€275 voor shet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30334
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:07

Dennis schreef:
Koper schreef:
Nu wil "men" een wildkleurpalominopintaloosa,

Shetten in die kleur zal je nooit tegen komen ;) . En die kleur zal hooguit bij het NMPRS geaccepteerd worden.
Zeker niet bij het NSPS want die willen geen appies. En niet bij het NAS want die willen geen bont. Erg bijzonder, maar weinig interessant als je een shet zoek.

Er is nog steeds markt voor goede zwarte hoor :j . Maar dan heb ik het wel over echt goede en niet een simpele papierloze pony.

:roll: :roll: :roll:

Bij wijze van spreken :roll:

divafloortje
Berichten: 100
Geregistreerd: 02-02-18

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:02

Volgens mij een prima prijsje.

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:43

Tja dat is toch geen geld voor een pony. Wat kost een beetje konijn in de dierenwinkel al 3 tientjes?

Zorg vooral dat je een gezonde pony koopt. Want de ellende die je daar van kan hebben is vele malen duurder.

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:02

mvdbijl schreef:
Tja dat is toch geen geld voor een pony. Wat kost een beetje konijn in de dierenwinkel al 3 tientjes?

Zorg vooral dat je een gezonde pony koopt. Want de ellende die je daar van kan hebben is vele malen duurder.


Want ook een kleine pony kan heel veel geld kosten, vooral als de da om de hoek komt kijken. Ik kan hier helaas over meepraten :')

Keell94

Berichten: 4059
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 17:04

wat is hij jouw waard?

Ik heb mijn shet toen der tijd voor 400 euro gekocht. geen papieren, 12 jaar oud, merrie en drachtig, wel beleerd onder het zadel en voor de wagen, en zomereczeem.

ikzelf vind 275 dus een mooie prijs, maar veel vinden een shetlander niet meer dan 100 euro waard.
zelf vind ik dat je naar het beestje zelf moet kijken en of je er een klik mee hebt en of het gezond is, shetlanders zijn erg gevoelig voor hoefbevangenheid.

te_kla1

Berichten: 147
Geregistreerd: 20-12-17

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 18:46

Vandaag bezocht! We halen hem volgende week op! Voor die prijs. Alles leek goed,vond alles prima en zag er gezond uit. Kleine kindjes waren ook geen probleem! Dus alles leek goed, hoop dat dat ook zo blijft!

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: €275 voor shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:50

Ts dat is een prima prijs hoor.
Ik vind de shetten de laatste tijd juist reteduur geworden :=
Bij ons is van de week letterlijk voor dezelfde prijs een zwart bonte, echt heel lelijk getekende... merrie shet weg gegaan die ook nog eens eczeem hadden.
Beest was ook nog eens doodsbang en ik geloof 5 jaar of ze werd 6.

Aan mijn advies had je overigens niets gehad.
Ik koop wat ik hebben wil ~~}>
Kijk niet naar prijs :roll:

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:14

Ik blijf me verbazen over die goedkope shetlanderprijzen. :=

Inderdaad als je fokt en je wilt het een beetje goed doen,dan lever je een diertje af wat netjes op zijn of haar hoefjes staat,op tijd ontwormd is,het juiste voer gehad heeft en in orde is met het papierwerk.
Dat laatste alleen al kost in België 150 euro.
Laat staan als je er nog een paar jaar goed voor zorgt alvorens je het diertje besluit te verkopen.

Ik weiger dus mijn pony's aan weggeefprijzen van de hand te doen en gelukkig zijn er nog steeds voldoende mensen die graag wat meer betalen voor een pony waarvan ze weten dat die goed en gezond is,en dat ze ook nog bij de fokker terecht kunnen met al hun vragen en zorgen.
Wanneer dit niet meer het geval zou zijn,dan stop ik gewoon met fokken en geniet lekker van wat ik heb. :o

Ik heb hier trouwens nog nooit een shetlander hengstje onder de 250 euro zelf aangekocht. En een merrie nooit onder de 375 euro. Dat waren dan de goedkoopste. En ze waren het mij absoluut waard. :j

Succes TS met de nieuwe aanwinst!