[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChaplinC
Berichten: 69
Geregistreerd: 30-09-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:47

Wat een prachtige paarden komen hier voorbij

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:48

Haha die Nanne :') Prachtig die oren _O-

Mooie foto's Janine :+: Wel erg balen van de wond van Jelske... -O-

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:06

Afbeelding

Afbeelding

Ze had ook iets op dr knie kon niet goed zien dus ook maar even ontsmet met Betadine en gesprayd met zink.

Spoiler:
Afbeelding


Dit was gister nu net ontsmet en zink spray erover.

Wat een zorgen veulen.
Enige positieve is dat ze wel levendig is en ze meer aan het rennen is en bokken sprongen maakt.

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:14

Agossie... :(:)

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:17

Jaa sneu hè.
Baalde er zo van!

Duimen dat ze snel gezond de winter door gaat. Haar buik begint al wel mooi op te knappen over 3 weken ontwormen we weer met een zware kuur en dan moet ze er vanaf zijn !

xXutopiaXx

Berichten: 10044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:18

Nou inderdaad... hopelijk is 't dan een keer over met de zorgen!!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:27

Jaa t is zo oneerlijk heb ik een welsh veulen die is zo mega gezond en doet het super en deze uk heeft het een na de andere.

Doen echt best voor haar, 24/7 buiten met mooie schuil stal onbeperkt ruw voer van prima kwaliteit en daarnaast brok.

Ik ga morgen weer starten met vitamine kuur van 4 dagen. Hopen dat het herstel van de wondjes ook sneller en beter gaat.

Lys_PPA

Berichten: 1356
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:10

Ach vervelend van Jelske, hopelijk knapt ze snel op!
Ik heb 3 jaar geleden twee veulentjes van dezelfde fokker gekocht, eentje heeft nooit wat en de andere is een zorgenkindje. Volgens mij heb je daar net geluk mee of juist niet. Hopen dat het van korte duur is en dat ze daarna lekker zorgeloos verder kan.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 19:18

Ons welsh hengstje is vandaag afgespeend en staat nu bij haar in.Afbeelding

Wat een verschil dan in ontwikkeling al allebei even oud ongeveer

Absolem

Berichten: 2768
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:25

Afbeelding

Mijn "stoere" 1,5 jarige hengst.... _O-

Staat ie dan een beetje onderdanig te zijn bij de bitch van stal. This zo een watje.

Cas10
Berichten: 32
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:01

Maar ja... The Bitch rules en dat weet hij dus al heel goed!!! :D

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 09:59

Even een vraagje tussendoor.. Floris staat 24/7 buiten met een schuilstal. Maar hij schuurt heel erg aan zn manen zodra die schullstal open staat.. (had hem een tijdje dicht omdat hij dus zo schuurt).. hele plukken manen er af, en dikke bulten naast de manen kam. En dus al kaal op de hals. Ik heb een foto..

Is dit nog exczeem? Of is dit gewoon een gewoonte? Ik vind het zo zielig dat de schuilstal dicht moet blijven anders schuurt hij zich letterlijk open.

Afbeelding

Hij kan wel schuilen onder een rij laag hangende bomen.. maar heb t liefste die stal open natuurlijk..

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:16

Jelske samen op stal met haar nieuwe knappe welsh a vriendin <3
Afbeelding

Onze grote Tjitske zaterdag braaf bij hoefsmid ze is toen gemeten, ik dacht serieus die is al dik 1.60 +

Helaas ... 1.55 :+
Maar ze is wel knap vind ik !
Afbeelding

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:24

Janinevv schreef:
Jelske samen op stal met haar nieuwe knappe welsh a vriendin <3
[ [url=m/wKbPcP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze grote Tjitske zaterdag braaf bij hoefsmid ze is toen gemeten, ik dacht serieus die is al dik 1.60 +

Helaas ... 1.55 :+
Maar ze is wel knap vind ik !
[ [url=m/ukYpaf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperds <3

Lys_PPA

Berichten: 1356
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:16

Mhh ik heb geen idee kusvoorjou, ik heb (afkloppen) nog geen schuurders gehad. Vervelend..

Janine, schattig snoetje van je Welsh a paardje. Hoe gaat het met Jelske?
En, vast wel al eens vermeld, maar ik kan soms al die paarden niet uit elkaar houden :') hoe oud is Tjitske?

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:47

Lys: Jelske haar wond is stabiel het is nog beetje onrustig maar niet pusherig en daarnaast word ze brutaal dus mag haar gaan aanpakken in die zin.

Tjitske is 2 en een half :)

Lys_PPA

Berichten: 1356
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 15:50

Ahh dat is al iets beter nieuws over Jelske. Tjitske ziet er goed uit, lijkt op de foto al een mooie stevige hals te hebben voor een 2,5 jarige, met een jeugdig koppie!

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:29

Kunnen jullie mij helpen, het weiland seizoen is afgelopen en helaas komen ze dan niet veel naar buiten hooguit 2 uurtjes in de paddock (ook doet ze in de paddock werkelijk niks, staat met een ander paard en dan gewoon in een hoekje te niksen het is dus niet zo dat mevrouw ook lekker haar benen gaat strekken) maar ik merk dat Ali nu dus toch weer meer energie krijgt. Ik geef haar al sinds maart een schepje magnesium omdat ze erg schrikachtig was in het begin, toen dacht ik dat het voornamelijk kwam doordat alles nieuw was maar nu begint het toch weer.
Tijdens het rijden gaat ze toch weer spoken zien of doen alsof want er is niets, terwijl ik haar straks ook nog in het donker moet rijden.
Verhuizen is eigenlijk niet echt een optie voor mij, zeggen jullie meer magnesium geven of een ander supplement of nog minder voer. Ik ben in het voorjaar al overgegaan van pavo allsports naar pavo condition en daar krijgt ze 3x per dag een bodempje van.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:42

Pff Jelske staat met wratten aan haar mond en vanavond had ze koorts ook weer een nieuwe wond aan haar knie. Ben er echt even klaar mee wat een pech na pech duimen dat ze morgen vroeg koorts vrij is.

boemel

Berichten: 8494
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 06:32

Appaloosa9 schreef:
Kunnen jullie mij helpen, het weiland seizoen is afgelopen en helaas komen ze dan niet veel naar buiten hooguit 2 uurtjes in de paddock (ook doet ze in de paddock werkelijk niks, staat met een ander paard en dan gewoon in een hoekje te niksen het is dus niet zo dat mevrouw ook lekker haar benen gaat strekken) maar ik merk dat Ali nu dus toch weer meer energie krijgt. Ik geef haar al sinds maart een schepje magnesium omdat ze erg schrikachtig was in het begin, toen dacht ik dat het voornamelijk kwam doordat alles nieuw was maar nu begint het toch weer.
Tijdens het rijden gaat ze toch weer spoken zien of doen alsof want er is niets, terwijl ik haar straks ook nog in het donker moet rijden.
Verhuizen is eigenlijk niet echt een optie voor mij, zeggen jullie meer magnesium geven of een ander supplement of nog minder voer. Ik ben in het voorjaar al overgegaan van pavo allsports naar pavo condition en daar krijgt ze 3x per dag een bodempje van.


2 uur per dag naar buiten is erg weinig en het is niet gek dat je paard teveel energie heeft en niet ontspannen is.

Let op dat je niet te weinig voert. 2kg brok is nodig om alle benodigde vitaminen en mineralen te krijgen. Wil je dat niet, dan kan je beter over gaan op een balancer.

Mijn paarden krijgen Pavo Vital en doen het daar prima op. Daar voer je slechts 100gram op een dag van.

Je paard heeft behoefte aan meer beweging. Zolang die dat niet krijgt, vrees ik voor je dat er niet veel veranderd qua gedrag.

Ik zou iig even longeren voor je gaat rijden. En de dagen dat je niet rijdt, wel beweging geven in de vorm van wandelen, grondwerk, losgooien.

Met rijden veel schakelen en veel figuren rijden. Zorg dat de focus bij jou ligt.
Bijvoorbeeld 4 passen stap, 8 passen draf, 4 passen stap, etc.

Voltes sluiten en openen. Door S van hand veranderen, rijd ook eens vierkanten. Etc

boemel

Berichten: 8494
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 06:35

Janinevv schreef:
Pff Jelske staat met wratten aan haar mond en vanavond had ze koorts ook weer een nieuwe wond aan haar knie. Ben er echt even klaar mee wat een pech na pech duimen dat ze morgen vroeg koorts vrij is.


Wat vervelend zeg. Snap dat je er klaar mee bent. Als ze zo vaak wonden heeft, ziet ze bijvoorbeeld wel goed?
Ligt ze goed bij de andere paarden? Veilige omgeving?

Je zou haar een tijdje Traumeel van Heel in druppelvorm of pilletjesvorm kunnen geven om het lichaam te helpen genezen.

Beterschap voor haar

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 06:54

Momenteel staat ze bij mijn welsh a veulen in dus dat klikt goed. Ik denk alleen dat 1 Shetlander haar niet leuk vind. De wond lijkt misschien ook wel van een oude trap van Shetlander ?

Qua zicht dat ik dat dat goed zat kan eventueel nog keer da naar laten kijken.

Bedankt voor je tip Boemel

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 07:27

Heb het direct besteld in druppel vorm. Vermeng ik het weer met appelmoes.

Vanmorgen leek het beter met haar gelukkig !

Lys_PPA

Berichten: 1356
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 08:17

Janinevv schreef:
Pff Jelske staat met wratten aan haar mond en vanavond had ze koorts ook weer een nieuwe wond aan haar knie. Ben er echt even klaar mee wat een pech na pech duimen dat ze morgen vroeg koorts vrij is.


Pff het zit je ook niet mee -O-

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:19

Ik hoop echt dat ze verder zonder ellende de winter door gaat.

Het was heel gek smiddags was ze oké en dus alleen de wratten. DA zei niks ernstigs gaat vanzelf over maar toen kwam de koorts. Was ze echt wel zielig. Nu vanmorgen dus een hinnikje weer van dr. En at ze weer wat brok.