[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 22:42

Toevallig nog iemand interesse in Fryskware dekens? Zie onderschrift :D

Had het eerder hier in t topic eens gevraagd, ik geef t vinden van een passende deken op haha :') -O-

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 23:57

AnneJ1995 schreef:
Toevallig nog iemand interesse in Fryskware dekens? Zie onderschrift :D

Had het eerder hier in t topic eens gevraagd, ik geef t vinden van een passende deken op haha :') -O-


Heb je horseware de brede versie al geprobeerd?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 09:02

Jep! Toevallig gisteren op gehad van een stalgenoot. Die trekt bij de borst waardoor de hals open gaat staan, zoals heel veel dekens bij haar doen.

Thanks voor ‘t meedenken!

Hier gaat ‘t rijden trouwens weer heel fijn! *\o/* Zaterdag liep ze onwijs stabiel in de aanleuning, goed bij mekaar, heel veel takt. Echt heel blij mee. Zondag gesprongen :') Daar is ze zacht gezegd niet zo goed in. Voorheen tikte ze álles er af, nu maar 3 van de 10 sprongen :D Ze wordt natuurlijk ook sterker, maar ze vindt het daardoor ook leuker!
Maandag dressuurles en man wat had ze een spierpijn, arm ding haha. Aanspringen naar de galop was de eerste paar keer heel moeizaam en sprong verkeerd of overkruist :+ Dat is al 1,5 jaar niet meer voorgekomen, haha. Na wat meer loswerken sprong ze wel weer goed aan.
Gisteren lekker vrij gehad en even een rondje in de molen gelopen.

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 11:13

Ziet er goed uit aan de lange lijnen Absolem.

@Golden_Angel, mijn fries maakt zich ook vaak kort in de hals en gaat dan ook echt dribbelen. Die van mij heeft ook echt een kort front voor dus kan me wel voorstellen dat dit voor haar een hele makkelijke houding is. Ik ben met de lessen ook echt bezig om haar meer ontspannen en langer in de hals te krijgen. Dus hier ligt qua instructie ook echt wel de nadruk op. Longeren aan de lange lijnen helpt voor mij wel heel goed hierbij.

@Faytjefay wat een heerlijke foto. Genieten zeg.

@AnneJ1995 zijn prachtige dekens, maar ik heb er genoeg haha.
Fijn dat ze goed loopt! Leuk ook dat je springt met haar.

Gister weer les gehad. Zitten echt hele mooie stukjes bij. Ik baal met name heel erg van mezelf dat ik soms niet snel genoeg ben in reageren en dat ze me dan te vlug af is en ik haar kwijt ben. T is wel ontzettend verbeterd ten opzichte van de tijd dat ik haar heb, maar ik kan dan wel balen van mezelf. Ik wil graag in maart gaan kijken of ik weer kan starten in de B. 3 jaar geleden mee gestopt omdat we beide veel stress hadden. Toen uiteindelijk maar 5punten gehaald. We reden altijd rond de 176 dus super frustrerend.

Als ik nu kijk naar mijn rijden toen en nu vind ik wel dat we echt ontzettend verbeterd zijn dus ik denk dat ik maar weer een poging ga wagen. Inmiddels beide wat ouder dus misschien helpt dat ook.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:00

Fijn dat iedereen zo voorruit gaat. Dat is leuk om te lezen. :)

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 13:44

M_arjolein schreef:
Ziet er goed uit aan de lange lijnen Absolem.

@Golden_Angel, mijn fries maakt zich ook vaak kort in de hals en gaat dan ook echt dribbelen. Die van mij heeft ook echt een kort front voor dus kan me wel voorstellen dat dit voor haar een hele makkelijke houding is. Ik ben met de lessen ook echt bezig om haar meer ontspannen en langer in de hals te krijgen. Dus hier ligt qua instructie ook echt wel de nadruk op. Longeren aan de lange lijnen helpt voor mij wel heel goed hierbij.

@Faytjefay wat een heerlijke foto. Genieten zeg.

@AnneJ1995 zijn prachtige dekens, maar ik heb er genoeg haha.
Fijn dat ze goed loopt! Leuk ook dat je springt met haar.

Gister weer les gehad. Zitten echt hele mooie stukjes bij. Ik baal met name heel erg van mezelf dat ik soms niet snel genoeg ben in reageren en dat ze me dan te vlug af is en ik haar kwijt ben. T is wel ontzettend verbeterd ten opzichte van de tijd dat ik haar heb, maar ik kan dan wel balen van mezelf. Ik wil graag in maart gaan kijken of ik weer kan starten in de B. 3 jaar geleden mee gestopt omdat we beide veel stress hadden. Toen uiteindelijk maar 5punten gehaald. We reden altijd rond de 176 dus super frustrerend.

Als ik nu kijk naar mijn rijden toen en nu vind ik wel dat we echt ontzettend verbeterd zijn dus ik denk dat ik maar weer een poging ga wagen. Inmiddels beide wat ouder dus misschien helpt dat ook.


"Springt" wel tussen hele grote aanhalingstekens hoor, haha! We springen nu kruisjes met de steunen op 40cm, dus t zal 30cm zijn waar we overheen gaan of zo haha.

En dat sneller reageren komt echt door oefenen en les! Ik heb me ook zo veel geërgerd aan mezelf, dat ik niet 'gewoon' m'n armen en benen kon bewegen zoals m'n hoofd dat bedacht, maar blijkbaar motorisch gehandicapt was of zo, haha. Maar merk echt dat ik nu vlotter en handiger word. Komt ook voor een heel groot deel door de fijne begeleiding van mijn instructrice, ik heb wekelijks les.
Positief blijven denken en ook die kleine stukjes voor jezelf en je paar goed belonen en bekrachtigen. Mijn paard reageert heel goed op verbale beloningen tijdens het rijden, echt leuk om te zien hoe ze daar meteen op reageert. En als ze een mooi stuk draf heeft laten zien, lange teugel en even stappen, klopje op haar hals, zodat ze ook weet: dit was goed, druk er af!

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 14:32

Haha AnneJ1995 ach 30 cm is beter dan niks, die van mij snapt er niks van gaat er altijd met 4 benen dwars door heen.

Klopt echt precies wat jij zegt! Ik heb ook wekelijks les en mijn instructrice is daar wel echt ook heel erg gebrand op gelukkig alleen frustrerend is het soms wel.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 16:23

Deed Anouk ook hahah! Denk dat t scheelt dat ze sterker wordt > makkelijker springt > daarmee ook leuker vindt > meer haar best doet :D

Ja precies! Mijn instructrice zegt altijd dat ik niet zo streng moet zijn voor mezelf omdat ik heus verbeter...
En ik heb veel houvast aan de leerfasen die je doorloopt:
1) onbewust onbekwaam
2) bewust onbekwaam
3) bewust bekwaam
4) onbewust bekwaam

Ik ben me er in ieder geval al bewust van dat ik onbekwaam ben :+

T is bij ons ook een wisselwerking, want paardlief is echt de makkelijkste niet. Als ik beter rij, loopt zij beter, waardoor ik beter kan zitten en me dus meer kan focussen op de rest van m’n lijf, waardoor ik beter rij.. Haha.
Onze succesmomentjes worden steeds frequenter en langer.. Afgelopen donderdag tijdens les kon ik Anouk wel schieten hoor haha, maar ben dan blij dat t tijdens les gebeurt, dan kan juf me helpen het op te lossen :)

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 17:32

Hehehehe :'). Word er aan het begin van mijn les gevraagd; en waar wil je vandaag aan werken?

Ja welke van die 100 dingen zal ik vandaag eens kiezen :roll: en ik maak altijd de verkeerde keuze want op het moment dat ik les heb is er nooit wat aan de hand _O- _O-

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:32

Hoi allemaa! Ik had een vraag. Wij hebben 2 Friezen met een staart van (ja echt!) 3 a 4 handen dik. De verzorging is dan ook dramatisch en staarten zijn elke dag kurkdroog. Ik spray wel elke dag. Heeft iemand de tip om de staarten langer verzorgd te houden?

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:14

Francieeen, mijn Fries heeft ook wel zo'n dikke staart en de verzorging is soms echt lastig idd. Ik gebruik Cowboy Magic serum (niet de spray) en dat werkt hier wel heel goed. Ik was de staart niet heel erg vaak, af en toe omdat er soms wel eens wat mest in terecht komt (staart is zwaar) en om te voorkomen dat ie nog zwaarder wordt was ik m dan wel eens. Ook met Cowboy Magic shampoo én conditioner. Ik weet niet wat voor spray je nu gebruikt? Maar ik zou m eens goed wassen en dan CM erin doen.

AnneJ1996, lastig verhaal met Friezen en dekens! Weet er alles van haha :Y) Momenteel voorzien van goed passende dekens, Horseware doet het hier gelukkig goed. Succes met t vinden van iets dat wel past haha.

M_arjolein, heel herkenbaar dat niet snel genoeg zijn haha :') Maar als er maar verbetering in zit!

Elina, aah ja zoiets dacht ik al, maar wordt dat niet heel hard na een tijdje of zijn ze dan ook echt gewoon aan vervanging toe?

Ja ik denk inderdaad ook dat je t beter uit handen kunt geven als je een hengst wilt laten gaan voor dekhengst. Ik heb niet zo veel verstand van wanneer er potentie in zit of wanneer niet dus daar zal ik niks over zeggen, ik vind Titus een mooie hengst :D
Maar denk inderdaad dat je wel rond de 10.000 kwijt bent.

Hier rustigaan bezig met oppakken. Alleen nu zie ik dat ze rechtsachter (af en toe twijfel ik of het niet links is maar ik kan de vinger er niet op leggen) toch niet helemaal lekker loopt. Het lijkt een knieprobleem, hoefsmid en osteo hebben er ook al eerder wat over laten vallen.. := Dat daar een 'rommeltje' zit. Ze is niet kreupel maar t is net alsof de ene pas korter is dan de andere, dat ze dat achterbeen er minder goed onder kan krijgen.

Probleem is dus dat ik niet helemaal weet wat nu te doen. Komt het omdat ze nu echt te dik is? Dan kan ik er op dit moment niks aan doen dan gewoon verder werken met haar. Maar wat als ze er pijn aan heeft? Dan is het niet eerlijk om haar ermee rond te laten lopen. Is het een kwestie van een soort stijfheid? Of komt het omdat ze helemaal 0 spieren heeft op dit moment en zal het beter worden als ze meer spieren krijgt (ook in dat gebied)? Ik weet het niet en ik weet ook niet wat ik nu moet doen -O-
Dus we beginnen maar weer bij de osteopaat en de fysio, dan overleg met de hoefsmid en mocht er helemaal niks uitkomen dan zal het toch een ritje dierenarts worden gok ik.

Iemand enige ervaring oid met knieproblemen bij paarden?

Oh en nog een vraag over bijzetten. Ik longeer dus nu met bijzet maar als ik haar te los zet doet ze niks, maar zet ik haar wat strakker dan gaat al snel de kin op de borst bij haar en dat wil ik juist absoluut NIET. Ik wil graag lang en laag maar ze heeft weinig lengte in de hals en dat maakt het zo lastig.
Longeerhulpen vind ik eigenlijk ondingen dus die gebruik ik niet en de pessoa durf ik nog niet helemaal aan omdat ze nog wel eens uit het niets wil flippen dus dan vind ik dat een eng idee met al die touwtjes :')

Help? :Y)

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:07

@Francieen wow dat zijn wel dikke staarten. Ik heb er niet echt tips voor. Die van mij is wel ranzig met r staart maar dan blijf ik elke dag bezig. Ik doe het meestal altijd na hengstige periode en dan ook met conditioner. Niet een vast merk.

@nynke denk dat als je echt 100 procent antwoord wil misschien toch eerst een check door een dierenarts. Miss kan de knie op de foto worden gezet? Niet echt ervaring met knieproblemen mijne had vroeger toen ze 5 was een zwakke knie. Maar dat is door trainen beter geworden.

Mijne loopt wel lang en laag met de longeerhulp terwijl die best heel kort kan worden. Alleen ze vallen met zon hulp vaak wat sneller op de voorhand dus ik wissel het wat af met dubbele lijnen. Heb je dat al eens geprobeerd?

Ik heb weer eens pech :') Mijn zadelkast is omgevallen met het zadel er in en gister met rijden maakte mijn zadel een raar geluid. Vandaag naar Tweespan gebracht gelukkig lijkt de boom niet kapot. Ze checken m nog even van binnen. Mogelijk een losse nagel maar dus wel paar dagen zadelloos.

Qua tijdsplanning kon t niet beter want ik zit morgen de hele dag in leeuwarden.

Kabayo

Berichten: 14081
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:43

Nynke nee dit leer is super soepel. Ik kan het echt aanraden !
Ik zou een scan van de knieen laten maken. Kan dierenkliniek wolvega. Of idd op de foto.
Zilver kropt zich ook op met longeren. Die longeer ik niet of zonder hulp aan halster. Dit werkt top. Lang laag gaan ze zelf lopen als ze lekker ontspannen zijn.

Balen zeg marjolein! Gezellig. Ik ben er ook :D

Francien hier ook super dikke staart. Hier gaat er een lading anti klit in en dan invlechten en in een waterdichte staartzak als het erg nat is buiten. Verder gewoon los en elke keer als ik haar poets even doorkammen.

Haha goldenangel. Herkenbaar :P

Hier word ook gesprongen :D maar nu niet. Drachtig en jong! 3x gesprongen dacht ik.
Afbeelding

Ziet er mooi uit absolem. Maar mis wel de ontspanning. Ziet er wat strak uit. Behalve de laatste natuurlijk :D

Hier word ook lekker lang laag gereden. Kan ze goed. In de paddock. In de wei. Voor de kar. Onder t zadel wil ze zich wel eens opkroppen. Voorbeeldjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zilver mocht vandaag mee doen aan een clinic op de hengstenkeuring! Dit was echt een geweldige ervaring. Ze was super braaf <3 En begint al aardig dik de worden :oo Nu al over de 200 dagen. Knapzak !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meer foto's worden mij later toegestuurd. Zo trots <3

M_arjolein

Berichten: 1447
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:47

Super gaaf Kabayo ziet er goed uit! Was ze braaf? Ze heeft idd al mooi buikje! Waar zit je morgen?

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:26

Knappe babybuik <3
Jammer dat ik er vandaag niet was! Kon helaas niet. Morgen ben ik er wel.

Ziet er superfijn uit idd, ik longeer ook meerdere malen zonder iets aan het halster maar die van mij is zo traag als kak door een trechter :+ dus als ik er dan wat meer achteraan ga dan komt die hals erop en is de ontspanning al helemaal ver te zoeken :')

Ah oké Marjolein, ja lange/dubbele lijnen moet ik altijd nog les in nemen want dat kan ik al helemaal niet, zit altijd in de knoop met de lijnen en daarbij komt dat mijn paard dus vrij lui is waardoor ik zonder zweep haast niks kan beginnen. Hoef er niks mee te doen maar als ik m er bij heb loopt ze net een beetje meer door. Maar als je dan ook die lijnen al in je handen hebt wordt t een heel gepruts haha.


Ik denk idd dat het dan Wolvega zou worden. Heb er gisteren ook met iemand van die kliniek over gesproken toen ik bij Friesian Proms was, en die zei ook, zou het eerst overleggen met de smid en haar een beetje binnendoor zetten en mocht dat niet werken dan ben je uiteraard altijd welkom. Vriendinnetje van mij heeft haar paard daar moeten laten inslapen 3 weken geleden en ze is daar echt super bij begeleid zei ze, en ik vond ze gisteren ook erg vriendelijk en meedenkend. Dus goed gevoel bij :)
Maar zo ver is t gelukkig nog niet. Eerst de osteo binnenkort en dan overleg met de smid.

Baal er wel van dat er altijd wat is de laatste tijd := :') kan zij ook niks aan doen natuurlijk.

Kabayo

Berichten: 14081
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 08:08

M_arjolein schreef:
Super gaaf Kabayo ziet er goed uit! Was ze braaf? Ze heeft idd al mooi buikje! Waar zit je morgen?

Bedankt! Jaa ze was super braaf. Ik moest met haar door de gangetjes onder de tribune door en net op dat moment was er prijsuitreiking van het tuigkampioenschap. Dus keiharde muziek en klappende mensen. Was wel even eng maar ze bleef super rustig!
Ik zit in vak D! Stoel weet ik zo niet.

Nynke oh gezellig! Misschien zie ik je nog wel. Hahahaha moest echt even lachen om je zin _O- lastig geval hoor ik wel :P

Independence
Berichten: 1381
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 16:13

Vandaag naar de open dag geweest van stal Chardon. De hengsten werden allemaal even voorgebracht, super leuk. Foto is van Jurre
Afbeelding

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:03

Kabayo schreef:
Hahahaha moest echt even lachen om je zin _O- lastig geval hoor ik wel :P


Haha welke zin bedoel je?

Ach opzich is ze totaal niet lastig. Integendeel zelfs. Maar ze heeft hier en daar haar mankementen en als ze eenmaal meer in de spieren zit is t echt wel een mooi paard om te zien vind ik zelf.

Alleen qua training is t een beetje ingewikkeld, haar bouw is niet echt ideaal en je krijgt zo veel tegenstrijdige informatie over manieren van trainen. Wel met bijzet of juist niet.. Afgelopen jaar zat haar CTO vast, waarschijnlijk t.g.v. een verkeerde houding. Dusja dan moet je puzzelen met andere dingen. Osteopaat raadt longeren zonder bijzet aan, maar de fysio raadt licht bijgezet aan en stalgenoten vinden dat ze geen donder doen zonder bijzet :+
Aangezien ze ook al niet zo'n haast heeft... weet ik gewoon niet zo goed hoe ik haar echt doelgericht, effectief en efficiënt kan trainen. Het is echt een paard dat denkt: what's in it for me? }:) En als ze het niks vindt dan laat ze dat duidelijk merken en zie je haar denken: doe het zelf. Ze doet het wel, maar dat gezicht spreekt dan boekdelen.

Het is bij haar zo lastig om te onderscheiden of ze ergens last van heeft of dat ze gewoon geen zin heeft. Afgelopen zomer had ze dus een blessure en daar heeft ze echt te lang mee rond gelopen zonder ook maar iets te laten merken. Ze moet er wel al langer last van hebben gehad, zowel volgens DA als hoefsmid. Die zijn samen ook overeengekomen dat ze echt te hard voor zichzelf is dus dan is het aan mij om haar voor zichzelf te beschermen. :=


Afbeelding


Maar op een of andere manier was afgelopen jaar niet ons geluksjaar dus ik hoop dat we snel ontdekken wat er aan de hand is met die knie (of waar t vandaan komt) en dat het niet erg is en we dit jaar wat meer geluk hebben :)



@ Independence: <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Kabayo

Berichten: 14081
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:12

Indepence mooie foto van jurre. Hij kijkt je ook even aan :P

Nynke "zo traag als kak door een trechter" haha. Die kende ik nog niet.
Nee ik bedoel ook niet dat ze lastig is. Meer dat het lastig longeren is als ze ontspant traag te lopen en als je er meer achteraan sit direct gespannen. Dat bedoel ik met lastig (moeilijk) geval van trainen. En zeg ook niet dat ze niet mooi is :p Het is de mooiste Ait die er is.
Mooie foto van haar!

Deze moet ik even delen. Bartele 472 <3 Vader van mijn veulen
Afbeelding

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 16:48

Knap! Wil je eigenlijk t veulen zelf houden? Of heb ik dat gemist haha.

Ik ken verder geen Ait nakomelingen dus kan daar geen uitspraken over doen. En elk vindt zn eigen toch vaak de mooiste haha.

Haha nee ik dacht ook niet dat je haar niet mooi vond hoor :P Niet dat t me dan nog wat uitmaakte hoor. Elk zijn eigen mening :D maar meer dat ik t zelf zo vervelend vind dat ze er tegenwoordig wat spierloos enzo bij staat terwijl ze er ook zo als op de foto uit kan zien. Maar wordt druk aan gewerkt, meer kan ik op dit moment niet doen :)

En klopt wat je zegt hoor!

Hoe gaat het met Zilver en de dracht? Wordt het al zwaarder of is t nog een makkie haha. Ze heeft al best een buik.

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:13

Ik heb vandaag voor het eerst heel voorzichtig een half uurtje gereden. This duidelijk dat we allebij een gigantische deuk in het vertrouwen in elkaar hebben. Maar daar had ik ook al op geanticipeerd. Hij wilde bij de eerste keer aandraven weer gekkigheid uit halen. Dus dat heb ik helaas maar noodzakelijk afgestraft. Gezien ik het vriendelijk op stem vroeg. En m'n kuit nog niet eens had aangelegd.

Nadat we weer even hadden gesetteld wie welke rol had en het voor hem duidelijk was dat ik even niks van m vroeg behalve wat rustig draven. heb ik toch nog even in een heel rustig drafje wat voltes gereden. En toen ben ik afgestapt en heb m aan de hand uitgestapt.

Zolang ik hem nog rijden kan, ga ik geen drukke trainingen meer van hem vragen omdat ik zelf nog niet fit ben. Maar ik wil wel het vertrouwen herstellen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:23

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier wat foto’s van Ilse. Ilse is een 8 jarige stermerrie. Is nu 3x mama geweest en de 4de is onderweg. Ook is ze nu net 2 maanden onder het zadel :)

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:32

Absolem schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst heel voorzichtig een half uurtje gereden. This duidelijk dat we allebij een gigantische deuk in het vertrouwen in elkaar hebben. Maar daar had ik ook al op geanticipeerd. Hij wilde bij de eerste keer aandraven weer gekkigheid uit halen. Dus dat heb ik helaas maar noodzakelijk afgestraft. Gezien ik het vriendelijk op stem vroeg. En m'n kuit nog niet eens had aangelegd.

Nadat we weer even hadden gesetteld wie welke rol had en het voor hem duidelijk was dat ik even niks van m vroeg behalve wat rustig draven. heb ik toch nog even in een heel rustig drafje wat voltes gereden. En toen ben ik afgestapt en heb m aan de hand uitgestapt.

Zolang ik hem nog rijden kan, ga ik geen drukke trainingen meer van hem vragen omdat ik zelf nog niet fit ben. Maar ik wil wel het vertrouwen herstellen.


[ [url=m/0g6ZAX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yrxDBp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nrbX1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat je er weer op hebt gezeten, moet langzaam weer groeien dat vertrouwen, op de laatste foto lijkt het alsof je zadel enorm naar voor kiept, klopt dat? Gewoon een vraag hoor :)

Absolem

Berichten: 2767
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:40

_xwien schreef:
Absolem schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst heel voorzichtig een half uurtje gereden. This duidelijk dat we allebij een gigantische deuk in het vertrouwen in elkaar hebben. Maar daar had ik ook al op geanticipeerd. Hij wilde bij de eerste keer aandraven weer gekkigheid uit halen. Dus dat heb ik helaas maar noodzakelijk afgestraft. Gezien ik het vriendelijk op stem vroeg. En m'n kuit nog niet eens had aangelegd.

Nadat we weer even hadden gesetteld wie welke rol had en het voor hem duidelijk was dat ik even niks van m vroeg behalve wat rustig draven. heb ik toch nog even in een heel rustig drafje wat voltes gereden. En toen ben ik afgestapt en heb m aan de hand uitgestapt.

Zolang ik hem nog rijden kan, ga ik geen drukke trainingen meer van hem vragen omdat ik zelf nog niet fit ben. Maar ik wil wel het vertrouwen herstellen.


[ [url=m/0g6ZAX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yrxDBp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nrbX1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fijn dat je er weer op hebt gezeten, moet langzaam weer groeien dat vertrouwen, op de laatste foto lijkt het alsof je zadel enorm naar voor kiept, klopt dat? Gewoon een vraag hoor :)


Zadel schuift alle kanten op pas ook voor geen meter. Het was de bedoeling dat hij ergens deze maanden een nieuw zadel zou krijgen. Maja dat was voor ze besloten dat ze gaan stoppen met de paarden.

_xwien
Berichten: 1935
Geregistreerd: 24-07-11

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:56

@absolem, Ah oké duidelijk, is een fryso legacy vision of niet? Die van mij liep met t zelfde zadel fit 5, is daar net uitgegroeid