Brandmerk Lusitano gezocht.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Brandmerk Lusitano gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 11:33

Goededag


Ik heb een bijna 11 jarige lusitano hengst.
En ben benieuwd van waar hij komt. Hij heeft geen papier uit Spanje meegekregen.
Ik heb hem zelf van een handelaar gekocht. De handelaar had hem gekocht van een handelaar uit Spanje. Die handelaar had hem uit Portugal.
Hij is ruimte tijd in Spanje gebleven. Daarna is hij dus naar België overgekomen op 10 jarige leeftijd.

Hij heeft dus onderstaand brandmerk. En nog een nummer 7 in de hals.
Hij heet Principe. Maar dat is niet zijn geboortenaam waarschijnlijk. Anders zou hij al 17jaar oud zijn.


Afbeelding

Iemand een idee van welke fokker dit brandmerk is?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:46

Volgens de APSL website is dat het brandmerk van Conde de Cabral. :)

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Brandmerk Lusitano gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 11:53

Oh wauw! Handige site! Die had ik nog niet gezien :+ . Helaas vind ik dan wel weer niets over Conde de Cabral. :(

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:58

Hun registratienummer bij APSL is nº129 en ze zitten in Lissabon. Niet alle fokker en stallen hebben een website en/of social media. Hun telefoonnummer staat in de APSL gids. Als je contact zoekt kun je misschien Lusitana vragen hier op Bokt, die woont in Portugal en kent verschillende fokkers. Misschien wil zij voor je tolken. :)

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Brandmerk Lusitano gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 12:13

Dat zou wel leuk zijn. Alleen zou ik niet weten wat gezegt. Het lijkt me gewoon leuk om eens familie te zien. En te weten te komen wie eventueel zijn ouders zijn ect.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:15

http://farpasblogue.blogspot.nl/2011/09 ... ompra.html

Heel lelijk met Google translate. :o

Citaat:
Ventura kocht Herdade de Pancas , 200 buik van koeien, vier studs, utreros, erales en ijzer uit de veehouderij van Cabral Conde Heirs - dat eigendom was van de gebroeders de Queiroz Guedes , met Edward de meer zichtbare gezicht en het best bekend als eigenaar van . beroemde motto van het nieuws werd twee weken geleden vrijgelaten uit de eerste hand de "weerhaken" -, maar werd onmiddellijk ontkend door Rafael Vilhais vele jaren geleden "right-hand" van Eduardo Guedes de Queiroz in het beheer van de veehouderij en, toevallig, in beslag genomen in Portugal Diego Ventura . Volgens Rafael zei op het moment dat de "weerhaken" , Spaans rejoneador verwierf alleen de laag tot en met 2012 en een aantal koeien, maar niet het landgoed, noch ijzer - die nog steeds deel uitmaken van Eduardo Guedes de Queiroz , zijn broer en de erfgenamen van zijn overleden broer Joaquim , in de Stier bekend "Joaquinito" , die een paar jaar geleden overleden.
, maar na al, is onze nieuws bevestigd: Ventura onthulde vandaag in Spanje, spreken tot verschillende sites van speciale, niet alleen de aankoop van 200 koeien buik, vier studs, utreros en erales, allemaal met de oorsprong van Santiago Domecq , maar ook de aankoop van Pancas Homestead (inclusief geïrrigeerde gebied), gelegen aan de oevers van de Taag, in de regio Porto Alto, een paar dertig kilometer Lissabon en de ijzeren zelf van de veehouderij van Cabral Conde Erfgenamen . Als een nieuwsgierigheid, opgenomen door Ventura in de verklaringen van vandaag in Spanje, het feit dat de moeder overgrootvader onderscheidt zich van de "Hurricane" was jarenlang de heerser van deze veeteelt. De boerderij is nu eigendom van Ventura, heeft een totaal van 450 hectare verdeeld in 100 hectare grasland en 350 irrigatie. Diego Ventura biechtte vandaag " een enorme illusie van het verhogen van het maximale niveau van de veehouderij om te worden behandeld door de hoogste stierenvechten cijfers " . Zoals altijd - geloof me als ik het las" weerhaken "! Het gebeurt hetzelfde: we gemeld dan ontkennen, dan is het bevestigd!


Tevens:
http://ganaderias.toroslidia.com/udu/

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Brandmerk Lusitano gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 14:54

Een echte stierenvechter dus!!! Hij is wel heel moedig dat is een feit. }:0

Heel erg bedankt voor de lelijke vertaling! :D

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:38

Als er geen papieren bij zijn is er ook gewoon een kans dat hij zelf ook niet ingeschreven is en ze er nooit bij hebben gezeten. De fokker kan nl ook gewoon cruzados fokken. Zeker stierenvechterspaarden voeren vaak bv arabisch bloed. (Waarmee ik niks zeg over jouw paard in het byzonder dat idd gewoon Lusitano lijkt.)
Een brandmerk is geen garantie van inschrijving.

Met zijn halsnummer is hij voor de fokker makkelijk terug te vinden in zijn administratie.

Het eerder slechtvertaalde artikel gaat trouwens over de verkoop van het landgoed aan een stierenvechter.
Ze zitten niet IN Lissabon (slechts hun postadres) maar in regio Lissabon. De stoeterij zelf ligt in Alcochete, district Setúbal.
Sinds lange tijd in spaanse handen en fokt ook (vooral) vee voor stierenvechten.

Ik kan het adres en telefoonnummer wel per pm doorgeven als je wilt.

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Brandmerk Lusitano gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:04

Ik heb sterke vermoedens dat we hem hebben gevonden. Door het speurwerk van tomaatje.
Het zou deze kunnen zijn.
http://www.ruralbit.com/gen_pro_api/gen ... _asso=APSL
Echt zeker zal ik het nooit weten. Ook maakt het mij helemaal niets uit. Vind het alleen leuk om te weten waar mijn lieve vriend geboren en getogen is.

Ik vermoed dat het bequer kan zijn omdat ik even verder spuurde in de nakomelingen van zijn vader. Daar kwam ik hermoniosa tegen. Wij noemden haar hermosa. De belgische handelaar zei altijd dat ze familie waren, maar hoe of wat wisten ze ook niet. Dus we grapten dan maar dat hermosa zijn dochter was.
Hermosa en mijn lusi zijn samen van spanje naar belgie gekomen. Van dezelfde spaanse handelaar verkocht aan de belgische.
En na beetje zoeken op nakomelingen van quod lijken ze kwa uitstraling erg op mijn paard.
Dus ik heb gewoon zo'n vermoeden dat het zomaar kan.
Lusitana je mag zeker eens de contactgegevens doorsturen. Ik zal hun wel niet bellen. Dat durf ik niet haha. Maar waarschijnlijk ga ik volgend jaar naar portugal met een vriendin. Dan gaan we naar de fokkerij waar haar lusitano is geboren. Dus misschien kan ik dan vragen als we welkom zijn om hun fokkerij eens te bezoeken :D

Maar het kan inderdaad ook nog zijn dat er gewoon geen papier bij zit. Maar ergens heb ik een vermoeden dat het wel zo is.
Maar dat er gewoon een aantal dingen niet kloppen aan hoe hij hier is aangekomen. Was gechipt maar ze vonden de chip niet terug. Ik heb dus het vermoeden dat het boekje principe niet mijn paard is. Ondertussen wel, want hij had nog geen signalitiek of dergelijke. Nu is dat allemaal in orde gebracht.

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Re: Brandmerk Lusitano gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 09:20

Waar kan ik opzoeken wanneer quod gekeurd is geweest?

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:23