Friese paarden identificeren adhv chipnummers?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Friese paarden identificeren adhv chipnummers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 15:57

Ik ben momenteel in Chile waar ik net een maand vrijwilligerswerk heb gedaan via Workaway bij een hotel met paarden. Ongeveer een week geleden ben ik met de workaway host, Marco, een dagje naar een andere plek geweest waar ze 13 Friese paarden hebben staan, om hun hoeven te bekappen. De manager van deze groep paarden kon ons weinig vertellen over de afstamming van deze paarden en waar ze vandaan komen. Wel hadden we een chiplezer bij ons dus we hebben de chips uitgelezen, maar weten nu niet precies wat we kunnen met deze nummers. Marco heeft het KFPS al een mailtje gestuurd maar ik vroeg me af of misschien hier iemand ook nog tips heeft of er ergens een database is waar je chipnummers in kunt voeren om informatie te verkrijgen?

Ik heb al geprobeerd om ze hier in te voeren, maar hij geeft hier aan dat de nummers niet bekend zijn: https://webform.rvo.nl/formule1/formuli ... nIenRPaard

Een voorbeeld van een van de chipnummers:

Afbeelding

Alvast bedankt voor het meedenken! :)


Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Friese paarden identificeren adhv chipnummers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:01

Als je lid bent van het KFPS kan je chipnummer invoeren en zo meer info zien

sasja0705
Berichten: 1979
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:04

95Ellen schreef:
Ik ben momenteel in Chile waar ik net een maand vrijwilligerswerk heb gedaan via Workaway bij een hotel met paarden. Ongeveer een week geleden ben ik met de workaway host, Marco, een dagje naar een andere plek geweest waar ze 13 Friese paarden hebben staan, om hun hoeven te bekappen. De manager van deze groep paarden kon ons weinig vertellen over de afstamming van deze paarden en waar ze vandaan komen. Wel hadden we een chiplezer bij ons dus we hebben de chips uitgelezen, maar weten nu niet precies wat we kunnen met deze nummers. Marco heeft het KFPS al een mailtje gestuurd maar ik vroeg me af of misschien hier iemand ook nog tips heeft of er ergens een database is waar je chipnummers in kunt voeren om informatie te verkrijgen?

Ik heb al geprobeerd om ze hier in te voeren, maar hij geeft hier aan dat de nummers niet bekend zijn: https://webform.rvo.nl/formule1/formuli ... nIenRPaard

Een voorbeeld van een van de chipnummers:

[ [url=m/oyYQIj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Alvast bedankt voor het meedenken! :)


[ [url=m/oX8yyl.jpg]Afbeelding[/url] ]


De eerste 3 cijfers onderaan zijn de landencode... uit mijn hoofd is deze "981" een oudere uit Belgie .
Maar moet ik even nakijken.
Als je wilt stuur mij eens een pb

pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Friese paarden identificeren adhv chipnummers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:08

Als ze er niks van weten zullen er geen stamboekpapieren bij zijn. Wat wil je doen met eventuele info, kunnen ze er dan wat mee.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:14

Kabayo schreef:
Als je lid bent van het KFPS kan je chipnummer invoeren en zo meer info zien

Al de nummers geprobeerd, geen paard gevonden

sasja0705
Berichten: 1979
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 16:36

Zo 981 is definitief Belgie, maar nog uit de tijd dat er wel gechipt maar geen echte registratie gevoerd werd.
981er waren hoofdzakelijk chips voor de export.

Heb je nog andere nummers ?

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Friese paarden identificeren adhv chipnummers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 16:47

@kabayo en sasja0705, hartelijk dank voor het meedenken! Hier zijn er nog een paar:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@pillow het is puur interesse. De workaway host is benieuwd naar dingen als afstamming, hoe oud ze zijn, waar ze vandaan komen. En hij is met de eigenaar in overleg of er misschien een aantal van de paarden bij hem gestald zouden kunnen worden, dan kunnen ze vaker de nodige zorg ontvangen (sommige hoeven zagen er behoorlijk slecht uit) en zou hij ze eventueel voor ritten met de gasten kunnen gebruiken.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Friese paarden identificeren adhv chipnummers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:47

F-AM -> BKR