vliegendeken fries

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke94
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-05-16

vliegendeken fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 19:10

hoi,

weet er iemand toevallig welke vliegendekens goed zijn voor een fries?
heb ondertussen al 2 verschillende dekens gekocht, bij het een deken was de hals te kort waardoor die altijd achteruit schoof, en het ander deken schuift in zijn geheel achteruit zodat er op haar flanken enorme schuurplekken ontstaan.
Of heeft iemand een idee hoe ik schuurplekken kan voorkomen?

bedankt!!

Icrack

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Re: vliegendeken fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:20

Schuurplekken voorkom je voor een groot deel door een goed passende deken met genoeg ruimte voor de boeg. Een Rambo Sweet itch wil nog wel eens goed passen op een fries. Je zou ook kunnen kijken naar een HV polo, deze hebben een lange loopsplit. Of een Rambo Protector, deze deken valt meestal ook aardig ruim voor.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70734
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:21

Ik verplaats dit topic van SV naar BKR.

Libra76
Berichten: 529
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: vliegendeken fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:23

Ik heb de rambo sweet itch en deze ligt perfect. Geen schuurplekken en ook heel fijn hij blijft goed liggen. Ik vind hem alleen prijzig

Anneke94
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 19:27

christaerik schreef:
Ik heb de rambo sweet itch en deze ligt perfect. Geen schuurplekken en ook heel fijn hij blijft goed liggen. Ik vind hem alleen prijzig


ja idd, ik vind ze ook duur.
aangezien het de eerste keer is dat we het uittesten van 24/7 met vliegendeken te laten staan, en er niet zeker van waren of een deken wel intact ging blijven, hebben we nog niet zo een duur deken gekocht, maar eens we merken dat dit de oplossing is, koop ik er wel zo een :)

Anneke94
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 19:29

Icrack schreef:
Schuurplekken voorkom je voor een groot deel door een goed passende deken met genoeg ruimte voor de boeg. Een Rambo Sweet itch wil nog wel eens goed passen op een fries. Je zou ook kunnen kijken naar een HV polo, deze hebben een lange loopsplit. Of een Rambo Protector, deze deken valt meestal ook aardig ruim voor.


het deken waar ze nu zo een schuurplekken van krijgt, is voldoende groot (zelfs iets te groot maar maatje kleiner was te krap) maar bij elke stap dat ze zet schuift het deken naar achter en "spant" het aan haar flanken waardoor ze deze schuurplekken krijgt. een idee hoe ik kan voorkomen dat het deken achteruit schuift?

Icrack

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:02

Anneke94 schreef:
Icrack schreef:
Schuurplekken voorkom je voor een groot deel door een goed passende deken met genoeg ruimte voor de boeg. Een Rambo Sweet itch wil nog wel eens goed passen op een fries. Je zou ook kunnen kijken naar een HV polo, deze hebben een lange loopsplit. Of een Rambo Protector, deze deken valt meestal ook aardig ruim voor.


het deken waar ze nu zo een schuurplekken van krijgt, is voldoende groot (zelfs iets te groot maar maatje kleiner was te krap) maar bij elke stap dat ze zet schuift het deken naar achter en "spant" het aan haar flanken waardoor ze deze schuurplekken krijgt. een idee hoe ik kan voorkomen dat het deken achteruit schuift?

Je geeft het antwoord zelf al Anneke, ik heb die zin vet en onderstreept weergegeven in je quote :-)

Icrack

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Re: vliegendeken fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:06

Vaak is het in het begin even zoeken welke deken van welk merk het beste doet qua pasvorm bij een paard/pony. De pasvorm van een deken kan nogal persoonlijk zijn namelijk. Over het algemeen komen de wat betere merken qua pasvorm beter uit de bus. Idd hangt daar een hoger prijskaartje aan, is het geen optie om een gebruikte 2e hands te proberen? Bevalt dat, dan zou je desnoods altijd nog een hagelnieuwe kunnen aanschaffen.

Anneke94
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 21:01

Twee
Icrack schreef:
Vaak is het in het begin even zoeken welke deken van welk merk het beste doet qua pasvorm bij een paard/pony. De pasvorm van een deken kan nogal persoonlijk zijn namelijk. Over het algemeen komen de wat betere merken qua pasvorm beter uit de bus. Idd hangt daar een hoger prijskaartje aan, is het geen optie om een gebruikte 2e hands te proberen? Bevalt dat, dan zou je desnoods altijd nog een hagelnieuwe kunnen aanschaffen.

Nog niet aan gedacht eigenlijk :) zal eens zoeken naar een tweedehands :) goed idee :) bedankt

Icrack

Berichten: 1267
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Re: vliegendeken fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:27

Your welcome :-)

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: vliegendeken fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:34

http://www.luba-paardendekens.nl/nl/paa ... dendekens/

Deze dekens zijn erg fijn, speciaal aangepast voor friezen. Ik heb de vliegendekens nog niet geprobeerd, maar wel een regendeken. Echt ideaal, schuift niet en super water dicht. Je ziet de druppels er gewoon afrollen. Ik ga er vanuit dat de vliegendekens dezelfde pasvorm hebben en dus ook goed moeten blijven liggen zonder te schuren! :)

Anneke94
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 16:56

iEmmaaa schreef:
http://www.luba-paardendekens.nl/nl/paa ... dendekens/

Deze dekens zijn erg fijn, speciaal aangepast voor friezen. Ik heb de vliegendekens nog niet geprobeerd, maar wel een regendeken. Echt ideaal, schuift niet en super water dicht. Je ziet de druppels er gewoon afrollen. Ik ga er vanuit dat de vliegendekens dezelfde pasvorm hebben en dus ook goed moeten blijven liggen zonder te schuren! :)

Ooh super :D ga het zeker eens bekijken :) danku!!

Anoniem

Re: vliegendeken fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:58

Wij hebben de Oranje/witte van de EJ. :)
Rambo sweet itch gaf bij ons juist schuurplekken.
Maar wij hebben wel een luxe gebouwde Fries.

Deni11

Berichten: 1217
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:02

Bij ons ligt op een luxe gebouwde fries een pagony, bij ej vandaan.
Eerst wilde wij de rambo maar doordat deze deken meer in ons budget paste, zijn we voor deze gegaan.
Hij past heel goed en ze heeft geen last van schuur plekken.

Anneke94
Berichten: 6
Geregistreerd: 22-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:10

Deni11 schreef:
Bij ons ligt op een luxe gebouwde fries een pagony, bij ej vandaan.
Eerst wilde wij de rambo maar doordat deze deken meer in ons budget paste, zijn we voor deze gegaan.
Hij past heel goed en ze heeft geen last van schuur plekken.


AH en welke maat nemen jullie dan? Heb een friesje van 165 cm nogal vrij gespierd vooral aan nek en borst, maar ook een al ingevallen rug waardoor schoft vrij hoog ligt (is 16)
Heb nu een 215, maar is een klein beetje te groot, maar vind een 205 juist te krap zitten..

Deni11

Berichten: 1217
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:03

Anneke94 schreef:
Deni11 schreef:
Bij ons ligt op een luxe gebouwde fries een pagony, bij ej vandaan.
Eerst wilde wij de rambo maar doordat deze deken meer in ons budget paste, zijn we voor deze gegaan.
Hij past heel goed en ze heeft geen last van schuur plekken.


AH en welke maat nemen jullie dan? Heb een friesje van 165 cm nogal vrij gespierd vooral aan nek en borst, maar ook een al ingevallen rug waardoor schoft vrij hoog ligt (is 16)
Heb nu een 215, maar is een klein beetje te groot, maar vind een 205 juist te krap zitten..


Even beter gekeken, wij hebben een pagony van Divoza maat 195 op een fries van 163(?) een luxer type, dat wel
https://www.divoza.com/nl/pagony-eczeemdeken