[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 11:11

Janinevv schreef:
Nu vanmorgen dus een hinnikje weer van dr. En at ze weer wat brok.

Het zijn de 'kleine dingen' die het hem dan doen he.. Ik hoop met je mee! Mijn kleintje heeft zo'n 2 jaar lopen sukkelen. Laatste keer koorts was in juli, ik heb er vaak wel van kunnen janken. Maar je waardeert het dan des te meer als hij/zij dan eindelijk wél echt fit is :(:) Ik durf het ook nooit hardop te zeggen, alsof het dan altijd weer omslaat :') Succes iig!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:52

Lys_PPA schreef:
Janinevv schreef:
Nu vanmorgen dus een hinnikje weer van dr. En at ze weer wat brok.

Het zijn de 'kleine dingen' die het hem dan doen he.. Ik hoop met je mee! Mijn kleintje heeft zo'n 2 jaar lopen sukkelen. Laatste keer koorts was in juli, ik heb er vaak wel van kunnen janken. Maar je waardeert het dan des te meer als hij/zij dan eindelijk wél echt fit is :(:) Ik durf het ook nooit hardop te zeggen, alsof het dan altijd weer omslaat :') Succes iig!


Klopt ze heeft zeker een grote wils kracht maar het is wel een handige Harrie elke keer wat.

Hopelijk gaat die van mij straks ook een “zorgen” loos leven tegemoet. Bedankt ! :)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:50

Blij !
Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:21

Zo.. daar ben ik ook weer even. Moest echt even bijlezen..
Janinevv fijn dat het weer beter gaat met je knappie. Als ze steeds wat hebben is zoo naar. Wat geef je haar aan krachtvoer?

Appaloosa. Wat vervelend dat Ali weer kijkeriger wordt maar voor een (jong) paard wel echt begrijpelijk. Laatig dat ze zo veel stalmoed heeft maar het past wel bij het seizoen en het veel binnen staan. Het ene paard kan daar beter tegen dan de andere. Qua voer zou ik jou ook adviseren om een balancer te gaan voeren. Dan voer je puur de vitaminen en mineralen die ze nodig hebben zonder bijproducten.
Je kunt pavo vitaal doen of de daily van vitalbix. Er zijn nog meer merken maar deze ken ik. Dan weet je zeker dat ze alles krijgt wat ze nodig heeft. Je kunt de magnesium opvoeren maar ik denk niet dat dat gaat helpen. Zo veel mogelijk nr buiten wel en haar bezig houden. En voor je gaat rijden longeren zodat ze haar overtollige energie wat kwijt kan maakt het rijden misschien makkelijker. Wij hebben een pony die winters ook altijd extreem kijkerig werd. Veel grondwerk maar vooral veel buiten staan heeft hem geholpen.

Hier alles in orde maar druk. Ik heb afgelopen weekend mijn eerste officiële wedstrijd na drie jaar stop weer gereden. De eerste proef liep hij als een raket. Daardoor heel slordig en geen winst. De tweede proef mocht ik ook weer mee doen en hadden we een winstpunt. Heel blij mee, vooral dat ik minder gespannen ben dan 3 jr terug. Is ouder worden toch ergens goed voor *\o/*

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 08:02

Ze staat op een merrie en veulen brok. Geef haar ook wat lijnzaad korrels.

Gisteravond toch weer koorts dus ga zo weer even meten.

Ynekes wat fijn dat de tweede proef beter ging!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:47

37.7 en een goed etende Friese “dame” !

Afbeelding

:D

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:15

Wat een lekker stel janinevv

Ynekes gefeliciteerd met je winstpunt.

Wij gaan zaterdag weer starten.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:11

Even vraagje ik heb traumeel S druppels besteld maar in de bijsluiter gaat over mensen.

Op medPets.nl staat : 20 druppels over eten of direct in de bek.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:20

Janinevv schreef:
Even vraagje ik heb traumeel S druppels besteld maar in de bijsluiter gaat over mensen.

Op medPets.nl staat : 20 druppels over eten of direct in de bek.


Gaat medPets over paarden? Dan zou ik dat aanhouden.
Ik gaf voorheen 30 druppels per dag, op advies van mijn hoefsmid, omdat mn paard een hoef probleem had.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:23

Gaat om veulen en pony’s idd 20 en paarden 30 druppels.

Hoevaak per dag geven jullie ? Hun zeiden 2 x daags.

Staat voor alle beesten bij.
Alleen niet in bijsluiter
Afbeelding

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:33

Janinevv schreef:
Gaat om veulen en pony’s idd 20 en paarden 30 druppels.

Hoevaak per dag geven jullie ? Hun zeiden 2 x daags.

Staat voor alle beesten bij.
Alleen niet in bijsluiter
[ [url=m/acLQpu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik gaf 1x per dag, maar dat kwam ook omdat ik 25 minuten van stal af woonde.
Volgens mij is 2x daags beter.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:33

Dan doe ik twee keer daags.
Denk dat wel beste is ja.

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:59

Nanne met zijn opfok vriendjes. De groep is nu compleet, ze blijven met zijn vieren staan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:04

Ik ga ook wat actiever deelnemen...tim heb ik al eens voorgesteld, mijn 14 jarige ruin..super fijne eerlijie ruin en ik ga over 2 weken mijn zelf gefokte merrie ophalen uit de opfok. Ibbeltje..ze is nu 2,5 jaar dus we gaan langzaam beginnen met wat basis.Afbeelding

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:31

Wat leuk Timmie, mooi paard al zeg!! Beetje barokke bouw of zie ik dat verkeerd?

Floris nu ongeveer 2 maand onder het zadel. Vandaag voor het eerst een kleine buitenrit gemaakt met een vriendin. Over een weekje komt ze met haar paard bij ons staan, gezellig en kunnen we lekker buiten rijden. Samen is natuurlijk veel leuker.

Floris doet het verder heel goed, het is opstappen en weg rijden. Ik rij hem 2 a 3 keer per week ongeveer een kwartiertje, 20 minuten. Voor de rest staat hij lekker 24/7 buiten! Inmiddels wel met een lekker warm dekentje :)

We hadden geen mooi weer vandaag, maar we zijn die hards haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je mooi hoe nat we waren... haha

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:19

kusvoorjou schreef:
Wat leuk Timmie, mooi paard al zeg!! Beetje barokke bouw of zie ik dat verkeerd?

Floris nu ongeveer 2 maand onder het zadel. Vandaag voor het eerst een kleine buitenrit gemaakt met een vriendin. Over een weekje komt ze met haar paard bij ons staan, gezellig en kunnen we lekker buiten rijden. Samen is natuurlijk veel leuker.

Floris doet het verder heel goed, het is opstappen en weg rijden. Ik rij hem 2 a 3 keer per week ongeveer een kwartiertje, 20 minuten. Voor de rest staat hij lekker 24/7 buiten! Inmiddels wel met een lekker warm dekentje :)

We hadden geen mooi weer vandaag, maar we zijn die hards haha!
[ [url=m/9t56Uf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/86dJPS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9Aae0z.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zie je mooi hoe nat we waren... haha


Heerlijk zo'n braaf paard!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 22:56

Super kusvoorjou en wat braaf al

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:53

Heerlijk dat je al zo met hem naar buiten kan kusvoorjou...nog maar net onder het zadel. Ik zag de foto;s ook op fb voorbijkomen! Ik heb even niet meegekregen of je hem zelf zadelmak hebt gemaakt of laten doen? Even pure interesse voor mezelf hoor...;-) heb zo'n zelfde traject voor de boeg straks.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:57

Even een andere vraag...met wat voor een bitje rijden jullie? Mijn ruin heeft nogal eens zijn mond open. Deed hij al toen ik hem kocht, hij liep altijd voor de kar en zijn vorige baas snoerde dat dan gewoon beetje dicht :n dus begonnen met chiropractor, tandarts enz enz...helaas ook met anatomische hoofdstel doet hij bij spanning of als hij het moeilijk vind toch zijn mond weer open...dus wellicht een ander bit eens proberen. Ik heb een enkel gebroken en heb afgelopen weekend een dubbelgebroken geprobeerd maar daar was hij duidelijk niet blij mee en werd er heel schieterig van.
Wat gebruiken jullie?

Lys_PPA

Berichten: 1346
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:24

Ik zag het ook op FB voorbij komen, super zo'n braaf paard kusvoorjou..

Leuk groepje zo voor Nanne!

ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:56

Wat heerlijk kusvoorjou. Braaf paard

Timmie: leuk, je tweejarige gaan opleiden. Weer een hele nieuwe fase uit de opfok.
Ik rijd met een dubbel gebroken bitje.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:07

Timmie06 schreef:
Even een andere vraag...met wat voor een bitje rijden jullie? Mijn ruin heeft nogal eens zijn mond open. Deed hij al toen ik hem kocht, hij liep altijd voor de kar en zijn vorige baas snoerde dat dan gewoon beetje dicht :n dus begonnen met chiropractor, tandarts enz enz...helaas ook met anatomische hoofdstel doet hij bij spanning of als hij het moeilijk vind toch zijn mond weer open...dus wellicht een ander bit eens proberen. Ik heb een enkel gebroken en heb afgelopen weekend een dubbelgebroken geprobeerd maar daar was hij duidelijk niet blij mee en werd er heel schieterig van.
Wat gebruiken jullie?


Ik rij ook met dubbel gebroken bitten.
Toen ik haar net had en ze erg slecht aan de hulpen was met een vrij dun Neue Schule watertrensje.

Nu met een wat dikkere dubbel gebroken bustrens van Harry’s Horse.
Ze loopt er fijn op.

Je zou een poosje bitloos kunnen rijden. Soms helpt t om een bepaalde gewoonte te kunnen doorbreken.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:33

Timmie06 schreef:
Heerlijk dat je al zo met hem naar buiten kan kusvoorjou...nog maar net onder het zadel. Ik zag de foto;s ook op fb voorbijkomen! Ik heb even niet meegekregen of je hem zelf zadelmak hebt gemaakt of laten doen? Even pure interesse voor mezelf hoor...;-) heb zo'n zelfde traject voor de boeg straks.


Ik ken hem vanaf zijn geboorte, dus altijd al veel in handen gehad met mij. Vanaf z’n 2,5 zijn we begonnen met grondwerk (vlaggen om hem heen, stoppen als ik dat wilde etc etc.)

Toen begonnen met lange lijnen aan een training halster zodat hij druk kreeg op z’n neus en daar aan wende. Toen wezen hangen etc, en er zelf idd als eerste op gezeten. Tweede keer schrok hij ergens van en raakte in paniek. Ik viel toen van hem af. Toen is hij voor 2 weekjes in training gegaan en nu dus lekker zelf verder met hem. Inpricipe zou ik het zelf gedaan kunnen hebben het echte rijden, wat ze hem daar geleerd hebben. Maar ik was erg geschrokken van de val en wilde het niet verder verprutsen zegmaar mocht dat weer gebeuren

Anouk1605

Berichten: 919
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:38

Timmie06 schreef:
Even een andere vraag...met wat voor een bitje rijden jullie? Mijn ruin heeft nogal eens zijn mond open. Deed hij al toen ik hem kocht, hij liep altijd voor de kar en zijn vorige baas snoerde dat dan gewoon beetje dicht :n dus begonnen met chiropractor, tandarts enz enz...helaas ook met anatomische hoofdstel doet hij bij spanning of als hij het moeilijk vind toch zijn mond weer open...dus wellicht een ander bit eens proberen. Ik heb een enkel gebroken en heb afgelopen weekend een dubbelgebroken geprobeerd maar daar was hij duidelijk niet blij mee en werd er heel schieterig van.
Wat gebruiken jullie?


Ik had een trust inno sense flexibel kunststof bitje via de Bitfitter. Ondanks dat liep ze altijd met mond open. Ook na 2x per jaar tandartsbezoek. Nu overgestapt op een sidepull. Mond dicht en een fijne aanleuning.

Afbeelding
Ik was hier aan het springen, dus vandaar mijn korte zit. Moet zeggen dat m’n zit niet mooier wordt in mijn springzadel, maar waar het om gaat, zij ontspant fijn op bitloos :)
Afbeelding

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:40

Ah dank...heel misschien ga ik dat wel proberen bitloos...de chiro was er afgelopen week en zij voelde wel spanning op de kaken en stelde ook voor bitloos...maar...timmie is nog wel een boef dus ben meer bang dat als hij gaat lopen(rennen) ik hem niet meer terug krijg. Hij heeft al diverse keren laten zien uit speelsigheid/vrolijkheid enorme bokken en snelheid te kunnen maken. Maar dat is even mijn eigen onzekerheid hoor