[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:03

Hebben deze dekens extra ruimte op de borst? Of standaard deken?

Halve hals past over het algemeen niet bij mijn jongens ivm hals aanzet.

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:09

Diekke heeft best wat hals, maar zal vast niet te vergelijken zijn met je jongens inderdaad. Afbeelding
Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1452
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 22:13

Ik heb een disc sluiting dat vind ik wel fijn met die bredere borst

Afbeelding

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 00:42

Wat schattig Boemel!
Ik had een hele goedkope van het huismerk van Divoza, Pagony? Lag top! Heb voor wende ook een amigo gehad die lag ook mooi, en ben nu voor eczeemdeken aan het kijken. Ilse is niet extreem aan het schuren, maar vorig jaar wel net een pluk midden uit haar manen eraf, vond ik zonde en ze wordt ook bruin in de zon, dus toch ook maar een deken eroverheen. Heb net ej eigen merk en QHP binnengekregen, zaterdag even passen. Zijn hele dunne, hoop dat ze ze niet kapotmaakt… maar die hele zware eczeem dekens van Rambo vind ik ook niks, zeker in de zomer niet.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:41

Als voorzitter van de Elias fanklup moet ik toch ff vermelden dat het super super knap is dat Isabelle Vroomans vandaag met Hummer (v. Elias) vandaag Nederlands kampioen M2 geworden is.
Echt super super knap!!

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:14

Wat een knoeperd is die enter van jullie Meya!

Getty_Maan schreef:
Heb je ook nog een favoriete hengst uitgekozen jelske? Boet vind ik ook prachtig, stond ook op mijn lijstje.

Met de hengstenshow in Harich kan je meestal ook een dekking winnen met lootjes trekken.

Wij gaan mogelijk voor Murk. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik liefst nog steeds Kanne erop zou hebben. :o Naar aanleiding van het online fokadvies dat we hebben ontvangen, wil ik mijn keuze misschien toch nog eens goed bekijken, omdat daar wel iets heel anders uit gekomen is.

Getty_Maan schreef:
Hier Hiske op zwangerschapsverlof gezet, als ze vroeg gaat kan er 4 april al een veulen zijn.

23e is Hiske alweer 10 jaar geworden en de 24e is haar dochter Tjitske 2 jaar geworden. Volgens mij is Tjitske al groter dan haar moeder... Wordt een leuk project voor volgend jaar.

En Maan is net de 200 dagen dracht gepasseerd. Ze doet het zo goed, dat ik waarschijnlijk zaterdag er voor het eerst op ga. Je merkt echt aan haar dat ze het nodig heeft om wat te doen, ook al is het niet veel.

Ze te lezen doen ze het allemaal erg goed! Ze zien er ook goed uit <3

SunnyHorse schreef:
Ben zelf weekje op wintersport geweest, dan is het weer heerlijk om de paarden weer te knuffelen bij terug komst.
Voor de vakantie de laatste buitenrit en menles gehad: nog 36 dagen aftellen, op de verjaardag van mijn man is ze uitgerekend. Aangezien ze vaak op de dag nauwkeurig bevalt, lijkt het me super leuk verjaardagskado. Moet zeggen dat ik inmiddels ook weer spanning krijg, ik vind het het mooiste wat er is, de bevalling, veulen etc, maar ook zo kwetsbaar en risicovol. Ik hoop zo ontzettend dat alles goed gaat. Neem haar nog wel mee op buitenritje en dan mag mijn dochter erop. Zij is een lichtgewicht veertje. En ik train haar ook rustig aan de longe. Ik vind het belangrijk dat ze in conditie blijft en fysiek sterk. Ze heeft natuurlijk weer een grote prestatie te leveren over 36 dagen.

Onze bijna 3 jarige is ook echt een topper. Jeugdig, soms onstuimig, braaf in de omgang, is weer flink gegroeid. Een van de twee enter merries is volgens mij hengstig aan het worden want hij is nu wel flink aanwezig als hengst, snuffelt rustig de hele middag waar er eentje geplast heeft. Gelukkig is het nog te handelen. Hoefsmid was er vandaag en dan is hij echt zo braaf! Ben heel nieuwsgierig hoe hij het straks doet met beleren.

Aftellen geblazen bij jullie dus! :):) Heul spannend! Ben zo benieuwd hoe de veulentjes van dit seizoen er bij jullie allemaal uit gaan zien!

Het jonge spul is ook lekker in de weer zo te lezen.

boemel schreef:
Ik had net een Penny momentje met Mirtje.
Ze kent het commando ‘blijf’. Dus ik liep 15 meter bij haar vandaan en riep ‘kom maar”.
En toen kwam ze vanuit stilstand meteen aangedraafd met haar oortjes naar voren zonder bozigheid. Zo lief <3

Ben haar nu in stap aan het longeren. Dat gaat goed. En we zijn ook bezig met de voetjes op te tillen. Achter doen we met een touw, want ze kan razendsnel meppen als ze het niet vertrouwd, maar ook dat gaat steeds beter.
We worden zelf ook steeds handiger en dapperder :D

<3 <3

Laura1982 schreef:
Welke dekens hebben jullie op je fries liggen? Bij bucas en horseware graag de types erbij. Ik ben opzoek naar nieuwe voor de mannen maar weet niet exact hoe ze vallen.

Die van mij heeft veel schoft en een lage halsinzet. Daardoor zweer ik bij de dekens van horseware, die zitten Jels zo goed. Ik heb voor haar éénmaal de Rambo® Supreme 1680D Vari-Layer Turnout (250g Medium), éénmaal de Amigo® AmECO 12 Plus Turnout (0g Light), aangevuld met enkele liners (die je overigens heel goed via marktplaats op de kop kunt tikken).

Voor Pit heb ik (nog) geen dekens (meer), Ze heeft in het verleden dekentjes gehad van EJ-huismerk, maar in de opfok draagt ze natuurlijk niet. Als ze op een gegeven moment terug naar stal mag komen heb ik eerste de oude dekens van mijn neef. Hopelijk past ze die dan en kan ze die eerst opgebruiken.

Sanet schreef:
Als voorzitter van de Elias fanklup moet ik toch ff vermelden dat het super super knap is dat Isabelle Vroomans vandaag met Hummer (v. Elias) vandaag Nederlands kampioen M2 geworden is.
Echt super super knap!!

Ik las het ja! *\%/* Hopelijk heeft Pit diezelfde sportieve genen mee gekregen van haar vader :Y)

Hier gaat het wel lekker! Aanvankelijk dacht ik dat ik Jels haar hengstigheid gemist had, maar vandeweek was ze dan plots toch heel hengstig. Gisteren met Jels naar de veearts geweest voor een echo van haar baarmoeder. Baarmoeder(mond), eierstokken, eudeem - alles lag er goed bij. Waren ook duidelijk twee hele grote, rijpe follikels te zien op de rechter eierstok en de eisprong zal naar verwachting zondag of maandag zijn (afhankelijk van de temperatuur). Gelijk maar even een swap laten doen voor bacterie-kweek en ontstekingscheck.

Als we deze cyclus hadden gebruikt was de kans erg groot geweest dat we 2 voor de prijs van één gehad hadden }:) Vrees dat ik dan toch een tweede draagmerrie had gehuurd. O:) één dezer dagen hoor ik in ieder geval of de swap goed is en waarschijnlijk maandag nog een scan om even te kijken of de hengstigheid goed doorlopen is. Dan gaan we volgende cyclus beginnen met insemineren. <3

Ondertussen ook het online fokadvies ontvangen! Liet even op zich wachten maar ook heel leuke dingen uit gekomen! Vind het ook heel leerzaam om te lezen en tegelijkertijd leuk om te lezen hoe zij Jels beoordelen:

Omschrijving merrie op basis van beschikbare informatie: schreef:
Jelske M. is een éénentwintig jarige stamboekmerrie van Lolke 371 uit een stamboekmerrie van Tamme 276. Ze komt uit een kleine weinig predicaatrijke stam. Wat positief opvalt is het feit dat de moeder van Jelske M. twee sport nakomelingen heeft. Jelske M. is een opvallend goed bewaarde merrie. Ze zou meer rastype mogen uitstralen. Haar hoofd zou edeler mogen zijn en ze heeft niet veel behang. De halsstand is wel verticaal al zou ze meer lengte in de hals mogen hebben. Met een lichtere hoofd hals verbinding. De bouw van Jelske M. is voldoende, de schouderligging is steil en haar lendenen zijn iets week. Haar kruis is kort en hellend. Maar gezien haar leeftijd is vooral de rug nog sterk en duurzaam! Het beenwerk is opvallend goed van kwaliteit met lange koten. Ze heeft een franse voorbeenstand en is licht sabelbenig. De stap is kort en mist soms de tact. De draf mist met name lichaamsgebruik en buiging in het achterbeen. Het voorbeen zou ook ruimer en verder weggezet mogen worden. De inzender roemt het lieve en betrouwbare karakter van Jelske M. en wil hierin ook geen concessies doen. Primaire verbeterwensen vanuit de inzender zijn het beenwerk en het rastype met inachtneming van het inteelt en verwantschap. De inzender wil graag een paard fokken die ingezet kan worden voor de sport en recreatie. Genoemde eigenschappen en wensen proberen wij met name te behouden en/of te verbeteren met onze gemaakte keuzes. Jelske M. is drager van het waterhoofdgen.

Beoordeling van de beweging neem ik met een korrel zout, Jels is nog niet rat en we hebben heel voorzichtig gedaan om toch enigszins wat beeldmateriaal aan te kunnen leveren. Al is het geen grote beweger.

In ieder geval zijn de volgende hengsten uit het advies gekomen:
1. Kanne 534
2. Hildwin 529
3. Menso 542.

Daar hebben ze de volgende onderbouwing bij aangeleverd:

Kanne 534 schreef:
Kanne 534 is een hengst met veel rasuitstraling. Hij heeft een edel hoofd en een verticale hals met voldoende neklengte. De hengst beschikt over een sierlijke belijning en veel behang. De hengst heeft veel jeugd-uitstra-ling en is voldoende langgelijnd. Kanne 534 heeft een horizontale romprichting. Hij zou in de bovenlijn iets geslotener mogen zijn, de schouderligging is schuin en lang en hij heeft een iets hellend kruis. Het beenwerk van Kanne 534 is hard en droog. De hengst zou iets meer lengte in het voorbeen mogen hebben. Zijn been-werk is correct gesteld met een goede hoek in het achterbeen. De stap van Kanne 534 is actief, voldoende ruim en met voldoende takt en lichaamsgebruik. In de stap zou de hengst iets meer buiging in het sprongge-wricht kunnen tonen. In de bewegingsafloop van het voorbeen is de hengst correct. Kanne 534 heeft een goed voorbeengebruik. De draf is ruim voldoende van ruimte en gedragenheid, maar zou meer buiging in het achterbeen mogen hebben. De hengst heeft veel talent voor galop. Kanne 534 is lichtvoetig, heeft een goede sprong met veel afdruk en kan goed schakelen. Kanne 534 is plezierig in de omgang, nieuwsgierig en heel in-telligent. Kanne 534 kan in combinatie met Jelske M. rastype (langere hals met een lichtere hoofd-hals verbin-ding) en met name het beenwerk (minder frans en correcter gesteld achterbeen) gaan verbeteren. Tevens wordt de draf en de sport aanleg sterk verbeterd met deze keuze!

Hildwin529 schreef:
Hilbert 529 is een grote hengst met veel rasuitstraling. De hengst heeft een voldoende edel hoofd met een lange verticale hals en veel behang. Hilbert 529 is goed gebouwd. De romprichting van Hilbert 529 is horizontaal met een goede schouderligging, een sterke bovenlijn en een goede aansluiting in de verbindingen met daarbij een opvallend lang kruis. Het beenwerk is hard en droog met een correct gesteld voorbeen en een licht sabelbenig achterbeen. De stap is goed van takt en heeft ruimte en lichaamsgebruik. Hilbert 529 heeft een ruime draf waarbij hij veel houding maakt. De hengst zou wat meer lichaamsgebruik mogen tonen en het achterbeen mag resoluter ondertreden. De galop heeft een mooie techniek, is heel opwaarts met een goede sprong en afdruk. Hilbert 529 is een zeer plezierige hengst in de omgang. Hij heeft veel lerend vermogen, toont inzet en is een fijne bewerkbare hengst. Hilbert 529 kan in combinatie met Jelske M. rastype (langere hals) en met name het beenwerk (minder frans en correcter gesteld achterbeen) gaan verbeteren. Tevens wordt de stap sterk verbeterd met deze keuze! Het aangename karakter wordt verder verankerd met deze keuze.

Menso 542 schreef:
Menso 542 is een jeugdige hengst met voldoende ras uitstraling. Hij heeft een edel hoofd maar zou een iets lichtere hoofd-halsverbinding mogen hebben. Hij heeft voldoende behang en een voldoende lange hals. De hengst heeft een iets neerwaartse romprichting met een sterke bovenlijn en brede lendenen. Hij heeft een goedgeplaatste, schuine schouder. Menso 542 heeft voldoende lengte in zijn kruis wat licht hellend is en iets hoog geplaatst. Menso 542 heeft fijn, hard en droog beenwerk, waarbij zijn hoeven iets royaler zouden mo-gen. De hengst is tactmatig in zijn stap, die ruim en actief is met veel lichaamsgebruik. De draf heeft een goede takt en toont veel natuurlijke balans met veel zweefmoment en lichaamsgebruik. Menso 542 heeft een goed voorbeengebruik, sterk achterbeengebruik en veel schakelend vermogen. De hengst toont een op-waartse sprong in galop, met veel vermogen om te schakelen. Menso 542 is een hele vriendelijk hengst. Menso 542 is een heel fijn paard om mee te werken en hij heeft ontzettend veel instelling, kan al goed scha-kelen en laat spanning makkelijk afvloeien. Menso 542 kan in combinatie met Jelske M. Rastype (langere hals met een lichtere hoofd-hals verbinding) en met name het beenwerk (minder frans en correcter gesteld ach-terbeen) gaan verbeteren. Tevens wordt de draf en de sport aanleg sterk verbeterd met deze keuze!


Nou, Kanne hoef ik niet verder toe te lichten, want was ook onze eerste keus. Hildwin hebben we wel overwogen omdat de lijn goed aansluit op Jels, maar die spreekt mij in het geheel gewoon niet aan. Menso hebben wij eerder eigenlijk nog niet in het vizier gehad, dus dat vonden we heel interessant om zo te lezen.

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:08

Wat interessant!

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:17

Jij zegt Hildwin, maar in het verhaal staat Hilbert. Zijn twee hele verschillende hengsten :D

Kan Jelske zelf niet meer een veulen dragen, als het er nog zo goed uit ziet?

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:25

Ik bedoel eigenlijk ook Hilbert :') Wie bedenkt er ook twee hengsten een zo gelijkende naam te geven :=

We willen Jelske idd de dracht niet meer aandoen. De dracht van Pit heeft haar bekken geen goed gedaan. Je zou kunnen zeggen dat ze daar een bepaalde mate van bekkeninstabiliteit aan over heeft gehouden, al hebben we dat het afgelopen jaar flink kunnen revalideren. Daarnaast heeft ze extreem lang aan de nageboorte gestaan (ruim 7 uur) en daar wil ik ook niet meer aan beginnen. Dit alles nog los van de behandeling van haar peesblessure aan de tussenpees t.h.v. de sprong linksachter.

Vorige twee drachten is ze wel gelijk van het eerste rietje drachtig geraakt, dus ik hoop van harte dat ze die traditie voort zet. :Y) Als de transplantatie dan ook nog lukt...
Laatst bijgewerkt door _Jelske op 01-03-24 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:42

Heb voor nu een Bucas Irish Turnout Extra 300g besteld. Die kan ik op beiden passen en dan bekijken of dit wat is of dat we toch wat anders nodig gaan hebben.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:08

_Jelske schreef:
Wie bedenkt er ook twee hengsten een zo gelijkende naam te geven :=


Aaaah jij hebt het jaargang met Jesse, Jense, Jisse gemist. Dan valt alles mee, daarna :)

_Jelske

Berichten: 1327
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:15

WHAHAHAHAHAHAHAHA _O-

Eerlijk is eerlijk; het lijkt welhaast een traditie. Dit jaar: Mans, Manno, Menso en Murk.
Martinus kan ik dan weer prima onderscheiden, dus die doet voor mij in het rijtje niet mee.

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:46

Mans gaat de plas over, dus dan doet die ook niet meer mee. En Murk is blijkbaar een kruising tussen een Marokkaan en een Turk %)

Lys_PPA

Berichten: 1358
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:28

Sorry ik lig mijlenver achter met reageren :') maar lees uiteraard nog vrolijk mee.

Wat een interessant bericht Jelske mbt omschrijving van jou merrie en waarom die bepaalde hengst er goed bij past.

Laura1982 schreef:
Welke dekens hebben jullie op je fries liggen? Bij bucas en horseware graag de types erbij. Ik ben opzoek naar nieuwe voor de mannen maar weet niet exact hoe ze vallen.

Ik heb bucas smartex rain big neck en n bucas smartex medium big neck. De rain uitvoering zit als gegoten, em de medium uitvoering zit iets te wijd aan de hals, dezelfde ondermaat overigens :+

Afgelopen woensdag mn nieuwe zadel gekregen :D zooo mooi en vandaag heerlijk op gereden. Ik heb in de tussentijd een huurzadel gehad en Picasso is enorm vooruit gegaan de laatste 12(?) weken.
Had ook een springzadel om te passen door zadelpasser, zadel lag in stilstand goed maar helaas niet in beweging. Dus die zoektocht blijft.

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:21

Even een ego post tussendoor.

Maar heb net voor het eerst op Maan gezeten en een paar rondjes gestapt, haar fokker heeft mij geholpen. Heb het meeste vertrouwen in hem met beleren, omdat wij het vroeger altijd samen deden.

Ze deed het heel braaf, wel nog spanning, maar dat is heel logisch.

Morgenochtend nog een keer en hopelijk kan ik het dan met de mensen van stal verder oppakken. <3

Mijn kleine veulentje, niet voor te stellen hoe dat voelt!
Afbeelding

boemel

Berichten: 8496
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:39

Wow dat moet een fantastisch gevoel zijn.
De start van het rijden is gemaakt.

Ik heb vanmorgen Mirtje lekker gepoetst zonder stress en haar daarna voor het eerst gelongeerd.
Ze was op links even lastig, maar daarna ging ze super.

Was een spontane actie met Diekke die los in de bak liep en had niets afgezet met touwtjes, dus ik was hartstikke blij.
Afbeelding

Sanet

Berichten: 7988
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 13:41

Wat een heerlijk nieuws hier allemaal!
Lekker aan het werk met de paardjes. Top!

Hier ook echt aan het genieten van de zon, gister met mijn drachtige dame met de bbp gereden, man man, die heeft nog aardig het gaspedaal ingedrukt staan hoor. Poh!
Afbeelding


En vandaag met mijn gekke oude taart een rondje buiten gedaan, in passage overdwars over het fietspad. Op dit paadje konden we eeeeeeeeindelijn galop doen, was bijna dierenmishandeling dat ze daar 3/4 van het rondje op moest wachten.
Afbeelding

Misschien ligt het toch aan mij? -O-

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 14:22

Over dekens,
Merrie 1: EJ dekens en een bucas staldeken(wel een bontje op laten zetten bij de schoft) en zomers een bucas vliegendeken
Merrie 2: een regendeken van EJ, de gevoerde winterdeken van een ander merk (weet ff niet meer welke) en vliegendeken van bucas.

Mooie foto's allemaal, wat is die zon toch goddelijk! En op buitenrit, heerlijk. Ik wacht nog even totdat het wat droger is, dan hoop ik ook weer de bossen in te kunnen.

En voor het eerst op Maan, wat zal dat een heerlijk gevoel zijn!

Hier vanochtend onderlinge wedstrijd vd fokvereniging, alvast een M1 proefje gedaan. Poeh, moet er even in komen in dit niveau/proefje. 185,5 -2 (3x 4 waarvan 1 een dubbelteller :+ ) maar goed, er ging ook zeker dingen goed. Is maar goed dat we eerst nog een paar L2 hebben staan :D

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 15:20

Getty Maan wat tof!!
Geniet van dit gevoel.

Boemel heerlijk dat soort spontane acties die geven zoveel voldoening

Sanet ja hier grote blij met de zon erbij!! En jou oma is zo lekker zichzelf i love it.

Meya helemaal niet slecht toch voor een 1e keer oo nieuw niveau.

Hier ilias weer netjes gemaakt en zn staart gewassen. Resultaat bij terugkomst in de paddock rollen en weer net zo vies zijn als daarvoor...
Deken is binnen gekomen ga hem morgen passen en weer voor het eerst op paard ziten. Douwe en ik gaan lekker samen stappen hopelijk ook weer in de zon

ivy_power89

Berichten: 5865
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 12:57

Lang geleden heb ik mij hier al eens gemeld maar ben het topic uit het oog verloren :roll:
Gebeurd vaker met ook andere topics...

Anyway,
Ik heb 3 paarden waarvan 1 "echte" fries, 1 met 50% fries bloed en 1 met 37.5% fries bloed.

De 100% fries is een Hette x Olgert, finalist geweest van de friesian talent cup en wordt dit jaar in mei 6 jaar oud.
Door heftige gezondheidsklachten doet hij (en de andere 2 _O- ) vrij weinig en loopt daarom slechts L1 met winst.
Wel enorm jammer, er zit zoveel power in dat paard, en hij is altijd zo fijn te rijden dat er echt veel meer in zit wat ik er nu gewoon niet uit krijg :n
Zelf met 1 van de andere Z1 gereden, dus een uber beginner ben ik niet perse maar ik heb zeer ernstig astma met elke paar weken een ziekenhuisopname, dat constant trainen er niet in zit en dan is het ook niet fair om te verwachten dat een paard van zijn formaat 1.70 met slungel benen ook met stabiliteit rond loopt.

Ik heb de hoop dat het ooit nog gaat komen, en zo niet, dan heb ik wel een mega lief en braaf paard, mijn droom fries _O-

Meya_

Berichten: 1438
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 13:37

Klopt hoor Laura, ben ook zeker tevreden met de punten!

Haha, gebeurd hier ook bij één.. lijkt wel alsof het rollen als ze schoon is nog lekkerder is dan niet gewassen :')

Wat mega vervelend / frustrerend lijkt me dat Ivy_power... klinkt wel als een heel fijn paard!

Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:58

Welkom terug Ivy! Dat lijkt me inderdaad heel frustrerend! Prima punten toch voor de eerste keer Meya? Doe ik je niet na ;)
Getty wat heerlijk zo, geniet ervan!
Boemel ook weer mooie stappen met mirtje!

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:30

Ik meld mij ook graag weer na een hele poos afwezig zijn. Jaar geleden kort mee gepraat. Mijn merrie had toen net de abfp gelopen. Wel een mooi AA aan overgehouden, maar helaas niet ster. Helaas wilde ze ook niet drachtig worden.

Dit jaar vol goede moed verder!
Straks komt de dierenarts, ze is hengstig, dus deze ronde eerst een swab, voordat we losgaan.
We hebben de training na een misstap en die natte winter ook weer opgepakt.

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 08:41

Welkom daphne!
Welkom terug retlaw hopelijk dit jaar een beter jaar met de merrie.

Gisteren de bucas gepast op de mannen ilias past hem perfect en douwe moet ren maatje kleiner hebben dus die ga ik bestellen voor hem. Het was echt fantastisch weer Gisteren. Voor het eerst weer op de mannen gezeten en werd wakker met mega spierpijn. Geniet van de dag!

M_arjolein

Berichten: 1452
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:11

Het was indd echt heerlijk weer Laura. Fijn dat de dekens goed lijken qua pasvorm!

Leuk Retlaw hopelijk lukt het dit jaar wel met dekken. Al een hengst op het oog? Mooie merrie

Welkom terug Ivy. Wat leuk een Hette! Wel wat makkelijk te rijden? Heftig van je astma zeg!

Nah Meya toch best goed! Leuk om zo even te kunnen oefenen met de onderlinge

Haha lekker Sanet!

Klinkt goed Boemel! Mooie foto ook!

Hopelijk is het gister ook goed gegaan Getty!

Ah ideaal Lys! Wat voor zadel heb je nu?

Hier van het weekend naar de jong Kwpn/Kfps show geweest. Was leuk georganiseerd en leuk feestje erna.
Gister ook lekker genoten van het weer.

Caroliene wordt einde van de middag ook gescand voor een check. Ze leek dit weekend hengstig dus hopelijk nog steeds :') Hopelijk lijkt alles gewoon nog goed.