruim 1000 euro :')

Kan nier wachten om gieg disndag weer te mogen knuffelen :*

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 19:55

Jeetje wat een geld zeg voor hooi!

Wat een knapje Jenny <3 Komt ze voor de wagen?

Pony's slank houden, zeker in de zomer met weidegang, is inderdaad een uitdaging. Ik merk het dit jaar ook hoor, Willem is voor het eerst eens wat voller (ipv snel ingevallen). Komt denk ik omdat we op deze stal op kleigrond zitten en daar ook hooi vanaf hebben. Klei maakt 't wat vetter dan zandgrond heb ik het idee. En hij voelt zich op deze stal heel fijn.

Maar met 5 a 6 x per week bewegen en beperkt weidegang gaat 't hier heel goed.

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:24

Jeetje wat een geld :wow:

Toliene is nu ook wat voller. Maar met 5 dagen per week aan t werk, gluco balance, geen hele dagen op t land, en minder muesli. Kan ik het nog enigsinds binnen de perken houden.

Bink daarin tegen, kan je de hele dag op t land zetten en nog een schep muesli geven. Wordt totaaaal niet dik :=

Woow 8 diensten is veel zeg!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:32

Wow dat is echt veel geld. En duur hooi dan.
Ik ben nu van 12 kilo voor 3 naar 9 kilo gegaan. Ze lopen elke dag maar caya en faya worden snel dik. En nu caya minder beweegt ploft ze gelijk weer. Dus even minder en alleen komkommer als snack.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:47

Ik lees alles nog wel iedere dag, maar heb wat minder gereageerd...

Jeetje wat een geld voor hooi zeg!

Patricia, Caya loopt echt een stuk beter en ziet er veel beter uit. Bizar dat ze zó snel weer groeit na een weekje minder beweging zeg! :wow:

Fijn dat de kat wat beter gaat :)

En 8 diensten. Pfff dan ben je ook gebroken zeg.

En degene met het auto ongeluk? Linsey of Linda? (Sorry, sorry... zó onpersoonlijk 8)7 )
Gaat het al wat beter?

Ik vind Fleurtje steeds dikker worden ipv dunner :+
Kleine Amy is alweer een week oud!
Ineens vliegen die dagen voorbij haha.
We gaan haar houden trouwens *\o/*
Mijn vriend zei na 2 dagen al dat je die toch niet weg kan doen als ze een half jaar aan huis staan :+

Ik vind Fleur trouwens ook flink groeien. Die ‘mist’ ook wat beweging denk ik.
Maarja dat komt vanzelf wel weer. Laat haar eerst maar lekker moederen <3

Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:09

Wat een knap veulentje is het toch! Ik heb net een leuk foto topic geopend [ITP] Gewoon een paar leuke plaatjes!
beetje offtopic maarja. Met Ruthje gaat het super, ze zit mega goed in haar vel! Ik ben ook zooo benieuwd naar de foto's van de fotoshoot!

Duur hooi zeg Linda!

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:22

Patricia_86 schreef:
Mandyy schreef:
Kat mocht vandaag thuis blijven omdat hij in de nacht uit zichzelf is gaan eten! :):) Hopelijk zet dit door.

Super kwam er nog wat uit bloedonderzoek?

Bloedonderzoek zouden ze doen bij opname maar lijkt nu niet nodig.

Is jullie bak ook zo mul? Ik probeerde net te longeren. Kon helaas niet mennen meer omdat ik laat thuis was maar pff niet te doen.
Ben nu weer een stuk aan het wandelen. :)

Heb vandaag met een collega heel impulsief een vakantie geboekt! :oo :):)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:30

Patricia_86 schreef:
Mandyy schreef:
Kat mocht vandaag thuis blijven omdat hij in de nacht uit zichzelf is gaan eten! :):) Hopelijk zet dit door.

Super kwam er nog wat uit bloedonderzoek?

Bloedonderzoek zouden ze doen bij opname maar lijkt nu niet nodig.

Is jullie bak ook zo mul? Ik probeerde net te longeren. Kon helaas niet mennen meer omdat ik laat thuis was maar pff niet te doen.
Ben nu weer een stuk aan het wandelen. :)

Heb vandaag met een collega heel impulsief een vakantie geboekt! :oo :):)[/quote]
Nee gelukkig niet mul. Buiten een eb en vloed bak en binnen agterberg bodem. Dus goed te doen.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:50

Wat fijn Mandy! Niks beters als thuis

Patricia Ohh beter dat het nu wat beter gaat met caya!

Kiekeboefje oef 8 diensten achter elkaar mag dat wel?? En wat een knappe pony ook! Hoe groot is ze?

1000 euro per maand voor hooi wauw dat is echt mega duur! Waar woonde je ook alweer?

Fleur en Amy zijn echt leuk! Volg je ook op insta de schatjes.

Ga zo eens kijken Murphy

Onze bak is nu weer zwaar idd maar vaak sproeien is het goed te doen.

Pff ik ben vandaag wezen mennen met vito wat een avontuur.
Hij vind overgangen naar bruggetjes spannend dat ging elke keer goed tot de 1 na laatste hij neemt een enorme sprong en het lamoen schoot zo uit de lichtogen lag ik samen met mijn pa op onze rug op de weg, bij vito zn broek van zn kont getrokken die draaide zicht gelijk om en bleef godzijdank rustig staan, konden we rustig uitspannen van de brug af wandelen en daarna weer inspannen en naar huis gereden, ieder streepje op de grond is nu eng maar dat overwinnen we wel weer. Voel me zo stom :(
Gelijk Patricia gevraagd voor hulp en die kon me gelukkig al snel vertellen dat mijn buitensingel te los zat.
Zondag weer gaan mennen en nu eerst alles goed vast zetten wel eindelijk de kar goed in balans maar nu natuurlijk de achterkant mega beschadigt -O- Maargoed pony en wij zijn nog heel dat is het belangrijkste!.

Hun stalletje met paddock van 4 bij 11 is ook klaar nu kunnen ze snachts buiten blijven, overdag krijgen ze de grote paddock er ook bij die is 30x20

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9122
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:58

Lees braaf mee maar ben op vakantie maar moest toch even reageren

1000per maand voor 3/4 ponys? Kan echt nooit joh dat haal ik niet eens met 8 ponys op de weide.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:08

StalNollie schreef:
Lees braaf mee maar ben op vakantie maar moest toch even reageren

1000per maand voor 3/4 ponys? Kan echt nooit joh dat haal ik niet eens met 8 ponys op de weide.


Is Amerika toch? :P misschien is daar de verhouding heel anders. Ik ben hier denk ik 40 in de maand kwijt en dan krijgen ze wel 9 kilo samen, d pony en shetje

8 dagen werken mag idd niet, maarja.... praktijk werkt meestal anders he :')

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:58

@Linda_gigant, Op de foto met het shetje zijn dat paddockroosters of een soort matten?

Van hooi gesproken, duurt erg lang voor ik daarvan hoor. Gingen normaal komen leveren voor heel het jaar, mailtje achtergezonden er over enkele dagen terug maar als ik niet wat binnenkrijg erover tegen maandag maar gaan achterbellen. Wil alles hebben staan gewoon, geen stress daarrond.

Aan 1000euro kom ik hier ook niet gelukkig maar zeg. Hoeveel kg zijn die balen dan en hoe snel gaan die op? Hier ook onbeperkt maar ze overeten niet, staan ook niet te dik en dergelijke (afkloppen).

@Indi_Vito, Ging reageren dat er wat aan je optoming niet klopt dan maar las dat je al hulp had ingeschakeld.

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 02:10

Indi_Vito schreef:
Wat fijn Mandy! Niks beters als thuis

Patricia Ohh beter dat het nu wat beter gaat met caya!

Kiekeboefje oef 8 diensten achter elkaar mag dat wel?? En wat een knappe pony ook! Hoe groot is ze?

1000 euro per maand voor hooi wauw dat is echt mega duur! Waar woonde je ook alweer?

Fleur en Amy zijn echt leuk! Volg je ook op insta de schatjes.

Ga zo eens kijken Murphy

Onze bak is nu weer zwaar idd maar vaak sproeien is het goed te doen.

Pff ik ben vandaag wezen mennen met vito wat een avontuur.
Hij vind overgangen naar bruggetjes spannend dat ging elke keer goed tot de 1 na laatste hij neemt een enorme sprong en het lamoen schoot zo uit de lichtogen lag ik samen met mijn pa op onze rug op de weg, bij vito zn broek van zn kont getrokken die draaide zicht gelijk om en bleef godzijdank rustig staan, konden we rustig uitspannen van de brug af wandelen en daarna weer inspannen en naar huis gereden, ieder streepje op de grond is nu eng maar dat overwinnen we wel weer. Voel me zo stom :(
Gelijk Patricia gevraagd voor hulp en die kon me gelukkig al snel vertellen dat mijn buitensingel te los zat.
Zondag weer gaan mennen en nu eerst alles goed vast zetten wel eindelijk de kar goed in balans maar nu natuurlijk de achterkant mega beschadigt -O- Maargoed pony en wij zijn nog heel dat is het belangrijkste!.

Hun stalletje met paddock van 4 bij 11 is ook klaar nu kunnen ze snachts buiten blijven, overdag krijgen ze de grote paddock er ook bij die is 30x20

[ [url=m/PEcLR1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pVocXF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/opljOW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IxuKcb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bGKT3Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik woon hier (nog) niet hoor. Maar dit is Ocala Florida (horse capital of the world ;) )

Probleem hier met t hooi is dat ze het niet kunnen verbouwen ivm hitte en klimaat hier dus het komt uit hoger gelegen staat. Daarnaast moet het door t klimaat in een klimaat beheerste loods opgelaten worden. Zowel transport als opslag is duur. Vandaag dat 20 euro voor een 20 kg baal hier vrij normaal is. De balen hooi zijn ook gemixt 1/3 Timothy hay 1/3 alfalfa hay en 1/3 orchard hay. Dus dat brengt het op een totaal van 1000 euro per maand voor 3 grote en een mini.

Pensionstalling is ook achterlijk duur. 1000 per maand kale huur en dan heb je geen binnenbaan hoor. En tussen de en 2000 en 3000 euro per maand vol pension op een vrij luxe stal.

Paarden houden is hier onwijs duur. De toebehoren zijn dan wel weer een stuk goedkoper meestal (heb vandaag ontworming ivermectine gekocht voor €1,50)

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 02:11

Lori schreef:
@Linda_gigant, Op de foto met het shetje zijn dat paddockroosters of een soort matten?

Van hooi gesproken, duurt erg lang voor ik daarvan hoor. Gingen normaal komen leveren voor heel het jaar, mailtje achtergezonden er over enkele dagen terug maar als ik niet wat binnenkrijg erover tegen maandag maar gaan achterbellen. Wil alles hebben staan gewoon, geen stress daarrond.

Aan 1000euro kom ik hier ook niet gelukkig maar zeg. Hoeveel kg zijn die balen dan en hoe snel gaan die op? Hier ook onbeperkt maar ze overeten niet, staan ook niet te dik en dergelijke (afkloppen).

@Indi_Vito, Ging reageren dat er wat aan je optoming niet klopt dan maar las dat je al hulp had ingeschakeld.



Dit zijn flexibele rubberen matten. Die kan je aan elkaar klikken zijn echt ver handig

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 02:12

Als iemand ontworming wilt hebben ... ik ga wss as zaterdag nog een keer halen. Die gene kunnen mij een pb sturen dan neem ik evt wat mee. Alle werkzame stoffen zijn re verkrijgen.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 06:28

linda_gigant schreef:
Ik woon hier (nog) niet hoor. Maar dit is Ocala Florida (horse capital of the world ;) )


Heb je plannen om daar heen te verhuizen?

linda_gigant

Berichten: 502
Geregistreerd: 26-11-15
Woonplaats: Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:35

Susanne schreef:
linda_gigant schreef:
Ik woon hier (nog) niet hoor. Maar dit is Ocala Florida (horse capital of the world ;) )


Heb je plannen om daar heen te verhuizen?


Verre toekomst plannen misschien :)

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:03

Cool! :D