Ypenburghoeve wat is daar nou precies mis?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:02

Ik was met een ander mee, en zij heeft niets gekocht. Waren op zondag en er kon ook geen paard voorgereden worden. We waren niet echt voor 1 specifiek paard aan het kijken. En zijn dan ook nog naar andere stallen geweest. En zij heeft nog steeds geen paard gekocht. Ik wel, maar dat was niet bij de ypenburghoeve. Zoals ik zei, het rijden met Pelham met sperriem houdt me tegen.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Ypenburghoeve wat is daar nou precies mis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:03

waarom zou je een paard kopen op een adres wat je niet vertrouwt, ik snap het niet.

Mousmous
Berichten: 1508
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:04

De witte van 11 jaar, maar die is inmiddels geruind en is die keuze voor hengst/ruin voor mij verdwenen. Die heb ik alleen in de box gezien. Ik geloof dat hij nu 8000 ??? is. Maar weet ik niet zeker

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 11:14

Kinke schreef:
waarom zou je een paard kopen op een adres wat je niet vertrouwt, ik snap het niet.


Omdat alleen dat feit, geen informatie geeft en zij daar nou eenmaal gevallen is voor een paard.
Ik probeer meer info te krijgen over waarom dat dan wordt gezegd. Gelukkig krijg ik nu ook meer echte praktijk info.
Dit paard ligt tussen 12.500 en 15.000 ( zeg bewust de exacte prijs even niet).
Ik ben me er bewust van dat ze voor dat bedrag ook elders iets kan kopen en indien nodig stuur ik haar ook richting Adelante bv.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 11:16

Ik zou bij veel twijfel verder kijken, er zijn ook heus betrouwbare stallen die PRE’s en Lusitano’s verkopen voor zulke bedragen.

barrye
Berichten: 709
Geregistreerd: 13-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:34

Een PRE is vaak ( innerlijk) sensibeler dan je denkt. Hele fijne paarden, mits ze bij je passen. c.q. jij je aan wilt passen aan het paard.

Je moet er open voor staan dat de reis naar Nederland, het veranderde klimaat, onze vaak andere omgang met paarden, ander stalmanagement, ander voer , vaak een veel grotere inpact heeft op het paard dan je in eerste instantie denkt. Ze hebben vaak meer tijd nodig om e.e.a. te verwerken. Een aantal maanden of langer in een rustige omgeving , met normale paarden mensen laat je uit eindelijk het ware karakter zien. Zeker als je zelf niet zo bekend bent met het ras.

Het bijv. steeds tegen de tralies staan, schreeuwen op stal tegen de dieren, harde drukke praten etc. wat daar vaak gebeurt, maakt dat een flink aantal paarden maar snel "in de houding gaan staan"cq. zich voorzichtig opstellen, maar even niet te veel drukte vertonen. Dat komt allemaal wel als je ze een poosje thuis hebt.
Tja en dan kun je wel eens achter je oren moeten krabbelen en denken "Wat heb ik nu eigenlijk gekocht Ik heb al bijna 20 jaar altijd enkele PRE's voor me zelf, voor shows, voor sport , Ook in Z dressuur. Maar ook voor fijne buitenritten. Ik kan je alleen adviseren, probeer ook eens te kijken bij mensen die de paarden al langer op stal hebben. Geen doorgangs huizen voor liefst snelle handel. Ga eens lessen op normaal afgerichte PRE's ( Wat ik aantal jaren geleden gemerkt heb bij paard watdaar in de lessen gebruikt werd was niet bepaald positief , zeker door de rijkunst daar) En koop je op zo n grote stal, dan zou ik persoonlijk nog eerder kiezen voor een onbeleerd paard. Maar ook daar zitten risico 's aan. Want hoe wordt hij straks onder zadel, is het dan het paard wat je zoekt. Succes met puzzelen