Mijn droompaard gekregen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16143
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 23:07

Chanelle007 schreef:
Ik ging vragen waar we hem mogen lossen bv in een piste of zo

Dit is wat mensen wilden weten idd. En dit is niet wijs, want alsnog staat hij dan heel veel binnen, en heeft geen sociaal contact. Wij scharen hier ook nog steeds paarden in hoor. Een maand geleden nog een jonge hengst (jaarling) in de ruinen groep.

Misschien anders nog op zoek naar een plek waar hij nog wel ingeschaard kan worden in een groep.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 00:02

Volgens mij schreef haar moeder dat het paard binnenkort s avonds naar buiten mag maar dat ze daarbij aanwezig willen zijn en het willen opbouwen. Tot die tijd losgooien in de piste lijkt me een goed idee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 06:07

Dat moet je als staleigenaar ook maar net willen. Is niet zo best voor je bodem.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:35

SusanH schreef:
Dat moet je als staleigenaar ook maar net willen. Is niet zo best voor je bodem.


En al die putten en mest in je bak :=

LWDaisy

Berichten: 4804
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 07:59

En de stalgenoten die ook gewoon voor het gebruik van de piste betalen, maar daar dan niet meer in kunnen.

En als dit de 5de keer is dat je dezelfde vraag moet gaan stellen - verwacht je dan echt een ander antwoord?

SjonnieZ

Berichten: 2372
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:03

Kom op.. dit is flauw... wij hebben een stal met 3 bakken waarbij er eentje als losgooi bak dient...
Mijn vorige stal had 2 bakken en daar werden de paarden overdag vrijgelaten in de bak..
Dus wat TS zegt kan kloppen

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:21

SjonnieZ schreef:
Kom op.. dit is flauw... wij hebben een stal met 3 bakken waarbij er eentje als losgooi bak dient...
Mijn vorige stal had 2 bakken en daar werden de paarden overdag vrijgelaten in de bak..
Dus wat TS zegt kan kloppen

En dan zal t waarschijnlijk niet de bedoeling zijn dat 1 paard de hele dag deze bak bezet houdt, dus komt t er waarschijnlijk op neer dat t paard 1 uurtje buiten komt. Dat is toch niet meer van deze tijd (gelukkig)

SjonnieZ

Berichten: 2372
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:22

enjoy86 schreef:
En dan zal t waarschijnlijk niet de bedoeling zijn dat 1 paard de hele dag deze bak bezet houdt, dus komt t er waarschijnlijk op neer dat t paard 1 uurtje buiten komt. Dat is toch niet meer van deze tijd (gelukkig)


Nieuwe paarden komen bij ons de eerste dagen in de paddock. De eigenaresse observeert hun karakter in die tijd. Bijv hoe ze reageren als een ander paard langskomt.
Dan kiest ze een groep en zet het paard in de wei ernaast. Zodat ze kunnen snuffelen.
Als dat goed gaat zet ze het paard erbij.
Sommige paarden staan binnen een week bij hun groep, anderen hebben weken nodig.

Dat de introductie van dit paard dus even duurt vind ik niet raar.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 10:56

Moderatoropmerking:
Hoewel er veel goede tips en adviezen gegeven worden hoeft er niet op iedere slak zout gelegd te worden.
We hopen altijd dat er van goed advies geleerd wordt, maar men is niet verplicht advies op te volgen of foto’s te plaatsen als bewijs.

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:00

SjonnieZ schreef:
Ik ken mensen die niet zonder hun vingers te gebruiken tot 10 kunnen tellen maar wel in het Z zitten en academen die de B niet redden. En alles er tussen in.


Je hebt niet toevallig laatst stiekum bij mijn les staan kijken? >;) :+ :))

SjonnieZ

Berichten: 2372
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 11:58

Apple schreef:
SjonnieZ schreef:
Ik ken mensen die niet zonder hun vingers te gebruiken tot 10 kunnen tellen maar wel in het Z zitten en academen die de B niet redden. En alles er tussen in.


Je hebt niet toevallig laatst stiekum bij mijn les staan kijken? >;) :+ :))



:') Nee hoor puur eigen ervaring

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 12:44

Mijn ervaring is dat staleigenaren doorgaans niet willen dat een paard wordt los gegooid in de bak. Dat kan flauw zijn om daar een opmerking over te maken, maar het is puur gebaseerd op wat ik hier in de omgeving mee maak bij de pensionstallen die ik ken. Het is natuurlijk wel altijd goed om met de staleigenaar samen te kijken naar mogelijkheden waardoor je paard wel naar buiten kan om de broodnodige vrije beweging te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:18

kan me goed voorstellen dat eigenaren niet willen dat de paarden los in de bak gaan,

* gezeur van mede stalgenoten dat het weer een "knolleveld" is

* elke keer na dat een paard "los moet" slepen te kostbaar is en ook niet goed voor de bodem, eigenaar van het paard gaat meestal niet zelf de bak harken!!

* is ook niet bevorderlijk om een goede bodem goed te houden, dure onderhoudskosten niet door berekenen want dan moppert iedereen weer als het stalgeld omhoog gaat

* als je op een stal staat zijn er regels die daar gelden en die je in acht neemt als je daar gaat staan

en dat is soms best lastig omdat we altijd ons eigen ding willen doen, want ik betaal er toch voor!!!

er zijn stallen waar je met je paard in de bak alleen mag stappen met een hoofdstel in, of niet springen, dit ook om te voorkomen dat een paard (minder snel) los breekt en de bak gaat omploegen

maar er is hier dan wel een speciale losgooi bak van 30x30

regels zijn nu eenmaal regels en ik begrijp heel goed dat een manege eigenaar die handhaafd het is tenslotte ook zijn inkomen en hij kan nu eenmaal niet iedereen ter wille zijn
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-20 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt

purny

Berichten: 27538
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:24

Ik snap het ook wel. Je zou er maar een peperdure bodem in hebben liggen. Is er geen andere plek?

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:01

Als het niet mag in de bak dan moet er wel een andere plek zijn waar je je paard mag losgooien.Dat kan altijd wel eens nodig zijn ,ook als je geen hengst hebt.

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:12

anjali schreef:
Als het niet mag in de bak dan moet er wel een andere plek zijn waar je je paard mag losgooien.Dat kan altijd wel eens nodig zijn ,ook als je geen hengst hebt.


Ik heb eigelijk nog maar zelden losgooiplekken gezien, alleen op de grotere maneges hier :)
Begrijp me niet verkeerd en mss een beetje off topic, maar als je paard gewoon op de wei komt, heeft losgooien dan nut?

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:20

Waar staan ze in de winter? Paddock? Dan kan ts haar paard daar vast wel even in

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:23

Ik snap niet waarom er nu zo gefocust wordt op het losgooien, dat zal voor maximaal een uurtje zijn? Staat het paard alsnog 23 uur op stal... Daarbij: een paard dat tijdens het losgooien uit zijn plaat gaat nadat het 23 u op stal heeft gestaan, dat kan toch ook niet gezond zijn?

Ik ben wel benieuwd of TS al afspraken heeft kunnen maken met moeder en/of stalhouder over het opbouwen van de weidegang 's avonds/'s nachts?

anjali
Berichten: 15166
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:45

Poekkie schreef:
anjali schreef:
Als het niet mag in de bak dan moet er wel een andere plek zijn waar je je paard mag losgooien.Dat kan altijd wel eens nodig zijn ,ook als je geen hengst hebt.


Ik heb eigelijk nog maar zelden losgooiplekken gezien, alleen op de grotere maneges hier :)
Begrijp me niet verkeerd en mss een beetje off topic, maar als je paard gewoon op de wei komt, heeft losgooien dan nut?

In de winter is het wel eens onmogelijk om de normale weidegang te geven.Bijv.wegens gladheid.Als zo'n periode lang duurt moet je paard toch wel eens los.

Anna79

Berichten: 3382
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 15:31

Lieve help,hoelang gaan jullie nog doorzagen. Punt is wel gemaakt lijkt mij.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 17:41

Laat ts lekker gaan,ze gaat echt niet luisteren naar tips...ze moet er zelf gewoon achter komen.

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 19:39

SjonnieZ schreef:
Kom op.. dit is flauw... wij hebben een stal met 3 bakken waarbij er eentje als losgooi bak dient...
Mijn vorige stal had 2 bakken en daar werden de paarden overdag vrijgelaten in de bak..
Dus wat TS zegt kan kloppen


Ja idd dit is nu wel heel flauw aan het worden. Ik probeer mijn best te doen maar ja tis weer niet goed genoeg voor hun.

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Mijn droompaard gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:43

Heb je het nu wel kunnen regelen?

Chanelle007
Berichten: 340
Geregistreerd: 19-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 19:47

Otti1977 schreef:
Heb je het nu wel kunnen regelen?


Gisterenavond een berichtje gestuurd omdat de bazin er niet was. Nu juist op antwoord wachten. Nu hierover ook geen commentaar aub!

beert
Berichten: 2437
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:09

Anna79 schreef:
Lieve help,hoelang gaan jullie nog doorzagen. Punt is wel gemaakt lijkt mij.

Nou dit inderdaad. Wat een pagina aan flauwe reacties en aannames. En maar blijven timmeren op TS. En als ze dan MOET antwoorden wat ze gaat vragen, krijgt ze een pagina aan reacties waarom een piste niet goed genoeg is. Niemand kent die stalhouder, dus aannames over peperdure bodems en klagende stadgenoten slaan nergens op. Ik snap wel dat TS geen zin heeft om antwoord te geven.

Als al haar reacties zo afgewogen worden, lees dan ook nog eens de laatste zinnen van het bericht van haar moeder dat ze weidegang willen opbouwen.