[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:18

Gaat echt een leuk span vormen!

Euhh in de buurt is het niet echt, 120km enkele rit :+

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:02

Suus: Wat een heerlijke foto's! Hoop met Pepper binnenkort ook een keer naar het strand te gaan. <3

Jenny: Lieve foto van Hidde. Ik ben ook wel benieuwd waarom ze niet vast mogen staan?

Jolynne: Ik twijfel nog een beetje.. Hangt er denk ik ook van af hoe hij het de komende week gaat doen. Maar wij gaan de laatste week van de maand ook nog op vakantie dus misschien wacht ik wel tot 1 februari.. Weet nog even niet waar ik goed aan doe.
Fijn dat Brave zo goed hersteld is!

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:12

Susanne, gave fotos! En tof dat je 2 span gaat! Op het strand rijden is hier ook een droom. Wie weet...

Rianne, tracktorpulling gaaf, mijn vriend gaat er vaak heen. En ik af en toe. Zijn jullie er binnenkort ook in Zwolle? Lochem ga ik wel altijd kijken, erg mooi en groot opgezet :))

Kym, ik zou als je de keus hebt lekker na je vakantie verhuizen. Zou ik zelf een fijner gevoel bij hebben. Waar ga je heen?

Wij willen aankomende zomer op vakantie met onze dochter van dan 1,5 jaar, mijn half zusje van 10, onze 2 hondjes en als het even kan de pony ook nog mee. Iemand suggesties? :+

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:16

Wat een mooi toekomstig span Susanne!
Ik wil ook dolgraag eens naar het strand. Ik weet alleen niet zo goed waarheen.

Fijn dat de Egyptische zalf zijn werk heeft gedaan bij Hidde 8-) Ik vond het toen ook verbazingwekkend snel helpend spul.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:23

Gonli: wil je binnen Nederland op vakantie? Misschien een accommodatie zoals de Cantharel of soortgelijks. Daar kun je je paard + hond mee naar toe nemen en rij je zo het bos in.

Pfoe 120 km is inderdaad niet naast de deur. Al rijden wij dat ook voor een dagje Veluwe. Je moet er soms wat voor over hebben :))

Knolselder: welke omgeving woon je? Waarschijnlijk is ‘ons’ strand wel te ver voor je. Ik rij altijd bij Sint Maartenszee. Voorheen op Hargen maar is de laatste jaren veel te zwaar geworden + diverse stukken drijfzand.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:24

Gonli schreef:
Rianne, tracktorpulling gaaf, mijn vriend gaat er vaak heen. En ik af en toe. Zijn jullie er binnenkort ook in Zwolle? Lochem ga ik wel altijd kijken, erg mooi en groot


Wij gaan wel kijken in Zwolle, de vrijdagavond rijd onze klasse(3.6 supersport). Lochem hebben wij dit jaar ook gereden als eerbetoon aan mijn schoonvader, op de vrijdagavond. Wij deden dit samen met mijn schoonvader, maar hij is afgelopen maart bij tractorpulling Assen onder een trekker gekomen en heeft dit niet overleefd, dat zal je dan ook vast wel meegekregen hebben. Wij hopen dit jaar in Assen mee te mogen rijden als eerbetoon, we staan ook op de poster daarvan.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:36

Ja wel graag in Nederland. Of Duitsland/Belgie aan de Nederlandse grens.

Rianne, o jeetje wat heftig, we hebben het inderdaad mee gekregen. Wat moet dat schrikken zijn geweest. Het zou heel mooi zijn als dat dit jaar in Assen lukt!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:50

Lianne: ja je hebt wel gelijk denk ik. We komen 1 februari in de middag terug dus dan zouden we hem die dag meteen moeten verhuizen. Dus hopelijk geen tegenslagen onderweg haha. Ik ga er nog eens goed over nadenken wat ik handig vind.
We gaan naar noord Italië, lekker op wintersport :)
Vakantie tips in Nederland kan ik niet zo goed mee helpen denk ik. Vind dat zelf altijd heel moeilijk!

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:56

Ik had ooit een folder van een B&B ergens in Belgisch Limburg let paardenstallen, nu vind ik hem niet meer |o

Susanne, ik zit in Antwerpen. Beetje ver helaas. Wat een mooie omgeving zo te zien op Google maps!

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:45

Rianne: wat een vreselijk ongeluk moet dat zijn geweest toen Y;(

Kym: oh wat heerlijk op wintersport. Ik wil ook zo graag weer eens, we zeggen het elk jaar en komt er op de een of andere manier gewoon niet van. Jullie gaan lekker genieten in ieder geval :D

Knolselder: oeps nee dat is een beetje te ver haha. Is inderdaad heel mooi!

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:37

Knolselder: je plekje ziet er al goed uit! Fijn dat het verhuizen goed is gegaan.

Rianne: vlozaad wordt hier ook graag gegeten :j Psylliumvezels daar in tegen gaat er moeizaam in doordat het zo'n pap wordt, dus ik geef nu vlozaad of brokjes. En wat heftig van je schoonvader, jeetje :(:)

Daniëlle: knappe geschoren Sjors!

Kymberley: fijn dat het al wat beter gaat met Pepper zijn hoest, begrijpelijk dat je even wacht met verhuizen.

Jenny: knappe Hidde! Ik ben ook benieuwd waarom er geen paarden vast mogen staan, is het een keer mis gegaan ofzo?

Susanne: heerlijke foto's, genieten <3

Jolynne: fijn dat Brave geen last heeft van de castratie.

De beste wensen voor 2020 nog iedereen! :D

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:00

Lillian, dat is wel een fijne manier, met die BBL opleiding!

Goed om te horen dat Pepper ook minder hoest. Heb je nog met hem gemend, of dat niet meer?

Ah en knappe Hidde. Wat fijn dat hij zo braaf blijft staan. Waarom heb je er nu geen ijzers onder, door de rotstraal?

En Willem en Fay ( toch? ) Wat een knap span!! Wanneer komt je wagen binnen?

Op het strand rijden vond ik ook zo gaaf! Leuk dat je dat met brave en je tink kunt gaan doen. Ik zie de fimpjes graag tegemoet hoor.

Jeetje Rianne, dat is ook heftig zeg! Dat moet voor jou niet gemakkelijk zijn geweest.

Ik vroeg me laatst trouwens nog af of je nog wedstrijden loopt met Blue en Lara?

Vlozaad eten ze hier door de slobber ook altijd goed gelukkig.


Ik heb gisteren EINDELIJK durven galopperen met Fay. Het was heel stom, maar ik heb door dat ongeluk met Lola op het strand echt een enorme angst opgebouwd.
Wel nog een pony beleerd en daar had ik dat niet bij. Bij Jim ook niet. Maar bij Fay durfde ik niet, die had 2 minibokjes gegeven toen ik haar net had en daar kwam de angst weer boven.
Zij is natuurlijk een stuk groter en dat werkte niet mee aan die angst. Gisteren toch gedaan en hele stukke in galop geweest en ik ben stiekem zo trots op mezelf.

26 januari heb ik ook weer wedstrijd met Jim.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:04


Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:15

Miranda: leuk dat je weer gaat starten, je hebt de smaak te pakken :D Fijn dat je durfde te galopperen met Fay (naamgenootje inderdaad!).

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:20

Nee, loop geen wedstrijden meer. Blue liep inmiddels in de hoogste klasse en mag nu lekker van zijn oude dag genieten. Lara heeft een concentratieprobleem, dus op wedstrijd was dat niks. :')

Fijn dat je durfde te galopperen, even vertrouwen krijgen. :)

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:24

Ik ga zo hidde zijn topic bekijken, leuk!

Ah, ik zag je al nooit meer voorbij komen. Terwijl ik toch zeker wist dat ik je honden herkende haha.

Ja die wedstrijden zijn wel leuk! Wel nog impuls, als het weer zo goed bevalt. Dan ga ik alles aanvragen.
Dat galopperen was wel een dingetje ja hihi. En dat terwijl Fay echt een enorm brave merrie is. Ze is wel nog erg jong en daardoor soms wat sensibel. Maar ze zet eigenlijk amper een stap verkeerd. Het zit echt tussen mijn oren.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:48

Wat voor ongeval heb je gehad mirriej?

Hilton is zo ook eens oncontroleerbaar beginnen bokken en stuiteren en het pas afgedenderd tussen bomen en sloten. Toen ben ik bijna tussen stoetje en spatbord terecht gekomen. Heeft ok even geduurd eer ik weer wat vertrouwen had.

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:52

Knolselder schreef:
Wat voor ongeval heb je gehad mirriej?

Hilton is zo ook eens oncontroleerbaar beginnen bokken en stuiteren en het pas afgedenderd tussen bomen en sloten. Toen ben ik bijna tussen stoetje en spatbord terecht gekomen. Heeft ok even geduurd eer ik weer wat vertrouwen had.


Lola is een half jaar geleden op het strand op hol geslagen. Ze is toen als een wilde rodeo pony over het strand gevlogen en bleef maar uitslaan en omhoog vliegen. Het was mijn eigen schuld dat ze een bokje gaf, maar de reactie die daarop volgde was zo overdreven, dat ik heb besloten dat zij niet meer betrouwbaar was in het tuig.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:24

Ja dat was hier ook. 1 bokje en dan door het voelen van tuig en sulky ofzo ongecontroleerd beginnen stuiteren en bokken.
Heel eng... Gelukkig wel vertrouwen teruggevonden en zelfs wedstrijdjes beginnen rijden. Inderdaad nog jong.

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:55

Oh bah dat lijkt mij zo naar... Hier wel eens een bokje voor de kar gehad, maar dan was het erna ook klaar.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:11

Is volgens mij doodeng gewoon als je daar zit en compleet niks meer in handen hebt, het kan met iedere pony gebeuren enkel hoopt iedereen dat ze het met hun eigen pony niet gaan hebben.

Vandaag met Cookie de stap- draf- stap knop zitten oefenen wat best al netjes ging eigenlijk, woensdag of donderdag nog eens lange lijnen.

@Susanne, Mooi tweepan genootje zeg!

@Jenny, Ik verschiet ervan dat je hem al een jaar hebt, dat is snel gegaan !

@Jolynne, Fijn dat je al terug aan de slag kan ermee.

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:50

Ik heb het geluk nog nooit mee gemaakt.. Lijkt me dood eng! Wel een keer op de kant gelegen omdat ze in 1x haaks omdraaide, schrok van een hond.

mirriejj

Berichten: 3605
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:02

Ik heb in het verleden met de welshjes ook wel eens op de kant gelegen en ook wel eens in de sloot. Maar daar heb ik nooit schrik van gekregen.
Ik ben psychisch niet stabiel dit jaar en ik denk dat dat ook de reden is geweest dat dit zo een impact heeft gemaakt.

Maar zulke dingen zetten je ook wel weer met beide benen op de grond. Waar ik voorheen altijd zonder cap mende, heb ik die nu meestal wel op. Soms vergeet ik hem nog wel eens. Maar ik probeer hem altijd te dragen nu.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:29

Dat is zeker zo mirriejj. Wanneer je niet lekker in je vel zit, is je houvast vaak dat uitje met je pony om alles uit te waaien. En als daar het vertrouwen bescjadigd wordt geeft dat nog een extra knak :(

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 21:44

Fijn dat je weer durfde te galoperen met Fay Miranda! Kan me voorstellen dat je het spannend vond na wat er gebeurd is met Lola. Ik vond het mennen ook wel een tijdje spannend na wat er met Boef was gebeurd, maar vooral met hem zelf. Nu mennen er kindjes mee dus gelukkig is het met hem helemaal goed gekomen. Sjors heb ik na zijn ziek zijn wel een tijd met slagriem gereden, misschien geeft dat jou ook wat meer vertrouwen?