Andalusiër merrie Paard in Nood Spanje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadiaamora

Berichten: 1
Geregistreerd: 29-12-15
Woonplaats: Almere

Andalusiër merrie Paard in Nood Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 16:16

Nadat mijn instructrice in het voorjaar van 2012 had verteld dat ze zou emigreren naar Spanje om daar een manege te beginnen was ik natuurlijk verslagen.. De enige waarbij ik zo vooruit ging met mijn paard gaat weg, what to do? Gelukkig pakte ik alles zelf goed op en hielden we contact.

Zo ging ik in de zomer op bezoek om te helpen op de manege! Al snel kwamen we erachter dat er in Spanje veel paarden zijn die voor dood achter gelaten worden.. Je voelt hem al aankomen denk ik.. Dit is het begin van wat nu stichting Paard in Nood Spanje is! In 2013 kwam ik terug, toen waren er al meer dan 30 extra paarden, en meer dan 40 herplaatst! Je raakt de tel gewoon kwijt..

Ik heb altijd gezegd als ik nog een paard neem dan zal het er eentje zijn van de stichting.. Zo gezegd zo gedaan, nazomer 2013 komt er een melding van ruim 25 paarden zwaar verwaarloosd waaronder een aantal drachtig. 2 februari 2014 word er een klein wonder geboren! Nooit gedacht dat ze nu bijna een jaar in Nederland zou zijn, Amora, deze sterke dame heeft in de buik van zwaar ondervoede moeder Freedom gezeten en is een echte Los Caballos Luna baby.

Ze staat nu bijna een jaar in de opfok en groeit als kool! Deze knappe cruzado word bijna 2 en de planning is om met 4 jaar aan grondwerk te beginnen, we doen het dus lekker rustig aan.

Ik ben benieuwd of er meer bokkers zijn die een paard van Paard in Nood Spanje hebben herplaatst of daar vrijwilligers werk hebben gedaan?

Afbeelding:Amora.jpeg