Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:11


Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:45

Gaaf paard Veerle, gefeliciteerd!

Hahahaha, zo hadden we hier laatst een pensionpaard zonder onderdeken Esme :+
Die van mij doet dat gelukkig niet.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 14:54

Oh 5 en nog helemaal groen, dat is fijn! Kun je ook lekker meteen aan de slag als je wil!

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:39

Robijntjah schreef:
Gaaf paard Veerle, gefeliciteerd!

Hahahaha, zo hadden we hier laatst een pensionpaard zonder onderdeken Esme :+
Die van mij doet dat gelukkig niet.


Ze heeft dit type onderdeken dus al 4 jaar zonder problemen de hele winter op liggen. Maar nu is mevrouw van mening dat ze zonder kan denk ik dan maar >;)

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 21:29


ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:03

Ik ben ook heel voorzichtig rond aan het kijken voor een 2e..

Ben gisteren op bezoek geweest bij de Woeste Hoeve. Zo'n warme mensen en stuk voor stuk prachtige paarden <3

Ik ben op zoek naar:
Merrie, veulen of jaarling (twenter kan ik niet betalen vrees ik). Kleur maakt niet uit. Mocht iemand nog iets leuks jongs weten... Let me know!

Fee gaat het komende halfjaar op rust en ik durf haar niet te laten dekken :+
Mocht iemand nog een leuk simpel plekje voor haar weten rondom Veldhoven/Eindhoven ...

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:17

Dat is voor mijn kennis de verkeerde kant van Eindhoven :+
Ben je bang dat dekken haar te veel belast?
Ik kijk ook ter orientatie precies naar hetzelfde, merrie onder de 3, maar er is weinig te koop. Je moet het volgens mij echt van de fokkers hebben of uit spanje halen

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:19

Vooral bang dat ik dan een bak geld kwijt ben en geen paard meer en geen veulen :+ #doemscenario

Bij WH hadden ze leuke staan, maar ik wacht het veulen seizoen nog even af.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:21

Snap ik ook, ik vind fokken ook eng :+
WH heeft al wat knappe baby’s inderdaad <3

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 22:54

Je hebt PB Zoey

Twirrewyn

Berichten: 137
Geregistreerd: 13-10-20

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 17:19

Wauw Veerle wat een mooie <3

Wij zijn inmiddels lekker aan het trainen met Dawn. Wel is die hartstikke scheef en dat in combi met slappe achterhand, weinig bespiering gaat het rijden soms wat minder. 4 mei komt de fysio ook langs dus dit zal hem vast goed doen. Afbeelding

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 18:38

Hoi allemaal :) mag ik mij ook melden? Sinds donderdag in het bezit van een Spanjaard. Schimmel van net 10 jaar oud. Ik ken hem nu als heel braaf en een binnenvetter (kwam iets engs voorbij, je zag dat in zijn hoofd hij het heel druk had maar hij zette geen stap verkeerd). Behalve bij het proefrijden nog niet op gereden. Hij is er net en over 3 weken gaan we weer verhuizen.
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:44

Dawn ziet er ook nog slungelig uit. Fysio zal hem vast goed doen inderdaad!

Welkom autumn! Mooie jongen! Wel pittig zo snel weer verhuizen, was dat een bewuste keuze?

Hier heftige discussies over een 4e paard, ik heb wat leuks gezien en we hebben nu ruimte, maar mijn wederhelft is nog niet zo overtuigd :+

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:03

Maartje_M schreef:
Dawn ziet er ook nog slungelig uit. Fysio zal hem vast goed doen inderdaad!

Welkom autumn! Mooie jongen! Wel pittig zo snel weer verhuizen, was dat een bewuste keuze?

Hier heftige discussies over een 4e paard, ik heb wat leuks gezien en we hebben nu ruimte, maar mijn wederhelft is nog niet zo overtuigd :+


Bedankt Maartje! Ja helaas wel een bewuste keuze. De permanente stal had pas plek per 2 mei. Ik kon hem wel bij haar laten staan maar dan moest ik 2 maanden stalgeld betalen en hem volledig aan haar toevertrouwen want het is voor mij te ver. Aan haar toevertrouwen is natuurlijk geen probleem, maar stel er gebeurt wat wie is dan verantwoordelijk en doen we de keuring dan ervoor of daarna. Dus dat was allemaal ook niet zo handig. Vandaar even deze keuze. Ik doe verder niet zoveel met hem, lekker poetsen, buiten zetten, grasjes eten en misschien wat longeerwerk

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:13

Ah ik snap het, lastige keuze inderdaad! Hopelijk heeft hij niet te veel last van de tweede verhuizing

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:55

Maartje_M schreef:
Ah ik snap het, lastige keuze inderdaad! Hopelijk heeft hij niet te veel last van de tweede verhuizing


Ja zeker, en verre van ideaal. Gelukkig stond hij er vanaf dag 1 alsof hij er al jaren staat dus ik denk dat het wel goed komt :)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:57

Mooi dier Autumn <3
Ze zijn ook zo verslavend hè Maartje :D ik heb er ook structureel te veel. Maar nooit genoeg :')

Wij hebben nu onze jaarling hengst verkocht en mijn mooie vos staat eventueel te koop maar dat heeft geen haast, die gaat echt alleen maar naar een super tehuis. Ze heeft zo’n bijzonder karakter. Iedere avond sta ik daar een half uur mee te knuffelen bij de laatste voer beurt. De mensen die tot nu toe zijn geweest vond ik ook geen match dus ik geniet er nog maar van. Zo jammer dat ik voor mijn opleiding actief Z2 moeten starten want met Favorita gaat dat niet door haar ongeluk en daarom dekken we die aan met Poeta. Dus ik ben op zoek naar een Pre om te starten nu. Vind het wel belangrijk om me als instructrice te blijven ontwikkelen, merk ook dat klanten daar naar vragen.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:08

Ik heb naar 1 PRE, dus daar moet wel een 2e bij :+
Er komen nu een aantal omstandigheden samen, en alles is perfect, alleen het enige waar het een beetje in schort is het budget :+

Ik vind het ook goed dat je daar als instructrice mee bezig bent. Zo belangrijk om te blijven leren, ook voor professionals!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:22

Je woont wel vlakbij Maartje misschien moet jij maar naar mijn vos komen kijken :+

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:29

Die is me te oud := ik moet me aan mijn eigen eisen houden anders is het einde zoek haha! Mocht er nu een mooi merrieveulen uit rollen... O:)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 21:49

Haha ik snap t, voor het veulen heb ik al een hele wachtlijst aan mensen :+ maar daar wachten we eerst maar eens af wat eruit komt.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:01

Liefst wil ik een tweejarige oid. Nog wel zelf alles te leren maar net het hele jonge er af. Om nu 1 veulen in de groep te hebben is misschien ook niet meest ideaal en ik ga ze niet in de opfok stallen als de rest aan huis staat :=

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:21

Er is veel vraag indd naar 2 jarige, heb er voor lesklanten afgelopen tijd ook enkele geïmporteerd en die wilde ook allemaal jonge dieren. Gelukkig wel goed aan te komen nu in Spanje. Ben zelf ook heel blij met mijn 2 jarige, zo’n lieve ruige merrie.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:22

Uit spanje is ook nog wel een optie, ooit als het budget wat beter past zeg maar

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:24

Haha ik wil ook weer :+