Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther_r20

Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:15

Ik start tot nu toe af en toe onderling
ik moet even doorzetten met de startklaar aanvragen ed en mn paard heeft nog wat schrik training nodig ;-)


Afbeelding

twisietos
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:30

Ik start met mijn pre in de L1 wil 3 okt weer gaan en we starten onze 2 pre ook in 2span (aangespannen)Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook nog twee zonder mij erop ben zo trots op hem

Tesssz
Berichten: 18
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:40

Ik ben inmiddels ook gestart en we zijn de B doorgevlogen! Nu 1x L1 gestart, maar anderhalf uur te paard erheen rijden was toch niet zo'n goed plan (ik heb geen trailer). Hij was moe en ik was er met mijn hoofd niet echt bij, maar toch nog een winstpuntje gehaald, dus officieel L1 nu :) Foto's zijn van een eerdere wedstrijd, toen de wei nog vol en vet was en hij dus een beetje een grasbuikje had :o

Afbeelding

Afbeelding

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:01

Ik ben ondertussen een keer L2 gestart, 179 punt... Maar hij gaat steeds meer van de grond lopen. Als hij zn spanning kwijt is kan hij heel fijn en apart gaan lopen. We gaan het beleven...

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 10:07

Alenthe05 : Super goed zeg! jammer van die 179 punten maar voor de eerste keer helemaal niet slecht! :D
Heb je nieuwe foto's van hem?

Tesssz : Gefeliciteerd met je winstpunt in het L1 :D

twisietos: Wat leuk dat je zo veelzijdig bent met je PRE! :D

Esther_r20 : Wat een knapperd heb jij zeg, hoe groot is hij?

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:51

Zijn er nog mensen gestart met hun Spanjaard of plannen om te gaan starten?

Ik heb besloten in het nieuwe jaar pas weer te gaan starten. Mede doordat ik vanaf midden december niet meer in het land ben tot midden januari...

Van de week ben ik begonnen met meenemen van een wissel, moet zeggen dat het mij niet tegenvalt hoe hij het doet.. toch stom dat we op vreemd terrein geen B proef kunnen rijden :+

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 20:56

Hoi allemaal,

Ik heb geen PRE, heb er wel eventjes eentje gereden.
Mocht ik een paard kopen, gaat mijn voorkeur uit naar een PRE.
Ben nog niet echt opzoek, loop momenteel met een nare blessure aan mijn benen waardoor ik niet kan sporten, maar het is leuk om alvast wat te koekeloeren, haha!
Vind het daarom erg leuk om hier een beetje mee te lezen!

Esther_r20

Berichten: 2414
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:33

iSaBeLL schreef:
Esther_r20 : Wat een knapperd heb jij zeg, hoe groot is hij?


beetje late reactie, had gen even gemist ;-)
Bos is maar 1.57 groot. Een smurf met een groot ego :-)

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:43

Hier eindelijk ons debuut gehad.
170 punten vooral m'n galop werd niet echt gewaardeerd
Week erna 179 & 180. En was ik eerste.
Erg leuk met mijn kleintje tussen de grote paarden

lianne125

Berichten: 1431
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:01

Ik heb afgelopen zondag ook weer gestart met onze Spanjaard. Na een aantal mindere wedstrijden gereden te hebben ging het zondag weer weer de goede kant op. 2 x 187 en een startbewijs voor het M2. De rest van het jaar blijft hij lekker thuis en gaan we de puntjes op de i zetten.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 14:24

Duijfje schreef:
Zijn er nog mensen gestart met hun Spanjaard of plannen om te gaan starten?

Ik heb besloten in het nieuwe jaar pas weer te gaan starten. Mede doordat ik vanaf midden december niet meer in het land ben tot midden januari...

Van de week ben ik begonnen met meenemen van een wissel, moet zeggen dat het mij niet tegenvalt hoe hij het doet.. toch stom dat we op vreemd terrein geen B proef kunnen rijden :+


Waarom ga je eventjes het land uit?
Verstandig om dan volgend jaar weer te gaan starten, als het op ander terrein ook nog niet zo lekker gaat!

Wat leuk van je wissels :D

Esther_r20 schreef:
iSaBeLL schreef:
Esther_r20 : Wat een knapperd heb jij zeg, hoe groot is hij?


beetje late reactie, had gen even gemist ;-)
Bos is maar 1.57 groot. Een smurf met een groot ego :-)


Ohhh hij lijkt veel groter :D

Mandy schreef:
Hier eindelijk ons debuut gehad.
170 punten vooral m'n galop werd niet echt gewaardeerd
Week erna 179 & 180. En was ik eerste.
Erg leuk met mijn kleintje tussen de grote paarden


gefeliciteerd met je eerste winstpunt :D Waarom werd je galop niet gewaardeerd?

lianne125 schreef:
Ik heb afgelopen zondag ook weer gestart met onze Spanjaard. Na een aantal mindere wedstrijden gereden te hebben ging het zondag weer weer de goede kant op. 2 x 187 en een startbewijs voor het M2. De rest van het jaar blijft hij lekker thuis en gaan we de puntjes op de i zetten.


Wauw wat goed! Heb je foto's van je knappe PRE?

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 14:27

Ik ben nu 2x gestart, en 2 winstpunten bij elkaar gereden :D
het gaat op wedstrijd nog niet helemaal zoals het moet horen, nog veel foutjes in de proef.
maar thuis heb ik hem ook nog niet helemaal voor elkaar dus dan is het te verwachten!


Afbeelding

Mandy

Berichten: 2753
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Westervoort

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:48

Ik krijg telkens de opmerking galop is te gespannen.
krijg er dan vieren voor.
Ik kan het echt niet plaatsen hoe de jury aan die spanning komt.
Is dat iets wat jullie met een PRE ook ervaren?

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:08

Als je het echt niet kan plaatsen kan je het evt. na je proef/uitslag nog aan de jury vragen.
Wat krijg je bij het laatste punt voor de galop zelf? zijn het de onderdelen of in het algemeen de kwaliteit van de galop?

Ik kan er helaas niet over mee praten ik krijg voor me galop en de onderdelen 7ens.
bij mij is de stap slecht en altijd spanning en dus 5en

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:14


iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 17:18

wat heeft achter de loodlijn te maken, met een gespannen paard in de galop?

Tesssz
Berichten: 18
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:55

Ik ben van het weekend ook weer gestart, tweede keer L1. het ging voor mijn gevoel echt super! Eindelijk heerlijk ontspannen en geen gevoel alsof hij zich opkropt. Helaas maar 1 winstpuntje (andere 178), zou blij moeten zijn maar was best wel teleurgesteld omdat ik er zo'n goed gevoel over had. Had ook een paar opmerkingen op mijn protocol die ik echt niet herkende. Er stond een paar keer 'niet genoeg nageeflijk' terwijl ik juist zo blij was dat hij de hele proef net iets voor of op de loodlijn liep (normaal thuis altijd het geval maar op wedstrijd is het toch vaak iets te spannend). En halstrekken is appeltje eitje bij hem, (moet hem eerder tegenhouden om niet als een stofzuiger over de grond te gaan), dat moest meer, volgens mij komt dat echt door zijn dikke nek dat je dat minder ziet ofzo... Maar ja, volgende keer beter en toch een puntje erbij!

Bij mij is de stap inderdaad ook het minst en de galop juist zijn sterkste gang. Misschien wat meer naar voren rijden?

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 18:43

Ik heb me vanmiddag aangemeld bij een vereniging en ga in 2016 starten met mijn PRE! Thuis is hij er klaar voor, ben benieuwd of het op vreemd terrein ook lukt hihi.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:29

Isabell: Vakantie :)
Netjes 2 winst erbij!

Mandy
Ach ik had de laatste keer bijna overal 5-4 voor gekregen terwijl het een nette proef was. Terwijl er tijdens het inrijden gevraagd werd wanneer ik moest door iemand van het zz licht.... ik : uhm nou ik ben de enige B vandaag :+
Denk dat de jury niet erg gecharmeerd was.

Wat ik vaak heb is dat ze willen dat ik er meer aan rijd... nou hij loopt niet vanzelf zijn rondjes hoor.. maar dat is blijkbaar niet te zien. (wat als compliment gezien kan worden maar ook best frustrerend)

Tesssz
Gelukkig toch nog een winstje!

Leuk Rebecc1994!

Ik merk dat die van mij in een binnenbak op vreemd terrein en dan ook nog alleen echt niet te rijden is.... Ach van de zomer komt het wel weer. Vind het wel fijn thuis even sleutelen.
Man man hij wordt super enthousiast met die wissels. Super komisch <3 Zal is kijken of ik het kan laten filmen of zo. Ben wel benieuwd hoe het eruit zit.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 10:06

Tesss: Gefeliciteerd met je winst, super :D
Soms zegt je gevoel heel wat anders dan de jury punten dat is wel jammer, maar toch niet slecht gereden hoor voor de tweede keer L1!

rebecc1994 schreef:
Ik heb me vanmiddag aangemeld bij een vereniging en ga in 2016 starten met mijn PRE! Thuis is hij er klaar voor, ben benieuwd of het op vreemd terrein ook lukt hihi.


Spannend! Als hij er thuis klaar voor is gaat het vast helemaal goed komen :D


Duijfje : Wel een leuk compliment :D
De mijne is juist in een binnenbak fijn te rijden en buiten niet op ander terrein, dus ga maar veel indoor starten eerst.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:22

Een hoop PRE hebben een galop die niet goed "rolt", dus die een beetje hakkerig is.
Niet genoeg op lengte in het lichaam. Daar krijg je dan inderdaad geen hoog cijfer voor.
Je kunt jezelf altijd eens laten filmen, dan zie je wat de jury ziet!

Gefeliciteerd Lianne! Ik heb je alleen zien instappen, daarna gingen wij naar huis. Tristan is erg knap!

Leuk "Isabel" dat je goed gaat op wedstrijden!

Duijfje, als je thuis wissels rijdt maar op wedstrijd nog geen punt kan rijden zou ik toch wat meer basiswerk doen :P
En als je echt niet aan je paard hoeft te rijden maar hij toch correct loopt krijg je juist hoge punten, dat zien ze juist heel graag!

Ik heb Adorno afgelopen weekend voor het eerst in de Z1 gestart.
Sommige dingen deed hij heel goed, andere wat minder. Over de gehele proef was ik niet echt tevreden. Hij is enorm kijkerig en was voor mijn idee teveel bezig met dingetjes om de bak heen en in de bak. Maar de jury vond het een erg goed paard (hij kwam tijdens de prijsuitreiking naar me toe) en onze eerste winstpunt is een feit!

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:45

Dat heeft niks met de basis te maken Kelly.. Hij is niet te rijden op vreemd terrein. Nog nooit ergens anders geweest dus heeft tijd nodig.
Blijkbaar niet want ze vonden dat ik er meer aan moest rijden terwijl ik allang mijn best aan het doen was hem normaal door de bak te krijgen :D

Dit is overigens tijdje geleden. Ik heb al tijdje geen wedstrijden meer gereden. Ik ben wel op clinic geweest en toen ging het al een stuk beter. Moet veel kilometers gaan maken.

Toen sprong hij nog geen wissels hoor. We doen dat ook voor de fun, niet elke dag :)


Gefeliciteerd met je eerste winstpunt in het Z :D

lianne125

Berichten: 1431
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:46

Iedereen gefelicteerd met de behaalde punten! @ kelly, dankjewel! Het waren geen flitsende proeven maar goed genoeg. Ik zal het aan tristan doorgeven, zal zijn ego wel strelen :P . jij ook gefeliciteerd met je punt in het Z!

Er vroeg ook iemand of ik wat foto"s van tristan wilde plaatsen alleen krijg ik dat met geen enkele mogelijkheid meer voor elkaar 8)7