Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:11

Heerlijk! Het wordt gelukkig weer wat meer bosritten weer.

Afbeelding
Wij hebben even rustig aan gedaan, ze heeft een flinke bloeduitstorting op haar been en dat heb ik voor de zekerheid maar even laten scannen. Gelukkig geen pees beschadigd. Nu weer rustig opbouwen.

_Tarzan

Berichten: 11213
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:02

Oei wat schrikken Elisa! Gelukkig niks aan de hand. Ze is prachtig in ieder geval! <3

Fuego gaat gelukkig nog goed <3
Afbeelding

En knappe Rambo gaat echt super nu!
Echt ik krijg hem nu zo fijn aan het lopen, super gevoel geeft dat, dat het eindelijk lukt <3
Hij begint ook veel minder heftig te schrikken, hij schrikt wel maar we gaan nu niet meer de halve bak door daarna, dat scheelt :+
Afbeelding

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:32

@Balou, ohh wat jammer van het kitten :'( gelukkig heeft de andere het wel gehaald!

@zinzi, ik zou niet meer weten waar ik mijn kaptoom heb gekocht ... is wel een hele fijne, maar je hebt hier nog een hoop andere tips gekregen al

@Nadir, mooie foto inderdaad :D je hebt vast erg genoten van jullie bosritje met het beetje mooie weer!

@Elisa, oef dat is even schrikken! Gelukkig niets ergs aan de hand. Wat een mooie kleur heeft ze zeg <3

@tarzan, wat fijn dat jullie zo goed gaan nu :D en dat Rambo minder fel schrikt, dat is echt super!

Hier ook terug een fijne update :D
Ik ben afgelopen weekend met Jenara naar Hogeloon geweest.
Mijn twee beste vriendinnen rijden ook wel eens paard, maar hebben zelf geen paard, dus we hebben gezocht naar een plek waar ik Jenara kon meenemen en waar zij paarden konden huren of meegaan met begeleide buitenritten. En we hebben zoooo'n fijne B&B gevonden :D Een absolute aanrader!
Echt zo genoten, Jenara was ook weer echt bizar braaf, stond na 5minuten al te briesen in haar tijdelijk paddockje en is het hele weekend helemaal zen gebleven :)
We zijn zaterdag en zondag telkens een mooie buitenrit gaan maken en ook echt geluk gehad met het weer. Verder hadden wij een heerlijke jacuzzi voor ons en werden we enorm in de watten gelegd door onze gastvrouw en -heer.
Op zo'n momenten ben ik toch telkens weer zooo trots en extra verliefd op mijn fantastische merrie, dan heb ik echt het gevoel alsof ik alles kan met haar :D

Hier wat beeldmateriaal

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Jenara op 29-04-24 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Berichten: 8840
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:39

Afbeelding

Gelukt , foto te plaatsen.
Ze is enorm slim , 2 keer gevraagd of ze op het blok wilde stappen en ze deed het gewoon ;)

Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:55

Dank jullie wel :) ik vind haar ook steeds mooier worden.

Wat een fijne update Tarzan, staan er al nieuwe wedstrijden gepland met Rambo? Fijn dat Fuego er nog goed bij staat.

Jenara, wat super leuk! Dat klinkt echt heerlijk en lijkt me een heel leuk avontuur zo. Mooie uitgestrekte natuur ook.

Haha ja zo zijn ze, leuke foto Zinzi.

Zinzi_jewel

Berichten: 8840
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:46

Leuk Jenara , Hoogeloon dat is vlak bij ons het water is dan het vessems ven geweest.
Welke B&B had je ?

Heb trouwens een kaptoom gevonden . Een van Waldhausen. Goed genoeg om mee te beginnen , nadelen van kaptoom vindt ik toch wel dat bij alle de neusband best strak moet .
Heb er diverse gepast .

Nu ook nog deken en dekjes uitverkoop houden . Zodat ik andere maten kan gaan aanschaffen voor Cammi

Jenara

Berichten: 1577
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 15:03

Zinzi_jewel schreef:
Leuk Jenara , Hoogeloon dat is vlak bij ons het water is dan het vessems ven geweest.
Welke B&B had je ?

Heb trouwens een kaptoom gevonden . Een van Waldhausen. Goed genoeg om mee te beginnen , nadelen van kaptoom vindt ik toch wel dat bij alle de neusband best strak moet .
Heb er diverse gepast .

Nu ook nog deken en dekjes uitverkoop houden . Zodat ik andere maten kan gaan aanschaffen voor Cammi


We verbleven bij de Emmahoeve, bij Gerry en Peter :) mooie streek!!

Flubberboot

Berichten: 2927
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 15:43

Mooie foto's van mooie ritjes en paarden komen er voorbij <3

Hier gaat Peet echt echt echt lekker! Ben zoooo blij met de vooruitgang die we boeken samen! Steeds meer kracht en steeds meer harmonie <3 Zondag L2 debuut en selectie dus ben benieuwd! Al gaat dat vast helemaal goedkomen *\o/* Zijn wel vanochtend even bij de da geweest. Niks ernstigs maar gewoon een kuchje van Peet wat maar aan bleef houden en waar ik hem even bij wilde ondersteunen. Nu wat spulletjes meegekregen en hopelijk is hij er snel vanaf!

Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 08:39

Je bent er zuinig op Flubberboot, hopelijk is hij snel van zijn kuchje af en alvast veel succes bij jullie L2 debuut. Spannend hoor, gelijk een selectie. Ga je alle selectiewedstrijden rijden?

Flubberboot

Berichten: 2927
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 10:47

Elisa2 schreef:
Je bent er zuinig op Flubberboot, hopelijk is hij snel van zijn kuchje af en alvast veel succes bij jullie L2 debuut. Spannend hoor, gelijk een selectie. Ga je alle selectiewedstrijden rijden?

Jaa zeker zuinig <3 Maar dit kuchje heeft hij al een tijdje en wilt maar niet weg. Zit ook niet echt verbetering in dus dan maar even helpen!
Ik ga er 2 rijden is nu de planning, als die goed gaan, doe ik de derde ook, als die slecht gaan, sla ik de derde over. Ben wel benieuwd want heb nog nooit in zo een grote groep gereden.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 11:12

Hier ook 2 die blijven kuchen... althans, Elevada is wel een eind verbeterd, maar nu het weer droger wordt, gaat Lissy weer vol aan :/ Ze staan hier nu al een tijd op medicatie, DA verwacht dat het een allergische reactie op iets is of stof of beide of het een versterkt het ander. Ze reageren beide in ieder geval goed op de allergie-medicatie.

Elevada gaat echt heel goed momenteel, gister weer gereden. Dan doen we even een paar rondjes aan de hand (ongeveer 10 minuten) om even onbelast wat los te werken en haar al wat op achter te zetten en dan erop. Ik was gister na 15 minuten (stappen) al gesloopt :') Dat paard trekt echt alles uit de kast hahaha

Flubberboot

Berichten: 2927
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 17:25

Ja mijn DA gaf aan dat ze echt enorm veel paarden hadden met een kuchje afgelopen maand... Weer zit ook niet mee met die schommelingen telkens...

Nadir

Berichten: 12728
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:20

Die van mij had dat kuchje een tijdje geleden ook, het ging maar niet over. Ik heb toen 10 dagen lang het hooi nat gemaakt. Echt een rotwerk, maar toen stopte het hoesten dus. Daarna heb ik weer gewoon hooi gegeven. Ze is daarna niet meer begonnen met hoesten. Gelukkig maar, ik was al bang dat ik dat de rest van haar leven zou moeten blijven doen. :')

Flubberboot

Berichten: 2927
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 20:29

Ja wij maken het hooi ook al de hele tijd nat maar kuchje blijft.. Hij stond eerst ook op stro, daar hebben we hem vanaf gehaald. Staat nu op houtkrullen waar hij altijd opgestaan heeft. Kuchje lijkt nu ook iets erger te worden maar hij krijgt slijmoplossers dus misschien dat het nu los komt? Ala het volgende week hetzelfde is moesten we weer bellen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8840
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 20:52

Houtkrullen geven ook best wat stof imo
Vondt zelf vlas fijne bodem voor paard met reactie op stof

Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 08:57

Kucht hij vanuit zijn longen (buik) of vanuit zijn keel? Leuke uitdaging die selectiewedstrijden, ik snap de planning zo. Een derde heeft inderdaad weinig zijn als de eerste twee niet goed genoeg gaan. :-)

Fijn dat ze zo goed gaat Maartje, wordt ze zo druk?

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:21

Ja ze wil het liefst ALLES laten zien dat ze heel goed kan. Inclusief halfsteps, pasjes passage etc :') en ik wil verdorie alleen maar stappen :')

Flubberboot

Berichten: 2927
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:06

Elisa2 schreef:
Kucht hij vanuit zijn longen (buik) of vanuit zijn keel? Leuke uitdaging die selectiewedstrijden, ik snap de planning zo. Een derde heeft inderdaad weinig zijn als de eerste twee niet goed genoeg gaan. :-)

Fijn dat ze zo goed gaat Maartje, wordt ze zo druk?

Echt vanuit zijn buik. Maar echt alleen met de eerste paar passen stap. Da vond het totaal niet op astma lijken. Bel ze maandag weer mocht het aanhouden.

Heerlijk een over enthousiast paard Maartje! Alleen jammer dat ze het doet wanneer je stap wilt :')

Zinzi_jewel

Berichten: 8840
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 21:12

M'n paardje moet aankomen .
Had op advies n zak Rice bran gekocht maar ze vindt het niet lekker.
Is er iemand in de buurt die het wel voert . En m'n zak wil overnemen.

_Tarzan

Berichten: 11213
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 08:53

Heerlijk Jenara!
Wat een leukerd Zinzi :D Kun je niet de bosybuilder voeren? Schijnt ook een goeie te zijn (geen ervaring mee overigens aangezien die van mij altijd te dik zijn :') )
Flubberboot, goed om te lezen dat jullie zo goed gaan!! En hopelijk snel het kuchen onder controle! Zo is het bij Fuego helaas ook begonnen...

Fuego had het weer zwaar afgelopen 2 dagen, dus blij dat het nu weer even afkoelt en ze nu voor de komende tijd niet zo'n enorm warm weer melden ..

Hij vond het wel heerlijk dat hij weer even het gras op mocht :D
Helaas staat hij na een rondje rennen wel 10 minuten bij te komen ;( Maar hij heeft ook gewoon 0 conditie meer ..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Rambo ook nog even in het zweet gewerkt deze week :D :')
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37526
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:00

Ah gossie Rambo heeft het wel heel warm.

Fuego ziet er super uit! Het was wel weer gelijk erg benauwd dus ik snap wel dat hij last had.

Ah vanuit zijn buik is niet zo positief FB, dat zijn toch vaak de longen. Maar goed, hopelijk is het toch gewoon iets onschuldigs.

Haha Maartje, wat een uitslover. :D

Zinzi_jewel

Berichten: 8840
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:22

@Tarzan
Ja heb de bodybuilder nu besteld

Dorien66

Berichten: 1658
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:39

Arme Fuego, dagen zoals gisteren en eergisteren zijn ook echt wel zwaar voor paarden zoals hij en de kuchertjes onder ons.
Maar ook voor paarden met een goede conditie. Mijn bijrijd-Fries stond te pompen na een sprintje in de wei, en toen moest ze ook nog aan het werk van mij :\

Taruga vind het allemaal gesneden, die hoeft nog steeds lekker weinig tot niks :D

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:41

Dat warme droge weer is dan niks inderdaad. Ook wat beestjes betreft niet, Elevada schuurt zich helemaal kapot door de knutjes, terwijl ze nooit eczeem heeft gehad. Maar toch heb ik dat nog altijd liever dan die extreme regen van vannacht hier. Ik had alles droog. Met de nadruk op had

_Tarzan

Berichten: 11213
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:51

Top zinzi, ben benieuwd of het werkt!
Dorien, ergens 'goed' te lezen dat die met goede conditie het ook zwaar hebben met dat weer .. (Rambo daarentegen heeft nooit ergens last van, die is altijd even snel _O- )
Maartje, inderdaad, wij willen de wei weer rechttrekken en nieuw zaaien maar daarvoor moet het droog zijn, was het bijna tot gisteren inderdaad ...

Elisa, was hij zelf schuld, hij liep voor geen meter (kop in de lucht en onder mij uit rennen) dus moest hem echt even erdoorheen zetten, koste wat moeite en tijd dus ook flink wat zweet :') Maar laat nu niet meer zo snel van mij winnen en moet af en toe creatief zijn om hem daar te krijgen waar ik hem wil. Maar we hadden heel fijn afgesloten en daarna even een douche en goeie rolbeurt :D

Dorien, inderdaad. Dat opeens warm, is gewoon vreselijk voor de paarden die snel benauwd zijn. Vind het echt vreselijk om Fuego dan zo te zien en dan denk ik weer, wanneer moet ik die beslissing nu gaan maken?! ;(