prijs koudbloed en wat voor ras???

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

prijs koudbloed en wat voor ras???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 14:31

Hallo, ik hoop dat omdat ik dit op de juiste plek plaats maar omdat we rustig aan op zoek zijn naar een koudbloed zat ik me af te vragen wat nou een normale prijs is voor een koudbloed die onder het zadel is beleerd en in het tuig en voor een onbeleefde. Iemand een idee?? We kijken naar verschillende rassen. En willen er op kunnen rijden (iets gevorderde ruiter) mee in het tuig kunnen werken (land en bosbouw voor de hobby) wat voor ras raden jullie aan? We willen liever geen tinker, fjord en haflinger.

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Re: prijs koudbloed en wat voor ras???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:18

in de koudbloeden zit er héél veel verschil hoor.
Een belgisch trekpaard, beleerd in de koets en onder het zadel (onder het zadel moet je vaak geen hoogstandjes verwachten) gaan momenteel tussen de 1500 - 3000 euro.
Een veulen moet je voor 500-750 op de kop kunnen tikken (dit laatste heeft mijn voorkeur, trekpaarden worden vaak al vroeg beleerd en onder het zadel gereden met een stang, dat is absoluut niet nodig, maar eenmaal het zo is kun je er niet altijd nog iets aan veranderen. Ik kies in de trekpaarden dus altijd voor veulens, dan kan ik ze zo naar mijn hand zetten als ik wil).

Als je naar de shires of Vlaamse paarden gaat mag je er een paar 1000 euro bijtellen...

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Re: prijs koudbloed en wat voor ras???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 21:17

Bedankt voor je antwoord we hebben hier altijd trekpaarden gehad maar meestal zelf gefokt en aangehouden en eigenlijk al jaren niet aangekocht Ben dus helemaal uit de prijzen. Wil niet meteen de andere koudbloed rassen van het lijstje schappen omdat er vast meer rassen zijn die kunnen wat wij graag ermee zouden willen doen.

lizy29

Berichten: 6251
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: prijs koudbloed en wat voor ras???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:22

Hangt denk ik ook heel erg af van wat voor maar trekpaard je wilt.

Wij hebben destijds ook naar o.a. Nederlandse trekpaarden gekeken maar vonden het bizar slecht gesteld met de gezondheid. Wij hebben dus gekozen voor een ras wat nog veel dichter bij zijn roots staat.

Duhelo

Berichten: 28594
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:54

hobbyboerin schreef:
Bedankt voor je antwoord we hebben hier altijd trekpaarden gehad maar meestal zelf gefokt en aangehouden en eigenlijk al jaren niet aangekocht Ben dus helemaal uit de prijzen. Wil niet meteen de andere koudbloed rassen van het lijstje schappen omdat er vast meer rassen zijn die kunnen wat wij graag ermee zouden willen doen.

Definieer welk soort trekpaard je wel of geen interesse in hebt?
Er zit behoorlijk verschil tussen een belgisch trekpaard en een vlaams paard bv.