[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:34

ghighighi Haha! Dank allen Haha!

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:15

welkom Kristin!!

spokie...beterschap!! duurt nu al wel erg lang zo. hopelijk kan je een tovermiddeltje krijgen zodat je snel weer fit bent Lachen

Ania: Jens is een lekker ding, jammer dat je door ej studie niet veel tijd over houdt voor paardedingen. Wel handig dat je ons straks kan helpen Haha!

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:28

Neee ik heb de opening gemist, maar wel een mooie opening Ja

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:40

En weer bij Fuego geweest!

Ik heb gelijk hem even los in de bak gedaan en hij werd eerst helemaal wild, hij heeft een kwartier lopen gieren rennen en hinniken. Opzich niet zo erg. Daarna kwam ik met de zweep de bak in. Heb hem even van me weggejaagd, paar keer. Afstand houden enzo, even jullie tips geoeffend, en hij heeft het niet meer gedaan!! Na een paar keer wegjagen bleef hij eigenwijs staan. Maar na een tijdje dacht hij opeens, hee... ik krijg geen aandacht meer! Dus toen liep hij heel voorzichtig naar me toe, dus ik belonen en daarna begonnen aan grondwerk. Met hem door de bak gelopen, en gelongeert. Dat ook beloond met een snoepje, daarna heerlijk gereden, en daarna mocht ie lekker los in de bak staan. Hij probeerde nog even te happen maar dat heb ik gelijk afgestraft, daarna weggejaagd, weer om afstand gevraagd. Deed hij allemaal netjes. En toen ik de zweep weglegde kwam hij heel lief weer naar me toe lopen en wilde aandacht. De lieverd Haha!.

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:27

Fijn Esmee! Gelukkig dat je wat gehad hebt aan de tips van iedereen hier Knipoog.

zasread

Berichten: 2465
Geregistreerd: 28-03-05

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:35

Lusitano: De vader vererft zwart aan hengstenveulens, dus als het een hengstje is wordt hij naar alle waarschijnlijkheid zwart of bruin. Een merrieveulen wordt schimmel. Het geslacht maakt me verder niet zo heel veel uit, beiden hebben zo hun voor en nadelen. Het karakter is het belangrijkst.

Ania: Wat een heerlijke fries is Jens!!

Regine: Wat een leuke foto's van capriola!

Cruesli: Beterschap en ik zal zeker mijn camera meenemen!!

Patries: De fokker vraagt de crusadopapieren aan, ik weet niet of ik daar ook uiteindelijk voor ga betalen, want in principe hoeft het paardje van mij geen papieren te hebben. Ik zal eens vragen.

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:16

Vreemd verhaal van die kleuren. Schimmel is in principe dominant over andere kleuren, ongeacht of het een hengst of merrietje zou zijn. Ten minste, dit is de eerste keer dat ik hoor dat de kleur afhankelijk is van het geslacht.

Wat weer niet wil zeggen dat je een schimmel krijgt wanneer 1 van de ouders dit is, maar de kans is direct wel veel groter. Hangt een beetje van de genen die de ouders bij zich dragen(zo is Bailando bruin, terwijl zijn vader zwart en moeder schimmel is).

Maar zou je graag een kleurtje willen?

Machonito

Berichten: 1614
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: ergens tussen de Noordpool en de Zuidpool

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:19

jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetjeeeeeee jullie gaan hard zeg Haha!

welkom alle nieuwe mensen en paarden Doei!

en weer leuke foto's tegen gekomen van knappe paardjes Haha!

Zo gisteren lekker naar buiten geweest met Baron zo Delfsche hout in Haha!
samen met mijn verzorgster van Baron maar zij zat op Llano en het nieuwe meisje met haar nieuwe Anda (flip)
was echt gezellig en lachen Baron was Gestoord en zat erg stoer tedoen tegen over flip.
Flip beet nog in Baron zijn kont hahahah zodat Baron lekker paar bokken na gaf Tong uitsteken

Ik heb zelf zo lang niet meer gereden dus ik was dubbel aan het na genieten Cool

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:02

Essssss schreef:
En weer bij Fuego geweest!

Ik heb gelijk hem even los in de bak gedaan en hij werd eerst helemaal wild, hij heeft een kwartier lopen gieren rennen en hinniken. Opzich niet zo erg. Daarna kwam ik met de zweep de bak in. Heb hem even van me weggejaagd, paar keer. Afstand houden enzo, even jullie tips geoeffend, en hij heeft het niet meer gedaan!! Na een paar keer wegjagen bleef hij eigenwijs staan. Maar na een tijdje dacht hij opeens, hee... ik krijg geen aandacht meer! Dus toen liep hij heel voorzichtig naar me toe, dus ik belonen en daarna begonnen aan grondwerk. Met hem door de bak gelopen, en gelongeert. Dat ook beloond met een snoepje, daarna heerlijk gereden, en daarna mocht ie lekker los in de bak staan. Hij probeerde nog even te happen maar dat heb ik gelijk afgestraft, daarna weggejaagd, weer om afstand gevraagd. Deed hij allemaal netjes. En toen ik de zweep weglegde kwam hij heel lief weer naar me toe lopen en wilde aandacht. De lieverd Haha!.


Toppie Esss, je hebt een soort van join-up gedaan. Probeer ook te letten op het laten zakken van het hoofd en het likken en smakken. Ik denk dat hij dat wel heeft gedaan, maar is een goede graadmeter.

Christy welkom, wat een prachtig paardje heb je. Jij ook beterschap.

Ania ook al een prachtig paard. Mooie foto en mooie frontriem zeg.

Jasmijn, Wat een poepie zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent.

Heidi, heerlijk het delftse hout. Zou ik ook wel weer naartoe willen.

Alle andere nieuwelingen en terugkomers, welkom. Gezellig.

Blueberry, jij hebt ook een gaaf jong beest zeg. Echt een plaatje.

Ik heb een bergje medicijnen meegekregen van de huisarts, dus hoop snel weer op de been te zijn. Ben nog wel even naar sun geweest en even gefreestyled. Hij was zo braaf en reageerde zo ontzettend goed. Heerlijk. Ik voel nou echt een connectie met hem. En hij lijtk zo blij als hij me ziet. Wordt ik ook helemaal blij van. Helaas ben ik na een kwartiertje al helemaal kapot en hoest me verrot. Maar was toch heerlijk zo in het zonnetje.

flamon
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-06

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:31

crusli : welkom terug wat heeft je knappe zorgkindje Tong uitsteken toch veel meegemaakt. wel fijn dat hij al half jaar koliek vrij is.


voor de andere ga snel weer bij lezen Haha! Knipoog

jus

Berichten: 1170
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Alfaz del Pi / Spanje

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:49

Hallo allemaal , hartstikke leuk de topic over barokke rassen , essssss woont niet zo heel ver weg waar ik woon. o ja nog een ding een kruising tussen een arabier en een PRE (andalusier) heet hier hispano-arabe en heeft ook zijn eigen studbook , word veel gebruikt voor doma vaquera bijvoorbeeld en heeft iets meer spirit en uithoudingsvermogen.

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:06

Sorry ben te moe om alles na te lezen...

Lusitano mooi paardje.. Zie dat je uit wormerveer komt.. Ik kom van oorsprong ook uit wormerveer Haha!
Ben dus een zaankanter Tong uitsteken

Welkom die nieuwe mensen die zich hier hebben aangemeld Haha!

Ania mooie fries heb je onder je kont Tong uitsteken

spokie79 beterschap en good luck bij de huisarts

Famke welkom terug Haha! gaat soms erg snel idd
leuke fries heb je

Welkom kristin ga zo even in je pro gluren naar je friezen Haha! oke en ook ff naar je shettie Tong uitsteken ben niet zo shetten fan Geld, geld! hihi maar is natuurlijk persoonlijk Haha!

Nou toch nog een beetje bij gelezen.. pfff ben erg moe denk dat ik zo naar bed ga.. leuk hoor zwanger zijn Nagelbijten / Gniffelen vind alleen de vermoeid heid erg vervelend dat mag van mij snel over zijn.

Nouvel

Berichten: 28569
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:16

Jee, dat gaat super snel hier! Haha!

Leuk al die foto's weer, ik ga zo ook even op zoek! Cool
En welkom aan alle nieuwe mensen! Knipoog

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:27

Jus ik heb bijna 2 jaar in Albir gewoond, wat leuk dat jij uit Alfaz komt! Waar staan je paarden?

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:31

Welkom aan de aansluiters!

Ik zag een fries met een heerlijk bekkie,van Ania geloof ik.
Echt een lekker ding.

Heb niet echt veel tijd om te reageren,dit gaat even tussen de visite door Knipoog
Wil wel nog even melden dat m'n juf vandaag heeft gereden en ze was ernstig tevreden,ze vond Mynke heel fijn,ze kon er zo mee weg rijden waar ze gebleven was.
Ikke natuurlijk helemaal trots,kriebelt lekker hoor zo'n veer in je kont,hahahaha.

Ga nu nog maar weer een stuk taart eten Vork ,morgen lees ik wel op m'n gemakkie alles terug.

Anoniem

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:58

MadeliefSUPER GEDAAN DE OPENING!!!

Maar wat gaan jullie echt super hard... Heb er een half uur over gedaan om de laatste bladzijdes van het oude topic te lezen en de eerste van dit nieuwe topic. Ben ik niet gewend! Vork

PatriesjeMR2 schreef:
Vreemd verhaal van die kleuren. Schimmel is in principe dominant over andere kleuren, ongeacht of het een hengst of merrietje zou zijn. Ten minste, dit is de eerste keer dat ik hoor dat de kleur afhankelijk is van het geslacht.

Wat weer niet wil zeggen dat je een schimmel krijgt wanneer 1 van de ouders dit is, maar de kans is direct wel veel groter. Hangt een beetje van de genen die de ouders bij zich dragen(zo is Bailando bruin, terwijl zijn vader zwart en moeder schimmel is).


X-je z'n paps is ook drager van het vos-gen, z'n mams is schimmel. Hij wordt alleen wel schimmel. Heb ook nog nooit gehoord dat het afhankelijk is van het geslacht. Wel of dat dat een van de ouders het vos-gen draagt.

Nog een leuke mededeling:
Misschien gaan we zondag er voor het eerst opzitten!!!! Ik hoop het zo!!! Go jij! Go jij!

Verder welkom aan de nieuwelingen! Deel 2 is nog maar net begonnen en het aantal deelnemers is alweer gegroeid!

Nu even snel naar stal de paarden voeren en dan lekker slaapie doen!!

Doei!

O ja en zooooooooooo leuk al die foto's!! Cheese! Knipoog Kusje

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:24

Leuk, nog iemand die in Spanje woont!! En dan nog wel aardig dicht bij mij. En ook een Arabier x Andalusier, wat toevallig allemaal Lachen! Welkom!

@ Pipi: Wat fijn, dat ze zo'n compliment gaf.

@ Lindy: Weet je al of het een jongen of meisje is, en weet je al namen!!?

@ Spokie: Fijn dat je toch even bent geweest, beterschap hoor!! Zal er trouwens de volgende keer op letten bij Fuego. Ben ook blij dat het zo heeft geholpen! Lachen

@ Machonito: Hahah klonk als een heerlijke rit, en lekker veel gelachen. Lekker hoor!

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:35

tjeee, willen jullie niet zo hard gaan, zit o pstage, dus druk hahaha. Mooie opening, super!
Ik ben trouwens van 13-08-1987, Goya van 1-1-1998 geloof ik en Bram van april 2003
Nog steeds leuk op stage, morgen weer ff lekker naar me eigen paardjes Lachen
Welkom voor alle nieuwe mensen, leuke fotos voorbij zien komen Lachen

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:06

Haha nee weet niet wat het word en wil het ook niet weten Haha!
Maar ben daar nog te kort voor zwanger dat kan pas bij 20 weken Haha! ik zit op de helft van dat Tong uitsteken

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:31

aaaah! Wat gaan jullie snel!

Jasmijn, ik heb er nog nooit van gehoord dat de kleur afhankelijk zou zijn van het geslacht. Ik gok dat dat puur toeval is geweest!

Regine, wat gaat Cap goed zeg! Als ik het niet verkeerd zie ben je daar aan het wijken (of mag ik het al een appuyement noemen Lachen ) Ziet er goed uit!! Jammer dat Sam uitslaat als hij nijdig wordt (wat hij snel wordt als je hem wat onder druk zet) echt lange lijnen wil ik ook maar als hij sterker is.

Heidi, lekker zo'n buitenritje!!!!

Ik zag een hele mooie Jens voorbij komen! Die eerste foto is echt gaaf!!

Lindy, leuk een zaankanter! Wel spannend, zwanger.. het is je eerste toch??

Sam leek een stuk opgeknapt. Hij had nog een beetje verhoging maar was weer zijn klierige zelf Lachen Ik ben nog steeds zo verliefd op dat paard. Dat heb ik met Iwan ook....
Nu nog een vent vinden waar ik na jaren nog zo gek op ben Knipoog

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:33

Hey Yenneke! Volop respect dat je zoveel geduld opbrengt en er nu pas op gaat! We verwachten natuurlijk een volledig fotoverhaal!!!

_Saida_

Berichten: 1774
Geregistreerd: 03-08-07
Woonplaats: Grootebroek

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:54

Zo meiden!
Mijn pjoeter was een paar dagen stuk en nu zitten we al weer in een nieuw topic!!!

Hier nog even mijn reacties uit het oude topic;

Jasmijn -> Ik las dat je met je ouders over je opleiding hebt gepraat en dat ze er begrip voor hebben.
Toppie meis! Ik ben heel blij voor je!
Hopelijk kan je snel terecht op je nieuwe opleiding!
Ik heb de foto's gezien van je (misschien) toekomstige paardje, wat een beauty!
Hij heeft wel wat van Yippie!

Esmée -> Kijk uit met Fuego, dat hij prima loopt wil nog niet zeggen dat hij geen peesprobleem heeft........

Debby -> Ik weet niet of ik Cipke ga houden, dat hangt een beetje af van hoe hij zich gaat ontwikkelen.
Als het een leuk paard wordt dan kan ik hem misschien vast laten houden door de boer tot ik er mee aan de slag kan gaan.
Cipke is idd wel een beetje een coole gast, zolang mama in de buurt is maakt hij zich niet zo druk.

Madelief -> Lekker naar Barcelona! Veel plezier daar!
En wat heb je een supergave opening gemaakt voor dit topic! Bedankt!

Petra -> De verhouding van zwavelbloempoeder in olijfolie; ik gebruik altijd zo'n (Spa)drinkflesje met schenktuitje, gaat 0,5 ltr. in, en daar doe ik dan eerst 2 eetl. poeder in en vul het daarna bij met olie.
Wat je misschien ook eens kan doen is Tsjil een reinigingskuurtje geven en zijn weerstand opbouwen dmv voedingssupplementen.
Schurftmijt, schimmel en mok komen vooral voor als de weerstand van je paard niet goed is.
Ik had dit nl met Grytsje en zij knapt alleen al met de supplementen heel erg op.
Nu wil ik nog een reinigingskuurtje gaan doen, daar zal ze ook van opknappen.

Bienotje -> Wat lees ik nou?
Moet je misschien stoppen met Wieger? Maar waarom dan?


Hallo zeg, ook hier al weer 5 pagina's gevuld.........
Oké, hier dan even een updeetje over Grytsje en Cipke! Haha!
Grytsje doet het super, ze ziet er lichamelijk heel goed uit, maar aan haar koppie/ogen zie ik dat ze erg moe is.
Cipke doet het iets minder goed.
Doordat hij moeite heeft met opstaan schuift hij alle stro aan de kant, komt dan op het kale beton te liggen en heeft daardoor de buitenkant van zijn spronggewrichten helemaal open gehaald.
En dan spreek ik over flinke open wonden...... Huilen
Hier heeft hij natuurlijk behoorlijk veel pijn aan en hij is dus ook niet zo levendig.
Vandaag hebben we Grytsje en Cipke samen een paar uur in de binnenbak gezet zodat Cipke wat meer beweging krijgt en dan wat sterker wordt.
Dat was heel leuk om te zien!
Voor de eerste keer ging hij vrolijk rennen en gekke sprongetjes maken! Haha!
Hier was ik echt heel blij mee!
Dit gaan we voorlopig elke dag doen zodat Cipke goed kan aansterken.
Antibiotica heeft ie al gekregen met zijn veulenprik, dus verder moet ik de wonden schoonhouden en ontsmetten.
Iemand zei dat het ook wel een veulenbeet wordt genoemd en dat zoiets wordt veroorzaakt door een tekort aan vitamine A.
Maar dat lijkt me stug want Grytsje krijgt al zolang als ik haar doe vrijwel elke dag een zootje winterpenen en sinds een maand die voedingssupplementen.
Ik hou me dan ook vast aan mijn eigen theorie en denk echt dat het komt omdat Grytsje op zijn been heeft gestaan na de geboorte en hij daardoor moeite heeft met opstaan.
Verder wordt Cipke al wat vrijer naar mij toe, hij vind het leuk als ik hem kriebel in zijn manen en snuffelt veel aan mijn handen en in mijn gezicht bij m'n neus en mond.

Morgen weer op Gemelo rijden!!! Jippie!

Hier nog een paar foto's die ook al in het oude topic stonden;
Cipke een paar uur oud.
Afbeelding

De versierde stal.
Afbeelding

1 dag oud.
Afbeelding

Eskimo
Berichten: 3047
Geregistreerd: 04-04-07

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:52

@ Saida: Alles gaat goed hoor met Fuego Lachen. Wat zielig zeg voor Cipke, hopen dat dat weer helemaal snel goed komt.

cojolly

Berichten: 1537
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Haarlem

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 06:27

zielig voor Cipke, hoop dat hij met het meer bewegen wat sterker word

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Re: De Barokke paardenliefhebbers kletsen gezellig door in deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 08:34

Saida, wat sneu voor Cipke zeg! Het is altijd vervelend wanneer een veulen niet blakend van gezondheid rond dartelt...
Sterkte met hem!