ganges/kowalski

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soraja

Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-06
Woonplaats: hoogvliet

ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 09:51

ik heb een paard en die heet soraja
mijn paard is een KWPN ster merrie tuigpaard in 2004 gekeurd

har opa is ganges en daar heb ik weinig info over het enige dat ik weet is dat hijeen goed gekeurde KWPN hengst is en dat hij goede nakomelingen heeft ik weet ook dat hij vos is en 1.70 hoog mar voor de rest weet ik niks als iemand hier meer informatie over heeft of foto's zoe ik dat heel leuk vinden

de vader van mijn paard is kowalski dar heb ik helemaal geen iformatie over dus dat zou ik nog leuker vinden als ik daar onformatie over had

groeten carolien

Dora88

Berichten: 1852
Geregistreerd: 09-11-05
Woonplaats: Gelderland

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:12

is dit niet iets voor familiebanden [FB] onder Fokkerij en Afstamming [FA] ???

Ik ken dat verplaatsen nog niet Lachen

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:05

Dat kun je ook niet zelf, dan moet je een Mod TeMmen Lachen

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:16

Het staat inderdaad niet goed.

Ganges stond volgens mij niet zo goed bekend. Het was een hengst met een lastig karakter.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:41

Verplaatst

xjessix

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: Huizen (N-H)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:50

Ganges kun je vinden op de site van de HBC stal www.hbcstal.nl

Kowalski is toevallig van een vriend van mij. als je wil kan ik foto's mailen.

xjessix

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: Huizen (N-H)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:55

Renovo, Whony en Indiaan zijn allen preferent. De meest in het oog springende nakomelingen van Ganges zijn Nero van de Rivelhof, de ereklasse kampioen 2005, Udo, de winnaar van de nieuwelingenklasse UPD 2004 en zijn kleinzoon de goedgekeurde hengst Torino. Ganges, is een van de laatste rechtstreekse Renovo-zonen, die nog beschikbaar is. Ganges geeft zeer veel charme en statuur aan zijn nakomelingen met fijne gedragen bewegingen. Onder de button ‘’Historie’’ vindt u een uitgebreide beschrijving en foto’s van Ganges, Renovo en Indiaan. Onder de button ‘’Tuigpaardhengsten’’ vindt u een uitgebreide beschrijving en foto’s van Torino

donkervos 1.70m

v. Renovo pref m. Whony pref = Indiaan pref x Hoogheid pref

Diepvriessperma uitsluitend beschikbaar buiten Nederland, binnen de EU en voor Amerika.

xjessix

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: Huizen (N-H)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:06

Weet niet hoe ik foto's in zo'n bericht kan zetten :S

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:22

Dit is Ganges

Afbeelding

En dit is Kowalski
Afbeelding

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:25

Ik hen zelf een Ganges x Waterman gehad,een beetje ontdeugend in de omgang maar om te werken heel fijn.
Afbeelding

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:29

watermannen zijn over het algemeen wel ondeugend ik ken er 1 nou de ondeugd straalt er al vanaf.

ik ken ook een gangens maar weet alleen niet meer presies welke het nou was. ken merdere tuigers,

pandabeertje

Berichten: 1615
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 11:50

Kowalski
Afbeelding

soraja

Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-06
Woonplaats: hoogvliet

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 11:58

taverno heel erg bedankt voor je foto
en pandabeertje ook en xjessix ik zou erg graag de foto's willen hoor egt heel erg leuk hihi ik weet ook niej hoe ik de foto's in zon bericht moet zetten
egt heeel erg bedankt allemaal Haha!
groetjes carolien

pandabeertje

Berichten: 1615
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:41

nog een foto van Ganges

Afbeelding

volgens mij moet je van Ganges wel wat kunnen vinden via Google

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:13

Ik heb ook een Ganges merrie, en die is wel wat ondeugend ja... Bloos Maar wel eerlijk en braaf. Alleen ze heeft zo haar streken. Ik ben ook al heel lang opzoek naar informatie over het karakter van Ganges, en daarover kan ik niks vinden. Hetzelfde geldt voor Gelviro, een halfbroer van Ganges. Foto's zijn wel te vinden, maar informatie over hoe de paarden zijn niet echt...

@Ibalia: waar heb je deze info gevonden? En weet je toevallig nog meer? Haha!

Bosprez

Berichten: 1152
Geregistreerd: 18-05-05

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:31

http://www.allbreedpedigree.com/ganges16
Afbeelding
GANGES 88.5294 Stb vos 1.70m
Renovo pref x Whony keur pref = Indiaan pref x Hoogheid pref

Ganges is gestationeerd bij H. Wilting te Wachtum
en tevens beschikbaar bij alle locaties van de HBC Stal
Ganges is een van de laatste rechtstreekse Renovo-zonen en dat is te zien aan zijn superieure front, zijn stokmaat en mooie smalle model. De moeder Whony is een Indiaan- dochter en dat maakt hem qua afstamming bruikbaar voor alle merries uit de lijn van Fabricius en zijn zonen. Verleden jaar trad Ganges met zijn nakomelingen op de voorgrond. Zijn zoon Udo werd in mei in het stamboek opgenomen en presenteerde zich vervolgens spectaculair op de Nationale Tuigpaardendag. Met grote overmacht won hij de nieuwelingenklasse op de UPD. De Ganges-dochter Uelarda was deelneemster aan de Nationale merriekeuring en de Ganges-kleinzoon Torino kreeg een goede beschrijving van zijn afstammelingen- keuring. Naast de bekende Nero van de Rivelhof, Noorman en de overleden Menko voegde zich in 2004 Torpedo bij de opvallende sportnakomelingen van Ganges. Met spangenoot Tyronno werd hij winnaar van de KNHS-tweespancompetitie en een zeer goed seizoen in het enkelspan werd afgesloten met een 4e plaats in het kampioenschap 4-jarigen. Door de goede prestaties van de nakomelingen op het concoursveld is de sportindex van Ganges steeds hoog. Over 2004 bedraagt deze 154 en daarmee nestelt hij zich in de top 5 van het klassement van nog ter dekking staande hengsten. Ganges geeft een lang voorbeen en verhoogt daarnaast de stokmaat en ook dat zijn niet uit te vlakken aspecten in de fokkerij.

woensdag, 18 januari 2006 om 09:18 CET
Ingezonden door: Webmaster
18 jan. - De tuigpaardhengst Ganges heeft een nieuwe eigenaar in hengstenhouderij Reilink en Zn te Schalkhaar.
De in 1988 bij R. Tel te Ee geboren vos was eigendom van de HBC-Stal te Zwolle. Ganges is een zoon van de preferente Renovo uit de keur-preferente Whony. Zij heeft Indiaan en de ster-preferente Lony (Hoogheid x Roland) als ouders. In Torino (v.Jonker) heeft Ganges een goedgekeurde kleinzoon. Op de eerste bezichtiging in Zwolle werd een zoon van Ganges aangewezen voor Den Bosch. Andere bekende nakomelingen van Ganges zijn de concourspaarden Nero van de Rivelhof en Noorman.
Hengstenhouderij Reilink & Zn. hoopt met Ganges een waardige opvolger te kunnen aanbieden voor de onlangs gestorven tuigpaardhengst Balmoral.

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:33

Thanks!

xjessix

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: Huizen (N-H)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:26

Ik zou graag foto's neerzetten maar kan iemand mij vertellen hoe ik ze er op krijg??/ Bloos

xjessix

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: Huizen (N-H)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:28

Citaat:
Ik heb ook een Ganges merrie, en die is wel wat ondeugend ja... Maar wel eerlijk en braaf. Alleen ze heeft zo haar streken. Ik ben ook al heel lang opzoek naar informatie over het karakter van Ganges, en daarover kan ik niks vinden. Hetzelfde geldt voor Gelviro, een halfbroer van Ganges. Foto's zijn wel te vinden, maar informatie over hoe de paarden zijn niet echt...

@Ibalia: waar heb je deze info gevonden? En weet je toevallig nog meer?



En ganges maal ...??

soraja

Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-06
Woonplaats: hoogvliet

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 12:02

ik hbe foto's van soraja op viewtopic.php?f=53&t=621029&hilit=
staan dan kunnen jullie mijn paard ook zien ik wist niet hoe ik ze in zon berichtje moest zetten dus heb ik hed maar zo gedaan

groeten carolien

xjessix

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: Huizen (N-H)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:28

Als ik zo de foto's zie lijkt ie van de zijkant heel erg op zijn vader Kowalski.
het hoofd enzow echt sprekend. Is wel grappig.

xjessix

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: Huizen (N-H)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:40

Dit is Udo een kind van Ganges. goedkeurd maar op wacht gezet en is gecastereerd en loopt nu in de sport
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is Torpedo ook een ganges! loopt zeer goed op de Nationale Concoursen!

xjessix

Berichten: 205
Geregistreerd: 01-06-06
Woonplaats: Huizen (N-H)

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:59

Dit is Kowalski
Afbeelding
niet zo heel erg duidelijk

Afbeelding

Afbeelding

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:39

xjessix schreef:
Citaat:
Ik heb ook een Ganges merrie, en die is wel wat ondeugend ja... Maar wel eerlijk en braaf. Alleen ze heeft zo haar streken. Ik ben ook al heel lang opzoek naar informatie over het karakter van Ganges, en daarover kan ik niks vinden. Hetzelfde geldt voor Gelviro, een halfbroer van Ganges. Foto's zijn wel te vinden, maar informatie over hoe de paarden zijn niet echt...

@Ibalia: waar heb je deze info gevonden? En weet je toevallig nog meer?



En ganges maal ...??


Ganges x Gelviro

Die zijn beide van Renovo, dus helaas een hoog inteeltpercentage. Maar goed, niks meer aan te doen, heb haar niet gefokt!

soraja

Berichten: 111
Geregistreerd: 30-04-06
Woonplaats: hoogvliet

Re: ganges/kowalski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 19:43

xjessix heel erg bedankt voor je foto's
ik ben egt blij dat k de vader van mijn paardje nu op foto's heb gezien en de rest natuurlijk ook heel erg bedankt voor alle reactie's en foto's wesselady dan is jouw paardje ook familie van diej van mij want in soraja der stam boom zit renovo ook Tong uitsteken