[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:21

Wat er gebeurd is met Lola op het strand was ook niet mis, snap dat je daarna een beetje vertrouwen miste. Het was echt een heftig filmpje!
Heel goed dat je tegenwoordig met cap rijdt. Je hebt maar één hoofd ;)

Vanmorgen training gehad met de hond en binnenkort kunnen we beginnen met behendigheid. Lijkt me heel leuk dus ik heb er zin in. Zo nog even naar stal om Willem te gaan rijden :)

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:42

Ik heb dat ook nog na Faya hoor. Die ging paar keer net zo af als Lola. Zelf nu buiten doe ik er weleens een slagriem om bij mijn andere ponys. Terwijl die nooit wat doen.
Fijn dat het goed ging haar eerste galopje.

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:31

Susanne schreef:
Vanmorgen training gehad met de hond en binnenkort kunnen we beginnen met behendigheid. Lijkt me heel leuk dus ik heb er zin in. Zo nog even naar stal om Willem te gaan rijden :)


Ik zal je niet vertellen dat de agility net zo verslavend is? :D Waar ga je lessen?

Ik rijd Fay inderdaad standaard met slagriem, puur voor mijn eigen gemoedsrust. Zodra haar veulentje geboren is, wil ik mijn sulky ook in gaan ruilen voor een 19inch. Ik denk dat mij dat ook net wat meer vertrouwen geeft.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:43

Hebben jullie een 'echte' slagriem, of iets zelf gemaakt?

Leuk Susanne Agility. Dat is inderdaad ook erg verslavend :))

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:52

Ik vroeg mij dat ook al af, had al zitten zoeken op slagriemen voor kleintjes maar werd er niet veel wijzer van? Heb op zich geen nodig voor Finn maar kan mij wel voorstellen dat het een extra veiligheid is.

Van wie is Fay eigenlijk dragend? Weet je dat Mirriejj?

mirriejj

Berichten: 3606
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:53

Ik heb een echte. Van ideal volgens mij.

Fay is dragend van Midzomers Flint Lor :)

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:56

Kan me voorstellen dat je daar vertrouwen in mist hoor Miranda.. Dat zou ik ook hebben.

Hier is door de DA een swap afgenomen vandaag en morgen krijgen we de uitslag. Ik vind het stiekem toch wel spannend en ik hoop echt dat het gewoon een verkoudheid is.. :(

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:46

Agility heb ik jaaaren gedaan en heel wat prijzen ermee gewonnen, maar het werd allemaal beetje teveel elk weekend. Tractorpulling, toos, wedstrijden met de honden en nog een kind, dus gestopt met agility en nu doen we vooral heel veel km's maken met de honden. Maar het is idd erg leuk! :j

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:17

4 generaties. :D Helaas is het 'veulen' van Toos aantal jaar terug ingeslapen vanwege HB, maar zij heeft zelf nog wel een leuk veulen gehad en die ook weer. :+
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:26

Je kan een slagriem gewoon kopen voor de kleintjes, maar een halstertouw werkt ook :)

Vervelend dat Pep nog steeds niet fit is! Laat je weten wat de uitslag is?

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:33

Hoe doe je dat dan, zo een slagriem?

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:41

Leuk dat je behendigheid gaat doen met Sam Susanne!

Daniëlle: ik heb een leren slagriem van Ideal, vind dat wat beter werken dan bijvoorbeeld een halstertouw omdat er geen rek in zit en de slagriem beter op de juiste plek blijft liggen. Al heb ik 'm nu eigenlijk niet meer nodig, dus als iemand interesse heeft.

Hopelijk valt de uitslag mee Kymberley :(:)

Knolselder, de riem net voor de culeron is de slagriem, je bevestigd 'm aan de bomen:
Afbeelding

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:44

Ayla, waar heb je dat handige tasje vandaan? Ik heb wel opbergruimte onder mijn bokkussen, maar vind ik nooit zo handig en mijn telefoon vind dat ook niet zo fijn. In de zomer heb ik niet altijd zakken..

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:52

Dabo Design :j Ik zou alleen niet je telefoon in het tasje of in je wagen bewaren. Als je een keer van of met je wagen valt, heb je je telefoon niet meer bij de hand. Ik deed het voorheen ook i.v.m. geen zakken maar dan reed ik niet alleen, nu zorg ik dat ik altijd zakken heb om mijn telefoon in te bewaren.

Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:58

Ik heb een tijdje geleden mini teugels wat bij een hoofdstel zat als slagriem geprobeerd, maar dat zakte af en hing uiteindelijk bijna in de staart :')

Ik vind het jonkies wel een veilig idee. 1 jolig bokje gaat nog wel, maar zo'n hele rodeo vind ik ook doodeng hoor.
Dan is zo'n sulky ook ineens veel te licht en open bij je benen...

Wat vervelend dat het zo lang blijft hangen bij Pepper.
Even de uitslag afwachten dus.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:04

Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:04

Aha, bedankt voor de info! Het is nu niet dat het zo vaak voorvalt, maar wel handig voor te weten.

Wat leuk die 4 generaties Rianne!

Pepper nog steeds niet fit :( hopelijk snel wat duidelijkheid.

Gisteren bij het afsluiten dit plaatje in de grootste stal. Heerlijk zicht alleen oude Blacky en Jasmine stonden in een andere stal nog te eten :)

Afbeelding

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:11

Wat heerlijk zon grote stal!

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:10

Gezellig met elkaar zo’n stal :) Plek bevalt goed dus?

Rianne: wat leuk al die generaties!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:43

Ayla ik wil je slagriem wel overnemen

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:00

Gezellig zo met zijn allen in de stal Knolselder!

Rianne wat een leuke foto! Heb ik van Donja ook nog zoiets.. Ik kende haar mams en dochter, zusje kon daar ook mooi bij. Allen hebben een andere kleur, echt een grappig gezicht.

Slagriem heb ik nooit gebruikt, zal ik bij Hidde niet snel nodig hebben denk ik. Die heb ik nog maar 1 keer zien bokken.

Ik heb een startkaart voor een jaar aangevraagd! *\o/* Dus ik ga wedstrijden plannen <3

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:57

Vet leuk Jenny! Ben zooo benieuwd hoe jullie het gaan doen.

Mega leuk agility Suus, ben benieuwd hoe Sam het oppakt!

Hoe is het afgelopen met Pepper Kymberly?

Gezellig die stal, kunnen ze lekker samen staan.

Met weer getraind met Toliene, ga a.s zondag voor het eerst weer een dressuurwedstrijd rijden na ruim 4 maanden. Dus ben benieuwd :)

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:09

Nadat jullie bezig waren over slagriemen en ik tijdens het werken in de namiddag met Cookie aan het bedenken was dat hij vrij goed en hoog kan mikken in groep ga ik voor ik ze inspan ook maar even kijken voor een slagriem. Met Finn nooit gebruikt maar die bokt zo hoog niet.

Ik zie wel dat de kleinste maat shetlander is, is dit dan ruim verstelbaar naar mini shet ook? Desnoods eentje laten maken.

@Mama_Rianne, Wij hebben online zo een motortassen gekocht en die zitten met veters vast aan de wagen. Zijn waterdicht wat wel zo handig is, is misschien ook wat? Telefoon steek ik er wel nooit in, die houd ik bij mij voor als er wat zou gebeuren.

@Knolselder, Dat is toch puur genieten echt een droom <3 .

Susanne

Berichten: 11617
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:27

Jenny: echt super leuk! Ik ben fan :)) Wanneer is jullie officiële B debuut?

Linsey: lekker weer starten. Is inderdaad alweer eventjes geleden (bij mij ook). Lisse?
Heb jij nog plannen met Senna en een sport/training?


Willem kan heel flink bokken aan de longeerlijn, eigenlijk geeft hij altijd minstens één keer tijdens longeren een rodeo weg :') Bokken, springen etc.
Voor de wagen doet hij dit niet. Zelfs geen huppeltje, hij is daar echt heel betrouwbaar in. Hij schrikt daarentegen van elk grassprietje wat de verkeerde kant op staat maar hey je kan niet alles hebben :+

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:50

Toliene hetzelfde aan de longe is ze mega wild, altijd wel even rennen, bokken gekdoen. Maar voor de wagen nooit.

Ik start inderdaad in Lisse zondag. Ben heel benieuwd. Teller staat nu op Z+8. Ging de laatste tijd niet heel lekker, gister is ze weer geschoren en vandaag liep ze weer heel fijn.

Ik wil ook wedstrijden doen met Senna, en mijn vader wilt met haar wedstrijden gaan hardlopen, maar ik wil dat ze minimaal 1 /1,5 jaar is en uitgegroeid. Ze is nu gewoon nog veel te speels ook :)

Ja inderdaad Jenny, wanneer is jullie debuut :D