[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:20

Ja, wij doen wel een bitje in als we buiten ons eigen terrein gaan. Hier staan overal paarden en die willen meestal meerennen. Met alleen een halster heb je dan weinig bij te zetten als ze mee willen.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:25

Jaa precies, dat mee rennen doet ze niet echt meer. Laatste keer liepen we over fietspad anders loop ik op drukke weg. Toen kwamen twee fietsers aan en toen hield ik haar ook niet goed. Zij loopt dan letterlijk met je..

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:33

Ja en als je haar dan niet meer kan houden dan moet je in het ergste geval loslaten. Daarbij leert ze dat ze weg kan. Als wij een paar keer hebben gewandeld pak ik de fiets en benader mijn mannetje en paard dan ook een paar keer. Daarna doe ik dat met de auto. De merrie waar ik op rijd heeft nooit echt moeten wennen. Die is altijd wakker maar schrikt niet van auto's ofzo. Soms als er een fiets achter haar door stormt. De Beart merrie die nu Zadelmak wordt gemaakt schiet soms zelfs weg van een blaadje. Niet ieder paard heeft dezelfde aanpak nodig.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 21:24

Nee precies, ik zei al misschien op erf oefenen met fietsen langs haar heen en met auto eerst uit dan aan en dan rijdend.

Maar het gekke is dat ze van laatst geen eens op keek van een auto die voorbij reed terwijl we er niet ver van af stonden .

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:58

Ik zou veel grond werk doen jennine. Dat de jou leert vertrouwen. En idd ga met gekke dingen bij haar.. paraplu, klapperend zeil etc

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:45

Mag ik mij hier ook melden.

Ik ben sinds kort eigenaresse van een Fries merrieveulen genaamd Maan, zij is een Alwin X Bartele.

Verder train ik de paarden van de fokker van Maan.

Ulkje 6 jaar Bartele X fetse, moeder van Maan, L2 startgerechtigd

Doutzen 3 jaar Tsjalle X Beart

Dryske 3 jaar Date X Piter

Sommigen hier 'ken' ik van het friese paarden wedstrijd topic.

Lijkt me leuk om hier mee te praten.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 13:55

Leuk!! Ik zag maan al voorbij komen op FB!!!

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 16:28

Hier vanochtend weer een lesje gehad.
Instructrice had stiekem wat foto’s van ons gemaakt :)

Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 09:09

Leuk Gett! Welkom hier.

DJZ

Berichten: 3132
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:33


Anoniem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 22:35

Hier een drukke anderhalve week gehad.
2x per dag naar Emma om haar Einschuss been te koelen, met haar te stappen en medicatie te geven en dat ging gelukkig steeds beter.
Wil ik haar afgelopen maandag uit stal halen... Kan ze niet meer lopen.
Dus een paar stalgenoten erbij, temperatuur opgemeten (gelukkig geen koorts) en de dierenarts gebeld.
We zagen al dat ze haar knie op slot had zitten en ze hem er niet af kreeg.
Een naar gezicht, sleepte echt met haar been over de grond.
Advies van de da: flink de achterhand trainen en veel (buiten) lopen zodat ze veel in beweging is en binnendoor laten bekappen.
Aangezien ze ook nog dat einschuss been had (hetzelfde been ook) mochten we alleen nog stappen, maar vandaag durfde ik het aan en heb ik voor het eerst weer gelongeerd en gelijk wat balkjes gedraafd.
Hopelijk kunnen we nu gaan opbouwen en blijft ze gewoon goed lopen.

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:11

Zonnebloem92 schreef:
Hier een drukke anderhalve week gehad.
2x per dag naar Emma om haar Einschuss been te koelen, met haar te stappen en medicatie te geven en dat ging gelukkig steeds beter.
Wil ik haar afgelopen maandag uit stal halen... Kan ze niet meer lopen.
Dus een paar stalgenoten erbij, temperatuur opgemeten (gelukkig geen koorts) en de dierenarts gebeld.
We zagen al dat ze haar knie op slot had zitten en ze hem er niet af kreeg.
Een naar gezicht, sleepte echt met haar been over de grond.
Advies van de da: flink de achterhand trainen en veel (buiten) lopen zodat ze veel in beweging is en binnendoor laten bekappen.
Aangezien ze ook nog dat einschuss been had (hetzelfde been ook) mochten we alleen nog stappen, maar vandaag durfde ik het aan en heb ik voor het eerst weer gelongeerd en gelijk wat balkjes gedraafd.
Hopelijk kunnen we nu gaan opbouwen en blijft ze gewoon goed lopen.



Voor de wagen er mee! Lichte recreatiewagen en lange rechten stukken draven.

DJZ

Berichten: 3132
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 23:18

Diablo heeft het ook een hele tijd gehad, dat zijn knie op slot sloeg, ook tijdens het lopen. Wat bij hem al heel veel heeft geholpen is binnendoor bekappen :) Nu hij achter sterker begint te worden, slaat zijn knie bijna niet meer op slot :) Schijnt een Friezenkwaaltje te zijn :P

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:40

Hoe gaat het nu met Emma zonnebloem?

Ik zat immers zo te stoeien met Sierou, ze werd heel dof in haar vacht en viel heel erg in.
Nadat Nanne bij haar weg ging heb ik het laatste restje vitalbix breed and grow opgemaakt, daar deed ze het wel goed op. Daarna overgegaan op een ander, goedkoper merk van de welkoop, ik gaf haar hier 2 kilo per dag van maar had haar nog nooit zo schraal gezien als toen. Nu ben ik weer een aantal dagen bezig met vitalbix daily comfort en active+ en ik ben zo blij. Ze staat er nog geen week op maar ze zit zoveel beter in haar vacht. Ze glanst ondanks haar al vrij volle vacht (ze staat zonder deken), heeft appeltjes op de kont en haar vacht voelt minder vet aan. Ze is ook al wat bijgekomen maar dit mag nog meer, met name bij haar flanken, maar zie in zo’n korte tijd zoveel resultaat. Ben helemaal blij dat ze het hier zo goed op doet.

Afbeelding

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 23:36

Afbeelding
Puppy paard groeit lekker door.
Afbeelding
Schattig kijken doen we alleen als er eten in het vizier is.

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 00:02

Wow! Ik moest weer ff flink bijlezen zeg!! :oo
Heb hele mooie foto's gezien :+: Dat blijft toch het meeste hangen := En welkom nieuwen!! :D

Ik ben ook weer aan het lessen geslagen met Tamme :') Volgens mij hebben wij nog nooit een dressuurles gevolgd _O- Dus het is zegmaar, heel erg wennen :')

Afbeelding

En laatst lekker verwend met zo'n massageding. Heb hem ooit eens 'normaal' laten masseren, maar dat was echt niks voor hem :') Na 10 minuten begon ie zo irritant gevaarlijk te draaien en schudden met z'n kop dat we maar gestopt zijn := Dus was erg benieuwd hoe ie dit ging ontvangen, maar dat ging eigenlijk wel heel erg goed! :D

Afbeelding

Tamme is een tijd terug enorm ingevallen ook, door een bloedworminfectie en een koliekaanval (entrapment). Hij is toen weer bijgekomen door merrie-veulenbrok, slobber en lijnzaadolie :j :D :9 Sowieso olie schijnt goed te zijn om te geven aan paarden die aan moeten komen, wel langzaam opbouwen natuurlijk, maar daar krijgen ze wel vetten van binnen, maar geen suikers +:)+

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 12:34

Jonkie ziet er goed uit Absolem, leuk om zo mee bezig te zijn!

Utopia haha dressuur en western is toch weer even schakelen he. Brave Tamme, en hij is niets te mager nu toch?

Fijn ThornForest dat het nu weer de goede kant op gaat. Hier een merrie die jaarlijks wat moeite heeft met haar gewicht bij het overgaan naar de wintervacht. Die geven we dan ook wat extra's.

Hier is een van de drie veulens al verhuisd naar haar nieuwe plek. Een week later zijn we gaan kijken omdat we haar papier pas binnen hadden en dat nog naar de nieuwe eigenaar moesten brengen. Ik schrok wel hoe ze eruit zag na die korte periode. Ze had duidelijk een terugval gehad en de nieuwe eigenaar kon haar ook niet pakken of aaien. Vond dat toch wel moeilijk om te zien. Bij ons was het het makkelijkste veulen en ze kroop nog net niet in je jaszak. Totaal niet bang. Had haar het liefst weer mee genomen |(

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:29

Jinthe1 schreef:
Jonkie ziet er goed uit Absolem, leuk om zo mee bezig te zijn!

Utopia haha dressuur en western is toch weer even schakelen he. Brave Tamme, en hij is niets te mager nu toch?

Fijn ThornForest dat het nu weer de goede kant op gaat. Hier een merrie die jaarlijks wat moeite heeft met haar gewicht bij het overgaan naar de wintervacht. Die geven we dan ook wat extra's.

Hier is een van de drie veulens al verhuisd naar haar nieuwe plek. Een week later zijn we gaan kijken omdat we haar papier pas binnen hadden en dat nog naar de nieuwe eigenaar moesten brengen. Ik schrok wel hoe ze eruit zag na die korte periode. Ze had duidelijk een terugval gehad en de nieuwe eigenaar kon haar ook niet pakken of aaien. Vond dat toch wel moeilijk om te zien. Bij ons was het het makkelijkste veulen en ze kroop nog net niet in je jaszak. Totaal niet bang. Had haar het liefst weer mee genomen |(


Oef nee dat is niet tof nee.

Jelske werd het tegenovergestelde die ging heel erg hangen aan alles en iedereen toen hij net hier was. Hij houd er nog steeds wel van om tegen je aan te plakken. Maar hij begint nu ook wel een beetje te leren dat bijten voor een knal zorgt en knabbelen voor kriebels.

Dat kwartje had best een poosje nodig om te vallen.

Momenteel betrap ik hem er weer op dat ie weer wat meer ligt te slapen in z'n stal. Hij is ook weer erg overbouwd. En een beetje taai. Dus ik vermoed dat er weer een groeispurt aan zit te komen.

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 23:01

Is wel ff schakelen ja Jinthe := Maar allebei erg leuk, al is de dressuur vooral heel erg leuk omdat 't met Tamme is :+: Hij is op deze foto's niet mager meer nee, heb er wel flink voer in moeten stoppen! Dat ie zo inviel was eind augustus, dus inmiddels zit alles er wel weer aan :D

Wat rot om je veulen zo te treffen... -O-

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:01

Wauw gave foto van tamme, die rij foto. Heerlijk!


Hier even een tijdje afwezig geweest. 2 week terug heeft mijn vriend gezegd geen toekomst meer samen te zien. We woonden inmiddels bijna 2 jaar samen. Gelukkig kan Floris blijven staan (die staat bij mijn ‘schoonvader’..) dus dat is heel erg fijn.

En voor mij, tja.. ik woon nu sinds 4 dagen terug bij mijn vader, opzich prima voor tijdelijk hoor. Maar zo gek als je zo’n tijd op je zelf hebt gewoond. Het is allemaal nog heel ‘vers’ en heb nog dat ik dagen me heel goed voel, en dagen heel slecht. Ik zag het ehhh, niet aankomen zegmaar.

‘Gelukkig’ stond ik al best lang ingeschreven bij de woningbouw. Dit wist ik zelf niet meer haha, dus tijdens een account aanmaken kwam ik er achter! Dus een eigen plekje op korte termijn lijkt zeker te moeten lukken!

Floris geeft me ontzettend veel steun en afleiding. Zo fijn. We maken elk weekend bijna wel een bos rit, maar die van afgelopen zondag was heerlijk, de waterplas gevonden! Hij vond het super leuk. Morgen ga ik weer, dan komt een vriendin van mij foto’s maken. Zin in, dat maakt alles positiever, de leuke dingen!
Dit was afgelopen zondag.. Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:22

Ahh ziet er fijn uit zeg, die foto's :+: Hij doet het echt goed hè!! Toen je er vanaf gelazerd was, de tweede keer, was ik een beetje bang voor wat ging komen, maar het is echt een lieverd volgens mij <3 Ben benieuwd naar je foto's van morgen :D Maar wat een ruknieuws van je vriend!! :oo Helemaal als je het echt niet aan hebt zien komen... :(:) Sterkte... Is niet leuk, en een zware periode die hopelijk steeds beter gaat worden. Knap dat je je zo op de positieve dingen kunt focussen :)

Getty_Maan

Berichten: 2598
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:46

Ziet er relaxed uit evelien, rijd je ook nog online proefjes?

Bedankt yneke en djz, zal zo eens in diablo zijn topic kijken.

Sterkte zonnebloem, hoe gaat het nu met emma?

Thornforest hoe gaat het nu met sirou en met nanne?

Tamme is een stoere man, staat hem goed dressuur!

Jammer Jinthe, misschien trekt ze weer bij. Is natuurlijk een hele verandering voor zo'n jonkie.

Sterkte kusvoorjou, dat is schrikken, vooral als je het niet ziet aankomen. Gelukkig heb je Floris nog als afleiding.

Zondag gaan we filmen voor de frisian talent cup. Onze nieuwe merrie Doutzen stond al ingeschreven, dus we wagen gewoon een poging. Het is wel een pittige tante, maar wel heel eerlijk.

En Maan staat gezellig met haar Belgische vriendin te groeien.

Leuk stel
Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:25

xXutopiaXx schreef:
Ahh ziet er fijn uit zeg, die foto's :+: Hij doet het echt goed hè!! Toen je er vanaf gelazerd was, de tweede keer, was ik een beetje bang voor wat ging komen, maar het is echt een lieverd volgens mij <3 Ben benieuwd naar je foto's van morgen :D Maar wat een ruknieuws van je vriend!! :oo Helemaal als je het echt niet aan hebt zien komen... :(:) Sterkte... Is niet leuk, en een zware periode die hopelijk steeds beter gaat worden. Knap dat je je zo op de positieve dingen kunt focussen :)


Lief bericht van je! Ja Floris is echt een lieverd. Ik was ook wel erg geschrokken toen na die val. Maar alles is goed gekomen, zo’n fijn paard! Bedankt voor je berichtje!

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 00:03

kusvoorjou schreef:
Wauw gave foto van tamme, die rij foto. Heerlijk!


Hier even een tijdje afwezig geweest. 2 week terug heeft mijn vriend gezegd geen toekomst meer samen te zien. We woonden inmiddels bijna 2 jaar samen. Gelukkig kan Floris blijven staan (die staat bij mijn ‘schoonvader’..) dus dat is heel erg fijn.

En voor mij, tja.. ik woon nu sinds 4 dagen terug bij mijn vader, opzich prima voor tijdelijk hoor. Maar zo gek als je zo’n tijd op je zelf hebt gewoond. Het is allemaal nog heel ‘vers’ en heb nog dat ik dagen me heel goed voel, en dagen heel slecht. Ik zag het ehhh, niet aankomen zegmaar.

‘Gelukkig’ stond ik al best lang ingeschreven bij de woningbouw. Dit wist ik zelf niet meer haha, dus tijdens een account aanmaken kwam ik er achter! Dus een eigen plekje op korte termijn lijkt zeker te moeten lukken!

Floris geeft me ontzettend veel steun en afleiding. Zo fijn. We maken elk weekend bijna wel een bos rit, maar die van afgelopen zondag was heerlijk, de waterplas gevonden! Hij vond het super leuk. Morgen ga ik weer, dan komt een vriendin van mij foto’s maken. Zin in, dat maakt alles positiever, de leuke dingen!
Dit was afgelopen zondag.. [ [url=m/yEAGT2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lhj2RU.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een verdrietige situatie.
Gelukkig heb je lieve leuke Floris.
Veel succes bij het vinden van een fijn plekje voor jezelf.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:50

Kusvoorjou..wat een heftig nieuws voor jou...en wat sta je er positief in zeg! Geniet van je mooie floris!