Rijden met spaans paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 09:56

Hai,

Ik heb 6 maanden stagegelopen bij een paardenbedrijf in Frankrijk, als stagevergoeding heb ik voor een hele lage prijs een spaanse merrie gekregen, dit klinkt nu erg vreemd maar de mensen van het bedrijf zitten al heel lang in het vak en weten er ook veel vanaf. ze hadden het paardje op de markt in spanje gekocht zonder te weten wat een goed paard het was, ik ging erop om haar te proberen en ze liep gelijk rond, met haar knietjes hoog ik duwde met 1 been en ze week en ik ging in galop en ze maakte wissels. ik was gelijk verliefd. in september gaan we haar halen. heel spannend, vooral ook onmdat ik eigenlijk niks van haar weet. en ook niks over spaanse paarden. de eigenaar denk dat het een andalusier is maar ik vraag het me af want ze ziet er niet echt zo uit. vrij iel en niet met een bollere neus. iets meer arabisch. (zodra ik foto's heb zet ik ze erop) kan een spaans paard echt niet springen? en endurance? dressuur natuurlijk wel Lachen ik ben gewoon erg benieuwd naar het ras etc. Lachen

0maris0
Berichten: 5811
Geregistreerd: 16-04-05

Re: Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 09:57

Wat leuk!! ben wel benieuwd hoe ze eruit ziet!!

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 10:29

tsja ik heb helaas alleen gewone foto's geen digitale. maar ze is ongeveer 1.57, en ze heeft de kleur rouan? (in het frans vogens mij) maar het is dus eigenlijk grijs met bruine spikkels Tong uitsteken

mammaslamma
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Burgh-haamstede

Re: Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:16

Natuurlijk kan een Andalusier springen, alleen z'n talenten liggen meestal bij de dressuur, ivm het makkelijke verzamelen.
Ik heb met mijn anda ook gesprongen, wat hij nooit eerder had gedaan, ging prima, geen wedstrijden o.i.d , wel les en dan een parcourtje van 80 cm springen.
Niet alle anda's hebben een ramsneus, de mijne zowieso niet(gelukkig), maar het zal moeilijk zijn om er achter te komen, er wordt al gauw gezegt dat is een andalusier, maar of hij dan ook raszuiver is, dat is dan de vraag........
Zet maar gauw een foto neer, hoor je vanzelf meer.

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 12:21

Nou, dan 1 afschuwelijke foto. ik heb zulke mooie rijfoto's maarja die zijn niet digitaal... Afbeelding

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 23:01

Het is een heel leuk paard.
Ze zijn zeker geschikt voor andere sporten, gewoon een kwestie van training en doen wat je leuk vindt. Springen valt ze makkelijk omdat ze van nature heffen, dus goed vouwen, en een krachtige achterhand hebben die ze goed onder brengen. Ze zijn ook mooi voor de wagen door hun sierlijke draf...

Is dat haar veulen op de voorgrond? Ze heeft trouwens wat van een Berber weg.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 01:27

Goya heeft ook een ramsneus. En ze kunnen wat iel zijn door te weinig training of verkeerde voeding. Hoe oud is ze? En wanneerk omt ze?

PatriesjeMR2

Berichten: 836
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Meeden

Re: Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:09

Zit een lief koppie op...de foto is helemaal niet lelijk Haha!

Je kan met een andalusier ook best endurance rijden. Misschien dat veel maaien bv dan wat tegenwerkt(kost veel energie is mij verteld). Maar er zijn wel Andalusiers waar endurance mee gereden wordt iig.

En springen kunnen ze ook wel. Geen enkel probleem. Haha!

Of het een Andalusier is?? Geen idee, kan best. Ik heb vorig jaar in andalusie een merrie gereden met een soortgelijk hoofdje. Overigens heeft niet elke Andalusier heeft een ramsneus. Sommige wel, andere weer niet Haha!

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Rijden met spaans paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 18:43

dankje Lachen ik vind haar ook erg leuk. ze komt 1 oktober, dat weekend gaan we haar halen, waarschijnlijk is ze 7 jaar, dat is geschat aan de hand van de tanden, want er zaten geen papieren bij... ik houd jullie op de hoogte Lachen