Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dais_

Berichten: 4050
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:29

Van wie was Divino ookalweer eerst? Ook van iemand hier in het topic toch?

Veel geluk met je nieuwe aanwinst Marielle :-).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:20

Divino was van Tess.

Ik ben bij die stal in Bergen op zoom geweest bij mijn vorige zoektocht. Dat was nogal een aparte ervaring, maar ik weet ook dat er mensen naar tevredenheid een paard hebben gekocht.

Escada

Berichten: 3867
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:47

Even een vraagje, zouden jullie een veulen bijvoeren?
Ik zag Equi-Herbal voorbij komen met de long mane mix met natuurlijke supplementen wat mij wel aansprak. Hij staat straks 24/7 in het land met kuil. Maar zou hem graag ook als ik er ben gewoon een handje brok bijvoeren dat hij ook daar alvast aan went. PAVO heeft Podostart vanaf 8 maanden tot 30 maanden O:) Zou dat wat zijn?

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:05

Escada schreef:
Even een vraagje, zouden jullie een veulen bijvoeren?
Ik zag Equi-Herbal voorbij komen met de long mane mix met natuurlijke supplementen wat mij wel aansprak. Hij staat straks 24/7 in het land met kuil. Maar zou hem graag ook als ik er ben gewoon een handje brok bijvoeren dat hij ook daar alvast aan went. PAVO heeft Podostart vanaf 8 maanden tot 30 maanden O:) Zou dat wat zijn?


Kan je vertellen dat EquiHerbal erg prijzig is. Zou een veulen niet te veel bijvoeren ook. Deed zelf altijd wat veulenbrok zodat ze aan brok wennen.

Escada

Berichten: 3867
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:29

Ja vond het ook prijzig maar het zag er wel heel goed uit. Heb nu veulenbrok gehaald en luzerne, op mijn werk geven we de opfok een handje brok en een handje luzerne. Nu nog wachten tot 28 september *\o/*

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:41

Spannend! Nog even aftellen. Komt hij dicht bij huis in de opfok? Dat is wel ideaal.

Mijn slaperige schatje gisteren toen de sedatie van de tandarts aan het uitwerken was. Zijn er helaas wel achter dat ze een paar kleine melanomen in haar mondhoek heeft, had zo gehoopt dat ze daar gespaard zou blijven :(
Afbeelding

Escada

Berichten: 3867
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:52

Ja hij komt naast mijn werk te staan, kan hem bijna zien vanaf de weilanden op mijn werk :+:

Ach gos, worden de melanomen weggehaald nog?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:11

Daar zijn schimmels ook wel gevoeliger voor toch, of niet?

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:14

Balen Zoey! Mo heeft denk ik haar eerste ook te pakken..

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:24

Nee melanomen worden voor zover ik weet nooit weggehaald. Komt inderdaad meer voor bij schimmels.

Ze had er al 1 op haar oor en 1 onder haar staartwortel ter grootte van een erwt, die in haar mondhoeken zijn er 2/3 aan beide kanten... Hoop dat ze stabiel blijven.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:43

Ze worden eigenlijk alleen weggehaald als ze echt op lastige plekken zitten (denk aan het ooglid bijvoorbeeld). De mijne heeft hier en daar ook wat kleintjes. Ken genoeg paarden die er echt oud mee zijn geworden. Ben er zelf dus ook niet zo mee bezig.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:52

Fedra haar jongere broertje is ervoor ingeslapen. Die had ze rondom z'n kaken en nek, zo sneu..

Die andere van Fee heeft ze geen last van, maar ik weet natuurlijk niet of ze last heeft van die nieuwe in haar mondhoeken. Ze is altijd heel beweeglijk en expressief op het bit, dus dat kan ik niet echt als richtlijn gebruiken..

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 09:21

Villa heeft inderdaad ook behoorlijke melanomen. Rondom zijn kaak, op zijn hals, op de singelplek, in zn mond, onder zn staart. Hij is nu 15..
Ik heb 1x weg laten halen op de singelplek. Do eik niet weer, hij leek klein aan de buitenkant maar helaas was hij nog best groot.

Ik ben nu bezig met een vaccin te geven, het ONCEPT vaccin. We hebben het idee dat het de groei nu iets vertraagd, maar ze zijn er niet van weg gegaan.
2 maatjes verliezen is hem ook niet in de koude kleren gaan zitten, heb wel het idee dat stress etc. ook een invloed had in deze.

Inmiddels heb ik gelukkig afgelopen zondag een nieuw vriendinnetje voor Villa gevonden. Vorige week 2x geweest en zondag opgehaald. Ruby, een PRE palomino merrie van 5. Nog onbeleerd, dus erg leuk. We moeten nog even wennen aan elkaar, maar dat komt wel goed.
Heb nog niet hele mooie foto's van ze samen, maar even een idee.

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje, de 1e keer bij elkaar:

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:23

Wat een leuk stel zo samen :)

Elisa2

Berichten: 37735
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 16:55

Wat een mooie merrie, mooi barok en een mooi kleurtje. Ik hoop dat je van haar veel langer mag gaan genieten en Pedro ook. Hij ziet er ook goed uit trouwens.

Ik ben benieuwd of dat vaccin gaat helpen, op zich is van binnen aanpakken wel een goede zet denk ik.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:22

Buitenzinnig, zou je me wat meer over dat vaccin kunnen vertellen? Evt in pb

melrovers

Berichten: 898
Geregistreerd: 20-08-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:32

Heerlijk filmpje Buitenzinnig!

Wat balen van Fee zeg, ik hoop dat ze er niet teveel last van krijgt ;(

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:42

Wat is jullie ervaring met uitzwaren van vijfjarigen die net beleerd worden?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:48

Mijn merrie was als 4/5 jarige ook nog vrij iel hoor, toen ze aan het werk ging. Maar dat is helemaal goed gekomen. Veel ronder, mooie gespierde achterhand, goed ontwikkelde rug en hals.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:02

Er staat bij de woeste hoeve een leuke vijfjarige te koop maar ik vind hem nog wat iel namelijk.

Faya_barock

Berichten: 337
Geregistreerd: 02-01-09
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:43

Carantona schreef:
Faya_barock schreef:
Afgelopen weekend is de campeonato geweest van de PRE, hierbij de link van de uitslagen en ook heel leuk van ieder paard een filmpje! http://www.concursosancce.com/public/co ... eZu5l2xaGk





Hey Cora heb je toevallig ook nog mooie foto's gemaakt , en toevallig ook nog van mijn merrie? De enige perlino op de keuring :D


Hey Dorien, ja zondag wel een paar leuke foto's gemaakt, maar helaas niet van je merrie, maar wat een plaatje is dat!


Mijn favorieten foto van zondag
Afbeelding

https://myalbum.com/album/Hfk2L36q6rSH

Verder nog enkele foto's van de keuring, mocht jij nog eigenaren weten stuur gerust de link door (die met de lange manen weet ik al)

En mochten er mensen op deze site nog eigenaren weten, stuur de link gerust door.
Dit is een besloten forum dus hoop dat jullie verder deze foto's nergens anders voor gebruiken, want daar geef ik geen toestemming voor.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:00

melrovers schreef:
Ik ben sinds 1,5 week de nieuwe eigenaar van Divino. Helemaal onverwacht op mijn pad gekomen, ik was niet o zoek maar het gebeurde gewoon, en het voelde goed dus ik heb gewoon ja gezegd. Vrijdag kwam ik hem tegen en de zondag erna heb ik hem opgehaald. Hij doet het supergoed in onze groep, daar ben ik echt zo blij mee! Het voelt net alsof hij er altijd al was, mijn andere 4 paarden hebben hem zo toegelaten. De eerste paar dagen heb ik hem apart laten staan met een hek ertussen zodat ze wel aan elkaar konden snuffelen maar wel met het veilige stevige hek ertussen. Hij was in het begin erg opgefokt maar dat werd al snel minder. Hij is ook echt vriendjes geworden met Quimero mijn andere valk PRE. Dit weekend een zadel voor hem uitkiezen en als hij er aan toe lijkt ga ik langzaam wat met hem aan het werk. Ik wil niet overhaasten omdat het leven zo in een groep 24/7 buiten (we hebben wel een grote inkoopstal waar ze allemaal inpassen) wel erg wennen is voor hem. Hij is dol op knuffelen en ik kan hem geen groter plezier doen dan een stukje wandelen om onderweg grasjes te eten. Ik zal proberen zo snel mogelijk wat foto's te plaatsen, heb nu nog geen fatsoenlijke foto's, ik ben zelf de slechtste fotograaf ever :') .



Dikke knuffel aan de liefste <3

Elisa2

Berichten: 37735
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:25

Faya_barock schreef:
Afgelopen weekend is de campeonato geweest van de PRE, hierbij de link van de uitslagen en ook heel leuk van ieder paard een filmpje! http://www.concursosancce.com/public/co ... eZu5l2xaGk





Hey Cora heb je toevallig ook nog mooie foto's gemaakt , en toevallig ook nog van mijn merrie? De enige perlino op de keuring :D

Hey Dorien, ja zondag wel een paar leuke foto's gemaakt, maar helaas niet van je merrie, maar wat een plaatje is dat!


Mijn favorieten foto van zondag
[ Afbeelding ]

https://myalbum.com/album/Hfk2L36q6rSH

Verder nog enkele foto's van de keuring, mocht jij nog eigenaren weten stuur gerust de link door (die met de lange manen weet ik al)

En mochten er mensen op deze site nog eigenaren weten, stuur de link gerust door.
Dit is een besloten forum dus hoop dat jullie verder deze foto's nergens anders voor gebruiken, want daar geef ik geen toestemming voor.


Wauw die schimmel <3
Wat een mooie foto's en prachtige paarden zeg.

Opishop: het zijn laatbloeiers, meestal zwaren ze pas uit na hun 6e/ 7e maar het ligt natuurlijk ook wel wat aan het type van de bouw.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:35

Meestal zwaren ze nog wel wat uit, Woeste Hoeve is een aanrader! Maar ik ben lichtelijk bevooroordeeld, mijn eigen is een Grelo haha.

Mariƫlle, ik kom binnenkort langs voor Divino met de camera!

papermach
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:49

Na meer dan 20 jaar dromen van mijn eigen PRE, werd die droom vorig jaar eindelijk werkelijkheid. Maar helaas hebben we geen klik, waardoor ik besloten heb om een ander plekje voor mijn paard te zoeken. Mocht er iemand interesse hebben in een lieve PRE-ruin, 5 jaar, donkere schimmel met goede gangen en talent voor het hogere werk, stuur mij even een PB voor meer informatie en evt. foto's.