[Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 22:46

Wat een leuke updates!! <3

Pluis gaat op hol van balkende ezels kwam ik van de week achter _O-

Maar die stopt altijd na 10 sprongen weer }:0

Is een bit fitter geen idee? Ik weet dat joy4horses ongebroken bitten heeft, daar heb ik mij. Trust ook vandaan en zij heeft ook grote maten, want heeft toen een bit fitting op een shire evenement gedaan.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 07:09

Wat leuk al die updates :D

Doet willem het goed?

Lange singels en bitjes weet ik helaas niet, heb hier eens een dubbelgebroken bitje voor mn noordzweed gehaald in 15,5 maar dat is al heel lang geleden..

Mijn baby is bang voor echt alles :') ben wat aan het oefenen geweest met plastic over dr heen enzo en ze mag af en toe een rondje aan de hand mee als ik met faros het bos inga zodat ze wat kan zien buiten de wei om.
Dit is een foto van een paar weken geleden maar wat een vacht komt erop al, maar we hebben nu ook sneeuw :brr:
Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:36

Wie heeft de gouden tip?

Pluis is vorige week opeens begonnen met haar manen schuren.
Heb er al. Hele losse plukken uitgehaald ;(

Nou dacht ik misschien jeuk, dus heb de manen gewassen met TZ teershampoo, gebruik ik ook altijd bij de staart van Akkie als hij jeuk heeft en werkt top!
Nou bij pluis dus niet, ze gaat vrolijk ermee verder..

Ik heb een hele slechte voordroog baal gehad, ik vermoed dat het daarmee te maken heeft, deel ervan had ik al weggegooid en het gemengd met droge hooibalen, maar dit is het enigste wat ik kan bedenken waardoor ze is gaan schuren..

Aankomende vrijdag komt er weidehooi binnen, ipv voordroog wil even kijken. Hoe dat gaat!

Maar hoe zorg ik dat ze Nu
Afbeelding
stopt met schuren? Want anders word het straks alles eraf knippen en het ging net zo goed |(

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:39

Oh dat is den goeie. Duke gaat ook schuren van voordroog, schuurt zijn benen open tot bloedens toe. Ben gestopt met voordroog en hij is meteen gestopt met zijn benen schuren maar zijn manen schuurt hij wel nog steeds. Vooral in de zomer dus denk dat ie misschien toch iets van ZE heeft..

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 10:56

Kan ook komen door aangroei winterhaar, dat zie ik hier ook wel. Beetje zweten want het is niet echt koud, dat geeft ook jeuk.
Maar slechtvoer kan een hele goede oorzaak zijn

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 11:18

Ja het lijkt elke winter terug te komen en altijd als ze lange manen heeft en altijd haar hals..

Zomers nergens last van en op alle verschillende stallen met verschillend voer..

Voordroog krijgt ze al. Sinds juni dat we hier wonen maar de laatste baal. Was niet zo mooie..

Misschien idd de wintervacht, mja met erge zweet spuit ik haar af met warm. Water na het rijden en ik. Hé. Haar van de week dus gewassen met teer shampoo tegen de jeukjes..

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:19

Zal eens kijken naar de fitter.

Ja Willem doet het goed :) heel erg leuk. Nu de andere twee nog.

Lastig als ze alles eng vinden. Maar dan kun je wel leuk oefenen met zeil :D

Nadine, wat rot. Willem heeft ook alles afgeschuurd maar ik kan niet vinden waarom. Ik ben heel benieuwd of jij erachter komt. Allergietest was bij ons ook overal negatief op. Blijkbaar zijn best wat paarden allergisch voor luzerne. Krijgt ze dat misschien?

Ipv teer misschien ook teatree shampoo proberen ?

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 01:20

Ohh wat naar ja, arme willen.
Nee luzerne krijgt ze ook niet.
Onb. Voordroog en 1 kilo merriebrok na het rijden met zonnebloem olie, magnesium en vit e. (like 2 a 3x per week) en dat krijgt ze al jaren.. Ook zomers en dan zelfs vaker..
Dus vrijdag over op weidehooi..

Ja die tz shampoo is volgens mij een combi van teer een theatree shampoo.. Ik heb misschien ook nog wel. Aloë Vera shampoo om te proberen.. En zal morgen eens haar hals en manenkam goed roskam en, misschien voor de winter haartjes proberen of het helpt..

Snap er niks van zo ineens..

Maar meiden, ondertussen zijn al onze shires beleerd hé, word het niet eens tijd voor een gezamenlijke bosrit? :=

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:59

Als t enigszins in de richting is zou ik best willen :=

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 12:59

Nadiine__x schreef:
Maar meiden, ondertussen zijn al onze shires beleerd hé, word het niet eens tijd voor een gezamenlijke bosrit? :=


:j :j :j :j :j :j JA!!!!!!! :j :j :j :j :j :j :j

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:29

Zo naar als je niet weet van hoe of wat. Hopelijk helpt het weidehooi Pluis van haar jeuk af.

Nadiine__x schreef:
Maar meiden, ondertussen zijn al onze shires beleerd hé, word het niet eens tijd voor een gezamenlijke bosrit? :=


Goed idee! Moet Willem alleen nog wel even wat conditie kweken. Anders moeten wij na 10 minuten afhaken := :=

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:13

Nou ergens van het voorjaar/begin zomer, als het wat warmer is maar nog. Geen 30 graden :=

Denk. Ergens in het midden van iedereen? :=

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:52

Loonse en Drunense duinen? <<)

Denk niet dat Janus op tijd fit is btw, die is na 10 minuten dood :') dan kom ik wel met Edje.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:06

Of jij gaat op Janus en ik op Willem. Hebben we iedere 10 minuten koffiepauze :D

Nee 30 graden is niet fijn nee.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 19:30

Dan neem ik Duke mee, ik vind pauze ook wel gezellig :+

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:08

Haha een gezellig pauze-meeting :D

Maken we wel even naam met de Gentle Sleeping Giant. Tenzij die van jullie Shetlanders of vee tegenkomen _O-

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:35

Selka schreef:
Haha een gezellig pauze-meeting :D

Maken we wel even naam met de Gentle Sleeping Giant. Tenzij die van jullie Shetlanders of vee tegenkomen _O-


Wij rijden het kneuzenrondje :D tenzij we inderdaad zoiets tegenkomen, dan gaan we lekker hard _O-

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:45

Bereden is ze wel
Maar laden is een ander hoofdstuk.
Maar goed, er moet iemand foto.s maken

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:26

Esmeralda schreef:
Bereden is ze wel
Maar laden is een ander hoofdstuk.
Maar goed, er moet iemand foto.s maken


Dan ga jij mee met de shettie! 8-)
En inderdaad foto's is ook een goed idee!

Pluis die loopt met gemak 25 km, maar een rondje van 5km met elke kilometer pauze zegt ze ook geen nee tegen hoor, liever lui dan moe :=

Ja loonse/druinse duinen moet erg mooi wezen! Waar ligt dat eigenlijk?

En Esmeralda wil kate helemaal niet laden of met hulp wel? Want wij kunnen natuurlijk helpen op de terugweg met laden! Ik ken de frustratie met pluis, maar na vaak te doen word het wel beter.. :(:)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:33

Kom anders gezellig naar Limburg, is mooi hier :')

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:55

Laden is ook niet leuk.

Willem was perfect te laden maar na 3x ruim 2 uur op de trailer te hebben gestaan (file/wegwerkzaamheden) vindt hij het ook niet meer leuk. Hij gaat wel maar met tegenzin.

We gaan weer rustig oefenen en wat korte ritjes maken. Ook ga ik het tussenschot terug in de trailer zetten. Volgens mij vindt hij dat prettiger reizen.

Waren ze allemaal maar zo makkelijk als de shet. Die wil er ondersteboven nog wel in :+ maar voor hem is het ook enorm veel ruimte. Voor die grote van ons zijn het maar kleine hokjes.

Limburg, dat is wel een eind haha.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 01:02

Oh het zou wel fijn zijn als we elkaar kunnen helpen met laden! Ik neem sowieso een vriendin met Tinker pony mee (regelmatig terug te vinden op foto’s op mijn insta) als dat goed is, Duke staat rustiger op de trailer als er een paardje bij in staat. Duke moet alleen met 2-3 personen geladen worden, hij maakt zich niet druk, maar heeft gewoon geen zin om op de trailer te gaan.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 04:00

Selka schreef:
Laden is ook niet leuk.

Willem was perfect te laden maar na 3x ruim 2 uur op de trailer te hebben gestaan (file/wegwerkzaamheden) vindt hij het ook niet meer leuk. Hij gaat wel maar met tegenzin.

We gaan weer rustig oefenen en wat korte ritjes maken. Ook ga ik het tussenschot terug in de trailer zetten. Volgens mij vindt hij dat prettiger reizen.

Waren ze allemaal maar zo makkelijk als de shet. Die wil er ondersteboven nog wel in :+ maar voor hem is het ook enorm veel ruimte. Voor die grote van ons zijn het maar kleine hokjes.

Limburg, dat is wel een eind haha.


Paarden krijgen vooral stress van verhuizen en nieuwe opgevingen en gaan dat assosiseren (schrijf je dat zo) met die trailer. Willem is nu op training geweest, waardoor hij 2x toe "verhuist" is en dat vinden ze vaak niet zo cool, tenmiste dat heb ik toen erg aan pluis gemerkt.
Nu ze weer goed te laden is, kan ik zo met haar naar zee (2uur rijde) of Apeldoorn (1uur rijden) voor een lekkere bosrit! Zolang ze daarna maar weer thuis komt ;)

Ik kan aan haar meteen merken wanneer ze verhuisd is geweest (of naar de kliniek geweest is) dan gaat ze de 2 a 3x daarna eerst haar kop dwars met laden voordat ze er weer op wil.. Leuke dingen doen is altijd de sleutel tot succes hier! :D


Daphara schreef:
Oh het zou wel fijn zijn als we elkaar kunnen helpen met laden! Ik neem sowieso een vriendin met Tinker pony mee (regelmatig terug te vinden op foto’s op mijn insta) als dat goed is, Duke staat rustiger op de trailer als er een paardje bij in staat. Duke moet alleen met 2-3 personen geladen worden, hij maakt zich niet druk, maar heeft gewoon geen zin om op de trailer te gaan.


Prima wat mij betreft hoor!
Misschien neem ik mijn bijrijder en Akkie ook wel mee :j maar dat bekijk ik tegen die tijd wel even :D

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Foto] Het Shire en Clydesdale topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 07:04

Ik had zo graag meegewild! Lijkt me wel vet men zoveel shires bij elkaar!!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 08:27

anoukwendy schreef:
Ik had zo graag meegewild! Lijkt me wel vet men zoveel shires bij elkaar!!


Voor jou maar iets verder rijden toch? :+