Clydesdales in België

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Clydesdales in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 20:55

Oké, we zijn nu een uur verder en ik heb gevonden hoe ik een nieuw topic open! *\o/*
Ik hoop dat dit de bedoeling is want ik ben echt een groentje... Als iemand fool-proof bokt tips heeft voor mij, laat maar lopen!

Zou graag ook hier mijn twee knappe Clydesdale mannen even voorstellen.
Het hele verhaal verschijnt binnenkort in de Gentle Giant News (jeeej!) en zal ik daarna ook hier plaatsen als blijkt dat ik het juist gedaan heb :D .

14/12/2014
Dexter

Volledige naam: Garff Glashtyn
Geboortedatum: 16/03/2008
Geboorteplaats: Isle of Man, Schotland
Kleur: Light bay
Kenmerken: brede bles, vier witte sokken

De Glashtyn was een mythisch wezen in de geschiedenis van the Isle of Man. Het was een schepsel, half man, half paard, dat mooie vrouwen verleidde en mee lokte in de zee. Zijn roepnaam is veranderd naar Dexter ergens tussen zijn eerste en derde levensjaar, dit weet ik niet helemaal precies. Dexter heeft nogal wat verschillende eigenaren gehad. Ik vond het echt geen mooie naam en heb de hele tijd maar zitten denken over een nieuwe naam! Maar tegen de tijd dat hij dan bij mij thuis arriveerde was ik al zo gewend aan zijn naam en heb ik hem gewoon gehouden :)

Dit is Dexter toen ik hem in Manchester ging bekijken:

Afbeelding

Hij kwam dus bij mij op 14 december 2014, een mistige zondagmorgen, omstreeks 11u00. Een grote grijze vrachtwagen reed de oprit op en daar was hij dan eindelijk :D
Dit is Dexter bij aankomst.

Afbeelding
Afbeelding

Toen ik hem kocht was Dexter zadelmak. Punt. Hij was eeeeerrrrggg braaf en zadelmak, hij kende stap draf en galop maar was niet doorgereden. We zijn nu twee jaar verder en hij is nog steeds hetzelfde :D Mijn rots in de branding, door en door braaf, hartje van goud, lekker eigenwijs en liever op zichzelf maar op zijn eigen manier toch lief en aanhankelijk.
Hij loopt nu voor de koets, dit doet hij erg graag! We zijn twee keer naar zee geweest, hij heeft een optreden van ons showteam mee mogen doen, we zijn samen naar de Shire Show geweest en hebben ons mannetje kunnen staan tussen al die Shires :+ .
Dit zijn foto's van aan zee, het eerste optreden en van op de keuring.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Duke's verhaal volgt snel!

Keandra
Berichten: 1173
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Clydesdales in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:58

Leuk, mooie reclame voor een ras dat je bij ons niet zo vaak ziet.
Machtig dier is het.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:01

Wat een joekel! Gaaf. Ik hou wel van zulke paarden.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:01

Oei toch wel een zwak voor de Clydesdale hoor! <3 <3 <3

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Clydesdales in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:37

Ik heb er ook 1! Maar ik woon in Nederland, mag dat ook? :D Afbeelding

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Re: Clydesdales in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:46

Dexie!!!! <3 <3 <3 <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 12:34

AbbyBlues schreef:
Dexie!!!! <3 <3 <3 <3

Dit is meteen ook het enige dat ik snap van heel dit bokt gebeuren :D Moet er nog in komen denk ik

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 12:35

Captain schreef:
Ik heb er ook 1! Maar ik woon in Nederland, mag dat ook? :D [ [url=m/xKz1g5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jaaaaaaaaaa mag zeker! Hoe meer hoe beter :) Ben jou denk ik nog nergens tegengekomen? Zijn er niet zo veel in België en Nederland, ik dacht dat ik ze wel allemaal kende nu :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 12:37

Keandra schreef:
Leuk, mooie reclame voor een ras dat je bij ons niet zo vaak ziet.
Machtig dier is het.


Hij plakt goed op foto's, als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij zo indrukwekkend is haha! Het is echt een grote knuffelbeer. En heel vies op dit moment. :P

neila
Berichten: 90
Geregistreerd: 26-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:06

Nog eentje uit Nederland (import Ierland). 3 jaar. Zadelmak.


Afbeelding


Is vaak kleverig en vies. Gebruikt elke nacht gegarandeerd één van zijn drollen als kussen.

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 17:53

Oké next! :D

04/12/2016
Duke


Volledige naam: Arclid's Duke of York
Geboortedatum: 03/06/2016
Geboorteplaats: York, Verenigd Koninkrijk
Kleur: Bay
Kenmerken: brede bles, vier witte sokken, witte plekjes op de hals

Fun fact: Duke was een ongelukje :)) :))
Dezelfde fokker/handelaar als waar ik Dexter had gekocht, daar komt ook Duke vandaan.
Hij had een mooie ruin gekocht voor bij zijn dubbelspan en wilde hem natuurlijk wat laten wennen aan zijn nieuwe omgeving, in de wei bij de rest van zijn kudde merries en ruinen.
Een aantal van zijn merries werden verkocht en hij ging aan de slag met de ruin.
HOWEVER, een aantal maanden later ging de telefoon. Het was de nieuwe eigenares van een van zijn merries om te zeggen dat er een veulentje geboren was. Euh.... OEPS! Veulen??

De ruin bleek dus geen ruin te zijn. 8)7
De mensen waren blij met hun veulentje maar konden niet allebei de paarden verzorgen. Tony, Duke's fokker, heeft het veulentje dan terug gekocht en zo is hij bij mij terecht gekomen :)

Dit is Duke bij Tony in Manchester, niet gek dat ik meteen verliefd was hé :D :
Afbeelding

Afbeelding

Net als bij Dexter was het liefde op het eerste zicht :D
Natuurlijk, als je 900 km wilt reizen om een paard te gaan bekijken ben je al verliefd voor je vertrekt. Je mag dat dan alleen nog niet hardop zeggen ;)
Dit is Duke bij aankomst, zijn eerste ontmoeting met Dexter (die echt hele tijd moest klieren) :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is nu net drie weken hier en hij doet het su-per! Hij past goed in de groep, is vriendjes met alle veulentjes hier, doet echt zijn best om vriendjes te worden met Dexter maar die haat alles jonger dan 3 jaar. :roll: Hij is veel fotogenieker dan Dexter! Dexter heeft op 90% van de foto's zijn tong uitgestoken of zijn oren plat gelegd. Zucht.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Qua uiterlijk zijn de gelijkenissen treffend, qua karakter zijn ze erg verschillend.
Dexter is het lieve makke lammetje. Hij kan twee maanden stil staan en is daar perfect gelukkig mee, je kunt er daarna ook gewoon opstappen en mee weg rijden. Hij houdt niet van knuffelen en tutten, is meer op zichzelf en laat je op zijn eigen manier wel merken dat hij je graag heeft. Hij volgt me in de wei als een puppy, is heel voorzichtig en vertrouwt op mij.

Duke is een kleine knuffelbol, doet niks liever dan knuffelen en fletsen, is nog lekker speels en heeft nergens schrik voor. :)

Gelukkig kon Dexter op enkele kerstfoto's wel lachen, de helft was mislukt :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 17:54

neila schreef:
Nog eentje uit Nederland (import Ierland). 3 jaar. Zadelmak.


[ [url=m/LEbpEO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is vaak kleverig en vies. Gebruikt elke nacht gegarandeerd één van zijn drollen als kussen.

[ [url=m/rXb4ug.jpg]Afbeelding[/url] ]



Haha! Dat ziet er bekend uit, alleen staat Dex 's nachts niet op stal dus die rolt gewoon in de modder, ook lekker plakkerig

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Clydesdales in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 22:58

Ik kan blijven kijken naar je foto's, ik vind ze echt geweldig :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 20:10

snowdon schreef:
Ik kan blijven kijken naar je foto's, ik vind ze echt geweldig :D

Ahh dankjewel! :D