Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 11:36

Ja ik denk juist dat als je er nu op de grond met iemand al mee aan de slag gaat, in de zin van zijn lijf goed gebruiken en dus ook minder blokkeren op die momenten en dat zelf al vanaf de grond goed oplossen. Maar goed ik wil ook niet pushen, wel je aan het nadenken zetten.

Mijn projectpaard doet precies hetzelfde en dat vind ik ook heel spannend en Leandra helpt me dan met een kleine tip en het hele gedrag is gewoon weg :+

Ik ga er morgen weer op, tegen beter weten in _O-

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:06

Ik wil ook weer les ;(
Deze maand of volgende maand mag Leandra weer komen om de paarden te behandelen. Ligt even aan het weer, want mijn lijf vindt dat lang in de kou staan even niet zo grappig :+ dus ik wacht even tot het beter weer wordt

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:47

Ja same here maar echt lessen, denk dat ik dan minimaal een maand verder ben.

Je brengt me wel op ideeën, ik ga ze mooi in de tussentijd laten behandelen.

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:27

Ik teken er voor als ik er over een maand weer op kan :')
Ik doe in de winter/voor we weer fanatiek gaan trainen altijd even rondje onderhoud :+

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:48

Ja ik normaal in de zomer. Maar goed ik kan toch niet zo heel veel dus ja.

Snap ik helemaal ... Je mag die van mij wel komen rijden :+

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 19:52

Als ik de tijd had om op en neer te rijden, ging ik direct op je aanbod in!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:42

Ik had je graag hier gehad nu haha. Dan is die afstand toch jammer he.

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:12

ik rij momenteel dus ook even helemaal niet, geen beginnen aan als Jenara zo veel stress heeft.
Heb dinsdag ook wel weer les, ik hoop echt dat het ons weer wat vooruit brengt, want op dit moment heb ik echt helemaal geen zin. Heb ook ergens de beslissing genomen om ook even alle druk eraf te halen tot mijn nieuwe kast klaar is. Ik ga nu dus ook even wat minder, maar ik voel dat het me mentaal wel even deugd doet.

Gaat wel leuk worden als we hopelijk allemaal over een tijdje weer berichten kunnen posten van "ik heb weer gereden en het ging fijn!"
Aan iedereen veel succes met het weer opbouwen :D

Rianne1807
Berichten: 699
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 23:54

Wat jammer dat het rijden bij een aantal van jullie niet zo lekker loopt.
Niet leuk.

Ik heb ook zulke periodes gehad, niet met kira overigens, al heb ik daar ook mn handen aan vol en heeft ze echt een gebruiksaanwijzing.

Maar wij zitten gelukkig nu in de opbouwende spiraal.....zo fijn na jaaaaaren ellende.

Ik gun het jullie ook, dat er weer fijne tijden aan komen en echt weer genieten van je hobby

nuevo_mien

Berichten: 146
Geregistreerd: 29-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:57

Maartje_M schreef:
Maar als je nu te snel gaat, dan heb je er alleen maar langer last van ;) soms is een stapje achteruit de grootste stap vooruit

<3

Wat mooi gezegd! Vast herkenbaar voor meer mensen..

Sinds donderdag staat mijn paard op zijn eigen plek. Hij vond het spannend in de trailer maar stapte dapper in en uit. Trots op hem!
Nu helaas geveld door corona, dus kan ik niet naar hem toe. Balen!

Wel nu mooi de tijd om uit te zoeken hoe ik hem op mijn naam kan laten schrijven.
Heeft één van jullie dat eerder gedaan?
Ik heb zijn boekje met carta de propiedad. Deze zit met een scheurrandje vast aan het boekje. Deze moet ik volgens mij los scheuren en invullen?
En dan eerst een eigenaarsnummer aanvragen en daarna over zetten op mijn naam door het losse blaadje op te sturen?
Ik heb de internetsite al wel gevonden met de uitleg maar ben bang het verkeerd te doen! Dat bv dat blaadje er niet af gescheurd moet ofzo..

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:01

nuevo_mien schreef:
Maartje_M schreef:
Maar als je nu te snel gaat, dan heb je er alleen maar langer last van ;) soms is een stapje achteruit de grootste stap vooruit

<3

Wat mooi gezegd! Vast herkenbaar voor meer mensen..

Sinds donderdag staat mijn paard op zijn eigen plek. Hij vond het spannend in de trailer maar stapte dapper in en uit. Trots op hem!
Nu helaas geveld door corona, dus kan ik niet naar hem toe. Balen!

Wel nu mooi de tijd om uit te zoeken hoe ik hem op mijn naam kan laten schrijven.
Heeft één van jullie dat eerder gedaan?
Ik heb zijn boekje met carta de propiedad. Deze zit met een scheurrandje vast aan het boekje. Deze moet ik volgens mij los scheuren en invullen?
En dan eerst een eigenaarsnummer aanvragen en daarna over zetten op mijn naam door het losse blaadje op te sturen?
Ik heb de internetsite al wel gevonden met de uitleg maar ben bang het verkeerd te doen! Dat bv dat blaadje er niet af gescheurd moet ofzo..


Ik heb dat vorig jaar gedaan. En inderdaad moet je een formulier invullen eerst om een eigenaarsnummer aan te vragen en 1 om je paard op je naam te zetten waarvoor je dan inderdaad de carta los maakt en instuurt. Best zelf een kopie houden om te bewaren tot je de nieuwe krijgt. Ik heb toen alle documenten in 1 envelop gedaan en aangetekend en verzekerd opgestuurd. Ik heb dan een nieuwe carta ontvangen. Weet even niet meer hoe lang dat geduurd heeft. Best ook een betalingsbewijs voor beide diensten erbij steken.

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 17:58

Ik doe nu praktisch niks met Fuego omdat alles zo nat is. Alleen af en toe poetsen en wat spelen/spelenderwijs vertrouwen opbouwen dus daar heb ik geen les in nodig. Les komt wel weer zodra ik met hem aan de slag ga :D
Hij loopt overigens al zonder touwtje achter mij aan het krappe schuurtje in, tussen de regentonnen en kruiwagen, te bedenken dat hij 2 maanden geleden de bocht niet eens om durfde is dat al heel knap van hem :D Volgende stap wordt denk ik de trailer op durven. Was nogal problematisch toen we hem gingen halen :+

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:17

Hahaha herkenbaar, dat is met mijn schimmel altijd weer een dingetje.

Ik heb vandaag beide even gelongeerd, dat zal er na morgen weer niet in zitten denk ik.

Heb donderdag en gisteren teveel gezeten dus ben vandaag weer gehandicapt.

Van de week toch even mijn prioriteiten verleggen denk ik.

Rianne1807
Berichten: 699
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 18:52

Idd een eigenaars of fokkersnummer aanvragen
Dan de formulieren met carta en paspoort aangetekend opsturen

Volgens mij moet t koopcontract er ook bij, was bij mij wel toen

Jenara

Berichten: 1568
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:34

Rianne1807 schreef:
Idd een eigenaars of fokkersnummer aanvragen
Dan de formulieren met carta en paspoort aangetekend opsturen

Volgens mij moet t koopcontract er ook bij, was bij mij wel toen


Dat moest bij mij niet. En ik heb alles gewoon tegelijk opgestuurd. Je kan ook altijd even contact opnemen als je niet zeker bent!

Rianne1807
Berichten: 699
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:36

Dan zal het waarschijnlijk niet verplicht zijn om t koopcontract er bij te doen.

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:09

Als je hulp nodig hebt met het overschrijven PB me maar hoor :) ik heb het recent nog gedaan! Koopcontract is niet nodig (die heb ik niet eens :') )

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 20:35

Robijntjah schreef:
Ik had je graag hier gehad nu haha. Dan is die afstand toch jammer he.

Ja dan is het helaas toch net te ver, al is het dichtbij :+

Balen Julie, maar komt wel weer goed met jullie :)

nuevo_mien beterschap! Wel fijn dat hij nu op z’n plekje staat!
Op naam zetten is idd niet zo ingewikkeld. Is de carta wel getekend door de verkoper? Koopcontract is idd niet nodig en je moet momenteel eerst de carta en later pas het paspoort opsturen. Bij mij heeft het 7 maanden geduurd omdat ik de mail dat de carta klaar lag nooit gehad heb en ik pas na zo lange tijd zelf ging informeren, aangezien ik overal hoorde dat het 6 tot 10 maanden ging duren. Ik had hem met een maand al terug kunnen hebben dus :+

Lekker bezig Tarzan! Trailer staat hier ook op de planning om mee te trainen, maar ik heb met dit weer echt geen zin :+

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 02:21

Idd. Paspoort zeker niet meesturen dan ben je deze maanden kwijt. Ik heb begin augustus aangevraagd en begin januari was het geregeld. Stamboek stuurt je een mail als de carta bij hun is uit Spanje. Dan paspoort aangetekend versturen en dan krijg je deze weer zsm terug. (In NL werkt het tenminste zo).

Koopcontract heb ik niet en is ook nooit om gevraagd.

Vervelend die rijdipjes. Hopelijk in het voorjaar weer fijne ritten mogelijk.

nuevo_mien

Berichten: 146
Geregistreerd: 29-01-22

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 09:04

Thanks voor de tips!
Ik probeer vandaag er naar te kijken.
Er staat een handtekening op van een Spanjaard. Ook staat er nog 'hengst' op.
Hij is bij de handelaar gecastreerd, moet ik dat nog ergens vermelden? Dat staat nl niet in zijn boekje.

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:36

Oeh dat weet ik niet. Maar je kunt het stamboek even bellen of mailen, de dames zijn heel behulpzaam :)

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 16:55

Niemand weggespoeld? :')

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:28

Idd even bellen of mailen. Ze zijn erg aardig.

Wij hebben een binnenbak. Paarden zijn binnen gebleven vandaag. Was nonstop aan het regenen en nu pas gestopt. Even gewandeld in de binnenbak en kort wat vrijheidsdressuur gedaan. Oro haat regen ook echt :=

Foto van de les gister;
Afbeelding

Paard dacht ook nog grappig te zijn;
Afbeelding

De dader;
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9389
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:27

Robijntjah schreef:
Niemand weggespoeld? :')


Mijn bak >;)
Afbeelding

Oh en echt heeeeeel grappig Oro :roll: :D

_Tarzan

Berichten: 11185
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:06

Hier ook de paarden binnen gehouden, had heel even de stal van Fuego open staan, hij liep naar buiten, maar wist niet hoe snel hij weer naar binnen moest _O- Hij haat regen ook echt haha!