Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:10

Vanochtend vroeg een heerlijk ritje gemaakt in het stukje bos bij ons voor de deur <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:22

Wat mooi daar <3

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:41

Wat een mooie paarden komen er voorbij zeg!

En fijn dat Jenara toch aan het opknappen is :D

Bekende plek Mel, ik was er zo uitgereden met alle rechte paden (ik hou van slingerpaadjes <3 ) maar kan me voorstellen dat het er toch heel fijn is.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 17:03

Hoe is het met iedereen hier? Wij gaan best lekker eigenlijk. Ze verbetert enorm in de bespiering nu dus dat is heel fijn! Nadeel is alleen dat het zadel nu echt echt te smal is, dus we hebben nu weer een testzadel. Hopelijk zijn we hier beide blij mee

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:59

Wat fijn om te horen Maartje! Wat voor zadel heb je nu?

En supergoed dat Jenara aan het opknappen is.

Heerlijke foto's Melrovers!

Hier gaat het goed. We zijn druk met vanalles; verbouwingen, verbeteringen en meer, maar iedereen maakt het goed en geen zorgen en dat is zo fijn!
Zaf wordt echt een grote jongen (en dat zeg ik steeds en steeds groeit hij weer) en zo'n lieverd!
En met Faro de bergen verkennen is het aller fijnste. Met hem is het zo heerlijk verkennen. we zijn in hele korte tijd echt enorm op elkaar ingespeeld geraakt. Het voelt zo vanzelfsprekend!

Deze week is ook de nieuwe Bit magazine uitgekomen met een verhaal van 7 pagina's over mij en mijn move naar Spanje, mijn paarden, mijn paddock paradise en meer! Supertrots!

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:09

wat fijn dat het met jou en Faro zo goed gaat <3 dat was je ook wel gegund!

Ik heb nu deze te leen. Net mee gereden en er zit echt wel meer beweging onder me. Maar we moeten wel weer even onze balans een beetje vinden samen :=
Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:13

Wauw, ook al zo mooi!
Hier heeft iemand de Bates, daar wordt ik wel jaloers van, wie weet ooit als ze later groot en sterk is.

Het is je gegund castellon. Fijn!

Hier druk druk, van de week voor het eerst in anderhalf jaar met Aurelia in de bak geweest. Vond ze moeilijk maar het is zo'n fijn paard.

En een mooie rendier padje voor onder Mo Dr zadel. Kost wat maar dan heb je ook wat :+

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:23

Ik heb er een LeMieux onder liggen, ook niet goedkoop ofzo :+
Ik heb eerder ook een bates getest maar daar liep ze dus niet mee. Deze is van haar eigen lijn, heel mooi zadel!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:16

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:22

Dat zien we niet zo vaak, jou in de bak! Met je nieuwe pad?
Ik moet ook eens even iemand vragen die foto’s kan maken of me een keer wil filmen. Ze gaat zo goed met het andere zadel! Ik heb ineens een paard dat moeiteloos kan galopperen

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:03


_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:16

Leuke foto’s weer!
Super gaaf stuk Castellón in de hoefslag!!
Fijn dat alles weer goed gaat Maartje!

Hier niet zo geweldig. 1 merrie wordt morgen aan een klein chipje geopereerd, zit net op een stomme plek dus veroorzaakte ongemak. Ben bang dat de boxrust wel een probleem wordt Maarja het is niet anders.
Mijn andere merrie is gelukkig nog wel drachtig na de 3 maanden scan dus dat is wel positief! Ze is alweer 4 maanden dus nog 7 maanden aftellen

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 15:19

ah oliebol Zsazsa, sterkte met het herstel! Is dat die je eerst in de verkoop had staan? Fijn dat de andere nog drachtig is!

Jolijn loopt ze zo veel beter door de pad?
Elevada loopt met het nieuwe zadel echt zo veel beter, ze kan ineens gelopperen :+

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:01

Maartje_M schreef:
ah oliebol Zsazsa, sterkte met het herstel! Is dat die je eerst in de verkoop had staan? Fijn dat de andere nog drachtig is!

Jolijn loopt ze zo veel beter door de pad?
Elevada loopt met het nieuwe zadel echt zo veel beter, ze kan ineens gelopperen :+


Ja ze heeft een paar weken terug een trap gehad op dat been en sindsdien liep ze dus niet lekker. Ik wist niet dat de trap zoveel schade gedaan had anders had ik er wel eerder iemand bij gehad. Maar Pre’s zijn zo’n bikkels. Gewoon doorlopen met zoiets. Het zat ook precies op de plek van het wondje wat ze aan die trap overgehouden had. Wel balen, want ze staat in een grote groep merries en ze staat zo laag in rang dat ze wel vaker een trap krijgt. Maar met dit soort gevolgen ben je toch geneigd om ze apart te zetten

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:06

Hè potver.. sterkte!

Maartje: mo haar stap was vooral heel anders. Laat staan straks met een nieuwe vulling er in :D

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:17

Ah wat rot zeg! Een kleiner groepje is ook geen optie dan?

Oh je krijgt ook nog nieuwe vulling?
Hier ook over de hele linie verbetering hoor, maar ze wil nu ook graag zelf galopperen en komt aan de voorkant veel beter weg. Mijn eigen zadel was nu echt te smal geworden en dan merk je duidelijk dat ze nu wel ruimte heeft voor haar voorbeen

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:35

Heel fijn haha.

Ja moet mijn zadel over 2 weken opsturen (spannend)!

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:45

Spannend ja! Dan komt ze hem zeker weer terug brengen?

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:00

Yes en dan misschien nog voor een zadel voor Aurelia :+ oeps.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:03

Toch wel :')

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:08

Ik ben vanmiddag gestuit op twee prachtige PRE's op marktplaats. Morgen ga ik kijken, het is eigenlijk totaal iets anders dan wat ik wil maar ook hier sta ik voor open (oorspronkelijk op zoek naar een grote haflinger). Heeft iemand hier nog tips? Beide zijn ruinen, eentje 3 jaar (appelschimmel) en eentje 4 jaar (bruin). Die van 3 jaar is pas 2 weken geleden geruind.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:17

Coalizione schreef:
Ik ben vanmiddag gestuit op twee prachtige PRE's op marktplaats. Morgen ga ik kijken, het is eigenlijk totaal iets anders dan wat ik wil maar ook hier sta ik voor open (oorspronkelijk op zoek naar een grote haflinger). Heeft iemand hier nog tips? Beide zijn ruinen, eentje 3 jaar (appelschimmel) en eentje 4 jaar (bruin). Die van 3 jaar is pas 2 weken geleden geruind.



Indien je naar een handelaar gaat, is overkeuren zeker heel slim. Ook al zijn al gekeurd.
Wordt nog steeds veel gerommeld met foto’s helaas.

En neem altijd iemand mee met verstand van paarden/Pre’s.

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:20

_Zsazsa_ schreef:
Coalizione schreef:
Ik ben vanmiddag gestuit op twee prachtige PRE's op marktplaats. Morgen ga ik kijken, het is eigenlijk totaal iets anders dan wat ik wil maar ook hier sta ik voor open (oorspronkelijk op zoek naar een grote haflinger). Heeft iemand hier nog tips? Beide zijn ruinen, eentje 3 jaar (appelschimmel) en eentje 4 jaar (bruin). Die van 3 jaar is pas 2 weken geleden geruind.



Indien je naar een handelaar gaat, is overkeuren zeker heel slim. Ook al zijn al gekeurd.
Wordt nog steeds veel gerommeld met foto’s helaas.

En neem altijd iemand mee met verstand van paarden/Pre’s.

Keuren wil ik sowieso laten doen, iemand meenemen met verstand ook zeker, wel heeft ze volgensmij geen ervaring met PRE's maar wel al heel veel ervaring met paarden en ook met paarden kopen. Het liefst gaat mijn instructrice dan mee.

Lukasje
Berichten: 11300
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 18:52

Sommige handelsstallen die zich op PRE’s richten, verkopen vaak niet de beste kwaliteit . Google zeker op ervaringen met de stal waar je wil gaan kijken. Enkele “beruchte” stallen ga je hier op bokt wel terug vinden.

Soms zegt de prijs ook al wat. Gaat het om een geïmporteerd paard en je weet dat het transport en castratie al 1000€ kosten, de handelaar het paard moet onderhouden en eraan verdienen, dan klopt een goedkoop prijskaartje gewoonweg niet.

En weet dat het karakter van een PRE doorgaans wel verschilt van dat van een haflinger.

Succes!

Lukasje
Berichten: 11300
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:54

Ik stel de vraag ook hier maar even vermits het specifiek PRE’s betreft en ik in het topic dat ik hiervoor geopend had, geen reactie krijg.


Heeft iemand ervaring met Adelante Stables? Ze hebben vaak erg leuke paarden te koop maar wat me opvalt is dat de omschrijving bij elk paard ongeveer hetzelfde is: ze zijn allemaal erg braaf en niet rillerig.

Dus ik ben benieuwd naar wie er een paard gekocht heeft en tevreden is, of niet. Of het paard overeen kwam met wat omschreven werd. En wie er niet gekocht heeft om een bepaalde reden.