Opmerkingen als je wandelt met je shet

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:28

Inderdaad ... de hond.
'Dacht dat het een hond was?'
Maar ook
'Heb je geen weiland dat je hem uit moet laten?'.

En inderdaad:
Vinden ze dit nou leuk?

Maar ook serieuze vragen.
Wat kost dat nou zo'n minipaard?

Ergste wat ik ooit heb meegemaakt, was een vader die eerst netjes vroeg of zijn zoontje de pony mocht aaien (ja mag), en hem toen ineens optilde en voor ik met mijn ogen kon knipperen het kind op de pony had gezet. Toen werd ik boos; en staan ze je nog raar aan te kijken ook.

Maar leuke dingen ook.
Heel vaak mensen die op de foto willen (met name de zwarte is altijd in trek, de bonte veel minder eigenlijk). En als ik ze dan het touwtje geef (want ik wil er zelf niet op) zijn ze vaak erg verheugd.
En zeker toeristen die hier nog wel eens rondlopen, willen dan graag om en om op de foto :)

Nu heeft mijn broer een newfoundlander; hij krijgt wel eens opmerkingen dat men dacht dat het een pony was :+
Als we samen gaan wandelen, wordt het leuk dus hahahaha

Afbeelding

jojoleinee

Berichten: 2710
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:59

_l_amanda_l_ schreef:
jojoleinee schreef:
Wat dacht je van opmerkingen als je op de kar erachter zit..
Dan is het ineens zielig terwijl dat wanneer je ernaast loopt erop moet gaan zitten.

Hoe vaak mensen me daar wel niet een schuldgevoel mee hebben kunnen geven.. Mijn kleine shettenmans kan namelijk heerlijk "lui" lopen, neusje naar de grond en sjokken maar, en hij maakt al van die kleine stapjes.. :') Kwam er (op het strand) eens een vrouw naar me toe die helemaal kwaad werd omdat de pony er volgens haar vreselijk apathisch bij liep en ik me moest schamen etc. -O-
Hadden net een flinke rit gemaakt, lekker door het water gehobbeld en liepen nu naast de sulky's uit te stappen. Ze is echt een kwartier in discussie gegaan met ons, want ze zou haar mening wel even doordouwen.. Ik snap dat soort mensen dan niet, ik zie ook wel eens iemand rijden waarvan ik denk "wat ziet dat eruit", maar om daar dan heen te gaan en die mensen hun dag te verpesten door zo te gaan gallen, bah.
De hond-opmerking krijgen we ook wel vaak, ook mèt de sulky erachter.. "ik dacht echt dat je een hond met een bolderkarretje had!" Dat is dan nog geen reden om in volle galop te proberen in te halen, denk ik dan :+ Maar zal wel aan mij liggen. (en zo hondig vind ik hem niet)

Verder vinden gelukkig ALLE kindjes hem schattig, dus als we een blokje woonwijk wandelen moet er altijd wel iemand aaien.. :D Ik heb nu ook (gewoon, omdat het kan) een hoorntje aan zijn touwhalster gemaakt, zal daar eens mee uit wandelen gaan en kijken wat ze dan te zeggen hebben!
[ Afbeelding ]


HAHAHA een hoorn aan het halster, dat is echt geniaal, zeker met die lollige snoet eronder! <3 *\o/*

Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 22:46

Oehw, het shettenwandelboerderessentopic is weer tot leven gewekt!

Laatst een ruiter die langs reed en zei: Je pony hinnikt steeds naar mijn paard (een gigantische warmbloed).
Ik: dat kan. Is je paard een ruin?
Ruiter: klopt. Is jouw shet dan een hengstje?
Ik: nee, een hengstige sloerie. En vooral grote warmbloeden vindt ze leuk.

Het is zo raar: naar álle ruinen die langs komen hinnikt ze hartstochtelijk. Behálve als het IJslanders zijn. Daar heeft ze er al eentje van ;) Ook als ze hengstig is en de IJslandse hengst van de overburen gillend komt langsgestampt kijkt ze niet eens op. Rare pony.

Iris_VdV

Berichten: 25
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:00

Aaah geweldig grappig om deze dingen te lezen. Gelukkig wordt ik niet zoveel uitgemaakt, eerder positieve dingen. Natuurlijk komt de klassieke "he leuke hond" af en toe wel eens boven, maar eigenlijk willen de meeste kindjes gewoon aaien en ouderen lachen altijd. Wat ik heel heel irritant begin te vinden is dat enorm veel mensen Tilana willen kopen, telkens we een leuk ritje met de koets maken, vraagt er iemand hoeveel ik voor haar wil met koets en al. Mensen beseffen niet dat een miniatuurpaardje en tuig en sulky niet voor een paar honderd gaat en ook dat niet zomaar alles te koop is wat je ziet lopen. Achja dat komt er dan bij als je een uniek kleurtje hebt rondlopen ;)
Afbeelding

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:47

Ik sta dichtbij callantsoog dus veel vakantiegangers dat is zo grappig ze gaan langzamer fietsen.

Maar van de week trof ik het echt mijn pony voor de kar en stalgenootje mee
Op haar paard gaat er een auto naast ons rijden. Raam op en in het Spaans joh verhalen snapte er geen drol van :') denk 2km langs naast ons gereden!!

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 22:59

Ach ja de hond opmerking, hilarisch, eeeuuuhhh not.
Net als ben je niet te oud om met zo'n pony bezig te gaan.

Maar krijg ook opmerkingen als ik met mijn oude haf wandelde (inmiddels ingeslapen), die vol artrose zat en niet vloeiend meer stapte. Goh, je hoort erop te zitten hoor en niet naast te lopen. Na de zoveelste keer dit gehoord te hebben, reageer je er nieteens meer op en loop je rustig door.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:05

Sja, heb grote zwarte hond....dus ze vragen, is het een pony....zucht ja.
Gelukkig verwar ik hem zelf ook wel eens met een shet als ik hem uit mijn ooghoeken denk te spotten.....maar dat is dan de shet.

Och, denk maar zo, er zijn maar weinig mensen met leuke humor, de rest vind vooral zichzelf leuk....blurp
Nou, ja dan is er tenminste iemand die je leuk vind :=

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:17

Kimmiee_D schreef:
Soms als ik geen zin heb in het geaai zeg ik: nou doe maar niet pony vond vreemde niet zo leuk.

Of : pony bijt.

Mijn shet is echt een knuffel kont en allemansvriendinnetje haha maar dat hoeven mensen niet te weten := :=


hihi, bij de hond zeg ik altijd, neuh...hij bijt niet, hij slikt in 1x door
( kruising Leonbergerxlandseer )

Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 23:30

myk_en_shant schreef:
Ach ja de hond opmerking, hilarisch, eeeuuuhhh not.
Net als ben je niet te oud om met zo'n pony bezig te gaan.

Maar krijg ook opmerkingen als ik met mijn oude haf wandelde (inmiddels ingeslapen), die vol artrose zat en niet vloeiend meer stapte. Goh, je hoort erop te zitten hoor en niet naast te lopen. Na de zoveelste keer dit gehoord te hebben, reageer je er nieteens meer op en loop je rustig door.

Ah joh, da's toch hopeloos uit de tijd. Het is wel zo 1763 om een paard als vervoersmiddel te gebruiken.

Maar die kun je alleen bij wat intelligentere mensen gebruiken.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:34

Man: oh, dat heb ik nog nooit gezien...
Ik: komt ook niet vaak voor hoor, een ezel die met een pony wandelt!

Hij snapte niet dat ik mezelf een ezel noemde, en keek zelfs achter me.

myk_en_shant

Berichten: 3274
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:39

Koper schreef:
myk_en_shant schreef:
Ach ja de hond opmerking, hilarisch, eeeuuuhhh not.
Net als ben je niet te oud om met zo'n pony bezig te gaan.

Maar krijg ook opmerkingen als ik met mijn oude haf wandelde (inmiddels ingeslapen), die vol artrose zat en niet vloeiend meer stapte. Goh, je hoort erop te zitten hoor en niet naast te lopen. Na de zoveelste keer dit gehoord te hebben, reageer je er nieteens meer op en loop je rustig door.

Ah joh, da's toch hopeloos uit de tijd. Het is wel zo 1763 om een paard als vervoersmiddel te gebruiken.

Maar die kun je alleen bij wat intelligentere mensen gebruiken.



Hahahaha, die hou ik erin :D

Jorex

Berichten: 10021
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 21:44

Ik had vandaag heel wat rare gezichten voornamelijk, Alex plast altijd tijdens het wandelen in het gras en tsja dan kijken fietsers je raar aan... :+

Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 23:17

Als hij plást? :wow: Jeetje. Kijk, als je nou ineens zijn bilnaad voor hem staat te krabben omdat hij daar toevallig even jeuk heeft kan ik het me voorstellen dat er mensen kijken. Maar wat is er raar aan plassen?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:26

Koper schreef:
Als hij plást? :wow: Jeetje. Kijk, als je nou ineens zijn bilnaad voor hem staat te krabben omdat hij daar toevallig even jeuk heeft kan ik het me voorstellen dat er mensen kijken. Maar wat is er raar aan plassen?


Die bilnaad krabben is niet ongewoon hier :') nou ja, niet erín

Jorex

Berichten: 10021
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:30

Hadden zeker nog nooit een plassende pony gezien, of dachten bij zichzelf 'die is echt net een hond', ik weet t niet, maar ik krijg altijd de leukste blikken als Alex besluit even een plasje te doen (elke wandeling minstens 1 keer)
Ze zijn hier gewoon niks gewend xD

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:51

Hier verderop wonen veel Polen op een camping en kom ze dan ook regelmatig tegen in het bos. Ze vinden de pony altijd leuk. Laatst wilde er eentje op de foto, of dat mocht. Ja tuurlijk en ik gaf hem het touwtje, hoefde er zelf niet zo nodig op hahaha. Hij keek me heel verbaasd, maar ook dankbaar aan.
Gek dat die op zich stoere jongens vaak toch wel, zo gek zijn op die kleine shetlandbeesten :)

Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 23:52

Vreemd is dat he. Vooral de wat stoerdere mannen ontdooien helemaal van zo'n shet.

Dancyy
Berichten: 2701
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 11:08

Ik kwam gister een oude man tegen die heel zeker wist dat de shet van zichzelf krullen in de ''kuif'' had. Nee meneer, de voorpluk heeft 3 weken lang in een vlecht gezeten dus nu ziet het er niet uit.

Jawel, hij heeft wel krulletjes!
Eh nee, de manen en de staart zijn toch ook niet gekruld? :')

Pony vond het wel best, die was bij meneer aan het schooien om eten.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:21

Oh nu je dat zegt, ik bedenk me nog een ander voorval van al weer jaren geleden.
Een vrouw die ons (wandelend met onze shet) aansprak en direct zei dat ze wellicht een hele rare vraag had, maar eh .... of ze aan de pony mocht ruiken :)

Ja rare vraag, maar ga je gang hahaha.
Ze boorde haar neus in de manen en heeft heel lang staan snuiven.
Toen vertelde ze dat ze opgegroeid was tussen de paarden, ze al lang niet meer had, maar de geur zo mistte. En ze had nooit het lef gehad ergens anders te gaan snuffen en dacht ... dit is mijn kans :)

MillyH
Berichten: 640
Geregistreerd: 21-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:23

Af en toe krijg ik de vraag of ik met een hond wandel.
Maar ik krijg ook veel leuke vragen of opmerkingen zoals:
Mag ik je pony aaien of wat een leuke kleur heeft je paardje!
Niet altijd is alles negatief :(:)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:44

Isapaardje schreef:
Oh nu je dat zegt, ik bedenk me nog een ander voorval van al weer jaren geleden.
Een vrouw die ons (wandelend met onze shet) aansprak en direct zei dat ze wellicht een hele rare vraag had, maar eh .... of ze aan de pony mocht ruiken :)

Ja rare vraag, maar ga je gang hahaha.
Ze boorde haar neus in de manen en heeft heel lang staan snuiven.
Toen vertelde ze dat ze opgegroeid was tussen de paarden, ze al lang niet meer had, maar de geur zo mistte. En ze had nooit het lef gehad ergens anders te gaan snuffen en dacht ... dit is mijn kans :)


Jaaaa, wat kan ik me dat goed voorstellen /3

lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 03:13

Als ik mijn paard en shet samen naar de wei breng hoor ik regelmatig mensen zeggen: 'kijk hoe schattig een paard met haar veulen'
Laatst vroeg iemand ook of ik de pootjes onder mijn paard had uitgezaagd. Toen heb ik iets gezegd in de aard van 'nee hoor, gewoon veel te heet gewassen'
Ik kan er wel mee lachen.

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Re: Opmerkingen als je wandelt met je shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:10

Ik wist niet dat ze ook uitgelaten moesten worden!! .... kan die niet in de wei poepen?!
Hoorde ik eens toen ze onderweg moest mesten :)

Koper

Berichten: 30453
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 13:43

"Ze laat even zien dat ze 't hier ook kan. En nu jij".

En dan verwachtingsvol kijken.

cinniz123

Berichten: 4415
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:57

Ik skate heel vaak met mn pony en hoe vaak ik wel niet hoor 'je moet er bij je pony skates onder binden' >;) zucht.
En die van hond indd.

Buitenlanders die er een foto van willen.

Maar de meeste is wel ahhh wat een schatje.
En soms als ik de zoveelste oeh en ahhh zat ben roep ik wel eens 'zo maar hij heeft ook tanden hoor' :=