Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:09

Gefeliciteerd Robijntje, wat leuk voor je!!! Kan me voorstellen dat het een fotoweek wordt :+

Ik ben vandaag bij de Ypenburghoeve geweest om een PRE-les te nemen. Ik had speciaal gevraagd om een temperamentvoller en sensibel paard en kreeg een fantastisch dier onder me. Het was wel weer even geleden dat ik in een eenmalige les echt iets met een paard kón :)
Ga zeker terug binnenkort. Het is een mooie gelegenheid om wat kennis te maken met de PRE :)

Lukasje
Berichten: 11322
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:21

Robijntjah schreef:
[ [url=m/oLPdGu.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu slapen :+ gok dat ik van de week belachelijk veel foto’s ga maken haha!


Gefeliciteerd! Heel veel plezier met hem!

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:57

Gefeliciteerd robijntjah, wat heerlijk dat het al lekker zo naast elkaar staat te knabbelen. Lekker veel foto’s maken kunnen we ook mee genieten *D

Jeetje zsazsa wat een moeilijke beslissing sta je voor, maar op deze manier hebben jullie weinig aan elkaar en zijn de beste beslissingen niet altijd de makkelijkste, en inderdaad hij is absoluut een plaatje.

Ondertussen begint de tempratuur te stijgen hier en komt het steeds dichterbij dat vinatera hiernaartoe gaat komen. Op naar ons pre avontuur, ben benieuwd wat mijn merrie van haar vind en of zij ons pre avontuur net zo leuk vind als wij :D

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:35

Oei Zsazsa, dat is inderdaad een lastige beslissing... Succes

Wat een fijn plaatje al Robijn! Gaat dus al meteen goed samen?

Spannend elledani68! Wanneer komt ze?

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:35

Lastig zsazsa, denk je dat jij gauw meer tijd gaat krijgen en denk je dat hij slechter word van nu even geen vooruitgang in opleiding?

Eerste keer samen ging vooral wat hectisch omdat het maatje van Aurelia (vol: Carmen Aurelia Amanda) weer de trailer op ging, ze toen dus even naast elkaar op stal gezet, Aurelia een deken van Mo opgedaan en dat werkte meteen dus daarna ging het prima samen. Mo is niet zo van de nadere kennismaking en zal eerder weglopen dan de confrontatie opzoeken dus ik durfde het wel aan.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:45

:wave: Hoi hoi, ik heb al stiekem heel wat meegelezen in dit topic en ben steeds weer onder de indruk van de schitterende paardjes die langskomen. Dacht ik vroeger als penny-meisje dat ik toch echt een Arabierenpersoontje was, sinds ik de Spaanse paarden heb leren kennen is het duidelijk waar mijn liefde echt ligt. Toen ik afgelopen winter plots de optie kreeg om een vakantie te mogen kiezen (ik ga normaal eigenlijk nooit op vakantie, genoeg leuke dingen thuis te doen) wist ik het wel, ik wil naar Andalusie riep ik dan ook.

Toch val ik een beetje buiten de boot, want mijn mooie man is een Cruzado. Maar omdat ik met zoveel plezier dit topic al een tijdje volg besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en me ook eens te melden. Een tijdje geleden kwam ik ook een topic over de hengst Grelo tegen, waar gevraagd werd om nakomelingen. Nu is mijn man geen directe nakomeling, Grelo is zijn overgrootvader. Maar ik moest heel erg lachen toen er gesproken werd over de typische Grelo-lip, want dat heeft mijn kerel (en zijn vader) dus ook.

Dus voila, bij deze;

Rapido
Cruzado (P.R.E x Fries), Vader: Solano http://dekhengsten.nl/hengst-gegevens/108/Solano
Geboren: 28-04-2014, bij mij sinds 2017.
Hengst
Heel mensgericht maar wel eenkennig. Hij mag je of hij mag je niet. Erg rechtvaardig, en eerlijk blijven is een must, anders veranderd hij in een enorme draak. Spiegelt enorm en communiceert heel duidelijk. Verwacht van jou de volle aandacht, anders krijg je zijn aandacht ook niet terug.
We gaan dit jaar beginnen met rijden, en daar kijk ik enorm naar uit. Elke nieuwe stap pakt hij tot nu toe ontzettend goed op.

Hier was hij 3 jaar...

Afbeelding

Inmiddels gaat hij bijna zn 5de jaar in...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:):) Ben heel benieuwd ook naar anderen die dit jaar hun Spanjaard(kruizing) gaan inrijden en wat de ervaringen zijn ook!

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:19

Zo wat een bink he :wow:

elledani68
Berichten: 428
Geregistreerd: 12-01-05
Woonplaats: almere

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:31

Prachtige jongen heb je serenity, zijn kleine vriend mag er ook zijn.

Maartje, ik zou haar deze maand naar nederland willen halen, we gaan even de vervoerders benaderen wie er bij haar in de buurt zijn.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:12

Maartje_M schreef:
Zo wat een bink he :wow:

Ja hea, hij begint steeds meer uit te vouwen tot een grote sterke man. Soms dacht ik wel; damn, dat wordt nog wat, omdat hij als puber nog "enorm" kon reageren. En als je dan zo'n lijf naast je hebt ben je als mens echt heel klein. Gelukkig merk ik dat nu zn lijf steeds meer volwassen en sterk begint te worden, zn karakter juist steeds zachter en milder wordt, hij is de pubertijd nu wel echt voorbij. :j


elledani68 schreef:
Prachtige jongen heb je serenity, zijn kleine vriend mag er ook zijn.

Maartje, ik zou haar deze maand naar nederland willen halen, we gaan even de vervoerders benaderen wie er bij haar in de buurt zijn.

Dankje! En Kleintje (officieel Milas maar we noemen hem kleintje) is er sinds kort bijgekomen, omdat ik de grote kerel niet alleen wilde laten staan. Kleintje is nu 8 maanden en een flinke dondersteen. Die twee samen is per toeval een gouden match geweest, Rapido is dolverliefd en Kleintje vindt zo'n grote papa wel een handige schuurpaal.


_Zsazsa_ schreef:
Ik zit flink met Marq in mijn maag. Weinig tijd en een jong dominant dier gaan niet samen. Hij doet het eigenlijk hardstikke goed en pakt dingen goed op. Maar zelf kan ik er nog niet op, ook met kleine kinderen is hij niet handig. Apart is dat hij van de duvel niet bang is. Echt nergens schrik voor. Tractors kunnen niet groot genoeg zijn, hij kijkt er niet eens na. Maar met grondwerk is het wel weer een aap.
Zit toch ernstig te twijfelen om hem nog wat door te laten rijden en dan een kundig baasje te zoeken voor hem. Wat zou ik een moord doen voor een slome Pre waar ik gewoon bosritjes mee kan maken. Maar dat zit er bij ons echt voorlopig niet in.
Echt balen als alles zo maanden tegen zit. Ik ben te druk en hij heeft juist extra aandacht nodig.
Gelukkig is ie wel knap om naar te kijken :D

Ik herken heel erg wat je schrijft van een periode die Rapido en ik ook hebben gehad. Vorig jaar heb ik een paar heel heftige tegenslagen gehad prive waardoor ik steeds minder energie en puf had echt met hem bezig te zijn, en vaak als ik bij hem was zat ik vol met verdriet en boosheid. Dit pikte hij feilloos op, ondanks dat hij dan ook heel lief kon zijn werd het ook steeds lastiger tussen ons in het samenwerken en dacht ik soms ook; ik ben niet goed genoeg als baas voor jou. Toen ik 5 weken niet thuis kon wonen en elke dag heen en weer reed om te voeren ging hij nog harder achteruit, zichtbaar boos en eenzaam. Dat deed me ontzettend pijn om te zien. Gelukkig heb ik mn huis weer teruggekregen, en hebben we aan het einde van vorig jaar de boel weer langzaam op kunnen pakken, en toen ging het ook heel snel weer een stuk beter. Ik heb weer een dankbaar blij paard in de weide staan die echt voor je wil werken. Uiteindelijk heb ik volgehouden omdat ik wist dat het weer "beter" zou worden en er echt weer een periode zou aanbreken waarin we weer echt samen tijd konden besteden. Ik weet niet of jij daar ook zicht op hebt, en iedere situatie is anders. Maar mocht je twijfelen en toch het gevoel hebben door te willen zetten met hem, ga ervoor. Bij ons heeft zich dat dubbel en dwars terug verdient.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:29

Serenety350: ja herkenbaar. Hij staat op een super fijne stal en zijn voeding wordt tot perfectie voor hem aangepast. Hij krijgt alle behandelingen die hij nodig heeft, ik heb kundige grondwerk instructeurs en alles, maar mij ontbreekt echt de tijd en aandacht om met zo’n jong moeilijk dier te werken. Ik Ben 5 dagen in de week bij hem, maar geconcentreerd werken is moeilijk als je 2 kleine kindjes mee moet nemen. Hij is erg dominant en de kinderen moeten van mij uit zijn buurt blijven, wat lastig is aangezien die ook gek van paarden zijn en dus willen helpen. Zo is het frustrerend en raffel ik het werk met hem weer af. Dat is voor niemand leuk. Probleem is dat ik hem niet aan iedereen kan en wil verkopen. Het is een super mooi gevoelig heel goed bewegend dier, maar wel met flink temperament. Hij kan bijna niet met andere paarden en dat is op veel pensionstallen lastig. Hij heeft veel behoefte aan rust en regelmaat anders is hij echt van slag.. zoek daar maar eens een passend baasje voor, hij kan echt alleen naar een kundig iemand. Moeilijk verhaal dus. Ik Hoop dat hij dadelijk met rijden echt ook beter wordt. Misschien dat ie dan ook wat meer controleerbaar wordt.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:17

Wauw Serenity! Die is gaaf.

Mijn merrie haar vader is Grelo.

Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:09

Gaaf dier serenity!

Foto’s van aurelia alleen zijn helaas niet scherp maar heb wel deze al binnen <3

Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:14

Sorry ik reageer hier nooit maar lees altijd mee, maar moet even reageren, wat een leuke naam heeft ze := hihihi

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:32

Robijntjah schreef:
Gaaf dier serenity!

Foto’s van aurelia alleen zijn helaas niet scherp maar heb wel deze al binnen <3

[ [url=m/0lMAfB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lieve foto zeg! Zoals jullie daar lopen zou je niet zeggen dat 1 vd 2 net aangekomen is, lekker ontspannen!

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 05:27

Leuke foto's weer voorbij komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:58

Aurelia schreef:
Sorry ik reageer hier nooit maar lees altijd mee, maar moet even reageren, wat een leuke naam heeft ze := hihihi



Hahaha ze heet dus eigenlijk Carmen Aurelia Amanda en ze werd voorheen Carmen genoemd maar dan val ik al snel terug op Carrie en Mo en dat vind ik echt wat te ver gaan voor 2 spaanse dames dus dan maar Modesta en Aurelia :o

Thanks Serenity, ze is ook best relaxed, gisteren alleen op stal was ze behoorlijk aan het roepen en de binnenbak verkennen aan de hand ging beter toen ze los liep en daarna hebben we nog heel even gewoon wat basis oefeningen van het meelopen meegepakt om elkaar lekker te leren kennen. Daarna lekker gepoetst en geoefend met achterbenen (kent ze gewoon maar eenkennig he :+ ) en heeft ze lekker gegeten en toen weer samen naar de wei.

Het is echt een fijn paard!

Elisa2

Berichten: 37461
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:13

_Zsazsa_ schreef:
Serenety350: ja herkenbaar. Hij staat op een super fijne stal en zijn voeding wordt tot perfectie voor hem aangepast. Hij krijgt alle behandelingen die hij nodig heeft, ik heb kundige grondwerk instructeurs en alles, maar mij ontbreekt echt de tijd en aandacht om met zo’n jong moeilijk dier te werken. Ik Ben 5 dagen in de week bij hem, maar geconcentreerd werken is moeilijk als je 2 kleine kindjes mee moet nemen. Hij is erg dominant en de kinderen moeten van mij uit zijn buurt blijven, wat lastig is aangezien die ook gek van paarden zijn en dus willen helpen. Zo is het frustrerend en raffel ik het werk met hem weer af. Dat is voor niemand leuk. Probleem is dat ik hem niet aan iedereen kan en wil verkopen. Het is een super mooi gevoelig heel goed bewegend dier, maar wel met flink temperament. Hij kan bijna niet met andere paarden en dat is op veel pensionstallen lastig. Hij heeft veel behoefte aan rust en regelmaat anders is hij echt van slag.. zoek daar maar eens een passend baasje voor, hij kan echt alleen naar een kundig iemand. Moeilijk verhaal dus. Ik Hoop dat hij dadelijk met rijden echt ook beter wordt. Misschien dat ie dan ook wat meer controleerbaar wordt.


Begrijpelijk dilemma, ik denk dat het wel scheelt als hij iets meer door gereden is al. En aan iemand verkopen die ervaring heeft met dit soort paarden.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:21

Lastig ZsaZsa.. Sterkte! Dat is inderdaad niet handig om dan rustig met hem te werken. Goed dat je in zijn belang denkt!

Robijn, wat goed! Fijn dat ze goed gekeurd is en ze het fijn hebben samen!

Serenety, welkom! Wat een knappert!

Hier gaat ook alles goed, Villa en Astoria vinden elkaar heel erg leuk. Ze was van de week hengstig, en dat vond Villa natuurlijk extra leuk, ze ging er echt voor staan. Dat liet Villa zich geen 2x zeggen natuurlijk hihi.

Heb er nu 2x thuis opgezeten, maar merk dat ze echt de ontspanning nog moet leren, vooral in draf. Ze leert super snel, wat ideaal is, maar ook wel een valkuil kan zijn. Besloten eerst even een tijdje aan de dubbel longe te trainen, en vanuit daar de ontspanning te zoeken. Heb haar ook bitloos nu, daar doet ze het super goed op.
Niet dat ik tegen een bit ben hoor, absoluut niet, maar ze reageerde er wel op. Denk, doe villa zijn hoofdstel om (sidepull) en dat was prima voor haar.

Afbeelding

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:23

Wat een leuke foto <3

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:35

Gisteren mochten wij model staan voor het merk Ps of Sweden *\o/* Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:37

:~ Mocht je ook wat houden van de sets?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:38

Thnx robijn!

Gaaf TessJazz!

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:39

Robijntjah schreef:
:~ Mocht je ook wat houden van de sets?



Was het maar waar haha!!
Maar heb suuppeer mooie foto's eraan overgehouden helemaal verliefd op!

Anoniem

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:00


Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:10

Wat een mooie foto buitenzinnig <3

Tess ook super gave foto's, had op instagram al wat zien langskomen. Vooral dat roze staat echt heel mooi!