[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunshinedaan

Berichten: 641
Geregistreerd: 05-11-16
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:05

Ayla, wat heerlijk, waar was je geweest?
Wat een geluk dat je je telefoon weer terug vond :oo

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:54

Heel veel sterkte Linsey!

Wat een sneeuw is er toch gevallen hier.. en het sneeuwt nog steeds.

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:33

Heel veel sterkte Linsey. Wat verdrietig :(:)

Ayla: Leuk dat je een lekkere rit hebt gemaakt.

Leuke foto in de sneeuw! Wat ligt er veel bij jullie!
Wat een contrast met bij ons ook, haha. Voelt heel onrealistisch voor ons dat er zoveel sneeuw ligt in Nederland. wij zijn dit weekend bij vrienden op bezoek die 3 uurtjes verderop wonen. Morgenochtend rijden we weer terug naar huis.
Afbeelding

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:38

Wat een contrast! Ik vind het altijd zo bijzonder dat in Europa de verschillen al zo groot kunnen zijn. Ik heb in het voorjaar weleens werkdagen dat ik 's morgens in Noorwegen tot m'n enkels in de sneeuw sta te klappertanden en 's middags in Italië in m'n t-shirt met korte mouwen op een terras aan de wijn zit.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:47

Gek is dat he! En voor jou met werk is het helemaal extreem, haha. Het blijft toch bijzonder hoe je zo relatief dichtbij kunt zitten met zulke temperatuurverschillen. (Het was hier gisteren bijvoorbeeld 18 graden, wat voor deze locatie wel ongewoon warm is in februari)

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:38

Nico zijn eerste sneeuw
Hij vondt t wel lollig
Tango wat minder enthousiast


Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11615
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:41

Rianne: leuke foto! Lekker laag sneeuw ook!

Kym: wauw haha wat een verschil hé :oo Haast onwerkelijk als ik nu naar buiten kijk _O-

Elaine: Nico is echt een knapperd <3 Leuke foto’s!


Flinke sneeuwstorm hier! Door de enorm harde wind is de sneeuw helaas niet overal gelijkmatig (sommige stukken haast niets en andere stukken een meter hoog) en is sleeën met Willem nog niet gelukt maar wellicht van de week nog als de wind wat gaat liggen en de sneeuw op z’n plaats blijft :D Hij mocht heel even buiten koekeloeren en verder blijven ze even binnen hier (ze komen er natuurlijk wel meerdere keren uit). Net nog even met ‘m gestapt in de binnenbak.

Afbeelding

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:47

Ben stiekem wel jaloers op je uitzicht/weer daar Frummels! Lekker genieten!

Leuke foto Susanne,
De sneeuw zal nog wel ff blijven liggen denk ik
Gezien het de hele week blijft vriezen geloof ik

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:01

Wat een heerlijke foto's! :)

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 07:41

Mooie foto’s elaine en rianne!

Nelleke wat doe je voor werk?

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:22

Ik vlieg als stewardess op Europa. Dat is alleen al jaren meer mijn nevenactiviteit, ik sta voornamelijk voor de klas om training te geven. Heb nu al meer dan een half jaar niet gevlogen, maar dat heeft meer te maken met mijn zwangerschap (had ik volgens mij nog niet verteld in dit topic). :D

Susanne

Berichten: 11615
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 08:40

Wat leuk, gefeliciteerd! <3
En leuke werkdagen trouwens :D Wel onzekere tijden nu?

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:21

Dankjewel! Onzeker valt gelukkig voor mijn tak wel mee. Trainingen lopen gewoon door want die zijn wettelijk verplicht (alles op gebied van safety). Vliegen is nu natuurlijk wel heel anders maar mijn collega's vliegen nog relatief veel.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:29

Gefeliciteerd!! Wat een leuke afwisseling zo

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:46

@Myponyhoward, Als je nog meeleest ben je heel zeker van die maat? Behalve als het over een veulen gaat is mijn ervaring dat eentje van 70cm en groter altijd minimum een 90cm ondermaat heeft en in dat geval heb je van BR een 300gram deken maar ook de ej junior deken die klein valt bijvoorbeeld.

@Linsey, Ik had enkele dagen niet bijgelezen en dan lees ik dat je je paard hebt moeten afgeven, pfft het zit je ook niet mee he -O- .

Hier staat onze geschoren pony onder net geen 500gram en heeft mooi warm zo lang hij hooi eet, als hij een eind heeft staan rusten zie ik wel dat hij soms ietsje fris heeft maar hij red zich wel. Het mag na deze kou wat beginnen opdrogen van mij :+

Myponyhoward

Berichten: 427
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:01

@Lori Ja, hij is een tijd erg ziek geweest en loopt dus wat achter met de groei. Ook is het nog maar een jaarling

_Nelleke_

Berichten: 8068
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:26

Ja ik heb echt het beste van 2 werelden. Ik heb wel het reizen en het vliegen, maar ook wat meer regelmaat en wat meer werken met mijn hoofd door het trainen. Bovendien ben ik gek op Europa en kan ik qua bestemmingen best wat voorkeur aangeven. Favorieten zijn Noorwegen, Schotland, Zweden en Italië dus daar kom ik (als ik niet zwanger ben) veel. Dat mis ik nu echt!

Wat doen jullie dit soort dagen met je pony? Mijn bak + paddock is echt een maanlandschap. Ze lopen er 24/7 op en hoewel ik alles mooi vlak had gesleept had het nog niet hard genoeg gevroren voordat mijn haflinger alles omploegde. :+ Ze geven zichzelf gelukkig genoeg beweging en rennen en spelen als gekken over dat maanlandschap heen (met hartkloppingen aan mijn kant, ben als de dood voor blessures).

har166

Berichten: 2044
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:09

Nou de mijne hebben 2 dagen op stal gestaan. Ik kon niet naar stal omdat er teveel sneeuw lag om het dorp uit te komen en de pensionstaleigenaren vinden het te gevaarlijk om de ponies buiten te zetten. Vandaag heeft een stalgenootje de onze buiten gezet en ik ze weer binnengehaald. Baal daar van maar het is niet anders. De paarden van de manege naast ons stonden uiteraard wel buiten... jaloers jaloers... morgen kunnen ze weer langer naar buiten want dan ben ik vrij.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:22

@Nelleke, Zalig zoveel plekken zien, vast ook niet altijd even makkelijk maar het lijkt mij wel een gaaf beroep.

Hier laat ik ze in de ochtend nu even in de weide, dan vul ik de hooinetten en zorg ik voor water en dan roep ik ze eenmaal ze uitgebokt en gespeeld zijn weer binnen (paddock) met wortels. In de middag nog even een lekker bakje en dat is alles dat er momenteel gebeurd hier :') De weide is gelukkig mooi vlak maar de paddock is ook zo een maanlandschap op sommige stukken maar daar gaan ze heel voorzichtig overheen nu gelukkig.

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 17:57

Ayla, ziet er uit als een heerlijk ritje! <3 wel fijn dat je wel je telefoon terug hebt gevonden. Gelukkig niet stuk of waterschade trouwens!

Lindsey veel sterkte en kracht toegewenst! Wat een verlies en ongeluk hebben jullie gehad. Een grote nachtmerrie en ik hoop dat je het een plekje kan geven voor jezelf. :knuffel:

Rianne, wat een mooie foto! <3

Elaine ook leuke foto’s! Je bontje is echt een knap ding!

Susanne, mooie foto van Willem in de sneeuw <3 jullie ook lekker gesleed!

Nelleke van harte gefeliciteerd!!! :)

Lori, het is ook heel koud! 500 grams is ook veel maar wel lekker nu hoor! Hidde staat onder 400 gram.

Hier staan ze helaas ook binnen als er sneeuw ligt. Nu regelen we het wel zo met elkaar dat ze er allemaal wel meermaals even uit gaan.

Wij hebben ook lekker gesleed afgelopen dagen. Helaas gisteren een ongeluk gehad wel. Hidde schrok ergens van en zette het op een lopen. De slee kwam gelukkig los door panieksluiting maar Hidde rende wel hard door. Is door een aantal sloten gerend en is gelukkig gevangen op een boerderij verderop. We waren gelukkig achter in het land en voor de eerste 5 km kon hij niet bij een autoweg komen, maar mijn hart zat gisteravond nog in mijn keel. Doodsbang voor pezen/benen maar zoals het nu lijkt komt hij er goed vanaf. Ikzelf heb gigantisch last van mijn rechter arm, maar liever ik dan hij...

Toch een sneeuw foto om het af te leren. Even geen sleeën meer voor ons. Al weet ik zeker dat het Hidde niks uit zal maken :P

Afbeelding

Kiekeboefje

Berichten: 1798
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:00

Ohja! Hier op stal vanmorgen een met koliek van te koud water! Denk er goed om.... ongeluk zit in een klein hoekje :( paard maakt het nu goed, maar ik gooi iedere dag bij verversen een kan gekookt water er in.

Susanne

Berichten: 11615
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:10

Och jeetje dat is schrikken! Hopelijk heeft hij er niks aan over gehouden :(:) Beterschap met jouw arm!


Hier stond alles binnen tijdens de sneeuwstorm, maar inmiddels weer gewoon lekker buiten overdag :)

Gister en vandaag heerlijk even kunnen sleeën met Willem. Voetjes met ijzers goed ingepakt in vetwrap (tegen ijsklompen) en dat werkt supergoed voor ons, het zit er nog steeds netjes onder vanaf maandag.

Afbeelding

Afbeelding

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:48

Oh jeetje, gelukkig alles goed afgelopen. Beterschap met je arm!

Mijn pony's staan sowieso 24/7 buiten op hun paddock met schuilstal. Nu vriest het hier in midden België wel minder hard dan bij de meesten van jullie en is de grond pas sinds vandaag echt hard. Gisteren waren ze dus nog vrolijk aan het rond rennen en bokken met hun twee :').
Vandaag ook met warm water van thuis uit moeten sleuren omdat ik het ijs gewoon niet meer gebroken kreeg. Mijn speciekuip omgedraaid in de hoop het ijs eruit te krijgen en dit was het resultaat:

Afbeelding

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:26

Saskia: gek genoeg had ik het niet koud die dag, wss doordat er in het bos weinig wind is.

Daniëlle: het Nationaal Park Veluwezoom :)

Kymberley: wat een contrast inderdaad! Hoe warm was het daar?

Nelleke: wat een leuke baan heb je en gefeliciteerd!

Linsey: wat ontzettend verdrietig dat je hem hebt moeten laten gaan... heel veel sterkte!

Jenny: jeetje dat is schrikken! Gelukkig heeft Hidde er niets aan over gehouden :(:) Jij beterschap met je arm! Heb je enig idee waarvan hij schrok?

Suus: heerlijke foto’s, prachtig met die zon erbij <3

Bij ons hebben ze zondag en maandag binnen gestaan en sinds gisteren gaan ze er een halfuurtje/uurtje uit om even de benen te strekken. Uiteraard ben ik er zelf nu wel elke dag om te stappen en/of beweging te geven. Zondag heb ik de slee er even achter gehangen, maar het sneeuwde echt volop en er lag zo’n pak sneeuw dat mijn slee niet eens meer boven de sneeuw uit kwam :+
Afbeelding

Gisteren heeft mijn smid sneeuwbeslag geplaatst dus ik hoop morgen in wat minder diepe sneeuw met een zonnetje erbij nog even te kunnen sleeën.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:14

Wauw jenny wat schrikken!!

Mooie foto’s van suus en ayla!!

Chayton ging de afgelopen dagen super goed. Liep als een zonnetje maar vandaag toen de dierenaets er was helaas weer heel slecht. Nu weer opnieuw aan de metacam en de ascal en hij moet binnen blijven. De bevroren grond is nu niet goed voor hem.