Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 21:15

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier allemaal uitkomen met een PRE/andalusier op wedstrijd :D

Lijkt me leuk om hier ervaringen en overige dingen met elkaar te delen!

Ik heb al wat rond gezocht op bokt maar volgens mij is hier nog geen topic over,
Dus kom maar op 8-)

lianne125

Berichten: 1431
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 23:32

Ik meld me! Ik start met onze 7 jarige pre in de klasse M1 momenteel. Het gaat heel wisselend omdat hij snel spanning opbouwd. De laatste paar wedstrijden heb ik er wel fijn aan kunnen rijden en dan rijden we ook gewoon onze punten. En op die momenten doen we ook echt niet onder voor de " rijpaarden"

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:47

Ook ik meld me. Ik rij in het M2 met mijn hengst Cantaor WH en ben net met mijn merrie Galina begonnen.

Nu staat het even stil, want ik rij nooit wedstrijden in de winter, maar over het algemeen gaat het goed.

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:55

Ik ben vorig jaar begonnen in de B met mijn schimpie. 2 maling wel is waar. Op dit moment heb ik nog niks in de planning. Eerst alles bevestigen. Hij sluit zich erg af op wedstrijd wat het voor mij erg moeilijk maakt.

Anoniem

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:39

Jaa meld zich!
Ik heb van mijn 5 PRE hengsten er 3 gestart, de andere 2 waren al weer te snel verkocht.
Heb ze gestart in de L1, L2 en M1, de laatste kon zo doorstromen naar het Z maar ook die is helaas al verkocht net voor we de laatste punten voor het M2 hadden. 4 maanden later liep hij Z2 met dikke winstpunten en eerste prijzen met zijn nieuwe eigenaresse, dat was even extra zuur! Maar wel een eye-opener want dat wil ik nooit weer.

2015 nieuw paard, nieuwe kansen :D
En dit keer houd ik hem vast voor het Z, eerder ga ik hem niet verkopen ongeacht welk bod er ook komt haha!

Heb je inmiddels een PRE Isabel? Weet anders nog een leuk adresje voor je mocht je nog zoekende zijn.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 11:22

Wat leuk dat er toch nog meerdere zijn op bokt die starten met een pre !
Nu ben ik wel benieuwd naar foto's wat voor type Spanjaarden jullie hebben :))

Zelf heb ik een 4 jarige, nog niet zo lang onder het zadel.
Ik hoop zo als het er nu naar uitziet dat ik in het voorjaar een paar wedstrijden probeer te gaan starten :)

Anoniem

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:39

Leuk topic! Ik wil de mijne ook gaan starten dit jaar. Moet helaas eerst barokke wedstrijden gaan starten omdat ik bij het KNHS geen hengst mag starten. Vind het wel spannend maar hij is er zeker klaar voor :)

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:40

Dit is Cantaor WH (M2 dressuur)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is Galina. Nu B en ik ga haar van het voorjaar L1 starten.;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:33

Ik meld met hier ook graag!
Leuk dat er een topic voor gemaakt is. :)

Ik heb een Cruzado merrie (PRE x Andalusier) van 6 jaar. Ik heb haar nu anderhalf jaar en zelf ingereden. We zijn in april 2014 begonnen met starten, in de B en eind december waren we L1+12. Op het moment zijn we lekker aan het trainen voor het L2, en ik hoop volgende maand weer te gaan starten.

Hierbij wat foto's van Eleadora:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:39

Een vraag Lopen jullie ook tegen het probleem volgende probleem aan: De vlakke bewegingen van de andalusier negatief uitvalt in de Impuls cijfer?

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:46

Arjan1983
Nee niet tegen dat probleem. Wel dat mijn pre met zijn achterbenen wegdraait als hij die neerzet. Wat gezien werd als door de rug gaan..

Verder hebben wij problemen met spanning. Hij sluit zich compleet af..

Anoniem

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:59

Mooie merrie heb je Josiee!
En Cyrina met haar knapperds :D

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:15

Zeker mooie merrie Josie!

En Especial hoort hier natuurlijk ook zeker bij met haar knappert!

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:53

Dankjewel Cyrina! Leuke merrie heb je, volgens mij heb ik haar dit jaar op de keuring in Heeze gezien.

Especial, jij had toch die hele mooi PRE schimmel hengst? Zag hem wel een voorbij komen op de voorpagina van Bokt.Wat een paard was dat zeg! :~
Wat voor paard heb je nu?

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:54

Ze heeft nu een andere mooie schimp :)
(Spiek in profiel:) )

dresjoepie

Berichten: 2523
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:05

Arjan1983 schreef:
Een vraag Lopen jullie ook tegen het probleem volgende probleem aan: De vlakke bewegingen van de andalusier negatief uitvalt in de Impuls cijfer?


Vaak zijn de andalusier nog niet zo sterk van achter waardoor ze een beetje wegdraaien Veel galopperen schakelen

En ik zie ze ook te vaak terug gereden worden In een eigen houding zo net achter het been/teugel Als ik de foto s bekijk bij Especial in der profiel
denk ik niet dat ze moeite heeft met impuls Zijn ook getalenteerde paarden natuurlijk Maar ze mogen van mij over het algemeen wel wat stoerder gereden worden

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:14

Josieee schreef:
Ik meld met hier ook graag!
Leuk dat er een topic voor gemaakt is. :)

Ik heb een Cruzado merrie (PRE x Andalusier) van 6 jaar. Ik heb haar nu anderhalf jaar en zelf ingereden. We zijn in april 2014 begonnen met starten, in de B en eind december waren we L1+12. Op het moment zijn we lekker aan het trainen voor het L2, en ik hoop volgende maand weer te gaan starten.

Hierbij wat foto's van Eleadora:
[ Afbeelding ]


[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


mooi dier!

caat_eve

Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:06

Ik start sinds kort ook met een PRE. Hebben onze tweede wedstrijd achter de rug en hebben nu een winstpunt behaald in de L2. We hebben nog wat last van spanning en concentratie valt ook niet altijd mee, maar oefening baart kunst dus we blijven gewoon doorgaan en hopelijk kunnen we van de zomer echt gaan rijden.
Ik krijg wel veel vragen op wedstrijd, wat voor paard het is enzo. Ze zijn toch niet zo bekend in de dressuurring.

rebecc1994
Berichten: 300
Geregistreerd: 06-03-12
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:24

Ik wil dit jaar ook geen starten met mijn schimpie!
Leuk om te lezen dat er meerdere zijn :D

Alenthe05

Berichten: 1098
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Wie starten er met een PRE/andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:32

Ik ga zaterdag mijn start maken. Eerst maar een oefenwedstrijd. Ik denk dat hij de hekjes wel heul vreemd vind.... Ik ga hem veelmeenemen naar verschillende locaties om zo te leren omgaan met zn spanning..

Tesssz
Berichten: 18
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:41

Ik ga in maart mij dressuurdebuut maken met mijn PRE van 5. Ben heel benieuwd hoe we het gaan doen! Mijn laatste officiƫle wedstrijd was zo'n 8 jaar geleden dus vind het wel een beetje spannend :o Leuk om zo de ervaringen te delen!

rhaps

Berichten: 457
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Weerselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:50

Ik hoop dit jaar ook te gaan starten met mijn PRE.
Na jaren andere paarden te hebben gereden heb ik nu sinds kort een PRE.
Ben nu nog heel erg bezig met de basis erin te krijgen aangezien die nog niet bevestigd is, maar dan hoop ik toch echt te starten.

Loop er nu nog heel erg tegenaan dat hij nog niet aan 2 teugels wil lopen en erg onrustig is in zijn hoofd. Nu rij ik hem ook op een simpel gebroken trensje waar de vorige eigenaresse w.e. met hem deed met een heel ander bit, dus nu nog eerst wennen maar denk ik...

Is dit iets herkenbaars?

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 15:37

Wat een leuke paarden komen er voorbij! en wat leuk dat er toch wel mensen met een PRE starten :D

Volgens mij zijn het wel voornamelijk schimmels allemaal! :))

Nyckle schreef:
Leuk topic! Ik wil de mijne ook gaan starten dit jaar. Moet helaas eerst barokke wedstrijden gaan starten omdat ik bij het KNHS geen hengst mag starten. Vind het wel spannend maar hij is er zeker klaar voor :)


Waarom mag je niet starten met hem bij het KNHS dan?

Duijfje schreef:
Arjan1983
Nee niet tegen dat probleem. Wel dat mijn pre met zijn achterbenen wegdraait als hij die neerzet. Wat gezien werd als door de rug gaan..

Verder hebben wij problemen met spanning. Hij sluit zich compleet af..


De mijne heeft ook veel spanning, is heel gevoelig en reageert zo vlug op dingen van buitenaf

Alenthe05 schreef:
Ik ga zaterdag mijn start maken. Eerst maar een oefenwedstrijd. Ik denk dat hij de hekjes wel heul vreemd vind.... Ik ga hem veelmeenemen naar verschillende locaties om zo te leren omgaan met zn spanning..


Hoe is het gegaan :D ?

rhaps schreef:
Ik hoop dit jaar ook te gaan starten met mijn PRE.
Na jaren andere paarden te hebben gereden heb ik nu sinds kort een PRE.
Ben nu nog heel erg bezig met de basis erin te krijgen aangezien die nog niet bevestigd is, maar dan hoop ik toch echt te starten.

Loop er nu nog heel erg tegenaan dat hij nog niet aan 2 teugels wil lopen en erg onrustig is in zijn hoofd. Nu rij ik hem ook op een simpel gebroken trensje waar de vorige eigenaresse w.e. met hem deed met een heel ander bit, dus nu nog eerst wennen maar denk ik...

Is dit iets herkenbaars?


Ja herkenbaar :j heel gevoelig in de mond, bij de minste druk in zijn mond word hij al onrustig in de aanleuning.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:38

Wennen he Isabel, de overstap naar een PRE :D

Ik start mijn PRE ook.
Niet zo vaak, ben eigenlijk helemaal geen fanatiek wedstrijd ruiter.
Start hem nu in het M1.
De oefeningen zijn het probleem niet maar hij is bang voor andere paarden waardoor ik vaak al dermate spanning heb met losrijden dat hij zich afsluit en ik dit niet op tijd kan redden voor de proef :D
Juist daarom gaat hij steeds mee, ervaring op doen.

Afbeelding

Afbeelding

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 17:22

Kelly wat leuk dat jij tegenwoordig ook een PRE heb, ik ken je nog wel van de tijd met je Fjord :)
Ja hele omschakeling, al is mijn haf ook echt heel heet en temperamentvol, alleen op een andere manier.

Vind het moeilijk om met de spanning om te gaan, hij word heel vlug maar hij is zo gevoelig in z'n mond,
dus voor kan ik niks tegen houden, en dan word hij ook nog is heel druk in zijn beweging.. lasig

Wat een knapperd heb jij ook zeg! :D