[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:10

xXutopiaXx schreef:
Ach ja.. het kan er echt wild aan toegaan.. ben wel blij dat Tamme eigenlijk heel braaf en lief was <3 Het was vooral de merrie die het hier moeilijk maakte haha. Maar als hij er na een mislukte poging dan weer af moest, luisterde hij ook nog gewoon hartstikke goed naar me. Had z'n hoofdstel in gedaan met hengstenketting, maar met een halster en gewoon touwtje was het net zo makkelijk gegaan :+: Ben ik toch weer zo trots op m'n lieverd.. :+:


Mag je zeker zijn op zo'n brave hengst!

Tjitkse heeft soms beetje "dominant" gedrag als ik met haar loop kan ze zo door lopen als ik stil sta dan neemt ze haar eigen weg.. Als ik heel overdreven ho en schouders breed maak dan stopt ze wel gelijk beloon ik dan en stop dan ook meestal. Weet niet of hier tips voor zijn? Ik bedoel ze moet toch leren dat als ik stop zonder overdreven gedoe zij ook stopt? Soms denk ik wel eens aan een zweepje, niet om ts slaan maar meer om aan te raken van en nu is het klaar.

Ook met kleinere kinderen ik durf dat echt niet aan met haar, ze loopt zo door ik stop haar wel en ga niet aan de kant maar kinderen vinden haar nu gewoon eng.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:30

Heb met Tamme in het begin wel met een zweepje gelopen.. gewoon horizontaal tegen z'n borst laten komen op het moment dat ik stopte.. tja.. als ie 't dan niet deed heeft ie best wel 's een tikkie tegen z'n borst gekregen... hij had snel door dat ie gewoon moest stoppen (schuin naast/achter mij, ook niet tegen me aan of voor me) als ik stil ging staan.. met een echte 'dominante' vind ik dat helemaal niet zo'n gek idee... :n je moest 's weten wat door tik ze elkaar geven als ze niet luisteren :') dat kunnen wij niet evenaren haha

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:38

xXutopiaXx schreef:
Heb met Tamme in het begin wel met een zweepje gelopen.. gewoon horizontaal tegen z'n borst laten komen op het moment dat ik stopte.. tja.. als ie 't dan niet deed heeft ie best wel 's een tikkie tegen z'n borst gekregen... hij had snel door dat ie gewoon moest stoppen (schuin naast/achter mij, ook niet tegen me aan of voor me) als ik stil ging staan.. met een echte 'dominante' vind ik dat helemaal niet zo'n gek idee... :n je moest 's weten wat door tik ze elkaar geven als ze niet luisteren :') dat kunnen wij niet evenaren haha


Dat is ook wel een idee ja! Zweepke heeft ze wel ontzag voor terwijl ik er nooit mee heb geslagen oid. Gelukkig is ze voor de rest erg lief en mee werkend!

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:48

Hier op dezelfde manier gewerkt met een zweepje. Niet hard meppen natuurlijk. Maar je mag best wat duidelijk maken
Wat word tjitske mooi zeg! Haar lelijke fase is voorbij :P

Wat gaaf zeg xxutopiaxx. Fijn dat ie ook rustig was. Dat scheeld al zo veel

Even afwezig geweest.. de kleine doet het top
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Springen kan ze al :))
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:34

Wat een schatje kabayo! Ze doen het goed zeg heerlijke foto's !

Tjitkse kwam net bijna omhoog, jeetje had ik niet verwacht van haar. We liepen in land van de shetlanders vandaan en toen wilde ze heel graag terug, ja dacht het niet. Wat zit er dan een power in zo'n "kleintje" volgens mij hebben we er wel een kwartier over gedaan om terug te gaan elke keer proberen los te breken of hoofd de lucht in op mij af, had ik maar een zweepje dan mocht ze weten dat ze dat niet kon doen. Ben uiteindelijk maar beetje staan wachten tot ze weer "rustig" was en dan weer stukje lopen, wel goed afgesloten uiteraard..

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:54

Oh wat wordt Tjitske al knap! Al een hele dame!

Kabayo, jouw dames zijn ook echt prachtig! Die foto in het lange gras <3

We zijn hier van plan om Lord langzaam op te pakken, zodat we eindelijk een lekkere buitenrit kunnen maken. Anders is het zo zonde van het bos in de achtertuin hé!
Het zadel en het hoofdstel hebben we weer eens tevoorschijn gehaald en gepast, dus binnenkort stap ik eens in de wei erop om te kijken hoe dat gaat. Zonder zadel en met enkel een halster gaat in ieder geval prima :D

Knappe kerel! Ik ben echt benieuwd hoe hij er ohz uit ziet!
Afbeelding

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:23

Oef wat is Lord knap! :+:

Wat een streek van Tjitkse :oo Dan was het idd best handig geweest om even een stokje bij de hand te hebben.. al had haar dat in deze situatie misschien juist nog 'heftiger' gemaakt.. hopelijk nu geleerd dat ze niet voor eeuwig bij d'r vriendjes weg hoeft als jij d'r haalt :P

Wat een prachtige foto's Kabayo.. idd die in het lange gras! :+: Prachtig veulen ook <3

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:35

Tjitske wordt prachtig zeg! En denk bij die pubers dat inderdaad werken met een zweepje niet verkeerd is.

Kabayo wat wordt ze al groot zeg! Prachtig.

Hier gaat het gestaag door. Volgende week zaterdag voor het eerst sinda 4 jaar weer op wedstrijd.

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:56

Hey iedereen! Hebben jullie misschien tips voor vliegendekens voor de Friezen? Mn ene merrie heeft manen tot op haar knie en de anderen tot onder haar schouder. Dus is heel belangrijk dat de manen worden behouden.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:41

Ik heb de Bucas Buzz Off Full Neck in het licht blauw en ben erg tevreden over over de pasvorm.
Houdt de vliegen goed tegen, zorgt ervoor dat ze niet mega warm wordt door de zon, past dus heel goed omdat de pasvorm is aangepast (stond op de website van EJ) en komt er glimmend onder vandaan haha. Manen blijven tot nu toe onaangetast, zitten wel wat warrig natuurlijk erdoor, maar geen klitten of afgeschuurd.

Eva_ANKY

Berichten: 52
Geregistreerd: 02-02-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 19:36

Captain schreef:
Wat fijn Celine_Famke dat het weer goed gaat! Je kunt inderdaad beter even rustiger opbouwen dan te snel gaan en daar weer spijt van krijgen!
Chriske: wat een mooie foto <3 western friezen vind ik wel echt gaaf! Staat gewoon zo stoer zo'n zadel!
Twikke lekker aan het springen! Ze vindt het echt leuk he?! :D Doet het ook nog best wel netjes! Spring je ook met haar onder het zadel?
Mooie foto LadyKim! <3
Fijn dat je lekker gewandeld hebt _Nynke! :D

Vandaag was Eva weer even mee naar Menno. Hebben voornamelijk gefilmd dus morgen even een filmpje maken maar heb al wel 2 hele gave foto's! <<)


[ [url=m/zMQ1dp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tWbYbR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Echt prachtige foto's !

Vind het zo mooi hoe hij er uitziet op de eerste foto! Zo mooi in zijn bespiering! Echt super strak!! Mag nog wat rugspieren op maar hij is lang zo ingevallen niet meer. Hij voelt zich ook top! Lekker blijven voeren die knol en de winter een deken op en dan hoop ik dat hij nog wat aankomt. <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:34

Dierenarts komt zo langs. Jeltje zit van top tot teen onder de kale plekken :( Had morgen eigenlijk een buitenrit gepland staan met een bokker maar hierdoor dus helaas af moeten zetten omdat ze ook plekken heeft bij de singel. En ze schuurt zichzelf helemaal kapot :(

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 15:58

Zomerexceem?

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:11

Jeetje wat sneu! Wat zei de dierenarts?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:08

Kabayo schreef:
Zomerexceem?

Geen idee. Kan dat zomaar op komen zetten? Ze heeft daar nog nooit last van gehad iig.

DA wist het ook niet, ze heeft een schraapsel genomen en die wordt onderzocht. We hebben wel byemite gekregen en een zalf voor wondjes en jeuk. Heb haar meteen behandeld, dus hoop dat dat iets helpt.

jildou1979
Berichten: 318
Geregistreerd: 03-09-10

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:42

Eikenprocessierups?

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:10

Houden we ook zeker voor mogelijk. Staan wel 2 eiken naast de paddock met mini nestjes erin idd. Maar vind het dan gek dat Jeltje het als enige heeft. De andere 3 hebben nergens last van namelijk en die staan net zo goed onder de eiken..

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 22:59

Ik heb vandaag super leuke wedstrijd gehad heerlijk kunnen rijden met 2 winstpunten in.het L1 180,5

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:55

Wat fijn! Gefeliciteerd! *\o/*

_Jeann

Berichten: 1007
Geregistreerd: 24-08-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 20:29

Ik kom even binnenvallen hier hoor, maar iemand die mee gaat rijden /ooit mee heeft gereden met de koud bloeden dressuur competitie?
Zag het op fb ergens voorbij komen, maar kan het daar zo gauw even niet terug vinden.
Waren volgens mij wedstrijden in o. A. Exloo, Marienheem en Wierden?

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:53

De filmpjes of foto's volgen, want mijn vriendin heeft ze nog jiet doorgestuurd

Maar wij hebben vandaag na een jaar eens een sprongetje gemaakt, en leuk dat ze het vond!!

50 cm ^^

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:43

:D niet de beste kwaliteit, maar we hebben genoten. Ze vond het zo leuk!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:57

Super leuk een springer!!

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:14

Wat leuke fotos mijn.fries.houd ook zo van.
Vandaag wedstrijd gehad en.winstpunt.gereden.nog.een.te gaan dan mogen we L2



Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:00

Wat leuk golden angel!


Ziet er goed uit Blizzart!

Mijn "kleine" guppie. Tjitkse vandaag netjes stil staan één keer los getrokken daarna niet meer kon er zo paar meter vanaf staan. Ze is nu 1,5 jaar oud.

Afbeelding

En voor eerste keer dekje erop.
Toen had ik haar manen nog niet gekamt :)
Afbeelding