Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:46

Even rust is ook goed Evelien, meende dat je haar ook nog niet zolang had. Kunnen jullie straks weer knallen op wedstrijd!

Dat is wel een heel punten verschil Marjolein, leuk dat het verder goed gaat en jullie weer lekker wedstrijden rijden!!

Hier gaat het ook goed, hebben alweer 9 winstpunten ondanks dat er nog zoveel punten beter kunnen!

Afbeelding

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:25

Mooi plaatje hierboven Gett!

Ik ben dit topic kwijt geraakt geloof ik :=
Even bijgelezen maar iedereen gaat wel lekker geloof ik? Ik las wat dingen over spanning, mijn Fries heeft daar vooral buiten veel last van omdat ze dan ver weg kan kijken. Bij ons helpt een oornetje en een instant magic spuit heel goed, het scherpe randje is eraf maar ze blijft scherp aan de hulpen, perfect om haar zo even te laten wennen aan het meegaan op concours enzo!

Wij zitten inmiddels alweer op B+23 in 7 wedstrijden, laatste selectie twee keer 200 en gister op de Gelderse kampioenschappen gestart; losrijden ging ze super fijn eenmaal in de ring heel veel spanning, ringen waren ook niet afgesloten waardoor ze wat uit balans raakte; oefen puntje dus

Afbeelding
Selectie (192,5 en 204)


Afbeelding
Gelderse (60,58%)


Afbeelding
Kringkampioen 2019

Hebben jullie nog wedstrijden gepland staan ?

M_arjolein

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:34

Super knap hoe jullie gaan Getty! Wat knap xwien! Die van mij had idd veel spanning maar die spuit ken ik niet. Ik gebruik nu confidence, ze is super braaf nu maar sluit zich wat af voor de hulpen, maar denk dat dit aan mij ligt. Ik ga 17 augustus weer. En jullie?

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:35

@M_arjolein die spuit is van naf, een orale pasta, is eigenlijk een zeer geconcentreerde magnesium shot, niks raars dus haha

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:46

Gett mooi plaatje ziet er goed uit!
Xwien super knappe prestatie kringkampioen en jammer dat je wat spanning had op de gelderse maar je bent er toch maar geweest !

Ik gebruik ook een pasta half uurtje voor tijd geven, ook op basis van magnesium . Zijn net de scherpe randjes eraf. Oornetje is een goeie , misschien moet ik dat ook eens proberen.
Ik heb Véline inderdaad nog niet zo lang deze maand heb ik haar een half jaar. Zo blij met haar en ik kan er ook steeds fijner aan rijden :D

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 11:05

Wien wat knap zeg, droom om zulke punten te behalen!

Super dan toch Evelien, zo kort een combinatie dan kost het ook nog even tijd om aan elkaar te wennen!!

Bij mij helpt het om een dik half uur in te rijden en rustig blijven. Dan krijg ik de meeste drukte er wel uit, voordeel is dat ze altijd blijft lopen. Zelfs al is ze moe, ze blijft lopen.

Iets anders dan een Fries, maar afgelopen winter een leuke 3-jarige haflingermerrie zadelmak gemaakt en nu wat meer aan het doorrijden. Beestje wordt steeds leuker :D

Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 13:09

Wat leuk een haflinger!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 16:27

gett schreef:
Wien wat knap zeg, droom om zulke punten te behalen!

Super dan toch Evelien, zo kort een combinatie dan kost het ook nog even tijd om aan elkaar te wennen!!

Bij mij helpt het om een dik half uur in te rijden en rustig blijven. Dan krijg ik de meeste drukte er wel uit, voordeel is dat ze altijd blijft lopen. Zelfs al is ze moe, ze blijft lopen.

Iets anders dan een Fries, maar afgelopen winter een leuke 3-jarige haflingermerrie zadelmak gemaakt en nu wat meer aan het doorrijden. Beestje wordt steeds leuker :D



[ [url=m/G3hC34.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuke haflinger! Mijn eerste pony was ook een haflinger..

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:07

@M_arjolein: spannend! Succes alvast, ik start een dagje na jou haha

@evelien: fijn dat die van jou de spanning wel los weet te laten naar mate je langer in rijd, kan die van mij nog wat van leren haha

@gett: leuke hafinger zeg! Mijn eerste pony was ook een haflinger

Wij starten aankomend weekend weer, voor het eerst L1, we gaan echt voor onszelf dit keer heb namelijk nog niet het idee dat we er 100% klaar voor zijn maar wil graag een puntje rijden ivm regels belofteplan hier in de buurt (wil kijken of we daarvoor in aanmerking kunnen komen, zo niet mooie ervaring rijker haha, maar daarvoor moeten we dus minstens L1+1 zijn)

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 17:45

Eerste puntjes in het L1 zijn binnen :) helaas tegenvallende scores, ze liep echt super goed vandaag maar daarom niet minder trotst :) 188,5 eerste proef en een tweede plek en 185 in de tweede proef

Afbeelding
Afbeelding

Hoe zijn jullie wedstrijden gegaan?

M_arjolein

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:27

Toch mooie punten xwien!! Ik had 2 magere puntjes 181 in beide proeven. De wedstrijd was naar binnen verplaatst en indoor was nooit echt ons ding. Paard wel overal langs gekregen en zaten wel echt fijne stukken bij. Ze was alleen wat kijkerig waardoor de nageeflijkheid soms te wensen over liet. Wij mogen nu L1. Ik hou haar nu even 2 a 3 maand thuis om even goed te trainen en dan ga ik indoor eens even kijken hoe het L1 gaat. Dan eerst maar eventueel geen punten in het L1 maar even lekker km's maken. Heb 4 jaar geleden zo vaak B gestart en nu in 3 wedstrijden dr eigenlijk heel snel door heen gereden ben wel klaar met die B proeven :')

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:07

Oh wat jammer! Is het zulk slecht weer geweest bij jullie? Hier was de bak ook aardig nat, die van mij was de enige die zonder moeite door de plassen baggerde :’) ik ben ook blij dat ik de overstap naar L heb gemaakt, die B proeven vond mijn paard echt saai worden en daar werden ze niet beter of netter van haha

M_arjolein

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 22:23

Het had wel aardig geregend hier ja haha en het regende zaterdagochtend ook dus het was niet heel erg dat het naar binnen ging :D Heb je er in de L1 minder last van? Ben heel benieuwd ze kan wel wijken alleen de overgang van galop naar draf op de diagonaal lijkt me erg lastig.

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:13

In het L komt alles net even wat sneller achter elkaar, en zitten meer voltes 10-15 meter in wat ik persoonlijk fijn vind voor de impuls en buiging. De overgang op de diagonaal lijkt lastig maar hij viel mij alles mee toen we hem zijn gaan oefenen, eerste training viel ze helemaal uit elkaar daarna begreep ze wat de bedoeling was, veel oefenen en echt goed terug zetten op het achterbeen, als ze dat goed kunnen is die overgang een eitje haha

M_arjolein

Berichten: 1436
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:59

Goede tip xwien dank je! Die van mij valt daar mee inderdaad nog wat uit elkaar!

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 09:26

M_arjolein schreef:
Goede tip xwien dank je! Die van mij valt daar mee inderdaad nog wat uit elkaar!


Is ook lastig hoor, zeker voor jonkies! In de hoek gewoon al goed terug nemen in tempo, en rechte wendingen mee gaan nemen in galop, gewoon afwenden bij A/C en B/E, die van mij had de neiging om door te lopen over de schouder zeg maar, dus schouder voor in galop

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:05

Wie weet wat je kan doen voor paard slecht aan het been is en niet reageert op je been

Wie weet er een voer of iets waar ze voorwaarts van word

Laura1982

Berichten: 4076
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:10

Blizzart heel consequent zijn been is been geen reactie tik. En dan ook echt even volhouden overgangen rijden en schijn overgangen.

Wat krijgt je paard nu voor voer? Je zou wat haver bij kunnen voeren maar magnesium en vit E met selenium doen vaak ook al wonderen.

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:26

Ik heb altijd geleerd; paarden die lui zijn op het been: weinig been en paarden die vlug zijn veel been

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:13

Sowww, topic weer gevonden :D :wave:

Blizzart; ik zou idd wat Laura zeg consequent zijn. Been, geen reactie, tik. Als het in stap gebeurt en hij draaft aan; belonen. Je hebt dan iig reactie gekregen en van daaruit kun je verder.
Altijd consequent zijn, actie - reactie.
Mike was “vroeger” een trapzak maar na deze aanpak is ze super aan het been en kom ik veel meer aan rijden toe.

Laura1982

Berichten: 4076
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:15

Zwaai marjon *\o/* *\o/*
Gezellig dat je er weer bij bent.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:57

Vandaag super leuke cross training gehadAfbeelding
Afbeelding

Splinterz

Berichten: 1136
Geregistreerd: 28-05-12
Woonplaats: Radewijk

Re: Wie start er allemaal met een Fries, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:15

Zijn er nog meer die meedoen aan de Koudbloeden Dressuur Competitie overijssel?

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:58

Splinterz schreef:
Zijn er nog meer die meedoen aan de Koudbloeden Dressuur Competitie overijssel?


Wij zijn vandaag geweest ja, jij ook?

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:22

Gefeliciteerd Wien, tegenvallende scores kan toch niet als je winst hebt!! Dan heb je het altijd goed gedaan.

Nogmaals gefeliciteerd marjolein, toch weer een knappe prestatie!! Zijn jullie super vooruit gegaan, lekker L1 starten, zijn jullie wel klaar voor.

Met m'n vorige merrie vond ik L1 erg leuk, zat wat meer uitdaging in. Op de diagonaal van hand veranderen was juist leuk, dat moet je vooral op je zit doen.

Blizzart met voer krijg jij je paard niet voorwaartser, vooral altijd concequent zijn. Ook niet 1x even wat minder, nee altijd. En natuurlijk een fijne lesgever! Wat stoer trouwens crossen!!

Wien ik ben het niet met je eens, elk paard moet op weinig hulp reageren, zelfs als ze al voorwaarts zijn.

Ik zit in Friesland, morgen wedstrijd in Koudum voor alleen Friese paarden!

Leuk nieuwtje, Hiske is eindelijk drachtig, volgend jaar eind juni/begin juli een veulentje van Alwin *\o/*