[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:43

Ik vind het een erg aansprekend paard. Ik denk dat je rijtechnisch bijvoorbeeld wel een uitdaging gaat krijgen met het ontspannen van de bovenlijn. Hij lijkt de halsaanzet van een fries te hebben. Niet dat alle friezen lastig te rijden zijn Tong uitsteken Maar ik zie hem vrij makkelijk zijn hals opkrullen en de bovenlijn gespannen houden. Het is nooit echt goed te zeggen natuurlijk! Ik zou hem er niet om laten staan. Het is een erg leuk dier! En inderdaad wel even laten nameten.
De bovenste merrie van mijn foto's is ook een fries kruizing. Maar dan fries met nrps.

vwb opfok. Mijn juf doet daar dus ook aan http://www.dressuurnatuurlijk.nl Vlakbij en je kan hem daarna ook samen met haar starten in het werk.

Blueberry, wat wordt hij al groot!! Hij ziet er goed uit hoor!!!! Sam zou wel willen dekken maar kan niet meer scherp schieten Lachen

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:45

Ja ik had al gekekn, heb jij enig idee over de prijzen of moet ik daar even over mailen? Kon het namelijk niet vinden bij deze dacht ik.

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:52

Ensueno is geruind met 2 jaar... die is groot en breed geworden Tong uitsteken.

Klopt wel dat als hengsten jong geruind worden(voor 3) ze vaak langer doorgroeien. Ik ben ook wel benieuwd hoe groot Bailando gaat worden. Hij was in december 1.55 bij de schoft en nog overbouwd, maar hij lijkt me wel gegroeid de laatste tijd. Ik hoop stiekum dat hij nog 1.60 wordt..maar denk niet dat dat gaat lukken. Denk dat 1.57 realistischer is.

Blueberry: wat een schatje Haha!
Ik heb ook les van Piet... bevalt super! Zag ook dat je vriendin redelijk bij me in de buurt woont.. Bloos

Marit: leuke foto's van Sam.. die van die balkjes vindt ik geweldig... Tong uitsteken

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:59

@Lusitano: haha nee dat kan ik me voorstellen. Ik vroeg het omdat een kennis van me er over na zit te denken om haar BWP door een lusitano/andalusier te laten dekken.

@patries: waar ligt meeden dan? De stal ligt in Engelbert! Ze zoeken nog mensen dus misschien dat ik dar eens ene dagje ga helpen, ze hebben een kruising fries die aandacht te kort komt Haha! En het lijkt me een mooie mogelijkheid om te leren, ze rijden daar bitloos en boomloos en dan het lange teugel werk van piet!

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:03

Wat een superopening Madelief!!!! Nu maar eens kijken wat jullie gisteren allemaal nog in het oude topic hebben gespamd!

Jasmijn: Dat beestje is knap!!!! Daar hoort echt geen billy bij!!!

Christy: Welkom terug!

Madelief: super heel veel plezier in barcelona!!

Marit: Wat een leuke foto's van Sam Haha!

Laat ik dan ook even een verrassing onthullen waar ik mee bezig ben Schijnheilig Ik ga komende zondag kijken bij een Andalusierfokker, naar de ouders van een veulen dat in augustus geboren gaat worden, welke ik dus wil gaan kopen. Het wordt een hengst of merrie veulen zonder papieren, omdat moeders geen papieren heeft. Het wordt wel ingeschreven bij Cruzado, vandaar dat hij of zij dus betaalbaar is voor mij. Ik kan niet wachten tot het augustus is!! Nu maar hopen dat de ouders mij aanspreken.
Laatst bijgewerkt door zasread op 18-03-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Blueberry

Berichten: 3242
Geregistreerd: 11-09-05

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:04

Oh wat spannens zasread!

Toch vind ik het appart dat een fokstal kruisingen 'fokt', of is dat normaal in het barokke wereldje?
Weet ej ook wáárom moeders geen papieren heeft?

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:09

Welke fokstal ga je kijken Zasread?

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:10

BrankaZ schreef:
Nabrander: Jasmijn, hij is leuk! En nogmaals: wil best mee kijken Knipoog


Ohh dit heb ik helemaal gemist btw haha!!
Lag gister te slapen denk, moeten maar ff kijken idd hoe ik het ga doen, want moet niet al te druk zijn, aangezien vriendlief ook meegaat en zus ook. Maar misschien als ik al eerder heenga, we bespreken het nog Knipoog.

Sanne, normaal ben ik niet voor naam veranderen maar dat gaat bij hem idd zeker wel gebeuren.
Hij is echt een lekker ding he *droomt weg*..
En veeeeeeeeeet gaaf! Leukleuk! We krijgen allemaal nieuwe paardjes hier haha, wel grappig want zijn alletwee op zoek naar t zelfde.

Oh Marit, nog ebdankt voor het bekijken haha, knap joh dat soort dingen kan ik niet zien aan een foto. Ik denk alleen maar wat een knapperd Knipoog.

Blueberry leuke foto's trouwens nog!

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:11

Dit is de enige 'kruising' die ze fokken, ze hebben verder allemaal paarden met papieren waar ze mee fokken.
De moeder van het veulen heeft vorig jaar ook een veulen gekregen van de lusitano hengst Quilo. Een erg mooi veulen, helaas wel vos.

Ik zal zondag eens vragen waarom ze geen papieren heeft.

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:14

Lusitano: Ik ga naar http://www.encantado.nl/

Jasmijn: Hihi, jij bent al net zo enthousiast als ik! Ik hoop echt zo dat het klikt met het veulen, maar daar moet ik nog even op wachten. Ik heb al best wel een tijdje contact met de fokkers, dus ik heb al veel info ingewonnen.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:22

Helaas een vos!? Een barokke vos is toch supergaaf!!
Wie is de moeder en wie wordt de vader? Spannend hoor!!!

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:27

Ik heb het niet zo met vossen, maar voor een barokpaard is het natuurlijk wel heel bijzonder. Misschien stel ik mijn mening daarin nog wel bij. Het maakt mij iig niet uit welke kleur of geslacht het veulen heeft.

De moeder is Fiesta en paps is Cascabel.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:31

Ik ben benieuwd Zasread! Er bestaat natuurlijk een goede kans dat er een schimmeltje uit komt. Wat wil je? hengst of merrie?
Moeders is dus niet goed gekeurd.
Sam is ook geen PRE hoor. Zijn moeder is altijd als stierenvechterspaard ingezet en op het eind wilde de staleigenaar daar nog graag een veulentje mee fokken. Dat is Sam geworden. Wel vol andalusier alleen nooit voor de keuring gebracht omdat ze er geen fokdoel mee hadden.

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:38

Mooie hengst die Cascabel! Ik kende die stal helemaal niet.

Mijn veulen is van een schimmelhengst en vos merrie.
En ik was stiekem wel een beetje blij dat zij schimmel is... Alhoewel, een goed paard heeft natuurlijk geen kleur! Haha!

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:44

PatriesjeMR2 schreef:
Ensueno is geruind met 2 jaar... die is groot en breed geworden Tong uitsteken.

Klopt wel dat als hengsten jong geruind worden(voor 3) ze vaak langer doorgroeien. Ik ben ook wel benieuwd hoe groot Bailando gaat worden. Hij was in december 1.55 bij de schoft en nog overbouwd, maar hij lijkt me wel gegroeid de laatste tijd. Ik hoop stiekum dat hij nog 1.60 wordt..maar denk niet dat dat gaat lukken. Denk dat 1.57 realistischer is.


dat bedoelde ik dus ook marit. Was het maar zo dat als je een hengst ruint hij gaat groeien ongeacht leeftijd haha.
dan was enno nu misschien 150 geweest Knipoog Ik wist al dat die van furia 2 jaar was vandaar mijn opmerking.

Overigens heb ik les van Willy ten hage. Echt een super instructeur. Ik weet dat Yenneke ook bij hem les. zijn er meer die hier bij hem lessen?

Tessa: Wat is hij groot geworden! En hij gaat ook de breedte in. hoe vaak ga je nu naar hem toe?

Vanmiddag moet ik weer naar het ziekenhuis voor nieuw tape voor mijn enkel Verdrietig Ik kan bijna niet naar enno want ik mag geen autorijden. Gister even snel gelongeerd door mijn vriend want ik kan niet in de bak staan.

Hij liep wel heel erg netjes trouwens!
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 18-03-08 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 11:52

Yaaaaaaaaaaaaaaaaay!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Wat een supergave opening Madelief, jeetje hoeveel tijd heeft daar wel niet in gezeten? Wel echt heel erg leuk en mooi gedaan! Ook van mij heel erg bedankt Ja

Sanne wat leuk! Ik hoop voor je dat het allemaal doorgaat! Ik was ook nooit zo van de vossen hoor maar bij barokjes vind ik het toch echt heel mooi, door de bouw krijgt het paard dan gewoon zon andere uitstraling. En sinds ik Enno ken kwijl ik echt wel van barokke vosjes Kwijl

Jasmijn nogmaals hij is echt ontzettend leuk! Echt een heerlijk beestje, ja kan me voorstellen dat je die geen Billy gaat noemen! Ik zal eens verzinnen voor een naam, Lobke is daar ook goed in want wij weten nog best wat namen van Spanje. Wat je ook kan doen is op sites van andere verkopers kijken, wat voor namen daar tussen staan.

Welkom aan de nieuwe (her)aansluiters Haha!

Marit haha hij blijft lekker Kwijl ook al kende ik de foto's al! Maar dat zullen jij en Lobke en nog een paar waarschijnlijk ook wel gehad hebben bij het zien van mijn oude foto's op het einde van het vorige topic Knipoog Dat van Luna weet ik nog wel, wat een heerlijke merrie was dat toch!

Ruinen groeien langer door niet alleen omdat ze meer energie over hebben, maar ook omdat de groeischijven van de botten zich dan later sluiten als ze gecastreerd worden. Deze groeischijven sluiten zich namelijk onder invloed van een bepaald hormoon, waar ze veel meer van hebben als ze nog hengst zijn. Als ze nog hengst zijn sluiten de groeischijven zich dus eerder en worden ze minder hoog. Maar hengsten groeien dan oiv van andere hormonen weer meer in de breedte en ruinen missen dat dan weer. Het is dus maar net wat je wilt Knipoog

Blueberry hij is zeker groot geworden! Hij is nog steeds even jummy Kwijl

Eef sterkte strakjes! En doe een knuffel aan Enno Ach gut

Nou verder kan ik niet terugscrollen en bovendien moet ik nu even naar een werkoverleg Tong uitsteken

KiMmK

Berichten: 537
Geregistreerd: 21-04-06

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:00

Wauw! gave opening zeg Haha!
enne lees straks alles bij!

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:08

Wat zijn jullie opeens weer druk zeg. Even thee pakken en dan ga ik lekker bijreageren!

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:11

Ess: Even een vraagje als jij naar nederland komt.
Heb jij een winkel bij jou in de buurt waar ze spaanse spullen verkopen?

Zo ja zou je dan wat kleine dingen mee kunnen nemen?
Ik zoek nog een spaanse longeerlijn en eigenlijk nog een extra halster.... en misschien heb je nog wel meer leuke dingen...

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:20

@ Pipi: Gefeliciteert met je dochter! Haha, heeft mijn moeder ook hoor. Mijn zus is alweer 23.

@ Bienotje: Dat is even wat minder zeg.. Balen!! Succes ermee.

@ Jasmijn: Hahah Nagelbijten / Gniffelen. It's your's!! Hopen dat het allemaal lukt!

@ Lusitano: Ah wat jammer zeg. & Wat is Sam een lekkerding zeg.

@ Dani: Welkom, hoe heet je? Lachen

@ Blueberry: Gefelciteeerrttttt! Lachen

@ Sanne: Wat goed nieuws!!!!!!!! Ik ben heel erg benieuwd, en blij voor je!! Haha!

@ Enamorado: Eh.. Ja ik ken wel wat leuke Spaanse winkels. Ik zal wel voor je kunnen kijken, geen probleem hoor! Lachen Typische Spaanse dingen?

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:26

Essssss schreef:
@ Dani: Welkom, hoe heet je? Lachen

Daniëlle Lachen!

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:27

Heej een nieuw topic!! Wat gaaf wat gaaf en ondanks dat ik de laatste tijd niet zo veel tijd heb om dit topic bji te houden wordt Capriola toch nog genoemd in de openingspost! Helemaal leuk en bedankt!!

Enne mijn vergelijk foto's gejat... hahaha ja die was mooi gevonden he!!

Ik heb nog leuke recente foto's van Capriola, zal haar weer eens erop gooien! Ze doet het erg goed de laatste tijd:

Afbeelding

kussen als de beste
Afbeelding

En al ver gevorderd aan de lange teugel inmiddels
Afbeelding

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:37

@ Danielle: Oke, nogmaals welkom!

@ Regine: Wat is Capriola toch een lieverd gezien, gaat zo te zien goed aan de lange lijnen. Zou daaraan zo graag met Fuego aan beginnen maar geen idee hoe het moet.. En Fuego zou er ook geen bal van snappen.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:40

Danielle welkom!

Dank je Es. Tja het is dat je zo ver weg woont anders had ik gezegd ik kom wel een keer helpen!! Het is ontzettend leuk om te doen en Capriola wordt er heel erg ijverig van!!
Ze beheerst zo beetje alles nu aan de lange lijnen, inmiddels ook de verzamelde galop, dat is zo super gaaf om te zien en te doen! De eerste keer dat ze dat deed kreeg ik het helemaal warm ervan en stond ik gewoon te hyperen van gaaf gaaf gaaf! Haha!

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:50

Blueberrie... Meeden ligt naast Veendam.. Leuk dat je daar gaat meehelpen, is vast erg leuk. Bitloos rijdt overigens niet veel anders als met bit... doe ik ook regelmatig Lachen
Boomloos heb ik ook gereden, maar dat zadel heb ik net verkocht, was niet geschikt voor Ensueno.

Spannend Zasread!! Ben er zelf nooit geweest, maar wel regelmatig paarden van langs zien komen(oa op marktplaats).

Ensueno is gefokt door de Woeste Hoeve...zijn moeder heeft wel PRE-papieren maar is ook niet APTA-goedgekeurd. Het gebeurd dus wel vaker... ik heb de crusado papieren overigens niet aangevraagd(ik heb wel het afstammingsbewijs wat ervoor nodig is), ik zie er geen voordeel in en alles bij die spanjaarden kost een aardig bedrag en schiet niet op.

Gaat het wel al beter met je enkel?? Ik hoop dat je er niet teveel last van hebt. Echt balen dat je nu bijna niet naar Enno kunt..ging net zo lekker met hem.

Hai Regine... mooie foto's van Cap. Wat gaaf zo'n verzamelde galop!! hop ooit ook nog zover te komen als jullie. Met Ensueno doe ik niet zo heel vaak lange lijnen(hij is er eigenlijk te groot voor en ik te klein). Maar hopelijk wel met Bailando Haha!