Crusado registreren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Crusado registreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 14:36

Misschien een blonde vraag, maar ik heb de zoekfunctie al gebruikt en kan weinig vinden.
Vorig jaar heb ik mijn NAS merrie laten dekken door een knappe PRE en tussen 29 april en 5 mei verwachten we haar veulen. Een beetje vooruitdenkend zat ik me te bedenken dat ik ook een paspoort aan zal moeten vragen en het veulen ergens zal moeten registreren.
Aangezien dit voor mij mijn eerste veulen is en ik enkel ervaring heb met katten wil ik het hier maar eens vragen. :o
Hoe kan ik hem of haar registreren en een paspoort aanvragen?

L_Ruiterhuis

Berichten: 2181
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Crusado registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 23:31

Dat kan bij het nederlandse p.r.e. stamboek.
Op de website staat info en formulieren en ze zijn ook erg behulpzaam als je belt of mailt met vragen.

Alvast veel plezier met je toekomstige veulen, spannend! Mag ik vragen waarom je voor de combi nas x pre hebt gekozen?

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Crusado registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:23

Idd bij www.pre-stamboek.nl Als een van beide ouders een goedgekeurde PRE is kan hij of zij een crusado document krijgen. Anders gewoon een paspoort. Dat laatste kan echter bij elk stamboek.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 16:15

Thanx, ik heb het gevonden :D
We zijn vorig jaar bij Fincalinda gaan kijken voor haar 2 knabstrupper hengsten omdat mijn merrie ook knabstupper in haar lijnen heeft zitten. Ze heeft toen ook haar spaanse mannen laten zien en mijn man en ik zijn allebei voor Manchego II gevallen.
Na een heerlijke vakantie op de Veluwe is mijn paard daar een paar weken blijven logeren en qua dekking was het gelukkig in 1 keer raak. De dracht verloopt voorspoedig en over een paar weken hopen we onze "nieuwe" aanwinst te mogen verwelkomen.
Voel me net een 40+ Penny soms en krijg al allerlei babycadeautjes :o

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Crusado registreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:24

Ohh maar Linda kan je dan wel helpen hoor met de papieren!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 12:24

We hebben inderdaad al contact gehad gisteren. Ik moest Manchego's DNA nummer nog hebben. De rest ligt al netjes klaar bij onze "blijde doos" :o