[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Independence
Berichten: 1380
Geregistreerd: 05-01-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:22

Zadelmaker is geweest, de boom moet wat verbreed worden. Dus dinsdag breng ik het zadel weg, dan kan ik er zondag nog wedstrijd mee rijden. Ik start in de B, voor degene die dat vroeg. Al hoop ik wel binnenkort naar het L1 te gaan.
Het is voor mij soms nog wat onwerkelijk, met een eerder paard was ik doodsbang en reed ik bagger, met mijn eigen merrie gaat het niet vlekkeloos en vergeet ik soms te rijden, maar met zoveel meer vertrouwen en plezier. En dan ook nog winstpunten rijden. Succesvol wedstrijden rijden leek altijd onmogelijk, dus dat ik nu bijna L1 mag starten is echt een beetje een droom :)

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:54

Independence schreef:
Zadelmaker is geweest, de boom moet wat verbreed worden. Dus dinsdag breng ik het zadel weg, dan kan ik er zondag nog wedstrijd mee rijden. Ik start in de B, voor degene die dat vroeg. Al hoop ik wel binnenkort naar het L1 te gaan.
Het is voor mij soms nog wat onwerkelijk, met een eerder paard was ik doodsbang en reed ik bagger, met mijn eigen merrie gaat het niet vlekkeloos en vergeet ik soms te rijden, maar met zoveel meer vertrouwen en plezier. En dan ook nog winstpunten rijden. Succesvol wedstrijden rijden leek altijd onmogelijk, dus dat ik nu bijna L1 mag starten is echt een beetje een droom :)


Ja das fijn rijden Jah. :)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 06:05

Inmiddels ook erachter waarom madam woensdag al zo stront vervelend was, vrijdag avond bleek ze hengstig :') dus afgelopen vrijdag was helemaal een bak ellende, en dat zal vanochtend ook wel zo zijn _O-

Wat ze bij ons noemen een typische pismerrie :Y)

Kabayo

Berichten: 14073
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 10:57

Ohoow begint het al goldenangel _O- Sterkte ermee.

Independence mooi dat ze iets aan het zadel kunnen doen. Mooi is dat he als ze zo vooruit gaan! :D

Absolem die laatste vind ik een hele mooie foto

Ah wat een lief compliment Ldenboer! Gewoon "veel" gekke dingen met haar uithalen. Gooi eens een grote bal neer. Doe de paraplu eens omhoog. Leg een zeil op de grond. Dat soort dingen. Worden ze fijn van. Ik vind het een super mooi veulen. Echt. De meeste zijn deze periode super lelijk :=

Mevrouw gisteren op 212 dagen. Ik maak vanmiddag de "7 maand" foto's.
Afbeelding
Deken af betekend lekker kriebelen!
Afbeelding
Mijn hond genoot ook van het mooie weer {:}
Afbeelding

Gister middag had ik het laatste uitje. Een vrijheidsdressuur les van Eva Roemaat. Was erg geslaagd en kan weer met wat dingetjes verder!

Knappe merrie!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En weer naar huis!
Afbeelding

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:37

Wie heeft ervaring met dit bit

Harrys Horse Bustrens Sweet


Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:32

Ik! die heb ik ook en die van mij loopt er erg fijn onder.

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:56

Oke dankje wel ik heb hem.besteld ben benieuwd hoe die van mijn het er op ga doen

M_arjolein schreef:
Ik! die heb ik ook en die van mij loopt er erg fijn onder.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:22

@kabayo whaha yeahh
Maaaaar
Let op
Stiekem wel een beetje trots, we hebben er vandaag (omdat we toch maar met z'n 2 reden voor onzelf en mijn vriendin is ook instructie) gewoon eens een enkel gebroken ingegooid

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ja er valt voor mij rijtechnisch nog wat te halen, ja ik heb lessen, nee ik hoef geen hele paragrafen met kritiek (opbouwende tips zijn natuurlijk altijd welkom)

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 00:22

@independence; fijn dat de boom aangepast kan worden, scheelt toch een hoop gezoek naar een ander passend zadel! Hopelijk kunnen jullie daarna weer lekker doortrainen!

@absolem: leuke foto's!

@kabayo; wat ziet ze er goed uit zeg!

Wij zijn afgelopen zaterdag aan start gekomen op de Gelderse en na pas drie wedstrijden gereden te hebben was dit toch een behoorlijk heftige entourage voor haar. Maar wat deed ze dit goed zeg, om haar heen stuiterde allemaal heethoofden en zij probeerde dr uiterste best om gewoon haar ding te doen! Uiteindelijk een zeer fijne proef neer kunnen zetten maar helaas door gigantisch jury verschil (192,5 en 171,5) uitgekomen op 60,667% maar dat mag voor ons de pret niet drukken, ik ben trots op het puppypaard!

Equigeniek heeft dit meer dan prachtig weten vast te leggen! Hier wat foto's van de dag:
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:19

@Goldenangel ziet er netjes uit toch?

@xwien wat een prachtige fotos!'Hoop verschil qua punten maar super resultaat toch!

Hier nog steeds zonder zadel, en de bak is keihard dus longeren wordt m momenteel ook niet. In de binnenbak mogen we niet longeren helaas.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 09:48

M_arjolein...jammer van je zadel idd. Komt een flink pak sneeuw aan begreep ik dus hopelijk kan je gewoon snel weer rijden.

xwien, mooie foto's , net beeld. Jammer van zo'n enorm verschil in punten he?

Ik ga nu nog snel even een ritje buiten maken voordat er teveel sneeuw ligt. Volgens de radar in mijn regio rond 13 uur volop sneeuw

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:02

@M_arjolein, dankjewel! Hier de bak ook bevroren, balen is dat he?

@Ldenboer, dankjewel! Ja heel jammer, gewoon balen dat zoiets kan Maarja meer dan trots op dr!
Veel plezier op je buitenrit! Geven hier ook sneeuw op vanaf 11 uur

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:21

Heeeeeeel koud maar echt genoten Afbeelding

Teats

Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:12

Ik meld me ook maar eens!
Dit is mijn 12-jarige Friese merrie Teatske :)
Ik rij met name recreatief. Heb een tijdje niet veel met haar kunnen doen maar ben nu in het bezit van twee heupprotheses dus ik kan het rijden weer lekker oppakken :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Independence
Berichten: 1380
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:23

Sonjaaa schreef:
Ik meld me ook maar eens!
Dit is mijn 12-jarige Friese merrie Teatske :)
Ik rij met name recreatief. Heb een tijdje niet veel met haar kunnen doen maar ben nu in het bezit van twee heupprotheses dus ik kan het rijden weer lekker oppakken :Y)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Prachtige fries, leuk koppie!
Ik schrik er wel van: 2 heupprotheses op zo'n jonge leeftijd, heftig hoor! Hopelijk kun je snel weer te paard!

Teats

Berichten: 91
Geregistreerd: 27-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 17:42

Independence schreef:
Sonjaaa schreef:
Ik meld me ook maar eens!
Dit is mijn 12-jarige Friese merrie Teatske :)
Ik rij met name recreatief. Heb een tijdje niet veel met haar kunnen doen maar ben nu in het bezit van twee heupprotheses dus ik kan het rijden weer lekker oppakken :Y)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Prachtige fries, leuk koppie!
Ik schrik er wel van: 2 heupprotheses op zo'n jonge leeftijd, heftig hoor! Hopelijk kun je snel weer te paard!


Dankjewel! Jaa klopt, is zit in de familie dus vandaar de jonge leeftijd. :)
Het is heerlijk om weer zonder pijn te kunnen rijden. Ik ga in februari ook weer beginnen met lessen om mijn houding weer een beetje te verbeteren want die is door de pijn toch een beetje verkeerd geworden, bekken kantelen zat er niet in voor mij :Y)
Vandaag is Teatske behandeld door de osteopaat en alles was prima, dus ik heb haar gelukkig niet scheef gereden in de afgelopen jaren. :D

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:14

Mooie fries Sonja en welkom! Fijn dat je nu weer lekker kan rijden!

Ik heb nog steeds mijn zadel niet terug. Ik begin nu ook wel een beetje te balen. Eerst werd mij een bedrag van 60 euro voor reparatiekosten aangegeven (lassen van de popnagels). Ik realiseerde me 2 dagen erna dat ik vergeten was te vragen wanneer ik het zadel weer terug kon krijgen.

Dus ik bellen en werd aangegeven dat ze hem nog niet opgestuurd hadden omdat ze niet wisten dat ik akkoord was plus dat de kosten 120 waren. Dus ik gaf ook aan je collega zei anders, naja foutje kan gebeuren. Hij zou binnen een week klaar zijn.

Zaterdag weer contact opgenomen, nee hij is er nog niet ik verwacht eind volgende week. Dus dan ben je weer een week verder. Nou de werkweek is bijna weer ten einde dus ik heb weer contact opgenomen en nu wordt het volgende week. Wat vinden jullie hier nou van?

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:56

M_arjolein schreef:
Mooie fries Sonja en welkom! Fijn dat je nu weer lekker kan rijden!

Ik heb nog steeds mijn zadel niet terug. Ik begin nu ook wel een beetje te balen. Eerst werd mij een bedrag van 60 euro voor reparatiekosten aangegeven (lassen van de popnagels). Ik realiseerde me 2 dagen erna dat ik vergeten was te vragen wanneer ik het zadel weer terug kon krijgen.

Dus ik bellen en werd aangegeven dat ze hem nog niet opgestuurd hadden omdat ze niet wisten dat ik akkoord was plus dat de kosten 120 waren. Dus ik gaf ook aan je collega zei anders, naja foutje kan gebeuren. Hij zou binnen een week klaar zijn.

Zaterdag weer contact opgenomen, nee hij is er nog niet ik verwacht eind volgende week. Dus dan ben je weer een week verder. Nou de werkweek is bijna weer ten einde dus ik heb weer contact opgenomen en nu wordt het volgende week. Wat vinden jullie hier nou van?


Ik zou gelijk klaar zijn met die zadelmaker..

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:14

@absolem dat ben ik inderdaad ook, maar denk misschien overdrijf ik. Voor een volgende x ga ik ook naar andere mogelijkheden kijken. Vindt het erg jammer want ben nu denk ik al 9 jaar klant en altijd tevreden, maar dat aan het lijntje houden gedoe vind ik erg vervelend.

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:13

Tjonge waardeloos M_arjolein...dat zijn natuurlijk geen afspraken. Er kan altijd iets tussen komen oid maar het lijkt idd of je aan het lijntje wordt gehouden en die kosten zijn ook ineens verdubbelt...beetje apart.

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 18:47

Zadel sinds maandag terug. Kosten gelukkig gehalveerd. Gister les gereden en onze juf was best tevreden ondanks dat ik dus 2 week amper iets gedaan heb gelukkig.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 12:05

*slik* |(


Vandaag de laatste keer waarschijnlijk dat ik titus zal rijden...

Er is een hele soap serie gebeurd inmiddels tussen een handels stal waarvan ik de eigenaar ken die hem eigenlijk zou kopen. En de eigenaar van titus, wat nu eindigd in dat de eigenaar titus vier weken naar een trainingsstal stuurt.

In de hoop dat hij daar ook direct verkocht wordt en anders wel gelijk veel beter loopt.Hij wilt niet snappen dat het proces van een paard goed trainen echt niet in 1 maand gefixed is. Al helemaal niet als het paard in kwestie een compleet skelet is geweest een jaar geleden als start punt.

Vrouwtje heeft al gezegd hem elke dag te gaan trainen voor maximaal resultaat. Dus ik vrees echt dat Titus helemaal stuk gaat daar..

Eigenaar heeft dus duidelijk helemaal niks geleerd van mijn uitleg waarom ik titus maar twee dagen trainde en dan weer een dag rust gaf. |(

Dus daar gaat mijn 1 jaar lange geduld en zorg.... mijn beste vriendje... Als hij nog terug komt naar huis zal er niks meer van m over zijn...

Morgen vertrekt hij..

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:26

Ach gadver...sterkte

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:32

Ahh nee, wat rot! Zoveel werk, zorgen en pijn in gestopt... |(

Veel sterkte!

Hier ligt alles even stil. Vorige week hele week ziek op bed gelegen en de hele rijbak is een enorme blubnerbende. Vandaag valt t wel mee maar had al alles geveegd, paddocks gemest, moddergeschept, stallen leeg gehaald en moest ook nog boodschappen doen daarna dat ik even geen zin had om te rijden. Rest van de week gaat het weer regenen zag ik.

Binnenkort ga ik misschien krantenwijk als bijbaantje nemen. Misschien dan overwegen om een keer in de zoveel tijd les te nemen bij de manege hier in de buurt. Is 20 minuutjes lopen van stal dus eigenlijk ideaal. Ben enorm benieuwd wat dat gaat doen met Sinne, ben nog nooit op ander terrein geweest met haar namelijk.

Jeltje is zo ingevallen qua rugspieren dat ik eigenlijk eerst weer wat spiertjes wil kweken dmv longeren en grondwerk. Haar rug is zo week dat ik er met mijn gewicht eigenlijk niet met een gerust hart meer op durf.

Voor Jeltje zoek ik ook iets waar ze weer wat meer plezier in kan hebben. Ik vind haar altijd een beetje somber en duf.. Iemand ideetjes? Buitenrijden mag ik niet alleen, en er is afgelopen jaar nog steeds niemand geweest die mee wil/kan...

x_mereltjuhh
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 15:33

AnneJ1995 schreef:
Altijd een fijne reality check hè, hoeveel invloed je dan zelf kan hebben op een paard.. Ik word me daar ook elke dag weer bewust van, haha, vooral omdat Anouk direct reageert als ik me ontspan, dan ontspant zij ook.

Welk merk deken hebben jullie op je paard liggen? Ik kan maar geen passende deken vinden.... Alles schuurt haar borst stuk, word er echt gek van. Nu is ze wel geschoren, maar toch zie ik dat bij de geschoren kwpn’ers op stal niet.. Vorig jaar lag 1 EJ en 1 QHP redelijk, maar die zijn gesneuveld helaas.
Heb ondertussen gehad:
- Amigo Big Neck
- Harry’s Horse
- Rhino
- EJ huismerk (vorig jaar zebra lag op zich oké, dit jaar niet meer...)
- QHP
- Equitheme
- BR
- Fryskware

Ik hoopte dat Fryskware dan eindelijk uitkomst zou bieden, maar na een paar weken ziet ze er zo uit:
[ [url=m/hRQTiY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JPwCg6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb nu maar een borstbeschermer besteld en hopelijk schuurt dat wat minder...


Ik heb de equi-theme barokke deken, die heeft een elastische borststuk waardoor die eigenlijk nooit te krap kan zitten! heel tevreden over deze deken!