[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:59

Ali is 5 April 4 jaar geworden *\o/*. Ik heb haar nu bijna 3 maanden en gaat super goed ook is bij ons de het weide seizoen begonnen en staan ze nu ong. een half dagje erop. Ze begint nu meer te ontspannen merk ik.
Vorige week een naambordje gemaakt met vriendlief.
Gisteren had ze cadeautje voor mij achter gelaten in haar stal een dop. :j, toevallig aantal weken terug met stalgenootje erover gehad dat het mij wel gaaf leek als ik er eentje van haar vond.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10043
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:22

Lys_PPA schreef:
Mijn lieverd is gisteren 7 geworden
[ [url=m/k2odp3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5xvSRe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe herken je Mijt xxutopiaxx? Ik voelde eergisteren een aantal schilfers bij Picasso aan zn voorbenen, hij heeft er geen jeuk aan.. als je eroverheen krabt krab je ze zo ervanaf en t zit vanaf boven de kogel tot aan zijn knie.


Gefeliciteerd nog :D
In het begin krabde hij niet, maar had hij een wondje in z'n sokken van z'n achterbenen. Niet zoals mok, zat ook hoger (niet in z'n kootholte) en was een brede streep, een kloof, i.p.v. een korstje, zoals je vaak bij mok ziet. Dacht eerst: even aankijken, want werd droger weer.. wondje elke dag ingespoten en werd gelukkig wel wat beter, maar ging niet weg. Toen begon hij ook iets te krabben met z'n tanden in z'n sokken en op z'n onderbenen. Dus maar Byemite gehaald en z'n sokken gewassen. Heb hem sindsdien niet meer zien krabben en ook het wondje is nu volledig netjes dicht! :D +:)+ Gelijk de volgende dag eigenlijk al! :oo Dus nu zalfje erop, zodat het mooi geneest en 10 dagen na de eerste was, nog een keertje wassen :)

Dankjewel sannahtris :D
Hopelijk heeft Jehannes gepakt bij je merrie!! Fijn hè, dat onze beestjes er nu voor ons zijn :+:

Gefeliciteerd Appaloosa! Mooi naambordje en cadeautje van d'r :P :D

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:42

Wat leuk Sannehthris. Altijd spannend wanneer ze straks komen scannen. Is het haar eerste veulentje of heeft je paard al meer nakomelingen?

Mijt is echt wel te herkennen aan die kleine korstjes die je heel makkelijk wegkrabt. Mijn ruin heeft het ook wel maar hij stampt dan niet altijd vd jeuk. Dus dat zegt niet altijd alles
Ik vind dat wassen met die Bymite altijd zo vervelend. Ontzettend chemisch goedje..

Leuk dat het zo goed met Ali gaat Appaloosa9. Ze is ook echt superleuk. Ze begint zich vast langzaamaan meer thuis te voelen. Hoe gaat het met rijden?

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 07:58

Ging heel goed, tot dat ze met een tijdelijke berijdster was geschrokken van een gans :( . Daarna is ze het vertrouwen even kwijtgeraakt waardoor we weer even een stapje terug hebben gedaan. Wordt nu door mij rij-instructrice iedere keer geholpen met rijden omdat die nu iets meer tijd heeft, nu gaat het alweer beter en zijn we bezig met tempo wisselingen en ontspanning. :)

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:08

Oh fijn dat je goeie hulp hebt! Ze is ook nog jong en moet nog veel leren en vertrouwen krijgen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:47

GabberGill schreef:
Sinds een week staat Britte Hiske bij mij op stal. Zij is het paard van zeer goede vrienden en de hele maand mijn vaste paard zijn. Zij is over een maandje 4 jaar en doet 2 a 3x per week der stap en draf rondje onder het zadel voor zo'n 15 min.


[ [url=m/9Do9Xq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qzUg7k.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CPPirJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

2014 verloor ik mijn eigen knappe fries op een rotmanier en het is echt een zegen om deze tot mijn beschikking te hebben naast mijn eigen topper, maar dat is een kwpn-er dus niet zo boeiend voor hier
GabberGill @ [IM] Mijn Soulmate is er niet meer

Dat is toevallig, ik zou voor haar gaan kijken.
Mooie foto's en leuk dat je haar kunt rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 08:58

Appaloosa9 schreef:
Ali is 5 April 4 jaar geworden *\o/*. Ik heb haar nu bijna 3 maanden en gaat super goed ook is bij ons de het weide seizoen begonnen en staan ze nu ong. een half dagje erop. Ze begint nu meer te ontspannen merk ik.
Vorige week een naambordje gemaakt met vriendlief.
Gisteren had ze cadeautje voor mij achter gelaten in haar stal een dop. :j, toevallig aantal weken terug met stalgenootje erover gehad dat het mij wel gaaf leek als ik er eentje van haar vond.

[ [url=m/Aw2dHR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dXGuei.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PNtrEA.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahh knappe Ali <3

Lys_PPA

Berichten: 1350
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:19

Dankjewel :)

Leuk naambordje Appaloosa9, ze is er zelf ook trots op zo te zien! haha
Ik heb dat ook gehad met mijn mini, vond t heel leuk dat ik een dop gevonden had, dag erna nog een tweede gevonden :D Toch leuk om eens te zien.

xHylkje

Berichten: 29
Geregistreerd: 22-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:59

GabberGill, wat fijn! Heel mooi paard, daar ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven! Wat zijn de plannen na die maand?

Ynekes, ik heb er misschien ook wel overheen gelezen hoor, haha! Leuk, ik ben benieuwd naar jullie veulen! En fijn, dan zijn jullie er voor dit jaar mooi op tijd bij! Met onze merrie gaat het goed, en begint inderdaad nu wat uit te dijen, heb tot nu toe gewoon rustig doorgereden. Ze heeft veel ruimte, is een grote merrie dus toont nog niet echt...

Utopia, wat is Dije een knapperd! Fijn dat 'ie zo goed gaat!

Lys_PPA, nog gefeliciteerd!

Sannahtris, spannend! Succes met het afwachten.

Appaloosa9, ook nog gefeliciteerd :) Mooi paard heb je! Die ganzen en eenden in de sloot is hier ook een trauma... blijft lastig! Fijn dat het nu de goede kant op gaat.

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:52

Ynekes,
Het eerst haar eerste veulen..

Zeker spannend allemaal ik laat het jullie weten als ik het weet!!

Appaloosa wat een prachtig hoofdje heeft je paard

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:34

Knappe Friezen komen hier voorbij <3

Mag ik hier ook meekletsen en foto’s posten??

Ik rijd met een bijna 6 jarige Friese merrie ze heet Véline ze is een Jasper x Gradus
Heb haar nu een ruim jaar , we starten B dressuur:)

Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:37

Tuurlijk Evelien.. welkom!
Is het je eigen paardje?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:39

ynekes schreef:
Tuurlijk Evelien.. welkom!
Is het je eigen paardje?



Dankjewel! Het is inderdaad mijn eigen paardje.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:39

Hier wachten we inmiddels toch wel vol spanning de laatste weken dracht af. Yfke wordt met de dag dikker en haar uier begint ook aardig te groeien. Hopen dat het nog minimaal 3 weekjes blijft zitten.
Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:47

De andere beide friesjes doen het ook fijn. Ik rij zelf weer fanatiek op mijn ruin Tsjalling v. Jasper.

Afbeelding

En mijn dochter is bezig met de opleiding van onze merrie Swarte

Afbeelding


Afbeelding

Zijn er hier ook nog friezen die dit jaar voor de keuring zouden gaan?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:52

ynekes schreef:
De andere beide friesjes doen het ook fijn. Ik rij zelf weer fanatiek op mijn ruin Tsjalling v. Jasper.

[ [url=m/AyB42q.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn dochter is bezig met de opleiding van onze merrie Swarte

[ [url=m/1BAnHD.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Fpqu5W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn er hier ook nog friezen die dit jaar voor de keuring zouden gaan?


Mooie paarden heb je, en wat leuk dat je ook een Jasper rijdt :)

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:56

Dank je! We zijn er ook heeeeeel blij mee! Soms moet ik mezelf ook even knijpen dat we dit kunnen opbouwen.

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 20:56

Hoe is jouw Jasper? Ook fanatiek?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:03

Ze is ontzettend fanatiek, in het begin dat ik haar had was ze eigenlijk te heet. Ik ben toen magnesium gaan gebruiken en dat hielp de scherpe kantjes waren er toen af. Nu loopt ze heerlijk en steeds controleerbaarder. En ze is ontzettend lief .

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:04

ynekes schreef:
De andere beide friesjes doen het ook fijn. Ik rij zelf weer fanatiek op mijn ruin Tsjalling v. Jasper.

[ [url=m/AyB42q.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mijn dochter is bezig met de opleiding van onze merrie Swarte

[ [url=m/1BAnHD.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/Fpqu5W.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn er hier ook nog friezen die dit jaar voor de keuring zouden gaan?



Dit jaar niet . Eind volgend jaar heb ik in de planning staan mits hij goed genoeg wordt om ster te kunnen krijgen .

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:08

Ynekes is Swarte jullie stermerrie? die is ook mooi!! Welke afstamming heeft zij?

Ik was misschien van plan met Ali naar de keuring te gaan dit jaar maar dat stel ik uit naar volgend jaar.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:11

Mooie paarden Yenekes!

Ik postte ook al in het Friezen wedstrijdtopic, maar hier gaat het eigenlijk heel relaxt!
Het rijden gaat eigenlijk heel ontspannen, zo ontspannen dat ik moeite heb meer op te pakken en wat meer aanleuning en aansluiting te vragen (ze wil nu heel graag lekker op lengte, maar aangespannen en actief). Maar goed, alle tijd om dat weer op te gaan pakken voor we weer op wedstrijd gaan :D we zijn ook nog maar net 1x gestart in de B, daarna was het 3 zondagen storm en daarna Corona haha!
Verder nu lekker veel op buitenrit, paardlief staat hele dagen in de wei... slecht leven <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:24

Yfke en Swarte zijn beide ster, Yfke ster met een 2e premie en Swarte is ster met een 1e premie en heeft ook op de Centrale Keuring mogen lopen afgelopen jaar. Swarte is een Tsjalbert x Tsjalke en nu net drachtig gescand van Jehannes 484, de papa van jouw Ali toch, Appaloosa?

Ons doel was om haar in mei Z te starten en dan hopelijk voor juli het sportpredikaat te laten halen en dan nog een keer voor de keuring te doen. Dan zou ze nog Kroon kunnen worden. Nu Corona tussendoor komt is het maar de vraag hoe het komt met de wedstrijden en de keuringen. Is eigenlijk ook helemaal niet zo belangrijk zolang we gezond blijven en kunnen genieten van de paarden.
Ik kan me voorstellen dat je het met Ali ook nog een keer probeert!!

Evelien; wat leuk dat jouw Jasper ook zo fanatiek is. Die van mij ook!! Hoe oud is ze?

Anne J.. hier zijn ze ook al lekker op het land. Ze vinden het heerlijk

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:25

Absolem, wat voor een heb jij?

_evelien_

Berichten: 1583
Geregistreerd: 25-04-05

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:32

@ Ynekes ze wordt in juni 6