[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:44

Absolem schreef:
Horseloverl schreef:
Haha zeker! Nu al wel 10/15 cm langer. En hier dik in mn wondermiddel: leave in voor kroeshaar
[ [url=m/iOAVRp.jpg]Afbeelding[/url] ]



Maar dat spul gebruik je dan om te voorkomen dat de manen afbreken ?

Poep volgens mij heb ik de quote verkloot .

Edit: toch niet ! _O-


Heeele late reactie haha. Sorry. Ik gebruik dit omdat ik de vlecht er gemakkelijk 3/4 maanden in laat zitten. Manen worden dan droog. Ze breken idd ook minder snel af hierdoor. Bijknippen dan ook elke 3/4 maanden omdat ik er een verschrikkelijke hekel aan heb als er van die lange slierten onderin hangen

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:04

Iemand die mij kan helpen, ik wil dit jaar naar de keuring met mn friese merrie.
Maar ik wil weten of dat zin heeft anders hoef ik geen eens naar de keuring te gaan.
Wil binnenkort even van manen bellen of hun eens willen kijken dat ik daar dan heen rijd ofzo.

Zoè fan Bloemhof
Geboortedatum: 06-03-2015
Stokmaat: 1.61 ondertussen is ze iets gegroeid schat rond 1.63/1.64
Afstamming: Thorben 466 x Stendert 447 x Ulke 338 x Melle 311
Moederlijn: Stb Ster Sport x Stb Ster Pref*6 Prest x Stb Ster Pref x Stb Ster Pref Prest xStb Model Pref
Moeder is de Ster Sport merrie Inger fan Bloemhof.



Afbeelding
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:18

sannahtris schreef:
Iemand die mij kan helpen, ik wil dit jaar naar de keuring met mn friese merrie.
Maar ik wil weten of dat zin heeft anders hoef ik geen eens naar de keuring te gaan.
Wil binnenkort even van manen bellen of hun eens willen kijken dat ik daar dan heen rijd ofzo.

Zoè fan Bloemhof
Geboortedatum: 06-03-2015
Stokmaat: 1.61 ondertussen is ze iets gegroeid schat rond 1.63/1.64
Afstamming: Thorben 466 x Stendert 447 x Ulke 338 x Melle 311
Moederlijn: Stb Ster Sport x Stb Ster Pref*6 Prest x Stb Ster Pref x Stb Ster Pref Prest xStb Model Pref
Moeder is de Ster Sport merrie Inger fan Bloemhof.



[ [url=m/SKytQd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yPq7wB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afstamming is prima predicaat wijs gezien .
Maar ...


Denk niet dat je deze ster krijgt tenzij ze echt belachelijk geweldig goed loopt . Maar dan moet je even een filmpje van het zij aanzicht uploaden( zonder iemand er op en fatsoenlijk belicht en niet gefilmd met een aardappel)

Ze heeft niet echt een edel hoofd , weinig ras . Geen spectaculair behang . derde premie mag je blij mee zijn denk ik ... als ik zo af ga op de foto .
Maar goed de foto is ook niet heel gunstig genomen .

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:09

Absolem schreef:
sannahtris schreef:
Iemand die mij kan helpen, ik wil dit jaar naar de keuring met mn friese merrie.
Maar ik wil weten of dat zin heeft anders hoef ik geen eens naar de keuring te gaan.
Wil binnenkort even van manen bellen of hun eens willen kijken dat ik daar dan heen rijd ofzo.

Zoè fan Bloemhof
Geboortedatum: 06-03-2015
Stokmaat: 1.61 ondertussen is ze iets gegroeid schat rond 1.63/1.64
Afstamming: Thorben 466 x Stendert 447 x Ulke 338 x Melle 311
Moederlijn: Stb Ster Sport x Stb Ster Pref*6 Prest x Stb Ster Pref x Stb Ster Pref Prest xStb Model Pref
Moeder is de Ster Sport merrie Inger fan Bloemhof.



[ [url=m/SKytQd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yPq7wB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afstamming is prima predicaat wijs gezien .
Maar ...


Denk niet dat je deze ster krijgt tenzij ze echt belachelijk geweldig goed loopt . Maar dan moet je even een filmpje van het zij aanzicht uploaden( zonder iemand er op en fatsoenlijk belicht en niet gefilmd met een aardappel)

Ze heeft niet echt een edel hoofd , weinig ras . Geen spectaculair behang . derde premie mag je blij mee zijn denk ik ... als ik zo af ga op de foto .
Maar goed de foto is ook niet heel gunstig genomen .


Precies wat hierboven word gezegd. Je kan het altijd proberen maar je gaat er veel geld inpompen en je kansen zijn sowieso al klein en als je in een goede groep zit maak je eerlijk gezegd geen kans. Het is sowieso een hele leuke ervaring maar weet wat je doet.

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:53

Absolem schreef:
sannahtris schreef:
Iemand die mij kan helpen, ik wil dit jaar naar de keuring met mn friese merrie.
Maar ik wil weten of dat zin heeft anders hoef ik geen eens naar de keuring te gaan.
Wil binnenkort even van manen bellen of hun eens willen kijken dat ik daar dan heen rijd ofzo.

Zoè fan Bloemhof
Geboortedatum: 06-03-2015
Stokmaat: 1.61 ondertussen is ze iets gegroeid schat rond 1.63/1.64
Afstamming: Thorben 466 x Stendert 447 x Ulke 338 x Melle 311
Moederlijn: Stb Ster Sport x Stb Ster Pref*6 Prest x Stb Ster Pref x Stb Ster Pref Prest xStb Model Pref
Moeder is de Ster Sport merrie Inger fan Bloemhof.



[ [url=m/SKytQd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yPq7wB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Afstamming is prima predicaat wijs gezien .
Maar ...


Denk niet dat je deze ster krijgt tenzij ze echt belachelijk geweldig goed loopt . Maar dan moet je even een filmpje van het zij aanzicht uploaden( zonder iemand er op en fatsoenlijk belicht en niet gefilmd met een aardappel)

Ze heeft niet echt een edel hoofd , weinig ras . Geen spectaculair behang . derde premie mag je blij mee zijn denk ik ... als ik zo af ga op de foto .
Maar goed de foto is ook niet heel gunstig genomen .


Misschien is deze foto is duidelijker? :+
Afbeelding


Ze heeft wel al 2e en 3e premie de stap was toen te gespannen en ze toonde toen nog te jeugdig, fokker zegt dat het proberen waard is vandaar mn vraag.
Weinig behang heeft ze helaas inderdaad.
Kan het helaas moeilijk filmen ze mogen niet los in de bak lopen..
Daarom denk vraag het hier heb ik wat verschillende meningen ga eens kijken of ik ergens een filmpje kan vinden..

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:09

Het is volgens mij moeilijk te voorspellen wat de kansen zijn. Ik zou de merrie laten zien aan een kenner, zowel op stand als in beweging. Sommige paarden hebben qua fundament of beenstand al een duidelijke bemerking wat maakt dat er minder kans is op graadverhoging. Dat kan ik op jouw foto's zo niet zien. Daarbij is het altijd een avontuur.. Kwaliteit van stappen telt tegenwoordig ook sterk mee, daar wordt erg opgelet en ook op de stand van het achterbeen. Ze willen de sabelbenigheid terugdringen.
Wanneer jouw merrie in goede sportconditie is, is een paar weken training voor de keuring voldoende.
Het is ook ontzettend leuk en spannend om je eigen paard voor de keuring te doen. Succes!

sannahtris
Berichten: 434
Geregistreerd: 01-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:49

ynekes schreef:
Het is volgens mij moeilijk te voorspellen wat de kansen zijn. Ik zou de merrie laten zien aan een kenner, zowel op stand als in beweging. Sommige paarden hebben qua fundament of beenstand al een duidelijke bemerking wat maakt dat er minder kans is op graadverhoging. Dat kan ik op jouw foto's zo niet zien. Daarbij is het altijd een avontuur.. Kwaliteit van stappen telt tegenwoordig ook sterk mee, daar wordt erg opgelet en ook op de stand van het achterbeen. Ze willen de sabelbenigheid terugdringen.
Wanneer jouw merrie in goede sportconditie is, is een paar weken training voor de keuring voldoende.
Het is ook ontzettend leuk en spannend om je eigen paard voor de keuring te doen. Succes!


Dan ga ik het gewoon eens navragen inderdaad in sportconditie is ze wel dat scheelt. Ja lijkt me heel gaaf inderdaad dankje wel!

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:06

sannahtris schreef:
Absolem schreef:


Afstamming is prima predicaat wijs gezien .
Maar ...


Denk niet dat je deze ster krijgt tenzij ze echt belachelijk geweldig goed loopt . Maar dan moet je even een filmpje van het zij aanzicht uploaden( zonder iemand er op en fatsoenlijk belicht en niet gefilmd met een aardappel)

Ze heeft niet echt een edel hoofd , weinig ras . Geen spectaculair behang . derde premie mag je blij mee zijn denk ik ... als ik zo af ga op de foto .
Maar goed de foto is ook niet heel gunstig genomen .


Misschien is deze foto is duidelijker? :+
[ [url=m/WgJMdd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze heeft wel al 2e en 3e premie de stap was toen te gespannen en ze toonde toen nog te jeugdig, fokker zegt dat het proberen waard is vandaar mn vraag.
Weinig behang heeft ze helaas inderdaad.
Kan het helaas moeilijk filmen ze mogen niet los in de bak lopen..
Daarom denk vraag het hier heb ik wat verschillende meningen ga eens kijken of ik ergens een filmpje kan vinden..



Ah mijn fout ik had even moeten verduidelijken wat ik bedoel met een gunstige foto .

Een gunstige foto is een foto direct gericht op het zij aanzicht . Dus niet stiekem een beetje schuin van voren . Maar echt van het zij aanzicht .

Met de benen van het paard aan de kant van de fotograaf ‘open’ . Tevens moet het paard op volledig rechte bodem staan . Dus niet wat veel handelaren en fokkers doen ( de achterhand in een berm en de voorhand op het harde) want dan heb je nog geen eerlijk beeld van hoe de bovenlijf loopt . En lijkt het alsof het paard opwaarts gebouwd is terwijl dat in werkelijkheid misschien niet zo is . Een vierkant gebouwde Fries kan nog steeds ster worden verklaard . Maar neerwaarts zien ze niet graag . ( veranderd onder verkeerde belasting snel naar een doorgezakte rug ) .

Bij een foto op die manier gemaakt kun je een eerlijk oordeel geven of het wel of verstandig is nog een Keer naar de keuring te gaan .

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:28

AnneJ1995

Ik denk dat de combinatie van bijna onbeperkt ruwvoer in combinatie met een vitaminekorrel (pavo vital) de basis is waarop een paard al wel heel veel van wat ze nodig hebben binnenkrijgen.

Wij voeren onze friezen geen "brok" naast hun vitalbix daily complete.
Alleen onze ruin die in het Z loopt krijgt er een muesli naast (ook zonder suikers als bindmiddel) en daar doet hij het super op. Hij heeft net wat meer nodig vanwege de zwaarte van de oefeningen..

Jouw paard zal toch ergens teveel calorieën binnen krijgen. Dus hetgeen wat ie eet weegt niet op tegen het energieverbruik. Ik kan mijn ruin ook niet onbeperkt ruwvoer geven want daar wordt hij ook dik van. Hij krijgt vier keer per dag een portie ruwvoer en heeft stro om te knabbelen. Maar ik ben dus wel gestopt met alle voer waar melasse/ suikers inzit.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:04

ynekes schreef:
AnneJ1995

Ik denk dat de combinatie van bijna onbeperkt ruwvoer in combinatie met een vitaminekorrel (pavo vital) de basis is waarop een paard al wel heel veel van wat ze nodig hebben binnenkrijgen.

Wij voeren onze friezen geen "brok" naast hun vitalbix daily complete.
Alleen onze ruin die in het Z loopt krijgt er een muesli naast (ook zonder suikers als bindmiddel) en daar doet hij het super op. Hij heeft net wat meer nodig vanwege de zwaarte van de oefeningen..

Jouw paard zal toch ergens teveel calorieën binnen krijgen. Dus hetgeen wat ie eet weegt niet op tegen het energieverbruik. Ik kan mijn ruin ook niet onbeperkt ruwvoer geven want daar wordt hij ook dik van. Hij krijgt vier keer per dag een portie ruwvoer en heeft stro om te knabbelen. Maar ik ben dus wel gestopt met alle voer waar melasse/ suikers inzit.


Hoe bevalt te vitalbix jou? Ik heb gisteren tijdens de keuring fijn gesproken op hun stand en wat proefzakjes meegekregen. Mijn ruin mist wat energie..wil kijken om de brok van de pensionstal misschien te vervangen voor vitalbix. Hij krijgt nu havens draversbrok. Verhaal van vitalbix spreekt me wel aan. Jou z ruin heeft er voldoende aan?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:05

ynekes schreef:
AnneJ1995

Ik denk dat de combinatie van bijna onbeperkt ruwvoer in combinatie met een vitaminekorrel (pavo vital) de basis is waarop een paard al wel heel veel van wat ze nodig hebben binnenkrijgen.

Wij voeren onze friezen geen "brok" naast hun vitalbix daily complete.
Alleen onze ruin die in het Z loopt krijgt er een muesli naast (ook zonder suikers als bindmiddel) en daar doet hij het super op. Hij heeft net wat meer nodig vanwege de zwaarte van de oefeningen..

Jouw paard zal toch ergens teveel calorieën binnen krijgen. Dus hetgeen wat ie eet weegt niet op tegen het energieverbruik. Ik kan mijn ruin ook niet onbeperkt ruwvoer geven want daar wordt hij ook dik van. Hij krijgt vier keer per dag een portie ruwvoer en heeft stro om te knabbelen. Maar ik ben dus wel gestopt met alle voer waar melasse/ suikers inzit.


Bedankt! Ik denk dat ik haar in ieder geval terug ga zetten in biks, kijken wat dat doet. Ruwvoer overdag heb ik “geen” invloed op (staat in groepsverband met slowfeeders).
De muesli (Fiberforce) heb ik inderdaad wel uitgezocht op weinig suiker, maar veel vezels (had een tijdje wat dunnere mest).
We rijden fanatiek recreatief dressuur en daarnaast wat lol met je knol springen, buitenritten. En zijn net gestart met wedstrijden.

Thanks voor je reactie! Ik ga nog eens verder nadenken over haar voerschema :D

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:07

Timmie06
Vitalbix doen onze paarden het heel goed op. Ze krijgen allemaal hun portie daily complete, afgestemd op hun gewicht. Je kunt je paard wat extra voeren voor meer energie en dan de active plus voeren. Zelf combineer ik de de vital daily met de pavo Ease & Excel voor onze sportruin. Daar zitten ook weinig suikers in en het geeft energie door oliën ipv door suikers. Dat bevalt mij heel erg goed!!

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:24

Die van mij deed het ook goed opt vitalbix. Heb nu vitamine korrel van cavalor. Veel goedkoper en moet hetzelfde inzitten. Vind het leuk om af en toe te switchen om te kijken hoe ze het erop doen. Ook krijgen ze action mix van cavalor. Daar doen ze het ook suuuper goed op!

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:26

Ynekes, dank voor je tip. Deze van pavo heb ik nog niet eerder onderzocht. Mooie tip, ik ga eens kijken

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:28

Horseloverl schreef:
Die van mij deed het ook goed opt vitalbix. Heb nu vitamine korrel van cavalor. Veel goedkoper en moet hetzelfde inzitten. Vind het leuk om af en toe te switchen om te kijken hoe ze het erop doen. Ook krijgen ze action mix van cavalor. Daar doen ze het ook suuuper goed op!


Ga ik ook even opzoeken, thx. Draversbrok is verder helemaal prima. gaat mij erom zelf wat extra te voeren voor ontbrekende energie tijdens rijden. Voer ook altijd wat fibra bij.
Vitalbix is idd best aan de prijs.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 10:42

Afbeelding
Afbeelding

7 maanden is meneer nu . En meet 1,40 .
Hij zit nu wel in zn lelijkeendje fase :')

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:24

Ik meld mij, Meet mijn eigen eerste paardje genaamd Ali 3 jaar oud, gisteren goedgekeurd en meteen meegenomen

Afbeelding

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:29

Appaloosa9 schreef:
Ik meld mij, Meet mijn eigen eerste paardje genaamd Ali 3 jaar oud, gisteren goedgekeurd en meteen meegenomen

[ [url=m/CnUSlM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gefeliciteerd met je aanwinst!!

Toevallig Stal de Mersken?

Appaloosa9
Berichten: 622
Geregistreerd: 07-06-11
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:04

Ja klopt!

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 22:19

Welkom! Wat een knapperd

Mijn kleine boef. Tjitske word 2 mei alweer 2!
Afbeelding
Afbeelding

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 00:01

Appaloosa9 schreef:
Ik meld mij, Meet mijn eigen eerste paardje genaamd Ali 3 jaar oud, gisteren goedgekeurd en meteen meegenomen

[ [url=m/CnUSlM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Echt een super leuk paardje! Nogmaals gefeliciteerd!

ynekes

Berichten: 332
Geregistreerd: 10-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:54

Wij zijn superblij! Onze Tsjalling A heeft gisteren zijn punten voor het sportpredikaat bijelkaar gelopen! *\o/* *\o/* *\o/*

Hoe gaat het met iedereen hier en met de paardjes? Misschien weer even een rondje foto's doen? <3
Afbeelding


Afbeelding
Dit was afgelopen week tijdens een heerlijk buitenrit je met onze drachtige Yfke

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:01

Gefeliciteerd hoor! Ik ben in de predikaten niet heel erg thuis, maar een soort predikaat is z toch!? Super!

Leuk, rondje foto’s! Wij hebben vorige week onze eerste grondwerk les gehad. Lekker bezig met dr basis, ho is ho, achter uit en niet in mijn ruimte komen.. hij pakte het fantastisch op. 2,5 jaar is hij nu. Lekker poetsen en spelen, het gaat ontzettend goed en hij word echt alleen maar leuker en liever.. houd van knuffelen en kusjes haha..
Lekkere smeer Toet, al hoewel hij geen makkelijke eter is (voor het eerst met lange tanden slobber gegeten..)
Afbeelding
Ook de tandarts is geweest! (2 Wolfs tandjes, en 2 tanden bijgevijld die prikten in z’n tong..)
Afbeelding
Afbeelding

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:36

ynekes schreef:
Wij zijn superblij! Onze Tsjalling A heeft gisteren zijn punten voor het sportpredikaat bijelkaar gelopen! *\o/* *\o/* *\o/*

Hoe gaat het met iedereen hier en met de paardjes? Misschien weer even een rondje foto's doen? <3
[ [url=m/ND3iwr.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/qUMfRT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was afgelopen week tijdens een heerlijk buitenrit je met onze drachtige Yfke



Gefeliciteerd!!

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:40

ynekes schreef:
Wij zijn superblij! Onze Tsjalling A heeft gisteren zijn punten voor het sportpredikaat bijelkaar gelopen! *\o/* *\o/* *\o/*

Hoe gaat het met iedereen hier en met de paardjes? Misschien weer even een rondje foto's doen? <3
[ [url=m/ND3iwr.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/qUMfRT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was afgelopen week tijdens een heerlijk buitenrit je met onze drachtige Yfke


Gefeliciteerd!!! :):)

Ik heb deze Friese hengst op het oog:

Afbeelding

Maar zou iemand zijn nummer kunnen opzoeken in de database van de KFPS? Stuur ik dan even in pb :D

En mijn eigen Friese hengst doet het ook nog steeds <3 Laatst nog een heerlijk rondje in de regen mee gereden :+:

Afbeelding